گریت وال در نمایشگاه چنگدو از بزرگترین و لوکسترین پیکاپ خود با نام شانهای کانن پردهبرداری کرده است. این خودرو که پیکاپ پرچمدار گریت وال محسوب میشود، بر اساس شاسیبلند تانک ۵۰۰ ساخته شده است و قصد رقابت با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را در بازارهای خارج از چین دارد. بدین منظور، گریت وال پیشرانههای V6 بنزینی و هیبریدی را برای شانهای کانن در نظر گرفته است.
پیشرانهٔ V6 این پیکاپ چینی از نوع ۳ لیتری توربو با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. نسخهٔ هیبریدی هم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس استفاده میکند که مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارند؛ اما علاوه بر این دو گزینه، برای شانهای کانن یک موتور ۲.۴ لیتری توربودیزل چهار سیلندر با ۱۸۵ اسب بخار قدرت هم ارائه خواهد شد. این موتور دیزلی کاملاً جدید بوده و تاکنون در محصولات گریت وال دیده نشده است.
به گزارش رسانههای چینی، شانهای کانن روی شاسی نردبانی رقیب چینی تویوتا لندکروزر یعنی تانک ۵۰۰ ساخته شده است. این پیکاپ جدید با ۵,۴۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۹۱ میلیمتر عرض و ۱,۹۲۴ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۳,۳۵۰ میلیمتری، از هایلوکس و رنجر بزرگتر است. اتاق بار شانهای کانن نیز ۱,۵۰۰ میلیمتر طول، ۱,۵۲۰ میلیمتر عرض و ۵۰۰ میلیمتر عمق دارد و ۱۸ نقطهٔ اتصال در آن تعبیه شده است. ویژگی جالب این قسمت اما درب پشتی است که دوتکه بوده و بهصورت عمودی با تقسیم ۶۰ به ۴۰ باز میشود. البته امکان باز کردن این بهصورت افقی سنتی هم وجود دارد.
ازآنجاییکه شانهای کانن بر اساس تانک ۵۰۰ ساخته شده است، در نمای جلویی تقریباً بهطور کامل با آن یکسان است و بنابراین در اینجا هم شاهد جلوپنجرهٔ کرومی بسیار بزرگ و همان چراغهای برادر شاسیبلند هستیم. بااینحال، لوگوی بزرگ روی این جلوپنجره با تانک ۵۰۰ متفاوت است. شانهای کانن در داخل نیز از همان داشبورد و طراحی شاسیبلند تانک استفاده میکند و فضای بسیار لوکسی دارد. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر لمسی ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، تودوزی چرمی دورنگ آبی و کرم و تزئینات چوبی از ویژگیهای داخلی این خودرو هستند که برای یک پیکاپ واقعاً چشمگیر به نظر میرسد.
گریت وال در این پیکاپ جدید روی راحتی سرنشینان تمرکز کرده و به همین دلیل آن را به گرمکن، تهویه و تنظیم برقی صندلیهای جلو و عقب و همینطور شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند مجهز کرده است. این شرکت قصد دارد شانهای کانن را علاوه بر چین در بازار استرالیا هم عرضه کند یعنی جایی که پیکاپها بسیار محبوب هستند و گریت وال سالها است که با وانتهای مختلف خود در آن حضور دارد. گفته شده ظرف شش تا دوازده ماه آینده نسخهٔ فرمان راست این پیکاپ چینی به نمایندگیهای فروش استرالیا خواهد رسید.
هنوز قیمت دقیق شانهای کانن در بازار استرالیا مشخص نیست ولی نمایندگیهای گریت وال در این کشور گفتهاند که این شرکت قیمت پایهٔ زیر ۶۰ هزار دلار استرالیا معادل ۴۱ هزار دلار آمریکا را هدف قرار داده است. پیکاپ جدید گریت وال با این قیمت ارزانتر از پیکاپهای بسیار محبوب بازار استرالیا یعنی هایلوکس SR5 و رنجر XLT خواهد بود.
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۴۰۱رقابت با رنجر و هایلوکس !!!!
نه بابا ، حاجی این رپتور هم قورت میده ، او دوتا که هیچی !!!
ای کاش ، کارون هم تو گود میاوردید !
یه چینی مضخرف دیگه مثل باقی مضخرفای دیگه فقط همین نه بیشتر نه کمتر !
امیر
۸ شهریور ۱۴۰۱واقعا دوست دارم بدونم چینی ها با این قیمت گذاری ها چی تو فکرشون میگذره یعنی اینقدر به بازار داخلی شون مطمئنن
JDM lover
۸ شهریور ۱۴۰۱فقط این تیکه اش : ««« شانهای کانن روی شاسی نردبانی رقیب چینی تویوتا لندکروزر یعنی تانک ۵۰۰ ساخته شده است»»»
رقیب لندکروز ؟؟
چند بار بگم ، از موتوری جنس نگیرید
امین
۸ شهریور ۱۴۰۱با تمام این بزک دوزک ، باز یه چرخ هایلوکس میرزه به کل هیکل این چینی
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱هایلوکسم ماشینای خوبیه یادمه برای رقابت با هایلوکس موتور ماکسیمای یکی از بچه های جنوب ما اومدیم به کمک ادیک امریکایی خدا بیامرز موتور ls1 بستیم رو هایلوکس ۹۲ البته خیلی ترس داشتیم که شاسی نترکه اما با وجود اینکه هایلوکس شاسی بسیار نازکی داره اخ نگفت و کلی یا اون ماشین کورس میذاشتیم و لاستیک پاره میکردیم . خیلی حرفه شاسی به اون نازکی قدرت ls1 رو تحمل کنه . تازه ls1 صفر صفر اما خب قطعا همون زمانم که واردات ازاد بود شورلت گرون تر بود چون اونا برای یه کاربرد سنگین تر طراحی شدن .
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۴۰۱یکی از دلایلی که هایلوکس را معروفش کرده ، شاسی اون هست !
منظور از اینکه میفرمایید نازک بود یعنی چی؟!
شاسی اگر نازک باشه میشکنه !
اتفاقاً همین دیروز بود داشتم تست و بررسی هایلوکس مدل ۱۹۹۷ را تماشا میکردم در یوتیوب که قبلاً هم پدال مقالش را کار کرده بود ، همون پسر آمریکائیه که همه بلایی سر هایلوکس قرمز دوکابین میاره اما چون هیچیش نمیشه از هلیکوپتر تو هوا پرتش میکنه پائین تا خورد بشه و البته کارهای جدیدش رو ببینید چه دیوانهبازیهایی سر بنز کلاس G آخرین مدل مثل هلو در میاره و چطوری میترکوندش و جالب اینجاست که رنگ بدنه کلاس G هم قرمز هست !
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱navid هایلوکس من نمیگم ماشین بدیه اما برای اون قدرت من فکر میکردم شاسی ضعیفی داشته باشه چون ما اول اتاق رو در اوردیم بعدشم اومدیم موتور ال اس که از دبی اومده بود رو اوردیم گذاشتیم روش بعد اتاق رو بستیم البته یه سری جاها باید تقویت میشد توی زیر بندی ماشین
کلا هایلوکس شاسی قطوری نداره اصلا شما شاسی لختش رو باید ببینید تا متوجه حرفم بشید اما خوب تویوتا هم حق داشته چون اون کاربردی که هایلوکس داره در همین حد کافیش هست مگه هایلوکس میخواد چی کار کنه؟ در حد همون قیمت و در حد همون کاربرد شاسی محکمی داره وگرنه اصلا و ابدا در حد شاسی امریکایی نیست . ما خودمون شیش نفر نتونستیم باهم شاسی کاستوم رو بلند کنیم در این حد
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۴۰۱مگه میشه موتور LS رو بست روی هایلوکس ؟!
زیر کاپوت جا میشه ؟!
چه تغییراتی دادید ، برام جالبه بدونم !
شاسی لختش را زیاد دیدم در اوراقیها و صافکاریها !
اونی که شما جمعش کردید دیگه هایلوکس نیست ، بهتره بگیم جامبو جِتِ👑 !
از نزدیک دیدم که روی ماشین آمریکایی دهه ۷۰ در ایران یه موتور ۶سیلندر فورد موستانگ مدل ۲۰۱۳ کار گذاشتن و جالبه که طرف میگفت پیچ به پیچش خورد به ماشین ( اشتباه نکنم ماشینه شورولت مونتکارلو بود ) ، حالا راست یا دروغش را نمیدونم !
ولی اگه اشتباه نکنم موتور LS هشتسیلندر هست و نیاز به یک حجم مناسب زیر کاپوت داره که هایلوکس چنین حجیم بزرگی نداره ، درسته ؟!!!
viper2
۸ شهریور ۱۴۰۱به به چه ایده های جالبی . چه ابتکاری . جنوبیا عشق امریکایی و تویوتا دارن . اصلا خلیج فارسی باید عشق جی ام باشه .
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱ممنونم لطف دارید .
Hamilton1970
۹ شهریور ۱۴۰۱چرخ که زیادشه، یه پیچ چرخش میرزه به صدهزار تا از اینا
Ali
۸ شهریور ۱۴۰۱عجب سمی کاریه این
امیرعلی
۸ شهریور ۱۴۰۱من با ۴۱ هزار دلار میرم نسل جدید gmc کنیون دنالی رو میخرم
هم قوی تر هم با خدمات پس از فروش بهتر و هم ظاهر جذاب تر
درباره قیمت ارزان تر محصولات چینی هم یک چیزی رو باید خدمت دوستان عرض کنم
۴ سال پیش دولت عراق ۳ تا پهپاد چینی wing long برای ارتشش خرید اما بعد از گذشت یک سال به علت کیفیت پایین قطعات پهپاد و همچنین پایبند نبودن چینی ها به عرضه خدمات پس از فروش عراق مجبور شد پهپاد هاش رو اوراق کنه و
این حکایت داستان ماشین های چینی ه بعضی از دوستات فکر میکنند طراح ها و مدیر های چینی از کهکشان های دیگه اومدن که بلدن چطوری دل مشتری رو ببرند ولی به این نکته توجه نمیکنند که بازار های آزادی مثل آمریکا و اروپا مثل بازار چین نیست که دولت چین شرط های عجیب و غریب برای فعالیت شرکت ها اونجا بذاره و چینی ها هم نمیتونند با مانیتور بزرگ تر و اگزور ۴ تایی فیک برای ماشینی با موتور ۱.۵ لیتری اونجا موفق بشن :))
درباره اون عده از چینی فن های عزیز هم که تموم زیبایی ماشین رو به مانیتور بزرگتر میدونند باید بگم جنرال موتور هم میتونه روی تاهو موتور ۱.۵ لیتری بذاره و کلی با این کار توی هزینه تولید صرفه جویی کنه و عوضش مانیتور ۴۰ اینچ داخل ماشین بذاره ولی برند های امریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای به مشتری شون احترام میذارند و نمیخوان عیب های ماشین رو با مانیتور بزرگ و اگزوز فیک و چرم درجه ۳ رنگی و طرح های کپی بی هویت پوشش بدن
مانی
۸ شهریور ۱۴۰۱در بازارهای جهانی ماشین های چینی فقط با موتور 1.5 لیتری عرضه نمی شن و موتور های 1.6 و 1.8 و 2 لیتری و حتی بالاتر هم برای عرضه دارن که بازار ایران نیومد.کلا خودروسازان داخلی ما برای راحتی کار خودشون و البته برای اشتراک قطعات یدکی است که از یک موتور مشترک 1.5 لیتری استفاده استفاده می کنند.مثلا الان موتور 1.5 لیتری توربو ساخت ACTECO توی ماشین های ام وی ام X55 و چری تیگو 7 (ساده و پرو) و آریزو 5 توربو و آریزو 6 و فیدلیتی (جتور X70 ) استفاده میشه که در اساس یکی هستند و کمی گشتاورش و قدرت خروجی شون تفاوت داره.در ضمن،صادرات ماشین در بازارهای جهانی به همین راحتی ها نیست و هزار جور دردسر داره.همین چینی ها تو پارسال تونستن بالای 2 میلیون دستگاه ماشین به بازارهای جهانی صادر کنن.مثلا پیکاپی از گریت وال به نام کانون (cannon ) تونست 5 ستاره ایمنی رو تو موسسه انکاپ استرالیا بدست بیاره که عدد قابل توجهی تو ایمنی هست (تو سایت یوتیوب تست تصادف این پیکاپ رو می تونی ببینی)…البته این رو هم بگم که تکنولوژی تولید در بازار پیکاپ ها تقریبا دربست دست سازندگان آمریکایی و ژاپنی مثل جنرال موتورز،فورد،کرایسلر (رم)،تویوتا،نیسان،ایسوزو و میتسوبیشی و غیره است و چینی ها فعلا با خرید پلت فرم از شرکت هایی مثل تویوتا و ایسوزو و کار روی آنها تونستن بخشی از بازار این سگمنت رو در برخی از کشورهای در حال توسعه و استرالیا و نیوزلند بدست بیارن.
JDM lover
۸ شهریور ۱۴۰۱این دیگه چه سمیه
لاشه شورلت کاستوم قدیمی ، هایلوکس ویگو و……رو به این ترجیح میدم
اخه کی میاد با ۴۰ هزار تا اینو بخره ؟ اینهمه وانت خوب هست
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱اخ گفتین کاستوم یادمه که اون زمان سال ۱۳۷۶ من و پدرم موتور کاستوم ۶ سیلندر ۲۹۲ (کاستوم موتور بزرگ) رو باز کردیم چون این موتور ها کاربراتور هستند روی زمین روشن کردنشون کار راحتیه . ما چنتا لاستیک گذاشتیم زیر موتور و یه جایی برای موتور درست کردیم چون اونموقع استند نبود هر چی موتور تا الان ما تست کرده بودیم ۴ نفر اومده بودن کمک که موتور تو دور بالا پرواز نکنه چون لرزش بالا دارن اما این موتور به راحتی تا دور ۴۶۰۰ میبردیمش اصلا نمیخواست دست بزاری روش اینقدر بالانس بود یادمه همونجا بلند گفتیم درووووووووووووووووووووووووود بر جنرال موتورز امریکا با موتور ساختنش وسلااااام
Chevrolet3
۸ شهریور ۱۴۰۱اینو یادم رفت بگم اون موتور ۶ سیلندر اینقدر قدرت داشت که یه بار پدرم اومدن دنده عقب گرفتن بعد کلاچ رو گرفتن درجا زدن دنده ۱ یهو یکم دود کرد لاستیک بعدش لاستیک ر رفت یعنی اینقدر قدرت داشت که پیچ های چرخ ببره فرض کنید ۸ تا پیچ رو برید .
green
۸ شهریور ۱۴۰۱موتور کاربراتی ها حدود 100 تا قدرت داشتند ضعیف بودند ولی گشتاور تو دور پایین بود
پدرام
۸ شهریور ۱۴۰۱به نظرم نسبت به پوزه ماشین که این طور بزرگ طراحی شده، طول قسمت بار همخوانی نداره باید بیشتر باشه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱یک چرخ جمس کنیون میرزه به کل هیکل این
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۸ شهریور ۱۴۰۱ظاهر خوبی داره موتورش هم خوبه باید تست بشه
T
۸ شهریور ۱۴۰۱JDM lover خیلی ها هستن از جمله آقای نیو رامین فن دو آتیشه چین🤣
Elemento
۸ شهریور ۱۴۰۱چقدرم زشته
Payfast
۸ شهریور ۱۴۰۱نیسان ابی مدل ۱۳۶۰ میارزه به این مانیتور گنده زشت که کپی بیش نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ شهریور ۱۴۰۱تو یدونه از اینا به من بده من میرم برات نیسان آبی صفر می یارم
Payfast
۹ شهریور ۱۴۰۱برو از کارواو یدونه بگیر =|
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ شهریور ۱۴۰۱من به کارواو چی کار دارم تو مثل اینکه ازش راضی نیستی گفتم شاید معاوضه کنی 😉
ایلیا
۹ شهریور ۱۴۰۱توی مناطق کوهستانی غرب ایران کردستانات به لندکروز سری ۷۰ میگن سه اف اونقدر سریع و قدرتمنده که برای قاچاق توی کوه ها استفاده میشه . این مدل سال ۶۰ اومد بعدشم سه اف شامپاین اومد که جلوی بعضیاشم شبیه ۴.۵ اف بود . خدا وکیلی چراغ عقب سمت شاگرد سه اف و شامپاین میارزه به دوتا از اینا . کسی که اهل غرب کشور باشه متوجه این حرف من میشه