کابین این خودروی ۹۸ هزار دلاری به یک نمایشگر ۳۵ اینچ 4K مجهز شده است.
خودروسازی نوپای آواتر به تازگی از محصول جدیدی رونمایی کرده است که با تکیهبر همان زبان طراحی زیبا، امکانات یک خودروی لوکس تمامعیار را در اختیار خریداران قرار میدهد. این خودرو که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن نام دارد حاصل همکاری طراح ایرانی آواتر، نادر فقیهزاده، با طراح سرشناس برندهای مشهوری چون «دیور» و «فندی»، «کیم جونز»، است. سازنده چینی این خودرو اعلام کرده که تنها ۷۰۰ دستگاه ۰۱۲ لیمیتد ادیشن از خط تولید خارج میشود و هر کدام با قیمت ۹۸.۱ هزار دلار به فروش خواهد رسید. هر مالک، یک کیف سفارشی از برند دیور هم دریافت خواهد کرد که نشاندهنده اهمیت بالای ۰۱۲ برای برند آواتر است.
مقالات مرتبط:
- مشخصات و قیمت آواتر ۰۷؛ محصول مشترک چانگان و هواوی
- نگاهی نزدیک به آواتر ۱۲ با طراحی نادر فقیهزاده + ویدئو
ابعاد بدنه این خودرو با فستبک کنونی این برند، آواتر ۱۲، تفاوتی ندارد و از همان فاصله محوری ۳,۰۲۰ میلیمتر سود میبرد. هر چند با وجود اعلامیه آغاز پیشفروش این خودرو هنوز خبری از جزئیات پیشرانه آن نیست اما آواتر اعلام کرده که باتری ۰۱۲ لیمیتید ادیشن برای رسیدن از ۳۰ به ۸۰ درصد تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. آواتر باور دارد که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن با هر بار شارژ کامل مسافت ۶۵۰ کیلومتر را میپیماید.
قدرت این خودرو با تکیهبر سیستم «درایو وان» شرکت هوآوی تامین میشود که خود نیرویش را از بسته باتری 5C کیلین شرکت CATL میگیرد. گمانهزنیها بر آن است که این خودرو رویهمرفته از ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور سود میبرد؛ احتمالا مسئولیت تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور بر عهده موتور جلو خواهد بود و باقی قدرت را هم موتور عقب تولید میکند.
آواتر ۰۱۲ از همان زبان طراحی آشنا و زیبای محصولات دیگر این برند استفاده میکند اما از رینگهای سفارشی ۲۱ اینچی فورجکاریشده، دوربینهای بغل و دستگیره درهای پنهان هم سود میبرد که معمولا در خودروهای لوکس عرضه میشوند. بدنه این خودرو با رنگ «نقرهای مایع» مزین خواهد شد.
بخش جلوی خودرو میزبان چراغهای گیرهمانند و دوگانه آواتر شده است که خود یک نمایشگر «HALO» و لیدار مرکز جلوپنجره را محاصره کرده است. اواتر میگوید که هواکش جلوپنجره این خودرو که کمی پایینتر از حد عادی قرار گرفته بهصورت کاملا خودکار و باری خنکسازی باز و بسته خواهد شد. آواتر برای اینکه خودروی تازه خود را به فناوری «کیانکان ADS 3.0»، یک دستیار پیشرفته رانندگی، مجهز کند از دو لیدار دیگر روی طاق چرخها استفاده کرده است. نمای آن هم شباهت بسیار زیادی به ۱۲ دارد اما از دیفیوزرهای جدید و کرومکشی روی آن بهرهمند شده است.
نمای داخلی جایی است که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن بیشتر از همیشه میدرخشد. کابین این خودرو به رنگهای گرم مزین شده است تا سرنشینان با رابطکاربری تمام دیجیتالی آن بهراحتی خو بگیرند. تمام بخشهای دیجیتال بر پایه سیستمعامل داخلی هوآوی، «هارمونی ۴»، اجرا میشود که خوشبختانه با دکمههای فیزیکی معدود درون کابین، هماهنگی کامل دارند. پشت فرمان نسبتا مربعی ۰۱۲ لیمیتد ادشین یک نمایشگر سراسری قرار گرفته است که تمام داشبورد را فرار میگیرد و بالاتر از نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی قرار میگیرد.
از آنجا که ۰۱۲ لیمیتد ادیشن خودرویی لوکس به شمار میرود، آواتر آن را به یک نمایشگر سینمایی ۳۵.۴ اینچی متصل به سقف با وضوح تصویر 4K مجهز کرده است که یک سیستم اطلاعات-سرگرمی مجزا در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد. دو نمایشگر دیگر هم دادههای تصویری دوربینهای جانبی را به راننده نشان میدهند و بهاینترتیب، پکیج مملو از نمایشگر این خودرو را تکمیل میکنند.
آواتر برای اینکه بتواند ۰۱۲ لیمیتد ادیشن را خودرویی منحصربهفرد و ارزشمند جلوه دهد، به خریدارانش امکان استفاده از لوگوی شخصی روی فرمان و ستون B را میدهد و درعینحال، از لوگوی مشترک خود و کیم جونز روی بالشتک سر صندلیها استفاده خواهد کرد. سقف این خودرو بهتقلید از خودروهای ردهبالا به سیستم نورپردازی با ماتریس معین مزین شده است که با سرنشینان حسی متمایز را القا خواهد کرد. صندلیهای ردیف عقب هم برای هماهنگی بیشتر با پنل درها، از پوشش چرم ناپا سود خواهد برد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا چین سرانجام وارد بازار خودروهای لوکس خواهد شد؟ آیا آواتر و برندهای دیگری چون زیکر میتوانند تصور جهان از کیفیت خودروهای چینی را یک بار برای همیشه تغییر دهند؟
کولول خودرو شناس
۲ شهریور ۱۴۰۳این یک ماشینه یا تطابق چندین نمایشگر در هم ؟
بسیار زیباست ولی این همه ماینتزچپر باعث سرگیجه و سر درد راننده نمیشه؟
ممد ژانگولر
۲ شهریور ۱۴۰۳داداش کولول نگران مانیتورا نباش چون تو خود مانیتور قسمت پایینش بالای سولاخ دریچه هوا ی گزینه هست بنام off اونو بزنی کل مانیتورها خاموش میشه و به آرمش میرسی .
کولول خودرو شناس
۲ شهریور ۱۴۰۳اقا میدونم ولی وقتی ادم مجبور بشه ازش استفاده کنه دیگه باید روشن باشه. الان ماشین های چینی الانم میشه مانیتورش رو خاموش کرد ولی کلاستر چی؟
ممد ژانگولر
۲ شهریور ۱۴۰۳داداش در بیشتر خودروهای پیشرفته قابلیت برنامه ریزی میتونی داشته باشی .
مثلا اونی اونوره خاموش باشه یا اینی که اینوره یا اونی که پشتته . خیلی ساده نوشتم که متوجه بشی . کلاستر به خاطر مسئله امنیتی خاموش نمیشه ولی نورشو متناسب با تخم چشات میتونی تنظیم کنی .
کولول خودرو شناس
۲ شهریور ۱۴۰۳مانیتور*
𝐀𝐥𝐢
۲ شهریور ۱۴۰۳پشت محصولات آواتر یکمی شبیه amg gt 63 است اما در کل نسبت به چینی های دیگه طراحی پخته تری دارن
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳ردیف عقبش رو از بی ام و اسکی رفتن 😁
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳البته خود آقای نادر فقیه زاده قبلا طراح بی ام و بودن
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳ماشین ها قبلا واقعا روح داشتن ولی باز هم دم آقای نادر فقیه زاده گرم 🙌👏
بلاخره چین ها به طراح خیلی بزرگی نیاز داشتن .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ شهریور ۱۴۰۳بیش از ۱۰ ساله که برندهای مختلف چین از بزرگترین طراحان دنیا استفاده میکنند و حقوق بسیار خوب هم میپردازند
OM.01
۲ شهریور ۱۴۰۳آواتر به عنوان جوینت ونچر چانگان و nio سال 2018 تاسیس شد. اما به خاطر مشکلات مالی nio کناره گیری کرد. در حال حاضر 41 درصد سهام آواتر برای چانگان و 14 درصد برای باتری سازی catl هست و بقیه هم دراختیار دیگر سهامداران هست و هواوی هیچ سهامی نداره فقط سیستم خودران و موتورهای الکتریکی رو تامین میکنه که سیستم خودرانش واقعا یک هست…
آواتر برند خاص و یونیکی هست کاری هم ندارم که ساخت کجاس وقتی ریویوهای مختلف رو میبینم متوجه میشم با ماشین درست حسابی طرف هستم، چه کیفیت و طراحی چه پرفورمنس چه راحتی و امکانات. اصالت طراحی هم در هر 3 محصول قابل مشاهده هست چه مدل 11 چه 12 و چه 07 👌
محمود
۲ شهریور ۱۴۰۳هواوی مالک اصلی آواتار هستش ولی بدلیل مسایل تحریم، هواوی از طریق شرکت واسط چینی آواتار رو مدیریت میکنه. مثل گوشیهای انر (honor)
car lover
۲ شهریور ۱۴۰۳نادر کجایی که ببینی چه بر سر طراحی های بی ام و اومده!
hosen
۲ شهریور ۱۴۰۳بنظر طراحی پخته و استخون داری نشون میده
خوشم اومد
ترب
۲ شهریور ۱۴۰۳از بغل چقد طراحیش مخصوصا قسمت در عقب تا صندوقش ضایع شده
نه هاچ بکه نه سدانه نه….. انگار با.سن شو یکی جک زده داده بالا.
ولی بقیه ی طراحیش حرف نداره
حمید سرشناس
۲ شهریور ۱۴۰۳آواتر چیه دیگه؟؟ آواتار!!! یعنی حتی یه ویدیو در مورد این ماشین ندیدید؟؟؟ آواتر؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ شهریور ۱۴۰۳واقعیت ماجرا خیلی جالبه چون اسم این برند خودروسازی Avatr ثبت شده و اونها حق استفاده از Avatar ندارن چون متعلق به آمریکا هست
از طرف دیگه، مدیران پدرسوخته این شرکت چینی، Avatr مینویسن ولی آواتار تلفظ میکنن
ما هم تصمیم گرفتیم آواتر بنوسیم
شما لطفا آواتار بخونین
میلاد فکور
۳ شهریور ۱۴۰۳چرا هرکس کار خودشو انجام نمیده؟
سید علی میرتاجالدینی
۴ شهریور ۱۴۰۳فقط رینگ و لاستیک ش
از اینا تو بازار گیر میاد بندازیم زیر پراید؟؟؟!!!
AMIR
۱۱ آبان ۱۴۰۳این طراحی نادرفقیه زاده است؟