شرکت چینی BYD از جدیدترین نسخه هاچبک سیگل ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۹۷۰۰ دلار رونمایی کرد.
هاچبک تمام برقی این شرکت در نسخههای فول خود ۱۲ هزار دلار قیمت خواهد داشت و خریداران خواهند توانست از بین مدلهای زیر یکی را انتخاب نمایند:
- مدل ویتالیتی ادیشن با باتری ۳۰.۰۸ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۳۰۵ کیلومتر و قیمت ۹۷۰۰ دلار
- مدل فریدام ادیشن با باتری ۳۰.۰۸ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۳۰۵ کیلومتر و قیمت ۱۰۵۰۰ دلار
- مدل فلایینگ ادیشن با باتری ۳۸.۸۸ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۴۰۵ کیلومتر و قیمت ۱۲ هزار دلار
به عنوان یک فیس لیفت سالانه، BYD سیگل ۲۰۲۵ در بخش ظاهری و تریم ها تغییرات ملایمی را تجربه کرده و تجهیزات جدیدی همچون تنظیمات برقی صندلیهای جلو به آن افزوده شدهاند. خودروی موردبحث در چهار رنگ آبی، سفید، مشکی و صورتی قابل سفارش است و برای کابین نیز میتوان رنگهای آبی تیره و صورتی را سفارش داد.
BYD سیگل ۲۰۲۵ از پلتفرم ۳.۰ این خودروساز استفاده میکند و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۷۸۰/۱۷۱۵/۱۵۴۰ میلیمتری و فاصله بین محوری ۲۵۰۰ میلیمتری دارد. از این نظر تفاوتی بین مدل سال ۲۰۲۵ و نسخههای قبلی سیگل وجود ندارد؛ اما در بخش ظاهری مهمترین تغییر در بخش عقب رخ داده یعنی جایی که لوگوی Build Your Dreams حذف شده و لوگوی BYD بجای آن نصب گردیده است. نمای جلوی این خودرو تغییری ندارد. باید دانست مدل ویتالیتی ادیشن از رینگهای ۱۵ اینچی استفاده میکند درحالیکه دو مدل دیگر به رینگهای جدید ۱۶ اینچی آلیاژی مجهز شدهاند.
وقتی وارد کابین شوید همان طراحی سیگل ۲۰۲۴ را خواهید دید. در این بخش آنچه بیش از همه جلبتوجه میکند پشت آمپرهای ۷ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی، پانل شارژ بیسیم گوشی هوشمند و صندلیهای برقی به همراه گرمکن است. در لیست تجهیزات BYD سیگل ۲۰۲۵ مواردی همچون بهروزرسانی از راه دور، چهار بلندگو، بلوتوث، دستیار صوتی، وای فای و ورود بدون کلید نیز دیده میشوند.
نیروبخش این هاچبک برقی یک موتور با حداکثر قدرت ۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتون متر است که توسط باتری تیغهای این خودروساز پشتیبانی میشود. مدلهای ویتالیتی و فریدام ۳۰۵ کیلومتر شعاع حرکتی دارند درحالیکه برد مدل فلایینگ به ۴۰۵ کیلومتر میرسد. تمامی مدلهای سیگل ۲۰۲۵ در ۴.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت میرسند و با استفاده از شارژر سریع میتوان در زمان ۳۰ دقیقه شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند.
سیگل در نیمه اول امسال به فروش ۱۹۱,۰۳۷ دستگاهی رسیده است.
پویان
۱۲ مرداد ۱۴۰۳الان چینی ها خیلی بالاتر از اروپاییها شدن.
دوستان مخالف لطفا منطقی جواب بدن
مهرداد
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هر وقت چین یه موتور مشابه فراری و کاسورث و … زد بعد شما در مورد مقایسه خودرو سازی چین و اروپا فکر کن
سهیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اون رو هم میزنه. صبرکن
حسام
۱۳ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز قرن جدید زندگی میکنیم. تا حالا شده کیفیت و تست ماشین های چینی رو از یه سایت خارجی دنبال کنید؟ یا فقط چون شنیدید چینی زود میشکنه دارین کیفیت رو مقایسه میکنی؟
ماشین چینی داریم بره تو سنگ ، سنگ رو خورد میکنه، جنس اشغال وارد میکنن دلیل بر بد بودن ماشین های چینی نیست.
چرا ماشین چینی تو آمریکا نیست؟ چون رقیب اصلی آنهاست در این مورد تحقیق کنید به حقارت آمریکا توی رقابت پی میبرید( شکی نیست ماشین های آمریکایی یکی از غولهای کیفیت و زیبایی هستن)
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳حقارت آمریکا توی رقابت😂 شما خودت برو تحقیق کن که دلیل ممنوعیت واردات خودرو های چینی به آمریکا قیمت خیلی پایین اوناست یعنی فقط خودرو های اقتصادی چینی رقیب جدی آمریکایی ها هستن نه خودرو های لول بالاشون
Rman
۱۸ مرداد ۱۴۰۳حرفایی میزنید آدم شاخ در میاره
مگه چین دنبال ساخت خودرو سوپر اسپورت و اسپورت حجیم و قدرت بالا هستش؟ چین سیاستش تولید انبوه با قیمت پایین و مصرف سوخت کم هستش و نه اینکه دنبال رقابت با فراری و لامبورگینی و دوج و شورولت باشه؟
قیمت ۹۰درصد خودروهای صادراتی چینی زیر ۵۰هزار دلار و اکثر اونا زیر ۴۰هزار دلار که پول آپشن های تریم داخلی و یا رینگ و لاستیک فراری هم نمیشه
موتورهای کاسورث با اون حجم عظیم و تعداد سیلندر و قدرت بالا،حتی تو اروپا بخاطر استانداردهای آلایندگی سختگیرانه و مالیات بر مصرف سوخت بسیار زیاد،طرفدار نداره و پژو و سیتروئن و رنو هم اکثر ماشین ها زیر ۲۰۰۰ سی سی تولید میکنند
Dan
۱۲ مرداد ۱۴۰۳البته فقط تو برقی ها
اونم تازه جای بحث داره
حسین
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تو برقیها اصلا جای بحث نداره دلیلش هم خیلی ساده هست اروپا و آمریکا هنوز حتی باتری خودروی برقی شون رو نمیتونن بسازن و از چین میخرن.
سوشیانت
۱۳ مرداد ۱۴۰۳چینی ها اگر تو خودرو های برقی حرفی برای گفتن دارن پس چرا نمیتونن یه ماشینی بسازن که پرفورمنسش در حد لوسید ایر سافایر باشه؟!
علی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳قبول دارم. واقعا باید تعصب رو کنار گذاشت. به نسبت ***قیمتشون*** کیفیت و ظاهر خوبی دارن. نسبت به همین 5 سال گذشته خیلی خیلی بهتر شدن
سوشیانت
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حرف منطقی نزدی که جواب منطقی میخوای! از یه ماشین اقتصادی چینی نتیجه گرفتی که کلا صنعت چین از اروپا بالاتره؟!
حمید
۱۲ مرداد ۱۴۰۳می تونه جزو گزینه هایی برای واردات باشه و با توجه به برقی بودن و تعرفه پایین، زیر ۸۰۰ میلیون بدست مصرف کننده می تونه برسه
اکبر
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بی وای دی بله ولی لاماری ماماری خیر
آرمان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳شما فکر کن با همون دلار ۴۲هزار تومنی که به شرکتهای مونتاژی مثل kmc و mvm و البته ایرانخودرو و سایپا و بهمن میدن،این ماشین وارد کنن،با کمتر از ۵۰۰تومن میشه این ماشین جمع و جور و بی آلودگی خرید و مشکل خیلی خانواده ها که برای خانم ها که مسئولیت جابهجایی بچه ها دارن،بسیار مناسبه و همینطور تاکسی اینترنتی برای مسافرهای زیر ۳نفر مشکل جای پارک کمتر میکنه و رانندگی بی دردسر و مناسب برای خانوم ها
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳بی ریخته
میلاد
۱۲ مرداد ۱۴۰۳هیچ ارزانی بی علت نیست ، چینی ها دوام پایین دارند و مشوق های وحشتناک دولتی برای ورشکسته کردن سایر کمپانی ها و در نهایت ماندن در بازاری بی رقیب که همش شده جنس بنجل چینی و خاطرات خوب ما از برندهای با دوام و قابل اعتماد به خاطر اینکه به جای منطق از احساس در خرید استفاده کردیم و گول اپشن و بزک دوزک رو خوریم به تاریخ خواهد پیوست…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چندتا رفیق دارم در آمریکا که به دلیل خرید انواع نیسان و میتسوبیشی، به معنای واقعی کلمه سرویس شدن، این همه فامیل و همسایه هم در ایران دارم که چندساله x33 و x55 و جک S5 دارن، بدون مشکل، بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر رانندگی کردن
…….
تعصب نکشید رفقا
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳من هم با شما موافقم اقای اشتری برای مصرف کننده همینطور باید باشه و تعصب نباید داشته باشه ولی مثال نقض بیشتری وجود داره از افرادی که بخاطر خرید ماشین چینی اذیت شدن و برعکس ماشین کره ای و ژاپنی هاشون دوام بالایی داشتن
سهیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۳دلیلش اینه که چینی داریم تا چینی و ژاپنی داریم تا ژاپنی
جک رو حتی دوستم که انگلیس هست ازش تعریف میکنه و میگه اونجا به عنوان خودرو با کیفیت میشناسن. تاکسی های انگلیس هم که جیلی هستن.
ولی ژاپنی سطح پایین بخری بیشتر از چینی متوسط اذیت میکنه.
Absurd Hero
۱۲ مرداد ۱۴۰۳فامیل و همسایه های ما هم پراید دارن بدون مشکل، بالای ۳۰۰ هزار کیلومتر رانندگی کردن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ مرداد ۱۴۰۳سعی کنید در سایت تخصصی خودرو،
فنی و خارج از لودگی حرف بزنین
پراید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر، تعمیر اساسی لازم داره
در ۲۰ تا ۲۵هزار کیلومتر واشر سرسیلندر میسوزونه
لنت و تسمه تایمش هم خیلی زودتر از ماشینهای چینی و هندی مستهلک میشه
سعید
۱۳ مرداد ۱۴۰۳قطعا مقایسه شما در ارتباط ماشین های ژاپنی مثل میتسوبیشی و نیسان با ماشین های چینی کاملا جانب گرایانه بوده و آدم شک میکنه به اینکه این حمایت شما از ماشین های بی شناسنامه چینی بدون امتیازی باشه
توی دنیا ثابت شده که نیسان یکی از پردوام ترین و با کیفیت ترین،خدمات پس از فروش خوب و در عین حال از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد.
لطفا ذهن مردم رو گمراه نکنید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ مرداد ۱۴۰۳من تجربه ماشین چینی دارم برای چند سال و هیچ مشکل مهمی ندیدم
مثال نیسان میتسوبیشی هم زدم تا فکر نکنید ماشین ژاپنی یعنی بی نقص،
انقدر خرابی گیربکس CVT در خودروهای ژاپنیها زیاد شده که نیاز به توضیح نداره می تونین از علی بخردی بپرسین :)
در ایران شرایط طوری شده که با بودجه 1/5 تا 2/5 میلیارد، به نظر من خرید گزینه چینی کاملا منطقی هست و پرداخت 4-5 میلیارد برای ماشین ژاپنی دست دوم اشتباهه
علی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳البته نوع رانندگی مردم ایران با ماشینهای چینی ، با نوع رانندگی مردم آمریکا با نیسان قطعا خیلی خیلی فرق داره، اونجا از ماشین حسابی کار میکشن و طبیعیه که خرابیهایی هم داشته باشه، ولی تو ایران بعلت گرونی عجیب و غریب خودرو ، بیشتر مردم با ماشینهای چینی خودشون در حد ماشینهای فوق لوکس رفتار میکنن و حسابی هم مراقبت میکنن از نظر سرویس و نگهداری ، درستش اینه که ماشین چینی رو بدیم دست همون آمریکایی تا ببینیم چقدر زیر دستش دووم میاره
حمید
۱۲ مرداد ۱۴۰۳کدوم چینی دوامش از پژو کمتره یه چیزی میگن اتفاقا دوام چینی ها بد نیست کیفیت سواری نسبت به رقبای خوب اروپایی و کره ای و ژاپنیها البته اروپایی پژو رو در نظر نگیرید رنو تا حدودی میتونه یه اروپایی باشه ولی پژو به هیچ عنوان
B2
۱۲ مرداد ۱۴۰۳۲۰۶ تیپ ۲ مناطق مرفه
froG-driVer
۱۲ مرداد ۱۴۰۳حالم به هم خورد(نه با لحن داد و فریاد،با لحن آروم و گنگ)
سهیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چین دیگه رفته تو یه لیگ دیگه
کم کم یه پولی هم دستی میدن با خرید خودرو
هم قیافش اوکی هم امکانات و عملکردش.
هموطنا چون عادت کردن به پراید هر چیزی غیر از اون رو زشت میبینن
nikan
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یه لحظه فک کردم لامبورگینی با الهام از هوراکان هاچبک ساخته 😂
مجمد جواد
۱۳ مرداد ۱۴۰۳اینکه ماشین چینی خوب است ویا بد باید گفت شرکتهای مونتاژ داخلی دنبال ماشینهای از رد خارج شده خط تولید چین به علت ارزانی و سود کاذب میروند مثلا چندر درصد ماشینهای چینی ایران هونگچی است ویا چند درصد از ماشینهای تولیدی چین در ایران از خودروهای بروز چری و جیلی است تازه وقتی وارد ایران میشوند کلی از سر وته ان هم میزنند تا قیمت ان ارزانتر وبرای فروش بیشتر سود کنند فقط همین بس که کمپانی به معرفی تویوتا دارد از byd کپی میکند
علی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳این وارد ایران نمیشه؟ واقعا آرزوی داشتن یه خودروی برقی رو دارم. مخصوصا برای توی شهر