سال پیش بود که شرکت چینی Aiways از شاسیبلند کوپه و مفهومی U6ion رونمایی کرد. نکته جالب اینکه طراحی این خودرو توسط کن اوکویاما طراح فراری انزو صورت گرفته بود. این شرکت در طول یک سال گذشته خود را آماده تحویل نسخه تولیدی U6 به مشتریان چینی و اروپایی کرده است. در واقع Aiways U6 پاسخی چینی به تسلا مدل Y بوده و از طراحی جوانپسندی سود میبرد.
نسخه تولیدی این خودرو از تناسبات بدنه اسپورت، قوس چرخ های عضلانی و اورهنگ های کوتاه استفاده کرده و وفاداری خود به طراحی کانسپت قبلی را نشان داده است. در مقایسه با خودروی U5، این شاسیبلند کمی طویلتر بوده و از خط سقف خمیده و شیشههای تیره برخوردار است.
چراغهای جلوی خودرو از آبشارها الهام گرفته و توسط ورودیهای هوای بزرگ احاطه شدهاند. یک سیستم فلاپ نیز وجود دارد که به منظور بهبود آئرودینامیک میتواند باز و بسته شود. اسپلیتر جلو نیز برای بهبود داون فورس و پایداری U6 بکار میرود. از دیگر ویژگیهای آئرودینامیکی این خودرو میتوان به نمای جلوی تیز، اسپویلر عقب و دیفیوزر اشاره کرد که باعث کاهش درگ میشوند. به لطف طراحی آئرودینامیک، U6 ضریب درگ احساسبرانگیز ۰.۲۶ را داراست.
این ضریب درگ تقریباً با عملکرد آئرودینامیکی ۰.۲۰ مرسدس EQS قابلمقایسه است. شایان ذکر است ضریب درگ EQS کمترین میزان بین خودروهای تولیدی میباشد. نکته دیگر درباره U6 نوار LED است که در پهنای بخش عقب بکار رفته و چراغها را به یکدیگر متصل میکند. این قدبلند چینی همچنین به رینگهای ۲۰ اینچی مجهز است.
داخل کابین نیز میتوان صندلیهای اسپورت با پشتسریهای متمایز و فرمان با دکمههای الهام گرفته از کنترلر گیم و خودروهای فرمول E را مشاهده کرد. نمایشگر بدون فریم ۱۴.۶ اینچی و صفحه دوم ۸.۲ اینچی هم حرف اول را در داشبورد میزنند.
Aiways برای ایمنی این خودرو از ساختار ساندویچی مجموعه باتری استفاده کرده است. این ساختار برای پیشگیری از ورود مایع خنککننده به ماژول باتری در زمان تصادف طراحی شده و ریسک آتشسوزی را کاهش میدهد.
هنوز مشخصات فنی U6 اعلام نشده اما مدل U5 از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده کرده و شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری دارد. فروش U6 از اواخر سال جاری میلادی در چین و اروپا شروع خواهد شد.
حیدر
۱۰ آبان ۱۴۰۰با این پیشرفتی که چینی ها دارن تا چند سال دیگه بازار خودروسازی جهان دست چینی ها می افته
آپشن های زیاد و به روز با قیمتی خیلی کم تر
Navid
۱۰ آبان ۱۴۰۰موافقم با شما، دوتا ضعف دارن، یکی برندینگ، یکی کاستومر سرویس.
کمپانی های چینی به فکر این بودن که یه محصول رو بسازن و بفروشن. براشون اهمیتی نداشت که روی برندسازیشون و اسم و رسم درکردن، کارکنند. همینطور برای خدمات مشتری، اهمیت زیادی قائل نبودند. این رویه داره عوض میشه. اگر این دو نقص رو برطرف کنند، به راحتی مشتری های برندهای رده دو و رده سه رو به سمت خودشون میکشن. برای همینه فعلا تمرکزشون رو گذاشتن روی بازارهای کشورهایی که رقابت براشون راحت تره، بعد میان سراغ اروپای غربی و امریکای شمالی.
Reza Waffen SS
۱۱ آبان ۱۴۰۰طراحیش خزه
علی
۱۰ آبان ۱۴۰۰از طراحیش خوشم اومد اما سرعت و بردش زیاد جذاب نبود
400 کیلومتر برد اونم واسه یه ماشین چینی که قراره رقیب تسلا مدل y باشه ؟
با این برد هاچ بک برقی میساختن خیلی بهتر بود تا اینکه بیان رقیب تسلا y رو با برد 400 کیلومتری بزنن
پویان
۱۰ آبان ۱۴۰۰سلام علی اقا .با توجه به قیمت باطری کاری عاقلانه انجام داره.حتی خودرو برقی مزدا هم که بردش کمه در سوئد 330 تا فروخته ماه قبل
اره میتونه بهتر از تسلا هم بسازه .درباره تسلا از کاه کوه ساختن .میشه بهترش رو هم ساخت
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۴۰۰:)) جوکای خوبی میگین
از کاه کوه ساختن ولی رقیب نداره!
Mad.z.Max
۱۰ آبان ۱۴۰۰شماها جدی فقط عکسای مقاله ها رو نیگا میکنین؟
نوشته ۴۰۰ کیلومتر برد و ۲۰۰ اسب قدرت مال مدل قبلی که U5 بوده، هست
و این مدل جدید U6 هنوز هیچی از قابلیت فنیش بیرون نیومده.
هرچند که اگه ۴۰۰ اسب و ۶۰۰ کیلومتر برد اعلامی هم داشته باشه، به یه چرخ تسلا نمی ارزه
(از الکتریکی ها بیزارم، ولی بینشون تسلا و جدیدا هم ریویان یه چیز دیگن)
امیرعلی
۱۰ آبان ۱۴۰۰چه قدر دنیای خودرو های الکتریکی مسخره شده هر کی پول گیرش میاد یک شرکت خودروسازی سازی میزنه یک کراس اوور الکتریکی میده بیرون خودش هم رقیب تسلا میخونه
با این جور چیز ها نمیشه گفت بازار خودروسازی دست چینی ها می افته چون دولت ها نمیذارند خودروساز هاشون از چینی ها عقب بیافتن
پرهام رهام
۱۰ آبان ۱۴۰۰زیباست بد نیست
Aran+Milan
۱۰ آبان ۱۴۰۰تو اروپا از اینا نمیخرن بخصوص کشورهای پیشرفته
پویان
۱۰ آبان ۱۴۰۰چرا اتفاقا مدل 5 این ماشین در اروپا فروش داشته .
بیشتر بحث تبلیغلات و سابقه و.. این موارد است .و گر نه از نظر فنی کم ندارن خودروهای چینی برقی
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰خب بحث بحث الکتریکی و ماشین چینی هست شما را دعوت میکنم سخنان معاون اجرایی CH که اسمش تنگ بیونگ هست رو گوش کنید و ببینید.
httpAs://video.cgtn.com/news/2021-10-30/Changan-Auto-aims-to-become-China-s-strongest-electric-car-brand-14MkyiHZib6/video/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba.m3u8
لینک رو کپی کنید قسمت A که وسط https گذاشتم رو پاک کنید و برید ببیند. زیر نویس انگلیسی هست. برای اونای که حال ندارن ببین هم الان فارسی خواهم گفت. البته هرجا غلط ترجمه کردم اونای که حرفه ای ترن درستش رو زیر کامنتم بنویسم رو جواب بدن.
مجری= خب چانگان با 160 سال تاریخ در آینده چه برنامه ای دارن و به چه چیز های رسیده است.
تنگ بیونگ: چانگان توانایی تولید 1.5 میلیون خودرو در سال رو دارد و آن را انجام میدهد. خب بنابراین چه چیزی بین این 1.5میلیون خودرو تولید شده هست که به مرور پیشرفت صورت گرفته؟این یک درک صنعتی قوی در حال حاضر و ارتباط اجتماعی در حال حاضر را منعکس می کند،از جمله توانایی مالی ما و غیره. تا کنون، تحولات اخیر در صنعت خودرو موجب شده و ما نیز تغییر کنیم. در اینجا اختلالاتی در نیز ایجاد شده.درواقع چشم داشتن به چیز ناممکن شدنی نیست. بنابراین زمانی که همه چیز به سمت انرژی جدید میرود ما نیز باید کارهای لازم برای آن را انجام دهیم. وارد شدن به هرچیز دشواری دارد و ما باید از افرادی که از ما بهترن کمک بگیریم. بنابراین ما نیاز به کمک NIO و X peng و LI auto داریم و باید چیز هایی از آن ها بی آموزیم. در نهایت ما باید ژن جدیدی وارد عرصه کنیم و نسل جدیدی به نام ژن Z را وارد میدان کنیم. ما برند تازه ای داریم به نام AVITAکه جوینت ونچری هست بین چانگان هواوی catl.(خب بعضی سایت ها میگن اسمش avatar هست بعضی میگن avita.ولی با توجه به سخنان معاون ارشد دیگه صددرصد avita هست) ادامه سخنان: برگ برنده ما جایی است که ما خودروهای برقی میسازیم با انواعی از مدل ها که تمام جامعه را در بر میگیرد.(منظورش احتمالا هم برقی ارزون هم برقی گران هست) و از کوچک به بزرگ میرسیم. خوبی جوینت ونچر این است که هر کمپانی میتوان اطلاعات مفیدی را منتقل کند و برای هردو طرف بردبرد است و آن ها میتوانند اطلاعات را با هم اشتراک بزارن و میتوان زمان را ذخیره کرد و کلید و برگه برنده شما جای است که خودروهای زیادی را در انواع مختلف در صنعت داشته باشید
مجری: سوالی که ذهنمو درگیر کرده این است که اگر برند های تازه تاسیس کمک بگیرید
و شما ارتقا پیدا کنید یا از آن ها سریعتر رشد کنید خب قطعا از آن ها بهتر خواهید بود. پس آن ها راهی برای دیده شدن ندارن. تکلیف آن ها چیست؟
تنگ بیونگ: خب درواقع زیاد مهم نیست! شما تازه کار هستید یا نه یا زود آمدید یا نه.
درواقع چانگان برای تولید خودرو برقی آن هارا یه جست و جوی مجدد انجام داده و درواقع خیلی زود شروع کرده! درواقع ما تمرکزمان را روی تکنولوژی گذاشتیم و آن را یه جست جوی مجدد (بازنگری) کردیم و حالا چرا ما زود وارد شدیم. خب شاید ما بعد این همه سال توسعه هنوز نتوانستیم کاریابی درستی برای آن پیدا کنیم و…
دوستان خداوکیلی فیلم 3:31ثانیه ای از دقیقه 2:30 به بعد کمی دشوار شد مغزم دیگه هنگید! امان از دست پیری…دیگه 30 ثانیه آخر رو خودتون ترجمه کنید.ادمین یا شاهین احمدزاده یا امیردهقان اگه بتونن روی این فیلم کار کنن خیلی خوب میشه🙂 منبع= CGTN
درپایان نظر من درباره خودرو مورد نظر مطلب:والا نظری ندارم😅فقط=(نکته جالب اینکه طراحی این خودرو توسط کن اوکویاما طراح فراری انزو صورت گرفته بود.) 🙂
علی
۱۰ آبان ۱۴۰۰لینک رو یه جوری دستکاری کردی نتونستم باز کنم کاش حداقل لینک اصلی رو میدادی اگه بره تایید و دیر بیاد بهتر از اینکه طرف مقابل اصلا نتونه بازش کنه !!
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰(لینک رو یه جوری دستکاری کردی نتونستم باز کنم کاش حداقل لینک اصلی رو میدادی اگه بره تایید و دیر بیاد بهتر از اینکه طرف مقابل اصلا نتونه بازش کنه !!)
😐https رو من اولش httpAs کردم. کپی کن لینک رو، بعد صفحه جدید کروم باز کن لینک رو جاگذاری کن. اونجا باز کردیش برو اول لینک A که رو حذف کن.
اینم لینک اصلی👇 (لینک فیلم هست یه چند ثانیه صبر کن لود کنه)
https://video.cgtn.com/news/2021-10-30/Changan-Auto-aims-to-become-China-s-strongest-electric-car-brand-14MkyiHZib6/video/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba/4b5900eb00a14577803b2951237d49ba.m3u8
پدال سریع تایید کن🙏
پویان
۱۰ آبان ۱۴۰۰سلام اقا رامین خوبی
صحبتاش قانع کننده نبود .چون اگر چانگان در ساخت خودرو برقی معطل کنه که متاسفانه کرده
شرکتای دیگه برند سازی میکنن .اون موقع با از دست رتن زمان حتی با کیفیت یکسان و قیمت رقابتی هم قادر به فروش بالا نیستن.مثل برندسازی که تسلا و فولکس واگن انجام دادن.مخصوصا تسلا
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰بله آقای پویان. متاسفانه CH دیر وارد بازی هیبریدی اللخصوص الکتریکی شد.
خودشون این موضوع را قبول دارند… اما یه اما این وسط وجود دارد!
اما میخواد یه جوری وارد عرصه الکتریکی بشه که احتمالا قراره تو تاریخ چین ثبت بشه!والا اینو از خودم در نمیارم…سایت ها خارجی اخبار چین رو پوشش میدن اینو میگن. همونطور که اطلاع داری (شاید هم نمیدانی) کمپانی چانگان قبل ورود به هر زمینی داد و بیداد نمیکنه آهای اهل محل من دارم میام! خیر چانگان اینطوری نیست همیشه 4 یا 5 روز مونده به معرفی هرچیزی میگه من دارم میام. تا به خودمون بیایم چانگان وارد شده!!!در نمایشگاه گوانگژو طوفان های زیادی در راهه…طوفان که چه عرض کنم… گرباده! حالا نمایشگاه گوانگژو کی هست؟؟؟ تقریبا 10یا11روز دیگه!
پیشنهاد میکنم همه کلمه avita changan رو سرچ کنن…سرچ کردید به چندتا سایت برمیخوردید درباره این کلمه مطلب نوشتن…اینم لینک اون سایت ها
https://min.news/en/auto/22d56ad8b3b8039e497d4c8ca9756965.html
https://inf.news/en/auto/6d6f41972538ac17c5b01cb183aef883.html
یه فیلم یوتویب هست 57 دقیس درباره این موضوع هست😐خودم ندیدم و نمیدونم زبونش چینی هست یا نه. ولی درباره همین avita changan هست (خداوکیلی کدوم شرکت 57دقیقه میاد درباره برنامه برقی سازیش که هنوز رسمی معرفیش نکرده صحبت میکنه!؟ نه انصافا کدوم!؟🙂😁)
درمجموع با توجه سخنان تنگ بیونگ که بالا هم لینک دادم هم ترجمه فارسی 75 درصدش رو خدمتون ارائه کردم.و اخبار پیرامون avita و اینکه CH دیر وارد این عرضه شده 2حالت بیشتر نداره…یا کلید موفقیت…یا کلید شکست!
ای کاش شاهین احمد زاده امیردهقان همه لینک ها فیلم ها و اون لینک نسل جدید موتور الکتریکی CH که قدیم دادم رو همه رو با هم جمع کنه یه مطلب بده بیرون بلکه مردم ایران آگاه بشن…اگه بشه که یعنی به به
https://www.pedal.ir/author/mpower/
میتونید روی این پروژه😀 کار کنید😊😊😊
فرهاد
۱۰ آبان ۱۴۰۰کوروش اسوده بخواب زیرا که ما بیداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسعود
۱۰ آبان ۱۴۰۰ظاهرش از تسلا سرتره
پویان
۱۰ آبان ۱۴۰۰سلام اقا مسعود خوبی
اره ظاهرش قشنگه.شرکت نوپاست .تمرکزش رو هم روی بازرهای خارج از چین گذاشته .در چین فروشش خیلی پایینه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰اینو تو چین تحویل نمیگیرن میخوای تو اروپا بگیرن!؟🤣
نوید محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۰این دیگه تسلا رو به فنا میده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰بازم چرت و پرت چینی! طراحیش که اصلا جالب نیست،داخلشم کپیه مک اییه این چجوری میخواد تو اروپا تو دل مردم جا باز کنه خدا میدونه! فروش نسخه u5شم همش به چندهزارتا دستگاه هم نمیرسه فروشش کجا بود!😂