خودروهای چینی

آیتو M7، رقیبی چینی برای بی ام و X7 و مرسدس GLS!

برند آیتو چین که به‌صورت مشترک توسط کمپانی‌های سِرِس و هواوی اداره می‌شود از دومین خودروی خود رونمایی کرد. این خودرو که M7 نام دارد یک شاسی‌بلند شش‌نفره با قوای محرکه بهبود دهنده شعاع حرکتی خواهد بود. آیتو M7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۲۰/۱۹۴۵/۱۷۷۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب M7 کاملاً بزرگ‌تر از اولین محصول این شرکت یعنی M5 خواهد بود، خودرویی که طول/عرض/ارتفاع ۴۷۷۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متری داشته است.

این شاسی‌بلند ظاهری نسبتاً ساده و بی‌تکلف دارد اما به حد کافی از برادر کوچک‌تر خود متمایز می‌شود. در بخش جلوی M7 چراغ‌هایی ساده را می‌بینیم که توسط یک نوار نورانی LED به یکدیگر متصل شده‌اند و وسط چراغ‌ها نیز جلوپنجره مشکی کوچکی وجود دارد. درست زیر این مجموعه جلوپنجره بزرگ‌تر مشکی با میله‌های افقی که طرحی نقره‌ای دارند دیده می‌شود. در کناره‌ها هم ورودی‌های هوا کار شده‌اند. با گذر از جلوی خودرو و رسیدن به کناره‌ها می‌توانیم قوس چرخ های گیرا، دستگیره‌های درب پاپ اوت و رینگ‌های بزرگ نقره‌ای و مشکی را ببینیم. در بخش عقب نیز چراغ‌های LED با نواری نورانی جزو برجسته‌ترین عناصر طراحی M7 هستند.

وقتی وارد کابین شوید شاهد پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی خواهید بود که از سیستم‌عامل هارمونی OS هواوی استفاده می‌کند. آیتو M7 همچنین از دو جایگاه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، شیفتر دنده کریستالی مشابه محصولات ولوو و تریم چوبی در داشبورد و پانل درب‌ها سود می‌برد. شاسی‌بلند موردبحث از سیستم صوتی با ۱۹ بلندگو استفاده می‌کند و صندلی‌های ردیف اول و دوم دارای گرم‌کن و سردکن و ماساژور هستند. گفته می‌شود چرم بکار رفته در کابین را می‌توان با رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی و سفید سفارش داد.

M7 به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۲۵ اسب بخار مجهز بوده اما این پیشرانه فقط برای افزایش شعاع حرکتی و شارژ باتری بکار می‌رود. مدل‌های پایه از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب استفاده می‌کنند. این پیشرانه قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری دارد؛ اما نسخه‌های پرچم‌دار به دو پیشرانه الکتریکی مجهز هستند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ۴۴۹ اسب بخار و ۶۶۰ نیوتون متر می‌رسد. آیتو می‌گوید مدل پایه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه‌ای خواهد داشت درحالی‌که شتاب مدل پرچم‌دار به ۴.۸ ثانیه خواهد رسید. هر دو مدل به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز هستند. نسخه تک موتوره در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۱۹۵ کیلومتری خواهد داشت اما در صورت استفاده از پیشرانه درون‌سوز این رقم به ۱۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. این ارقام در مدل پرچم‌دار به ترتیب ۱۶۵ و ۱۰۰۰ کیلومتر هستند. قیمت آیتو M7 از ۳۱۹۸۰۰ یوان معادل ۴۷۷۸۰ دلار شروع و به ۳۷۹۸۰۰ یوان معادل ۵۶۷۲۵۰ دلار می‌رسد. M7 قبلاً طرفداران زیادی در چین پیدا کرده و در چهار ساعت اول پیش‌فروش آن شاهد سفارش خرید ۲۰ هزار نفر بوده‌ایم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. pedram7

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این شاخ بازی ها چیه 😂

    موافقم 44
    مخالفم 12
    1. ماشین دوست

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (60 ديدگاه)

      یه جورایی بهش اعتقاد دارم که میتونه بنز و بی ام و رو شکست بده

      موافقم 16
      مخالفم 52
    2. Reza Waffen SS

      ۲۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      شاید در حد رقبا نباشه ولی بدم نیست

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. امیرشایان فرازی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    رقیب x7 و جی ال اس با موتور ۱.۵ توربو؟
    آقا عالی
    اصلا عالی

    موافقم 57
    مخالفم 19
    1. Nima

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      اول متن رو بخون لطفا!
      449 اسب بخار و شتاب 4.8
      فکر نمیکنم بنز خیلى بهتر از این باشه!
      نمیگم این بهتر از بنزه ولى حرفم اینه لطفا متن رو بخون!
      قیمتشم نصف بنزه!

      موافقم 40
      مخالفم 23
      1. phonix

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اقا نیما نصف قیمت یک محصول بنز پول ستاره سه پرش هست
        اون ستاره نماد سال ها تلاش برندینگ و خدماته
        پس لطف کنید هر کسی رو با بنز و BMW مقایسه نکنید مطمئن باشید کسی که بخواد بنز یا bmw بخره نهایتا ممکنه اونو با رنجروور یا لینکلن و برند های مطرح عوض کنه نه با یک شرکت جدید الورود هرچند هم که خوب باشه
        این ماشین بیشتر برای ماشین های هم قیمت خودش رقیبه
        مطمئن باشید این شرکت ها هم بعد از مدتی قیمت خودشون رو بالا می کشن این راه کار دقیقا راه کار برند های لوکس خودرو سازان ژاپنی هست .
        ابتدا که اومدن ارزون و با کیفیت و به روز بودن بعد که در بازار اسمی درکردن قیمتاشون معقول شد . الان جنسیس هم همین راه رو میره

        موافقم 24
        مخالفم 5
    2. محمد احسان رضایی

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      برادر من این ماشین هیبرید هست بنز هم رو بعضی از ماشین های هیبریدش موتور ۱/۵ میزاره

      موافقم 19
      مخالفم 6
  3. imperial

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جالبه اپل 8 ساله میگه میخوام ماشین بسازم هنوز چیزی نساخته فقط ادعا کرده. خودرانه،شیشه هوشمنده و…همش ادعا.شیائومی هم 1 ساله میگه ماشین بخوام بسازم ماشینی که تازگی عکس جاسوسیش منتشر شده دقیقا عین BYD هست!حال هواوی 2 سال پیش گفت میخوام ماشین بسازم تاحالا 3 تا ماشین رونمایی کرده و به بازار عرضه کرده!! seres sf5 و آیتو m5 و آیتو m7.

    واقعا آفرین به این تلاش. هرروز که میگذره بیشتر به توانایی های هواوی و هوش ترامپ پی میبرم!!

    موافقم 35
    مخالفم 13
    1. phonix

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      هواوی واقعا در زمینه زیر ساخت مخابرات یک غول به تمام معناس
      به خصوص در بخش زیر ساخت شبکه اینترنت
      دلیل تحریم شدنش هم کمک به ایران در جریان اعتراضات 88 برای سرکوب معترضین هست
      بعد هم به قدری در زمینه زیر ساخت پیشرفته بود که شبکه 5G کانادا و امارات و چین و… رو خودش درست کرد شبکه 4G .3G رو هم در خیلی از کشور ها پایه گذاری کرد و امریکا از ترس افزایش شیوع این شبکه و اینکه خوب چین می تونست ازش به عنوان ابزار جمع کننده داده شهروندان باقی کشور ها استفاده کنه(امریکا هم میکنه (پیشنهاد میکنم درباره اسنودن تحقیق کنید)) اون رو تحریم کرد .
      موبایل هاش هم خیلی خوب بود و رقابتی و از نظر کیفیت دوربین و پردازنده موبایل های اخرش عالی بودن ولی از یک جا به بعد با تحریم گوگل روبه رو شد و نابود شد فروشش.
      اینو باید به زرماکاران گفت که یه شرکت گنده مثل هواوی نتونست ماشین درست حسابی بسازه امید واریم شما بسازی

      موافقم 18
      مخالفم 6
    2. Erfan

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      دقیقا مثل اینکه هواوی سالیانه ۱۰مدل گوشی میده اما اپل فقط ۳یا۴مدل.اما اپل کجا و هواوی کجا.
      اپل اگه کاری رو بکنه کامل و بدون نقص انجام میده.
      مهم اینکه کدوم در نهایت کیفیت بهتری رو ارائه می‌کنه.

      موافقم 8
      مخالفم 24
      1. phonix

        ۱۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        اقا عرفان اپل هم دقیقا مثل مثال هایی هست که بالا برای دوستان زدم
        اول اینکه شیائومی برای تمام رنج های قیمتی موبایل تولید می کرد اما اپل برای هر قشری نیست ارزش افزوده محصولاتش زیاده و همین اون رو در بازار های سهام بسیار ارزشمند کرده .
        به هر حال اون سیب گاز زده کلی سال نام و نواوری پشتشه ولی برند های جدید تر نه باید بتونن با قیمت کمتر و کیفیت باهاش مقابله کنن که شیائومی واقعا خوب کار می کرد ( شیائومی ندارم و نداشتم افراد فعال در زمینه موبایل گفتن و تو اینترنت هم پره از برسی تلفن) ولی خوب تقریبا بعد از تحریم امریکا از هم پاشید.
        برند سازی خیلی چیز مهمیه شاید یه برند لباس سازی لباس های ورزشی خوب تری از ادیداس تولید کنه ولی اگه بخواد همون قیمت بفروشتش ورشکسته میشه چون هیچکس نمیره نماد سه خط ادیداس رو با یه برند تازه وارد عوض کنه

        موافقم 8
        مخالفم 2
  4. new reventon

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    بنظرم خوردو سمی هستش
    برا مصارف روزانه الکتریکی جواب میده
    مصارف خارج شهری ام نگرانی بابت تموم شدن شارژ نداره

    موافقم 22
    مخالفم 3
  5. Matin2

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    هرچی باشه متریال بنز و بی ام و رو نداره

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. Nima

      ۱۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      قیمت اونارو هم نداره
      نصفه اوناست.

      موافقم 20
      مخالفم 10
  6. دکتر

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بچه بیا پایین سرمون درد گرفت 😂

    موافقم 15
    مخالفم 17
  7. کیان

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه سورنتو نسل دومی هست ک اومد تو ایران، ولی عقبش و پروفایل جانبیش در عین سادگی خوب هستن. اعداد و ارقامش یکم مبهم هست، فکر کنم بهترین هایی رو نوشتن ک خیلی شدنی نباشه، شعاع 1100 کیلومتری خیلی دقیق توضیح داده نشده در موردش.
    از همه مهمتر هرچند نصف قیمت هست و … ، کیفیت سواری و … نا معلوم هست، خدمات پس از فروش و … خوش بحث مهمی هست ک تو خیای از برقیها گم خست این مقوله با اینکه خیلی مهم هست

    موافقم 8
    مخالفم 10
  8. Assassin

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من نمیگم خوبه یا بد ولی بهتره که ایرانی ها این ذهنیت بد از ماشین های چینی رو بزارن کنار:)

    موافقم 15
    مخالفم 4
  9. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    بخش ورودی سیستم تهویه و دکمه فلاشر منو یاده پورشه تایکان انداخت….

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. یاشار

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آشغال چینی بی شناسنامه و رزومه چیه که رقیب برند های محبوب و صد ساله بشه
    اصلاً ارزش فکر کردن نداره

    موافقم 8
    مخالفم 12
  11. پدرام

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    سایت **** گذاشته بود داخلش شبیه فردا FMC T5 فردا هستش!
    در ضمن خودم نخواستم اسم سایت رو بگم سانسور از طرف خودم بوده چون همگی فکر کنم بدونید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا