گویا راه این شاسیبلند زیبای ۵۷۸ اسب بخاری هم به کشور ما باز شده است.
۱۱ (بخوانید یک یک) کراساوور لوکس سایز متوسط برند نوپای آواتر به شمار میرود که سه سال پیش توسط یک مجموعه اشتراکی با سرمایهگذاری شرکتهای چانگان، هوآوی و CATL معرفی شد. این خودرو که برپایه پلتفرم «EP1» آواتر تولید شده است، رقیبی مستقیم برای تسلا مدل Y به شمار میرود و در بازارهای جهانی با قیمتی حدود ۴۷ تا ۶۳ هزار دلار به فروش میرسد. نکته جالبتوجه درباه این خودرو، طراحی آن توسط طراح ایرانی سابق بیامو، «نادر فقیهزاده» است.
مشخصات فنی آواتر ۱۱
گویا با آغاز موج جدید واردات خودروهای خارجی، این کراساوور زیبا هم راه خود را به کشور ما پیدا کرده و بهزودی به خاک ما قدم میگذارد. نمونهای که در ایران عرضه میشود، به سیستم چهار چرخ محرک و دو موتور برقی در جلو و عقب مجهز خواهد بود تا رویهمرفته ۵۷۸ اسب بخار قدرت و ۶۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تمام قدرت و گشتاور هم بدون محدودیت و تنها با یک دنده به چرخها منتقل میشوند.
نیروی موردنیاز برای الکتروموتورها از یک بسته باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی لیتیومیونی تامین میشود؛ این باتری که برند مشهور CATL آن را توسعه داده و برای ساخت آن از معماری ۷۵۰ ولتی استفاده کرده است، با هر بار شارژ کامل و بر پایه چرخه رانندگی اروپا، امکان پیمایش مسافتی ۶۸۰ کیلومتری را برای راننده فراهم میکند.
امکانات آواتر ۱۱
این خودروی ۴,۸۸۰ میلیمتری محصولی لوکس به شمار میرود که به کابینی مجهز، طراحی خیرهکننده و امکانات متنوع مجهز شده است. داشبورد کشیده و دو طبقه این خودرو میزبان سه نمایشگر شده که یکی روبهروی راننده، یکی روبهروی سرنشین جلو و دیگری بالاتر از محل کنسول میانی قرار گرفته است. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مرکزی از هر گونه دکمه فیزیکی محروم شده و تمام عملیاتهای کنترلی خودرو را از طریق منوهای دیجتیالی انجام میدهد. تمام این نمایشگرها از سیستمعامل برند هوآوی، هارمونی OS، سود میبرند.
ازجمله امکانات رفاهی این کراساوور میتوان به دستیارهای رانندگی مبتنیبر ۳۴ حسگر مختلف و ۳ لیدار اشاره کرد که شامل دستیار هدایت در مسیرهای کوچک و بزرگراهی، دستیار تغییر خطوط، تشخیص چراغ راهنمایی و تشخیص عابر پیاده میشود.
از آنجا که آواتر بهعنوان محصولی میانرده و بالارده به بازار عرضه شده است، از تجهیزاتی چون بستن خودکار درها، سیستم NFC داخلی، سردکن و گرمکن صندلیها، حافظه صندلی، ماساژور، دستیار پارک خودکار و… هم سود میبرد.
زمان عرضه آواتر ۱۱ در ایران
بی ام کارز از گروه بهمن برنامه دارد که این کراساوور کوپه را تا سه ماه آینده به کشور وارد کند. با توجه به نرخ بالای این خودرو در بازارهای بینالمللی و روند افزایش غیرمعمول خودروها در کشور، بهراحتی میتوان برچسب قیمت ۳ تا ۳.۵ میلیارد تومانی را برای این خودرو متصور شد. به این ترتیب رقیبی مستقیم برای آئودی Q4 برقی خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو مطلب «آئودی Q4 ای ترون وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند برقی نادین خودرو» را مطالعه کنید. نظر شما درباره آواتر ۱۱ چیست؟ آیا رقابت این خودرو با آئودی Q4 برقی، به نفع برند چینی تمام خواهد شد؟
مقالات مرتبط:
- لینک اند کو ۰۳ و ۰۶ مشخصات و قیمت سدان و شاسی بلند وارداتی
- اعلام قیمت رسمی آئودی Q5 برقی معین خودرو؛ ارقام نجومی در بازار!
- سوزوکی سوئیفت وارداتی؛ مشخصات و قیمت هاچبک هیبرید در ایران
amirmohammadja79
۲۰ آبان ۱۴۰۳طراحیش که واقعا قشنگه و میزان قدرتش هم خوبه ولی بنظرم برای یه کراس اور یکم زیاده
فضای سرنشین های عقب هم خوبه با محصولات اواتار آشنا نیستم امیدوارم از نظر کیفیتی بهتر از باقی چینی هایی که داخل میبینیم باشه
hosen
۲۰ آبان ۱۴۰۳قطعا همینطوره
از همه لحاظ نسبت به باقی چینی های بازار یه سر و گردن بالاتره
ممد ژانگولر
۲۰ آبان ۱۴۰۳میگن ی آپشنی داره وقتی انتخاب میکنی اتوماتیک پارک میکنه .خیلی فضاییه لامصب
ارسلان
۲۰ آبان ۱۴۰۳اتفاقاً فضای داخلی افتضاحه…هم طراحی خوب نیست ، هم متریال جالبی نداره! قیمتش ام خیلی بالاست ، پدال در مورد قیمتش داره جوک میگه، قول میدم بالای ۵ میلیارده
اشکان
۲۶ آبان ۱۴۰۳اگه اشتباه نکنم طراح سابق بی ام و این ماشین رو طراحی کرده .
ایرانی هم هست . خودتون میدونید کیه
امین
۲۱ آذر ۱۴۰۳آقای نادر فقیه زاده اسطوره ایرانی طراح سابق بی ام و، که دلیل جداییش از بی ام و رو تکراری بودن طراحی های پلتفرم اعلام کرده بود…
Mercedes
۲۷ آذر ۱۴۰۳بین این همه مدل چرا باید لوکس ترین وارد بشه؟
بهمن شورشو در اورده تو این شرایط اقتصادی لوکس ترین و گرون قیمت ترین خودروهارو داره وارد میکنه😡
بهروز
۲۰ آبان ۱۴۰۳مردم ایران از فراری و بنز و بیامو محرومند، بعدش کشورمون شده آزمایشگاه ماشینهای نوپای چینی که شرکتشون فقط سه سال پیش تاسیس شده است! پدربزرگان ما اشتباه مرگباری کردند و البته خودشون هم هدر رفتند. هردو پدربزرگ من مُردهاند ولی من دارم در 35 سالگی بهای اشتباه شون رو میپردازم و توی همین آبان میرم توی 36 سالگی.
حسین
۲۰ آبان ۱۴۰۳مگه زمان شاه همه کادیلاک سویل سوار میشدندگل پسر پسر خوب یارو دوچرخه نمیتوانست بخره کادیلاک هم سناتورها سوارمیشدند
وحید
۱۸ آذر ۱۴۰۳همون موقع هم …. فقط چون توقع مردم خیلی پایین بود همین که میومدن شهر و کادیلاک از نزدیک میدیدن کیف میکردن
Saeed
۲۰ آبان ۱۴۰۳کار خیلی سختی داره برای رقابت با برند نام آشنا و خوشنامی مانند آئودی .
Mission impossible: Avapro
هراکلیوس
۲۰ آبان ۱۴۰۳به جای اوردن خودرو یه برنامه ریزی می کردن و خود شخص فقیه زاده میاوردن و یه قرداد سنگین می بستن و از دانش او برای شروع تولید خودرو جدید توسط متخصصان جوان کشور می کردن باور کنید تو کشور ما هم پولش هست و هم نیروی کار و هم متخصص
حسینV
۲۳ آبان ۱۴۰۳اون وقت پولهای ما رو کی اختلاس گنه بفرسته کانادا؟
وحید
۱۸ آذر ۱۴۰۳با کدوم زیر ساخت .. اینجا هزاران فقیه زاده با بی برنامگی از بین رفتن
مومنی
۲۱ آبان ۱۴۰۳کاش بجای واردات این اسباب بازیها ، مولدهای برق مقیاس کوچک وارد میکردید که مثل کوبا و بنگلادش دچار قطعی برق و گاز نباشیم.
واقعا چقدر عقلمون کمه.
آفتابه لگن هفت دست
شام و نهار هیچی