جیلی نسل جدید کراساوور بویوئه L را رونمایی کرده است. این خودرو روی پلتفرم CMA ساخته شده که بهطور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و در خودروهای پولستار ۲، ولوو XC40 و برخی مدلهای لینک اند کو به کار رفته است. بویوئه L با ۴,۶۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۰۵ میلیمتر ارتفاع به همراه فاصله محوری ۲,۷۷۷ میلیمتری، کراساوور کامپکتی است که بین مدلهای بویوئه و زینگیوئه L قرار میگیرد.
بویوئه L از زبان طراحی کاملاً جدیدی بهره میبرد که در محصولات آینده جیلی هم آن را خواهیم دید. در جلوی خودرو، چراغهای LED دیده میشود که در کل عرض خودرو کشیده شده و کمی شبیه محصولات کادیلاک به نظر میرسند. در اینجا همچنین جلوپنجرهٔ چشمگیری هم به چشم میخورد. در پروفیل جانبی خودرو شاهد خطوط تیزی هستیم درحالیکه خط پنجره به سمت بالا شیب دارد. چراغهای بومرنگ شکل در طرفین که توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند هم از ویژگیهای نمای عقبی خودرو هستند.
نسل جدید بویوئه L با پیشرانههای بنزینی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی به بازار عرضه میشود. موتورهای بنزینی شامل ۲ لیتری توربو با ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور و ۱.۵ لیتری توربو با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود درحالیکه نسخههای هیبریدی هردو از موتورهای ۱.۵ لیتری استفاده میکنند. نیروی موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری بنزینی توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه منتقل میشود اما این کار در نسخههای هیبریدی از طریق گیربکس سه سرعته هیبرید الکتریک درایو جیلی انجام میگیرد.
در داخل کراساوور جدید جیلی یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی مقابل راننده و یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی لمسی ۱۳.۲ اینچی بهصورت عمودی در میانهٔ داشبورد دیده میشود. سیستمعامل این نمایشگرها Geely Galaxy OS Air نام دارد که از تراشه کوالکام ۸۱۵۵ استفاده میکند و از قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. بویوئه L در سهماهه پایانی امسال در چین عرضه خواهد شد و هرچند هنوز قیمت رسمی آن اعلام نشده است اما رسانههای چینی قیمت پایهای در حدود ۱۲۰ هزار یوآن معادل ۱۸ هزار دلار را تخمین زدهاند.
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱نمیگم از طراحی جدید کادیلاک کپی کرده
ولی امکان داره الهام گرفته باشه
چون جیلی از شرکت های قدیمی چینه و هدف های بزرگی داره
خیلی به ابروش ضربه میزنه کپی برداری
ولی خوب در نکاه اپل فکر کردم کادیلاکه مخصوصا با دی لایتاش
ehsan.fa
۲۵ مرداد ۱۴۰۱جوری گفتی که دیس نگیری ، از دید من از هرطرف نگاه میکنم کپی کپی کپی میبینم ، ولی کپی مسئولانه جوری که به کپی متهم نشن
M.Kkarimi
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ردپای طراحی های اخیر کیا _ هیوندا هم در طراحیش کاملا مشخصه ….
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱جیلی برند کوچیکی نیست
کلی پول برای طراحی خرج میکنه
یه جورایی توهین به خودشه اگه بره مثل گاو کپی کنه
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۱حتی زبانه طراحی شونم از هم کپی میکنن همینو چانگانم ازش استفاده میکرد
علی
۲۵ مرداد ۱۴۰۱زبانه؟؟؟؟
GMA
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بخش عقب کپی تمام عیار هیوندای بایون هست😐
Amard
۲۵ مرداد ۱۴۰۱یا محصولات جدید کادیلاک افتادم البته یه مقداری هم شبیه داچیا و تا حدی شبیه چانگان شده
meysam
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فقط قیمتو نگاه کنید
کی میتونه با این چینیها رقابت کنه؟
مهرانیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خیلی زیباست و ایکاش با قیمت MSRP وارد ایران میشد تا قیمتش همین 540 میلیون تومن بمانه. (ماشین 18 هزار دلاری یعنی با احتساب دلار 30 هزار تومنی میشه 540 میلیون تومن! باشه؟). ولی دریغ که قیمتش در ایران یک میلیارد و 540 میلیون تومن خواهد شد. بنظرم اون سال اشتباه کردند که اینطور کردند. حالا ما پشیمانیم
T
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بچه ها جدیدا ماشینا شبیه هم شدن
برای مثال نمیشه گفت پشت فولکس واگن id4 از دوجه چارجر کپی کرده
T
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ولی یک جورایی باهات موافقم ماشین حس کادیلاک داره
T
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ولی ۱۸۰۰۰ دلار برای این ماشین خیلی خوبه
اما بنظرم برند های چینی هنوز خیلی جا دارن جا بیوفتن
و تبدیل به برند بشن
Alan.r
۲۵ مرداد ۱۴۰۱نمای جلو کپی شده از کادیلاک و نمای عقب کپی شده از ولوو xc90
GMA
۲۵ مرداد ۱۴۰۱کجاش شبیه ولوو XC90 شده واقعا؟! این کاملا هیوندای بایون هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/Hyundai-Bayon-UK-drive-6.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/Hyundai-Bayon-UK-drive-7.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/09/Hyundai-Bayon-UK-drive-3.jpg
pendarnews
۲۵ مرداد ۱۴۰۱سلام
این قدر نسبت به چین و فناوری اون بدبین نباشید.
عجیب “دیفالت ذهنی” برخی دوستان هنوز عناد و بی کیفیت بودن کالای چینیه …
گذشت آن زمانی که آن سان گذشت …
چین الآن کارخانه جهانه و دنیا مقابل توان و تکنولوژیش سر تعظیم فرود می آره.
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱کدوم تکنولوژی ؟
تازه امسال تونست تولید علمش رو از آمریکا بیشتر کنه
که اونم با توجه به تعداد جمعیتش تولید اون همه مقاله براش متوسط به حساب میاد
بعد هم دوست عزیز شما متوجه نیستید چین نقشش چیه
چین یه کارخونه مفت برای کشور های بلوک غربه که اکثرا شرکت هاشون بزرگ و چن ملیتیه
جونش رو کارگرانی چینی میکنن پولش رو دولت چین میگیره
نود درصد سودش رو هم غربی ها میبرن
البته مدیریت حزب حاکم خیلی تاثیر گذار بود و بعد از اعتراض های مردم نسبت به فسار چنان با مفسد ها برخورد کرد که الان داره پله های پیشرفت رو طی میکنه
چین تا این لحظه در هیچ تکنولوژی برتری نداره
شاید برابر باشه ولی برتری نداره