شرکت بی وای دی نسخه جدید آنر ادیشن دلفین ۲۰۲۴ را با قیمت حدود ۱۴ هزار دلار در کشور چین عرضه کرد.
هاچبک جدید دلفین آنر ادیشن از موتور برقی با قدرت ۹۴ اسب بخار سود میبرد و با یکبار شارژ مسافت ۴۲۰ کیلومتری را طی میکند. همچنین نسخه دیگری از این خودرو با باتری کوچکتر و برد ۳۰۲ کیلومتری وجود دارد که البته با قیمت کمتری عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت نسخه پایه دلفین ۲۰۲۴ از حدود ۱۴ هزار دلار شروع میشود که ۴.۷ درصد کمتر از مدل سال قبل است. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردهایم، چینیها جنگ قیمتی با خودروهای بنزینی را کلید زدهاند و دلفین یکی از سربازان ارزشمند بی وای دی در این پیکار است.
استایل کلی بی وای دی دلفین آنر ادیشن تغییر زیادی نسبت به مدلهای استاندارد ندارد و تنها تغییر آن را میتوان رنگ جدید بدنه و طراحی متفاوت رینگها دانست. ابعاد این خودرو نیز تغییری نکرده و بنابراین طول/عرض/ارتفاع خودرو به ۴۱۲۵/۱۷۷۰/۱۵۷۰ میلیمتر و فاصله بین محوری به ۲۷۰۰ میلیمتر میرسد. برای مقایسه باید گفت دلفین ۱۵۹ میلیمتر کوتاهتر، ۱۹ میلیمتر کمعرض تر و ۷۹ میلیمتر بلندتر از فولکسواگن گلف است.
داخل کابین این خودرو نیز زبان طراحی مشترک با مدل سال قبل را مشاهده میکنیم هرچند برخی موارد بهبود یافتهاند. این هاچبک بدون آلایندگی از صندلیهای جلوی تهویه دار، پد شارژ بیسیم گوشی هوشمند و درگاه شارژ جدید تایپ C سود میبرد. دلفین آنر ادیشن ۲۰۲۴ همچنین دارای شیشههای عقب دودی و سیستم ETC است که به رانندگان اجازه پرداخت خودکار عوارض جادهای را بدون توقف میدهد. دیگر ویژگیهای هاچبک بی وای دی شامل نمایشگر قابل چرخش ۱۲.۸ اینچی و نمایشگر ۵ اینچی کوچک پشت آمپرها خواهند بود.
یکی از بزرگترین بهبودهای دلفین آنر ادیشن را میتوان سیستم تعلیق عقب آن دانست که از نوع مستقل است تا مشابه مدل اروپایی باشد. قبل مالکان زیادی درباره عدم راحتی سواری خودرو گلایه کرده بودند و چینیها این بازخوردها را دریافت کرده و مشکلات را رفع کردهاند. دیگر بهبود خودرو در بخش قوای محرکه رخ داده و اگرچه همچنان دو موتور برقی با قدرتهای ۹۴ و ۱۷۴ اسب بخار قابل انتخاب هستند اما هماکنون میتوان دو باتری LFP را انتخاب کرد. اولین باتری با ظرفیت ۳۲ کیلووات ساعت شعاع حرکتی ۳۰۲ کیلومتری را فراهم میکند درحالیکه باتری ۴۵ کیلووات ساعتی با یکبار شارژ برد ۴۰۰ تا ۴۲۰ کیلومتری را در اختیار راننده خواهد گذاشت. در آینده باتری ۶۰ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۵۲۰ کیلومتری نیز عرضه خواهد شد. بی وای دی دلفین آنر ادیشن ۲۰۲۴ در چهار تیپ عرضه میشود که مشخصات آنها به شرح زیر است:
- ویتالیتی با قیمت حدود ۱۴ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۳۲ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۳۰۲ کیلومتری
- فری با قیمت حدود ۱۶ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری
- فشیون با قیمت حدود ۱۷ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری
- نایت با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار: موتور ۱۷۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری
خودروی موردبحث به لطف استفاده از باتری کوچکتر قیمت ارزانتری دارد و همانطور که گفته شد این استراتژی جدید بی وای دی برای رقابت با خودروهای درونسوز است. چینیها تولید خودروهای بنزینی در سال ۲۰۲۲ را متوقف کردهاند و مؤسس بی وای دی قبلاً اظهار داشته سهم خودروهای برقی از بازار چین در پایان سال جاری به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید. البته این بهروزرسانی به دلفین کمک خواهد کرد تا با دست پر به مصاف رقبایی همچون وولینگ بینگو و بائوجون یوندو برود.
سالار فصل
۵ اسفند ۱۴۰۲فقط بوی پلاستیک بازیافتی داخلش
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۴۰۲چقدر بیروح و تومُخی طراحی و ساخته شده!
بیکیفیتی متریالش از تو عکسم پیداست!
طراحِ اینارو باید بست به موشک و فرستادشون تو جنگلهای آمازون تا جنگلیها اَدبشون کنن،آره،است!!!
B
۵ اسفند ۱۴۰۲پس فکر کردین چطور باید فقط ۱۴ هزارتا باشه ؟ 😂 اونم خودرو های برقی که از درون سوز های هم رده یه ۲۰ درصدی گرونترن
Grant
۵ اسفند ۱۴۰۲محض اطلاعت اتفاقا استفاده از پلاستیک بازیافتی به دستگاه تبلیغاتی برای خودروسازان مشور تبدیل شده…
سالار فصل
۵ اسفند ۱۴۰۲صندلیاش بوی ماهی میده.
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۲اینجوری که مشخصه بی وای دی ، به نقطه برابری قیمت تولید خودروی الکتریکی با خودروی بنزینی رسیده ، کارشناس ها هم قبلا گفته بودن که البته این اتفاق در سال ۲۰۲۵ میوفته که خوب بی وای دی به خاطر پیشرو بودنش و تیراژ بالا زودتر از بقیه رقبا به این نقطه برابری رسیده
Elmiraj
۵ اسفند ۱۴۰۲این مدل ماشین ها وسیله ای هستن که بازارهای پر جمعیت ، نوظهور و آلاینده ای مثل چین و هند که متوسط قیمت ماشین در آن کمتر از بازار جهانی هست بهش نیاز دارن وگرنه این مدل ماشین ها هرگز چیزی نیستن که بازارهای تراز اول جهانی به عنوان جانشینی برای مدل های شاخصی مثل تویوتا کرولا قبولش داشته باشند .
ساخت یک جانشین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری که بتونه از هر نظر حرفی برا گفتن داشته باشه در حال حاظر فقط در توان تسلا هست .
Dan
۵ اسفند ۱۴۰۲اگه در توانش هست پس چرا خودریی تو این بازه قیمتی نداره؟
بنظرم ام جی مولان تو این بازه قیمتی از هر نظر حرف برا گفتن داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۲آفرین،نکته بسیار عالی اشاره کردی
این ماشین برقی۱۴ هزار دلاری برای خانم در یک کشور جهان اولی که هزینه بنزین و ترافیک شهری بالاست، گزینه بسیار جذابی هست
الان x55 در چین حدود ۱۴ هزار دلار قیمت داره و ایرانیها براش ۱/۳ میلیارد پول میدن، ولی قول میدم حتی با بنزین مفت کشور ما، خانمهایی هستند که سبک بدنه مثل ماتیز ترجیح میدن
مهدی
۵ اسفند ۱۴۰۲کیفیت داخل اتاقش خوب به نظر نمیرسه.
ارسلان
۵ اسفند ۱۴۰۲این ماشین هم رده ی چینی های دیگه است ، یعنی آشغال….
amirboss
۵ اسفند ۱۴۰۲یکی از چیزایی که آزاردهنده ست طراحی خودرو هست که خیلی اعصاب خورد کنه.اونم بخاطر زوایای تند و تیزی که هیچ بویی از ارگونومی نبرده
ببا باقی چیزاش کار ندارم
حسین
۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی امیر از کار ولفگانگ ایگر (طراح بیوایدی) ایراد میگیره.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۲ارگونومی معمولا به معنایی هماهنگی طراحی داخلی با بدن انسان هست و به صندلی و کابین مربوط میشه
حس میکنم شما زوایای بدنه و نمای بیرونی اشاره کردین
𝐀𝐥𝐢
۵ اسفند ۱۴۰۲کاش یکم کیفیت داخلشو بیشتر میکردن
Dan
۶ اسفند ۱۴۰۲“14 هزار دلار”
۵ اسفند ۱۴۰۲عقبش خوبه جلوش 🤢
مصطفی
۵ اسفند ۱۴۰۲و همچنان ایران محروم از برندهای خوب چینی و تارا و دنا بیست هزار دلاری که تو پاچه بازار میشه
حسین
۶ اسفند ۱۴۰۲به نظرم این ماشین حس رنو ۵ رو در طراحیش داره که من خیلی دوستش داشتم.
hesam.falahat
۲۱ فروردین ۱۴۰۳این که این ماشین بی رقیب هست از نظر قیمت و تکنولوژی و ایمنی خوبش ولی اصلا با اون ارتفاع زیاد اتاقش که شبیه ون شده هیچ ارتباطی نمیگیرم و آرزو میکردم که ای کاش 30 سال پیش سوار پژو 205 بودم و لذت بیشتری میبردم از یه هاچ بک جذاب ارزون تا این ماشین برقی که مثل ریش تراشه…