خودروهای چینیهفته نامه

تاریخ و جزئیات عرضه آواتر 11 در بازار ایران

گویا راه این شاسی‌بلند زیبای ۵۷۸ اسب بخاری هم به کشور ما باز شده است.

۱۱ (بخوانید یک یک) کراس‌اوور لوکس سایز متوسط برند نوپای آواتر به شمار می‌رود که سه سال پیش توسط یک مجموعه اشتراکی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چانگان، هوآوی و CATL معرفی شد. این خودرو که برپایه پلتفرم «EP1» آواتر تولید شده است، رقیبی مستقیم برای تسلا مدل Y به شمار می‌رود و در بازارهای جهانی با قیمتی حدود ۴۷ تا ۶۳ هزار دلار به فروش می‌رسد. نکته‌ جالب‌توجه درباه این خودرو، طراحی آن توسط طراح ایرانی سابق بی‌ام‌و، «نادر فقیه‌زاده» است.

مشخصات فنی آواتر ۱۱

گویا با آغاز موج جدید واردات خودروهای خارجی، این کراس‌اوور زیبا هم راه خود را به کشور ما پیدا کرده و به‌زودی به خاک ما قدم می‌گذارد. نمونه‌ای که در ایران عرضه می‌شود، به سیستم چهار چرخ محرک و دو موتور برقی در جلو و عقب مجهز خواهد بود تا روی‌هم‌رفته ۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۶۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تمام قدرت و گشتاور هم بدون محدودیت و تنها با یک دنده به چرخ‌ها منتقل می‌شوند.

نیروی موردنیاز برای الکتروموتورها از یک بسته باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی لیتیوم‌یونی تامین می‌شود؛ این باتری که برند مشهور CATL آن را توسعه داده و برای ساخت آن از معماری ۷۵۰ ولتی استفاده کرده است، با هر بار شارژ کامل و بر پایه چرخه رانندگی اروپا، امکان پیمایش مسافتی ۶۸۰ کیلومتری را برای راننده فراهم می‌کند.

آواتر 11

امکانات آواتر ۱۱

این خودروی ۴,۸۸۰ میلی‌متری محصولی لوکس به شمار می‌رود که به کابینی مجهز، طراحی خیره‌کننده و امکانات متنوع مجهز شده است. داشبورد کشیده و دو طبقه این خودرو میزبان سه نمایشگر شده که یکی روبه‌روی راننده، یکی روبه‌روی سرنشین جلو و دیگری بالاتر از محل کنسول میانی قرار گرفته است. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مرکزی از هر گونه دکمه فیزیکی محروم شده و تمام عملیات‌های کنترلی خودرو را از طریق منوهای دیجتیالی انجام می‌دهد. تمام این نمایشگرها از سیستم‌عامل برند هوآوی، هارمونی OS، سود می‌برند.

آواتر 11

ازجمله امکانات رفاهی این کراس‌اوور می‌توان به دستیارهای رانندگی مبتنی‌بر ۳۴ حسگر مختلف و ۳ لیدار اشاره کرد که شامل دستیار هدایت در مسیرهای کوچک و بزرگراهی، دستیار تغییر خطوط، تشخیص چراغ راهنمایی و تشخیص عابر پیاده می‌شود.

از آنجا که آواتر به‌عنوان محصولی میان‌رده و بالارده به بازار عرضه شده است، از تجهیزاتی چون بستن خودکار درها، سیستم NFC داخلی، سردکن و گرمکن صندلی‌ها، حافظه صندلی، ماساژور، دستیار پارک خودکار و… هم سود می‌برد.

زمان عرضه آواتر ۱۱ در ایران

بی ام کارز از  گروه بهمن برنامه دارد که این کراس‌اوور کوپه را تا سه ماه آینده به کشور وارد کند. با توجه به نرخ بالای این خودرو در بازارهای بین‌المللی و روند افزایش غیرمعمول خودروها در کشور، به‌راحتی می‌توان برچسب قیمت ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومانی را برای این خودرو متصور شد. به این ترتیب رقیبی مستقیم برای آئودی Q4 برقی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مطلب «آئودی Q4 ای ترون وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند برقی نادین خودرو» را مطالعه کنید. نظر شما درباره آواتر ۱۱ چیست؟ آیا رقابت این خودرو با آئودی Q4 برقی، به نفع برند چینی تمام خواهد شد؟

مقالات مرتبط:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. amirmohammadja79

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    طراحیش که واقعا قشنگه و میزان قدرتش هم خوبه ولی بنظرم برای یه کراس اور یکم زیاده
    فضای سرنشین های عقب هم خوبه با محصولات اواتار آشنا نیستم امیدوارم از نظر کیفیتی بهتر از باقی چینی هایی که داخل میبینیم باشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. hosen

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (611 ديدگاه)

      قطعا همینطوره
      از همه لحاظ نسبت به باقی چینی های بازار یه سر و گردن بالاتره

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (4145 ديدگاه)

      میگن ی آپشنی داره وقتی انتخاب میکنی اتوماتیک پارک میکنه .خیلی فضاییه لامصب

      موافقم 2
      مخالفم 5
    3. ارسلان

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (400 ديدگاه)

      اتفاقاً فضای داخلی افتضاحه…هم طراحی خوب نیست ، هم متریال جالبی نداره! قیمتش ام خیلی بالاست ، پدال در مورد قیمتش داره جوک میگه، قول میدم بالای ۵ میلیارده

      موافقم 1
      مخالفم 33
  2. بهروز

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    مردم ایران از فراری و بنز و بی‌ام‌و محرومند، بعدش کشورمون شده آزمایشگاه ماشینهای نوپای چینی که شرکتشون فقط سه سال پیش تاسیس شده است! پدربزرگان ما اشتباه مرگباری کردند و البته خودشون هم هدر رفتند. هردو پدربزرگ من مُرده‌اند ولی من دارم در 35 سالگی بهای اشتباه شون رو میپردازم و توی همین آبان میرم توی 36 سالگی.

    موافقم 30
    مخالفم 31
    1. حسین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مگه زمان شاه همه کادیلاک سویل سوار میشدندگل پسر پسر خوب یارو دوچرخه نمی‌توانست بخره کادیلاک هم سناتورها سوارمیشدند

      موافقم 15
      مخالفم 12
  3. Saeed

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کار خیلی سختی داره برای رقابت با برند نام آشنا و خوشنامی مانند آئودی .
    Mission impossible: Avapro

    موافقم 5
    مخالفم 10
  4. هراکلیوس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    به جای اوردن خودرو یه برنامه ریزی می کردن و خود شخص فقیه زاده میاوردن و یه قرداد سنگین می بستن و از دانش او برای شروع تولید خودرو جدید توسط متخصصان جوان کشور می کردن باور کنید تو کشور ما هم پولش هست و هم نیروی کار و هم متخصص

    موافقم 35
    مخالفم 5
  5. مومنی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کاش بجای واردات این اسباب بازیها ، مولدهای برق مقیاس کوچک وارد می‌کردید که مثل کوبا و بنگلادش دچار قطعی برق و گاز نباشیم.
    واقعا چقدر عقلمون کمه.
    آفتابه لگن هفت دست
    شام و نهار هیچی

    موافقم 6
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا