برای افرادی که با برند Wey آشنا نیستند مهمترین چیز این است که با بازوی لوکس گریت وال چین طرف هستیم و این برند اساساً روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز دارد. این شرکت حدود یک سال پیش قراردادی با شرکت تیونینگ برابوس آلمان منعقد کرد و اولین ثمره این همکاری خودرویی است که ملاحظه میکنید: Wey VV7 GT.
این کراس اوور میان سایز اولین بار در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و حالا نسخه ارتقا یافته GT آن با همکاری برابوس مشهور پدیدار شده است. این خودرو بر پایه هاوال H6 شکل گرفته، کراس اووری که حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز قابل خریداری است. VV7 GT شکل یک کراس اوور کوپه اسپورت با عناصر طراحی الهام گرفته از صنعت خودروی اروپا را نشان میدهد.
برابوس روی ارتقای بصری خودرو شامل گلگیرهای پهنتر، رینگهای ۲۱ اینچی، سپرهای جلو و عقب جدید، دیفیوزر عقب متمایز و خروجیهای اگزوز بزرگتر و چراغهایی با تکنولوژی LED کار کرده است. چینیها فعلاً تصاویری از کابین خودرو منتشر نکردهاند اما گفته شده در این بخش نیز تغییراتی رخ داده است.
متأسفانه این ظاهر اسپورت تر با قوای محرکه قویتر همراه نشده است. زیر کاپوت VV7 GT برابوس پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتون متر قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده میشود. قیمت پایه این کراس اوور نیز معادل ۲۷۱۰۰ دلار میباشد.
VV7 GT استاندارد با قوای محرکه پلاگین هیبریدی هم عرضه میشود اما فعلاً مشخص نیست که نسخه تیون شده توسط برابوس هم با این پیشرانه در دسترس خواهد بود یا خیر. ظاهراً قرار است اولین نمونههای این خودرو از ماه جولای ۲۰۲۰ به دست مشتریان برسد.
حسین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹چنگی به دل نمیزنه!
مزدا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خوبه با برابوس همکاری میکنن وگرنه چینی ها رینگ ۱۵ اینچی مینداختن
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا نشون میده که ماشین چینیه چون کاملا مشخصه طراحیش یک کپی برداری ضعیف از ماشین های غربیه.جلو ds7 و پشت تسلا مدل x
الان باز یه سری دوستان میان میگن چرا این حرفو میزنی خودروسازای داخل عرضه همین کپی کردن هم ندارن و…
هیچوقت نفهمیدم ابراز تنفر و انتقاد کردن از دزدی چینی ها چه ربطی به عرضه خودروسازهای داخلی داره،لطفا کسی میدونه منو راهنمایی کنه
ممد ژانگولر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹amir عزیز
متاسفانه یا خوشبختانه مارو دارن به سمت چینی زاسیون سوق میدن بدون اینکه از ته دل راضی باشیم
من تایلند بودم جات خالی اگه بهت بگم کل کشور تایلندو چینیها خریدن و از دست آمریکا و انگلیس در آوردن باورت میشه؟
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹متاسفانه همینطوره.خطر نفوذ کمونیسم چینی خیلی بیشتر و زیادتر از کمونیسم شوروی دنیارو تهدید می کنه.خصوصا با طرح راه ابریشم جدید که اگر به سرانجام برسه عملا چین قدرت اول جهانی میشه.خدا نیاره اون روز رو!
Infinite
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹در مورد کپی برداری یک نکته در مورد چینی ها وجود داره که در دیدگاه فکری و فرهنگی چینیها، کپی کردن ابدا بد نیست. این دیدگاه رو شاید من و شما و خیلیها نپسندیم اما این پارادایم چینیهاست و خوب یا بد، با همین شیوه قدم به قدم پیشرفت میکنند. امروز ابدا نمیشه این موضوع رو رد کرد که در صنایع اتومبیلسازیشون با وجود همه حرفهایی که خوردند، به شدت پیشرفت کردند و این روند کپی برداری” کمی…” کمرنگ تر شده و اکثر شرکتها در پی هویتسازی خودشون هستند.
در مورد خودرو(!!!)سازی داخل صحبتی نیست…
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹تا حدودی با شما موافقم که کپی کاری هاشون کمرنگ تر شده اما در مورد پیشرفت خودروسازیشون به نظرم در ظاهر سازی و رنگ و لعاب دادن خیلی بیشتر از مباحث فنی پیشرفت کردن.اگر محصولاتشون در بازارهای غربی بتونه موفقیت کسب کنه به نطرم اون وقت می تونیم بگیم واقعا پیشرفت کردن.
parvaz
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹جذابه ولی این چینی ها نمیدونم چرا دست از کپی کاری برنمیدارن، من اسم این ماشینو میذارم لینکلن X4 ?
ferrari_lvr
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مدل x رو خوب اومدی
حسن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یک چیزی رو باید بدونید.اگر تاریخ چین رو بخونید می فهمید که سابقه صنعت در چین از قدمت کل تاریخ خیلی از کشورهای اروپایی بیشتره.اولین خط تولید صنعتی جهان در عهد باستان در چین به وجود اومده. بسیاری از اختراعات بشر مثل باروت ،کاغذ و چاپ ، راکت،قطب نما ،ساعت مکانیکی و حتی زلزله نگار و…در چین باستان به وجود اومده.پس اینکه چند تا نوجوان فکر کنند که صنعت چین کلا کپی کاریه نشانه نادانی اونهاست.
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز فکر میکنم تلفیق دو مبحثی که به هم هیچ ربطی ندارند هم نشانه ی دانایی نیست!قرار باشه از گذشته و دوران کهن!!!صحبت کنیم که کشور خودمون جای صحبت خیلی بیشتری داره.اما در حال حاضر درصد خیلی بزرگی از اقتصاد چین تشکیل شده از کارهای خدماتی برای بقیه ی دنیا.پس نمیشه خیلی نوآور و خلاق بنامیمشون.خودروسازیشون هم که فقط داخل چین و بازار کشورهای جهان سوم تونسته اقبال بدست بیاره،این به کنار،اینکه طراحی ماشینای درجه چندمیشون رو از خودروهای اسم و رسم دار اروپایی و آمریکایی و حتی آسیایی کپی میکنن دیگه خیلی مسخره و عجیبه!
حسن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کی این رو گفته؟ الان شهر شنزن تبدیل به سیلیکون ولی چین شده. الان در زمینه موبایل و لب تاپ حرف اول رو چین میزنه.در برخی تکنولوژیها حتی امریکا به چین نظر داره.مطمئنا بدون داشتن هوش نمی تونن به دومین قدرت جهان تبدیل بشن. فراموش نکنیم کشورهای شرق آسیا چندان منابع طبیعی ندارن و اون چیزی که باعث پیشرفته اونها شده هوششونه.ما ایرانیها دچار توهم هستیم و در حالیکه نقش بزرگی در جهان نداریم به گذشته های بسبار دور فخرفروشی می کنیم و هند و چین رو مسخره می کنیم ولی اگر کمی تحقیق کنیم می فهمیم که همون هند هم دانشمندان بسیار بزرگ و فناوریهای پیشرویی را الان در اختیار گرفته.
خرد شاخی که شد درخت بزرگ
در بزرگیش سرسری منگر
Farzad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹حسن جان ما بحثمون فقط درباره ی ماشین های چینیه الان نه کل صنعت چین .
این که چین غول اقتصادی جهانه و اقتصاد دوم دنیاست و این حرفا رو خودمون میدونیم اما ربطی به بحث خودرو نداره ( درسته بیشترین خودروی جهان رو تولید میکنه اما هدفش کشورهای جهان سوم و افرادی هستن که درآمدی ندارن )
حسن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فرزاد عزیز خودروسازی هم بخش بزرگی از صنعته نه تنها در چین که حتی در آمریکا و اروپا موتور محرک بخش بزرگی از صنعت،خودروسازی هست.همین خودروهای چینی ایران رو در نظر بگیریم متوجه یشرفتشون میشیم.درسته نقدهای بسیاری بهشون وارده ولی نمیشه تمام پیشرفتشون رو زیر سئوال ببریم و فقط بگیم کپی کارند.الان بیشتر خودروسازان چین طراحان غربی دارند
ارش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین بی هویت به این میگن معلوم نیست چی طراحی کردن ملتی که غذاش تمام موجودات کره زمینه نه طعم حالیش میشه نه بو همینطوری مو و پشم و پوست رو قورت میدن میره پایین خب معلومه که نمیتونه یه ماشین با اصالت و هویت طراحی کنه اصلا میفهمن فرق خوب و بد رو .
Carbonado Aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فعلا که همه اینایی که گفتی ۶ – ۰ از ملتی که مثلا تاریخ ۲۵۰۰ ساله داره
و حافظ و مولانا و نظامی و فردوسی داشته جلوتره.
.
و اینکه اگع اینجوری که میگی باشه ، خودروسازای کره ای هم بی هویت هستن چون هرسال یه طراحی کاملا جدید میدن.
.
خود هیوندا کم از آئودی اسکی نرفته
و کیا از bmw
Zonda R
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹چینی ها تول راهن اصالت کم کم بوجود میاد لطفا یه مقدار در مورد این برند مطالعه کنید
یکی از بهترین برندهای چینی هست
درسته که چینی خریدش تو امریکا احمقانس وای همین چینی تو ایران کیمیاس
هاوال h2
برای 2015 هست حدود 500 تومن قیمتشه
حالا این برند لوکس گریت وال هست هاوال اقتصادی هست و…
Farzad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال جان بهتر نیست به جای اخبار خودروهای کپی چینی که حتی اسم مسخره ی ماشیناشون یاد آدم نمیمونه ، یه دوئل بین دوتا ماشین دوست حسابی بزارید … با تشکر
Mohammad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه این چیه شبیه لینکلن شبیه تسلا شبیه بی ام و …. همون گوشی سازاشون هم همش کپی میکنن یه هو اوی کل گوشیاش کپی اپل و سامسونگ هست
car lover
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مردع شبییه محمد حسین میثاقیه
مهردادكمال
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی زیبا شده اگرم کپی باشه هوشمندانه بوده و تا حدی شخصیت مستقلی داره ، طراحیش به روز و قیمتش ایده ال
دو ایراد داره یکی موتور به نسبت ضعیف و دوم اسمش که بهتر بود تک سیلابی باشه
Saeed
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹جالبه که از اسم برابوس مرسدس بنز واسه اسم ماشینش استفاده کرده:)))))))))))))))))))))))))))))
Zonda R
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سعید عزیز
حالا نسخه ارتقا یافته GT آن با همکاری برابوس مشهور پدیدار شده است
تو متن اومده
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشاالله عجب کپی ضایعی زده