امکانات رفاهی زیاد، طراحی جذاب، باتری CATL و سیستم رانندگی هوآوی، همهوهمه در این پکیج عرضه میشوند.
آواتِر (تلفظ صحیح) نام خودرویی زیبا از جمهوری خلق چین است که نتیجه همکاری خودروسازی چانگان و شرکت فناوری هوآوی به شمار میرود. این خودروساز پیشتر از یک کراساوور بسیار زیبا با نام ۱۱ (بخوانید یک یک) رونمایی کرده بود. کمی بعدتر، نسخه سدان فستبک آن هم با نام ۱۲ (بخوانید یک دو) پردهبرداری شد و نگاههای بسیاری را بهسوی خود جلب کرد.
مسئولیت طراحی این سدان تمام برقی بر دوش طراح ایرانی بیامو سری ۶ و مدیر ارشد طراحی این مجموعه، «نادر فقیهزاده»، گذاشته شده بود. شرکت آواتر امید دارد با تکیه بر زبان طراحی منحصربهفرد و زیبا و امکانات زیاد بتواند در میان رقبای هموطن و خارجی به بازار فروش و شهرت مناسب دست پیدا کند. هرچند طراحی این خودرو باعث میشود گمان کنیم با یک کوپه چهاردر یا یک سدان طرف هستیم که فرم پردازی بخش عقب آن شباهت زیادی به خودروهای هاچبک دارد. پنل پشتی خودرو به یک نمایشگر LED مجهز شده تا خودرو از این طریق بتواند با سایر انسانها ارتباط برقرار کند.
این هاچبک ۵,۰۲۰ میلیمتری با دو پیشرانه کاملا برقی روانه بازار خواهد شد که هر دوی آنها از باتریهای شرکت همکار چانگان، CATL، نیروی خود را دریافت میکنند. نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو با تکیه بر یک موتور ۳۱۳ اسب بخاری حرکت میکند؛ درحالیکه نسخه چهارچرخ محرک آن از سیستم دو موتوری هوآوی با ۵۷۸ اسب بخار قدرت سود میبرد. هر دو مدل به باتری ۹۴.۵ کیلووات ساعتی CATL مجهز میشوند و بهترتیب میتوانند مسافت ۶۵۰ و ۷۰۰ کیلومتر را طی کنند. البته سازنده هنوز اعلام نکرده که این ارقام بر اساس چرخه رانندگی چین (CLTC) انجام شده یا اروپا (WLTP)!
در هاچبک هوآوی هم مانند پولستار ۵ خبری از شیشه عقب نیست و بهجای آن، یک دوربین وظیفه انتقال تصویر زنده عقب را به کابین راننده دارد. فقیهزاده درباره ۱۲ میگوید:
در دنیایی که محصولات صرفا اشیا هستند، آواتر یک دوست قلمداد میشود. یک آینه برای الهامات شما، مجرایی برای گوهر ذاتی شما و همسفری برای ماجراجوییتان.
کابین این خودرو میزبان داشبوردی با المانهای شناور است که بهگفته سازنده، حالوهوای فضاپیماها را تداعی میکند. یک نمایشگر یکپارچه با نام «پنجره دیجیتال» در سراسر بخش بالای داشبورد کشیده شده که اطلاعات مختلف را به نمایش میگذارد. نمایشگر میانی اصلی بزرگ هم وظیفه دریافت فرامین لمسی راننده را دارد. بر فراز این کابین ۳۷ هزار دلاری، سقف با شیشه الکتروکروم قرار گرفته که با فشردن یک دکمه، مات یا شفاف میشود.
از دیگر امکانات آواتر ۱۲ میتوان به ۲۹ حسگر شامل انواع لیدار و کامپیوترهای مرکزی، سیستم رانندگی پیشرفته هوآوی موسومبه «ADS 2.0»، بهرهمندی از سیستمعامل هارمونی OS، صندلیهای مجهز به ماساژور و قابلیت تنظیم دما، ۲۷ بلندگو، نورپردازی ۶۴ رنگی و… اشاره کرد. سازنده این هاچبک زیبا قصد دارد با ادامه همین روند، کراساور ۱۵ و سدان ۱۶ را نیز روانه بازار کند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟
Mohammad
۲۶ فروردین ۱۴۰۳چراغای عقبش : amg مناطق محروم
علی جردن
۲۶ فروردین ۱۴۰۳وقای طراح بیامو سری ۶ برای چینی ها کار کنه یعنی چین خودشو رسونده تو سطح خودروهای آلمانی شاید فراتر از اونا هم بشه به زودی…
amir
۲۶ فروردین ۱۴۰۳برعکس!!!
بی ام و بنز در سالرهای اخیر به حدی افت طراحی داشتن به سطح در پیتی چینی های کپی کار رسیدن
ارسلان
۲۶ فروردین ۱۴۰۳چرت و پرت….به خدا اگر یه آلمانی جدید از نزدیکم دیده باشی
علی جردن
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آلمانی اونقدر برات استهلاک تولید میکنه و خرج رو دستت میزاره که مجبوری از شکمت بزنی بریزی تو حلق خودروی آلمانیت
همه چیز شتاب صفر تاصد نیست چینی بخوان تو سگمنت سوپر اسپورت ها ظار شن مطمئن باش با یک دهم مبلغ و یک صدم استهلاک خودروهای آلمانی ماشین میسازنن می دن بیرون.
Taha Ayoobi
۲۶ فروردین ۱۴۰۳چرا جلوش شبیه یانگ وانگ U9؟
S
۲۶ فروردین ۱۴۰۳از همدیگه هم کپی میزنن😂
amir-mr
۲۶ فروردین ۱۴۰۳از تو عکس هاش بسیار زیبا تره
واقعا طراحی دلنشینی داره
froG-driVer
۲۶ فروردین ۱۴۰۳درسته خیلی کپی کاریه ولی انصافا متناسب کپی کردن و طراحی کوپه طور و بزرگ داره و ظاهرش بنظر قابل اعتماد میاد.البته که بازهم چینیه و معلومه وضعیتش چطوریه و به پای اروپایی و آمریکایی ها نمیرسه ابدا اصلا مطمئنا
Mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۳خریدی
سوار شدی
از نزدیک دیدی
یه جوری با اعتماد میگی خود آمریکایی ها اینقدر مطمئن نیستن
خودشونو خیس کردن جلو چینی ها موندن تحریم کنند ، چیکار کنم که جلو پیشرفتشون رو بگیرن
Taha Ayoobi
۲۷ فروردین ۱۴۰۳مرسدس
الان داری میگی چینی در حد آمریکاییه؟ 😂
مگه همه باید سوار شده باشن تا نظر بدن، تجربیات و شواهد برای همینه دیگه
Mercedes
۲۸ فروردین ۱۴۰۳نه نمیگم در حد امریکاییه (البته تو برقی ها جلو هم زده اکثر شرکت های آمریکا از چین دارن باتری میخرن)
منتهی تو بنزینی … آمریکا هم نیست
ولی خب ایشون گفته در هر حالت چینیه و قابل اعتماد نیست
واسه همین گفتم خیلی حرف مسخره ای هست
یه زمانی گوشی شیاومی تازه اومده بود رفتم تو بازار یارو مسخره کرد گفت ما برند چینی نمیآوریم
الان همشون لنگ همین برند چینی هستن و کل بازار و گرفته ، گوشیهایی میزنه که با اپل رقابت میکنن
منظورم این بود که اینکه بیایم از روی سابقه یه چیزی کل اون چیز رو بکوبیم خیلی بده
Mohammad ali
۲۶ فروردین ۱۴۰۳کاش آینه بقل (دوربین بقل؟) هارو دو طرف صفحه کیلومتر میزاشت
وقتی آینه نیس نمیدونم چرا باید انقد دور باشه که راننده مجبور باشه سرشو بچرخونه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ فروردین ۱۴۰۳حرف شما درست ولی از نظر رانندگی صحیح، اصلا نباید برای نگاه به آینه، سر از مسیر مستفیم منحرف بشه
فقط چشم باید گردش کنه و سر ثابت بمونه
به همین دلیل باید تا حد ممگن، صندلی راننده رو عقب ببریم
علی جردن
۲۷ فروردین ۱۴۰۳چه جزئیاتی رعایت می کنن چینیا توی خودروهاشون💎
بعد میگن ایمن ترین خودروی های جهانو سوئدی ها با ولوو میسازن…
𝐀𝐥𝐢
۲۶ فروردین ۱۴۰۳دمش گرم خیلی زیبا و کامل طراحی شده همون سری۷ و سری ۶ که طراحی کرده بود زیباترین خودرو های بی ام وه بودن
اشکان
۲۶ فروردین ۱۴۰۳بیست بار این مسخره رو فقط خودت بررسی کردی!!!
این بنده خدارو انداختن بیرون ، یا خودش رفت ؟ طراحی بلد نیست واقعا…غذاهای یه هفته رو قاطی کرده یه آش ازش ساخته
AmooRoohee
۲۶ فروردین ۱۴۰۳به خدا قسم اگه یه آلمانی یا هر ملیت دیگه جز ایرانی اون بی ام و هارو طراحی کرده و بود و اینم طراحی اون میبود جوری بهش افتخار میکردی که انگار هم وطنشی. قشنگ از نوع نظر دادنت به این طراحی معلومه