خودروهای چینیزیکر

زیکر 007 مدل 2025؛ رکورددار سریع‌ترین سرعت شارژ خودروهای برقی جهان

زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ به عنوان خودرویی برقی با رکورد سریع‌ترین سرعت شارژ در جهان معرفی شده است.


زیکر به عنوان زیرمجموعه جیلی چین از جدیدترین نسخه ۰۰۷ رونمایی کرده است. احتمالاً مهم‌ترین تغییر این خودرو نسبت به مدل پیشین را می‌توان تجهیز به نسل دوم باتری طلایی این شرکت دانست. همچنین با ورود به مدل سال ۲۰۲۵، زیکر ۰۰۷ از شتاب گیری بهتر، کاکپیت هوشمند و رینگ‌های جدید برخوردار شده است. چهار نسخه از زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ در دسترس خواهند بود که قیمت نسخه پایه دیفرانسیل عقب از حدود ۲۹ هزار دلار شروع شده و به ۴۲ هزار دلار برای مدل فول چهار چرخ محرک پرفورمنس می‌رسد.

این سدان پرفورمنس و میان سایز با دو باتری طلایی ۷۵ کیلووات ساعتی و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی CATL عرضه می‌شود. باید دانست باتری بزرگ‌تر زیکر ۰۰۷ با شارژر بسیار سریع هماهنگ است و باتری کوچک‌تر نیز از نوع لیتیوم آهن فسفات است که خود زیکر توسعه داده و توانایی‌های شارژ بهتری دارد. تا به اینجا بزرگ‌ترین تغییر در نسل دوم باتری طلایی را می‌توان بهبود سرعت شارژ دانست به این معنی که شارژ ۱۰ درصدی باتری در ۱۰ دقیقه به ۸۰ درصد خواهد رسید که این زمان ۴.۵ دقیقه سریع‌تر از نسل اول باتری طلایی است.

زیکر ادعا می‌کند باتری موردبحث رکورددار سریع‌ترین سرعت شارژ بین باتری‌های تولید انبوه دنیاست. چینی‌ها در زمان معرفی نسل اول باتری طلایی نیز اعلام کرده بودند این باتری تست‌های ایمنی وسیع و سختی را پشت سر گذاشته است. برای مثال از جمله تست‌ها می‌توان به مقاومت در برابر دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد اشاره کرد. زیکر همچنین در کنفرانس خبری خود گفته که ۶۶ درصد خریداران ۰۰۷ باتری طلایی را ترجیح داده‌اند. با عنایت به تغییرات صورت گرفته، زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ از نظر شتاب گیری نیز بهبود یافته و مدل‌های دیفرانسیل عقب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه‌ای دارند که نسبت به قبل چهار دهم ثانیه کمتر شده است. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نسخه چهار چرخ محرک نیز با بهبود یک دهم ثانیه‌ای به ۳.۴ ثانیه می‌رسد. البته سریع‌ترین عضو خانواده با پسوند پرفورمنس شناخته می‌شود که صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۲.۸۴ ثانیه است و بنا به ادعای چینی‌ها سریع‌ترین خودروی برقی رده میانی جهان محسوب می‌شود.

زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ دارای سیستم رانندگی هوشمند ۲.۰ است و با کمک بیش از ۳۰ سنسور می‌تواند ۱۰۰۰ نوع سناریو رانندگی پیچیده را با میزان موفقیت ۹۵ درصد به سرانجام برساند. همچنین دقت تشخیص این سیستم نیز بیش از ۱۲۰ درصد بهبود یافته و توانایی پارک خودرو نیز بهتر شده است. یکی از ویژگی‌های جدید سدان موردبحث را می‌توان پارک از راه دور دانست که پارک خودرو در فضاهای تنگ را راحت‌تر می‌کند.

سیستم‌عامل خودرو نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تمامی سیستم‌های زیکر ۰۰۷ را می‌توان از طریق صوت کنترل کرد. این سیستم علاوه بر انجام دستورات می‌تواند پیشنهادهای فعالی را نیز بر اساس سناریوهای گوناگون ارائه کند که شامل مواردی همچون یادآوری شارژ خودرو یا تغییر تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در حین ورود به تونل است. زیکر ادعا دارد ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ درک ۷۲۰ درجه‌ای دارد به این معنی که ۳۶۰ درجه بیرون خودرو و ۳۶۰ درجه درون کابین به‌صورت مداوم پایش می‌شود. چینی‌ها علاوه بر تغییرات سخت‌افزاری دستی بر سر و روی خودرو نیز کشیده‌اند. از جمله بهبودهای بصری زیکر ۰۰۷ مدل ۲۰۲۵ می‌توان به رینگ‌های جدید ۱۹ و ۲۰ اینچی و رنگ سبز جدید اشاره کرد. داخل کابین هم تریم های جدیدی قابل سفارش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mehrbod

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    این خودرو در طراحی، پرفورمانس، فن آوری و قیمت، از یک نمونه کانسپت هم کانسپچوال تره..!

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. امیر

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کانسپچوال 😂

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. پویان

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (819 ديدگاه)

    عالی👏👏👏👏تمام اروپا و امریکا ذو با خاک یکسان کرد. شرکتش زیر مجموعه جیلی است. فوق العاده عالیه

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. آرش

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      تکبییییر 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. آرش

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      خدمت پسر گلم که آرزوی با خاک یکسان شدن غرب رو داره یه خبر بد بدم که شرکت راین متال آلمان شرکت پرفورمنس امریکار به ارزش یک میلیارد دلار خرید این یعنی ترکیب فن اوری ارتش آمریکا با فن آوری آلمانی چه شود !!!!!!!!!

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. پویان

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (819 ديدگاه)

        پسر گل تر. خب مگه فن اوری المان چه چیز عجیبی داره؟!!

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. آرش

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (52 ديدگاه)

          هیچی.آلمان کجا هست اصلا وجود داره ؟ آمریکا کیه ؟ کره زمین فقط چهارتا کشور داره روسیه چین ایران کره شمالی .

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. froG-driVer

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (910 ديدگاه)

          راست میگی آلمان کیلو چنده.شما چری و فردا موتور رو بچسب.اونا خوبن.بقیه همه پر…

          موافقم 8
          مخالفم 5
    3. سوشیانت

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3220 ديدگاه)

      آمریکا داره ماشین هایی مثل اسکالید و سلستیک میزنه اون وقت ایشون از یه ماشین میان رده به این نتیجه رسیده که چین آمریکا رو نابود کرده😂

      موافقم 5
      مخالفم 6
  3. سهند

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جیلی با زیر مجموعه های لوکس زیکر و پولستار و گلکسی پیشرفت بی نظیری داره
    علی الخصوص در رده پلاگین و فول برقی با باتریهای نسل جدید

    👏👏👏

    موافقم 8
    مخالفم 6
  4. manoto

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خدمت تمامی نظرنویسان خودروی زیکر چرا جو رو بین همدیگر متشنج میکنید و اعصاب همدیگر رو خراب میکنید فعلا در بازار ما بجز ماشینهای چینی ماشین دیگه ای در توان خریدمان نیس اونم کسی که بتوانه ماشین چینی رو بخره شاهکار کرده و مطمئن باشید کسی که بجز چینی سوار وارد این دیدگاها نخواهد شد پس برای چیزی که توان خریدش رو نداشته باشیم نیازی نیس اینقدر ازش تعریف و تمجید کنیم

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا