خودروسازی آواتر با مدیریت نادر فقیهزاده در بخش طراحی بدنه، یکی از برندهای آیندهدار چین است. جدیدترین محصول این مجموعه به نام آواتر ۱۲ محصول چانگان، هواوی و CATL با قدرت ۵۷۸ اسب بخار و طراحی آیندنگر تولید میشود..
آواتر ۱۲ قبلاً با کد E12 شناخته میشد. این خودرو سدان فول سایز و سطح بالاست که از پلتفرم EP1 مشترک با شاسیبلند کوپه آواتر ۱۱ استفاده میکند. در حقیقت باید گفت آواتر ۱۲ نه یک سدان بلکه لیفت بکی جذاب است که زبان طراحی خاص این برند را به نمایش میگذارد. از جمله ویژگیهای ظاهری خاص ۱۲ میتوان به چراغهای جلو، سپر اسپرت و شکل بدنه روان اشاره داشت. بجای آینهبغلهای سنتی از دوربین استفاده شده و چراغهای عقب نیز بسیار نازک هستند.
از نظر ابعادی باید گفت طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۵۰۲۰/۱۹۹۹/۱۴۶۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۲۰ میلیمتر میرسد. برای مقایسه بهتر باید دانست محصول جدید آواتر حدود ۸۱ میلیمتر کوتاهتر، ۱۲ میلیمتر پهنتر و ۴۵ میلیمتر کم ارتفاعتر از سدان چینی نیو ET7 است. زوایای حمله و فرار این خودرو نیز به ۱۵ و ۱۳ درجه میرسد. همچنین نسخه دیفرانسیل عقب آواتر ۱۲ حدود ۲۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه وزن مدل چهار چرخ محرک نیز ۲۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.
این خودرو با دو نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود. مدل اول از یک پیشرانه برقی ساخت هواوی استفاده میکند و ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارد؛ اما مدل چهار چرخ محرک نیز وجود دارد که دو پیشرانه برقی آن ۵۷۸ اسب بخار قدرت تولید میکنند. شاسیبلند آواتر ۱۱ نیز از همین قوای محرکه استفاده میکند. جزئیات مربوط به باتری سدان جدید این برند معلوم نشده و تنها میدانیم که آن را CATL ساخته است. حدس میزنیم از این نظر نیز سدان آواتر مشابه شاسیبلند کوپه ۱۱ باشد که با دو باتری ۹۰.۴ و ۱۱۶.۸ کیلووات ساعتی ارائه میشود.
برای یادآوری باید گفت برند آواتر در ابتدا جوینت ونچری بین چانگان و نیو بود که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد اما بعدها نیو به خاطر مشکلات مالی از این جوینت ونچر کنار کشید و در حال حاضر چانگان ۴۰.۹۹ درصد سهام آن را در اختیار دارد درحالیکه شرکت CATL نیز ۱۷.۱ درصد سهام را به دست آورده است. باقی سهام آواتر هم بین سرمایهگذاران مختلف تقسیم شده است. در این پروژه هواوی اگرچه سهمی ندارد اما مواردی همچون پیشرانههای برقی را تأمین میکند. آواتر ۱۲ باید به مصاف رقبایی همچون نیو ET7 و زیکر ۰۰۱ برود.
Yasin
۲۵ تیر ۱۴۰۲حداقل مطمئن میشی این تو ایران نمیاد«به خاطر عقب افتادگی کشور عزیزمان که هیچ جا ایستگاه شارژر نداره,
»
ALI A
۲۵ تیر ۱۴۰۲هر دو زیبان مخصوصا آواتار 11
Amiro
۲۵ تیر ۱۴۰۲انگاری همه ماشین های چینو یکی طراحی میکنه 😂😂
🤌🙂🧡
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ تیر ۱۴۰۲این یکی طراح ایرانی داره 🙂
اشکان
۲۵ تیر ۱۴۰۲هر وقت اینو میبینم یاد تایکانی می افتم که چشاش و تنگ کردند و یه ابرو بهش اضافه کردند !!! یادش بخر برا لیسانس از این کپی هاری ها زیاد میکردیم…..
Enzo Ferrari 2008
۲۵ تیر ۱۴۰۲خیر آقای نادر فقیه زاده طراحی می کنه
اگه این مرد تو ایران بود وی می شد
Enzo Ferrari 2008
۲۵ تیر ۱۴۰۲چی میشد
Avan
۲۵ تیر ۱۴۰۲متاسفانه با این پیشرفت چینی ها در خودروسازی باید آماده ورشکستگی بسیاری از برندهای قدیمی جهان باشیم.
اشکان
۲۵ تیر ۱۴۰۲اتفاقاً به نظرم چینی ها نصفشون ورشکسته میشند !!! قدیمی ها میمونند و جدیدای که با قدرت کار کردند مثل تسلا و بی وای دی….
سوشیانت
۲۵ تیر ۱۴۰۲اون شرکت های قدیمی بیکار نشستن
OM.01
۲۵ تیر ۱۴۰۲(این خودرو سدان فول سایز و سطح بالاست که از پلتفرم EP1 مشترک با شاسیبلند کوپه آواتر ۱۱ استفاده میکند)
چنین مطلبی از سایت پدال بعید بود!حداقل میرفتید وبسایت شرکت ببینید داستان چیه!
https://www.avatr.com/en/chn
بر اساس چیزی که سایت آواتر نوشته شده پلتفرم آواتر 11 و مدل های بعدی پلتفرم CHN هست نه EPA1! پلتفرم برقی EP0 و EP1برای خودروهای الکتریکی چانگان هست و نه آواتر.
.
حالا فارق از این ها میشه گفت آواتر همون نقش تویوتا_لکسس و هیوندای_جنسیس برای چانگان رو قراره ایفا بکنه به عنوان زیربرند لوکس. حالا چی میشه در آینده باید صبر کنیم ولی اگر همین سبک طراحی مدل 11 و مدل 12 رو برای مدل های بعدی هم پیاده کنه آقای نادر فقیه زاده، میشه گفت تا 15 سال دیگه یه برند اصیل از لحاظ طراحی طرف خواهیم بود.
شاهین
۲۵ تیر ۱۴۰۲سلام وقت بخیر
در منبع اصلی این عبارت رو ذکر کرده بود.