شرکت چینی گک موتور با معرفی سدان الکتریکی جدید Aion S در نمایشگاه گوانگژو قصد دارد به جنگ با تسلا برود. Aion S که سال آینده به بازار عرضه میشود، یک سدان تمام الکتریکی است که طراحی شده تا عملکردی مشابه تسلا را با قیمت معقولتری در اختیار خریداران قرار دهد. گک فعلاً اطلاعاتی زیادی از این خودرو منتشر نکرده اما آنرا خودروی بسیار آئرودینامیکی میداند که با ضریب درگ ۰.۲۴، آئرودینامیکی تقریباً مشابه تسلا مدل ۳ دارد.
با اینکه Aion S خودروی بشدت آئرودینامیکی است اما با جلوپنجرهای باریک که توسط چراغهای LED احاطه شده است، از دماغهای نسبتاً سنتی برخوردار است. در بخش پایینی نیز ورودیهای هوای بزرگی دیده میشود که البته بهاحتمالزیاد نمایشی هستند. با حرکت به سمت پروفیل جانبی خودرو، رینگهای جذابی جلبتوجه میکنند درحالیکه یک خط مشکیرنگ هم از میان ستون C عبور کرده است. در بخش عقبی خودرو هم چراغهای LED باریکی به چشم میخورد که بههم متصل هستند.
هرچند گک مشخصات Aion S را اعلام نکرده اما گفته است که این سدان تمام الکتریکی با یکبار شارژ باطریهایش میتواند مسافتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو همچنین از سیستم ثبات بدنه ساخت بوش و همینطور تکنولوژی رانندگی نیمهخودکار سطح دو هم برخوردار است. این تکنولوژی شامل سیستمهای پارک خودکار، سیستم کمکی پیمایش و سیستم کمکی ترافیک میشود.
درحالیکه ممکن است برخی در توانایی گک برای رقابت با تسلا تردید داشته باشند اما این شرکت چینی کاملاً از ادعای خود دفاع کرده و اظهار داشته است که طی یک دههٔ گذشته بر پنج تکنولوژی اصلی شامل باطریها، موتورهای الکتریکی، واحد کنترل، سیستمهای ادغامکننده و سیستمهای الکترومکانیکی تسلط پیدا کرده است. این شرکت در ادامه خاطرنشان کرده است:
«در گذشته مردم تویوتا، هوندا و هیوندای را هم مورد تمسخر قرار میدادند اما امروزه هرگز اینطور نیست».
بااینحال تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا این شرکت چینی به هدف خود میرسد یا نه. این در حالی است که گک پیشازاین اعلام کرده بود که قصد دارد سال آینده فروش محصولات خود را در ایالاتمتحده آغاز کند.
Lancia stratos
۱۲ آذر ۱۳۹۷قیافه ش لامصب اسوه ی اصالته، ترکیبیه از المان های سواری های تویوتا، سیتروئن و ولوو
Mohammad
۱۲ آذر ۱۳۹۷چراغ های عقب که مال چارجر هست
ولی مسئله اینه تسلا رقیب واسه سدانش نمیخواد
تسلا رقیب واسه رودستر میخواد
با اون مشخصات فرا زمینی
حامد
۱۲ آذر ۱۳۹۷داداش الان خیلی از ماشینا چراغ عقبشون پیوستس
هر ماشینی که چراغش پیوسته باشه که کپی از چارجر نیست
آئودی هم چراغش پیوسته شده
پورشه هم همینطور
خودروی الکتریکی بنز هم همینطور
Mohammad
۱۲ آذر ۱۳۹۷خوب فکر کنم همه میدونن اولین بار کدوم ماشین چراغ هاش این مدلی بوده حامد
david
۱۲ آذر ۱۳۹۷جلوشو از تویوتا گرفته عقبشم از آئودی اینجوری میخواد با تسلا رقابت کنه!
emad1990
۱۳ آذر ۱۳۹۷«در گذشته مردم تویوتا، هوندا و هیوندای را هم مورد تمسخر قرار میدادند اما امروزه هرگز اینطور نیست».
فکنم روی صحبتش با ماست
david
۱۲ آذر ۱۳۹۷البته عقبش بیشتر شبیه سیتروئنه
ایمان
۱۲ آذر ۱۳۹۷میگن چینی زود میشکنه ولی این چینی ها همه رو میشکنن
نخود ، پیاز ، گوشت و سیب زمینی
بازارو قبضه کرده جنس چینی
me84
۱۲ آذر ۱۳۹۷.
من که خوشم اومد.
احمدرضا
۱۲ آذر ۱۳۹۷خخخخخخ
رقیب تسلا ! ؟
با طراحی اسکی؟
مرتضی مقدم
۱۲ آذر ۱۳۹۷بستگی به مشخصات واقعی و کیفیتش داره که بتونه رقیب تسلا محسوب بشه یا نشه.اما از نظر ظاهری قیافه متعارف تری داره وبه نظرم ظاهر بهتری نسبت به تسلا داره.
Elmiraj
۱۲ آذر ۱۳۹۷با نصب یک باتری و الکتروموتور رو یه شاسی و بدنه کپی شده از این و اون که نمیشه با تسلا رقابت کرد…!!!
.
زمان تحقیق و توسعه همهی خودروهای ساخته شده توسط این استارتاپ های چینی روی هم اندازه Model 3 تسلا نبوده …
NAVID۰۰۹۸
۱۲ آذر ۱۳۹۷در دنیای موبایل هم ، چینیها در اون اوایل زیاد پا تو کفش بزرگها میکردن ، اما دیدیم که از این همه چینی ، فقط هوآوی پیروز شد ، اما در پشت رقبای برتر کره ای و آمریکائی .
من فقط اینو میدونم که دنیای الان ، به سبب هزینه های سربار زیاد ، دنبال کیفیت میگرده و اگر این خودرو خوش ساخت و خوش کیفیت به همراه کارایی بالا باشه و حتی پائینتر از تسلا ، ولی باز پرفروش و پر تقاضا میشه ، به سبب قیمت فوق رقابتی چینیها .
حمیدرضا
۱۲ آذر ۱۳۹۷از حرف تا عمل خیلی فاصلست ولی معمولا این تلاش ها به جای درستی میرسه