شرکت چینی بایک بهتازگی شاسیبلند کاملاً جدیدی بنام BJ60 را معرفی کرده است. این یک شاسیبلند آفرودی با شاسی نردبانی است که قصد رقابت با تانک ۵۰۰ را دارد. BJ60 از لحاظ اندازه بین BJ80 (کپی چینی مرسدس بنز G کلاس) و BJ90 (شاسیبلند فول سایز لوکسی که بر اساس نسل قبلی مرسدس بنز GLS ساخته شده است) قرار میگیرد.
BJ60 هرچند در ظاهر از زبان طراحی بایک استفاده میکند اما عناصری را از چندین خودرو باهم ترکیب کرده است. جلوپنجرهٔ خودرو با الگوی U شکل که با چراغهای LED ادغام شده یادآور جیپ است درحالیکه گلگیرها و خط پنجرهها بهوضوح از تویوتا لندکروزر الگوبرداری کردهاند. همچنین چراغهای عقب خودرو نیز فورد اکسپلورر را به یاد میآورند. در این قسمت به سبک شاسیبلندهای آفرودی مشهور، چرخ زاپاس هم به چشم میخورد.
این شاسیبلند جدید چینی ۵,۰۲۰ میلیمتر طول، ۱,۹۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۹۵۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۲۰ میلیمتر است. این یعنی BJ60 کمی از لندکروزر ۳۰۰ کشیدهتر است اما ۵۰ میلیمتر طول کمتری نسبت به تانک ۵۰۰ دارد. شاسیبلند جدید بایک روی رینگهای ۲۰ اینچی دورنگی قرار گرفته است که با لاستیکهای ۲۷۵ پوشیده شدهاند.
در داخل BJ60 شاهد فضای مدرنی با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی و گرافیک جالبی در سمت شاگرد هستیم. هدآپ دیسپلی، آینه عقب دیجیتالی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۲ بلندگو، نورپردازی داخلی ۲۶۰ رنگ، گرمکن صندلیها و سقف پانوراما هم از دیگر ویژگیهای داخلی این خودرو هستند. ویژگی جالب این خودرو دکمهٔ استارت لمسی آن است که در قالب یک نمایشگر ۲ اینچی بین دریچههای تهویه جای گرفته است. BJ60 دو نسخهٔ دو ردیفه و سه ردیفه قابل خریداری خواهد بود که به ترتیب ظرفیت حمل پنج و هفت نفر را دارند.
زیر کاپوت بایک BJ60 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قرار گرفته است که خروجی آن هنوز اعلام نشده است ولی گفته شده میتواند خودرو را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. انتقال نیروی این موتور به هر چهارچرخ نیز از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. در این خودرو حالتهای ۲H، ۴H و ۴L به همراه ۹ حالت رانندگی مختلف تعبیه شده است. BJ60 همچنین به لطف شاسی نردبانی و قفلهای دیفرانسیل، از تواناییهای آفرود بالایی برخوردار خواهد بود.
در این ماشین یک باک سوخت اصلی ۸۵ لیتری و یک باک کمکی ۳۵ لیتری تعبیه شده است که به گفتهٔ سازنده، با هر بار سوختگیری کامل امکان پیمودن ۱۰۰۰ کیلومتر را فراهم میکند. بایک BJ60 از اواخر ماه جاری در چین عرضه خواهد شد اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است.
F22RAPTOR
۲۹ خرداد ۱۴۰۱از نمایه بغلش معلمومه که طول کمتری نسبت به لندکروز داره با توجه به دراش و اوور هنگ عقبش
فک کنم یه چیز تو مایه های پرادو باشه
دکتر استاپ
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خودِ خودِ یواز پاتریوته با جلوپنجره جیپ و منحنی کردن بعضی خطوط شکسته
Nima
۲۹ خرداد ۱۴۰۱داره میگه از لندکروز کشیده تره!
هم شما هم همه اونایى که لایکت کردن از اینایى هستى که فقط عکس نگاه میکنن!
متاسفم.
مهدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱اصلا پسند نیست.مثل مدلهای پلاستیکی خودرو است که در اسباب بازی فروشی ها می فروشند.
Reza Waffen SS
۲۹ خرداد ۱۴۰۱عینک تعصب رو بردارین لطفا
امین
۲۹ خرداد ۱۴۰۱اصلا اجباری به خرید نیست.شما پول داری ،میتونی رنجرور یا جی کلاس بخری.این واسه کسایی هست که پول اونها رو ندارن، شاسی مستقل میخوان
پدرام
۲۹ خرداد ۱۴۰۱از بغل خیلی شبیه اتاق 200 هست، چینی ها دیگه مثل قبل یک ماشین رو برای کپی انتخاب نمی کنن ترکیبی کار می کنن که نه سیخ بسوزه نه کباب البته منظورم همه برندهاش نیست
Amin.aj
۲۹ خرداد ۱۴۰۱من که بجای پول دادن به این میرم یه لندکروزر اتاق ۸۰ یا ۱۰۰ سوار میشم
viper2
۲۹ خرداد ۱۴۰۱biggggggg likkkkeeeee
افرین . اینا ماشین ادمای تازه به دوران رسیدس
ممد ژانگولر
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چینیها خیلی خیلی دارن باهوش میشن . من اینو در رابطه با ساخت گجتهای جدیدشون دیدم
سلطان گجت سازیه . درسته خرید این گجتها نه واجبه نه منطقی ولی چه پولی داره در میاره از فروش همین خنزل پنزل فروختنا
باور کنید برای توالت کردن هم اینا صد مدل گجت تولید کردن که واقعا جالبن ولی غیر ضروری
Avan
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دیگه کپی کاری به مرحله شرم آوری رسیده
AMANTE
۲۹ خرداد ۱۴۰۱صد در صد ارزش خرید بهتری نسبت به تمام رقباش الخصوص لندکروز داره، توانا تر در آفرود، لوکس تر، ارزان تر و…!🙃
فرامرز
۲۹ خرداد ۱۴۰۱آره، مخصوصا موتور ۲ لیتری روش از لندکروز و جیپ بهتره واقعا، حتما آمریکایی ها و ژاپنیها یه چیزی میدونن که برای ماشین های آفروی خودشون موتور های وی۶ و وی۸ میذارن،کره با همه سال تجربیات خودرو سازی هنوز که هنوزه نرفته سراغ ماشین های آفرودی اونوقت چین روزی یک مدل خودرو آفرودی تولید میکنه اونم با موتورهای ۱/۵ یا نهایت ۲ لیتری
به قول دوستمون اینا واسه تازه به دوران رسیده هاست که بشینن پشتش ژست بنز جی کلاس بگیرن
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۱زمانی که قیمت مشخص بشه میشه قضاوت
کرد اما در حال حاضر و ازو روی عکس و مشخصات
با وجود کپی کاری
خودروی خوبی شده و توازن طراحی خوبی ایجاد کرده که به دل مشتری بشینه
مشخصه کم کاری نکردن اگر هم کپی کردن
حالا تست هاش تو واقعیت و قیمت
جایگاه واقعیشو تعیین میکنه
و اگر قیمتش مناسب باشه
میتونه یکی از گزینه های خوب حتی داخل کشور باشه مخصوصا با توجه به شاسی نردبانی
و توانایی آفرودی که ظاهرا داره
امیدوارم بدون تعصب هر شرکتی که برا
محصولش و مشتری ارزش قائله و به فروش بالاتری دست پیدا کنه
Nima
۲۹ خرداد ۱۴۰۱بایک ها معمولا ماشیناى خوبین.
اینم روى کاغذ توانایى هاى آفرود خوبى داره.
در عمل خدا میدونه.
چون شاسى نردبانیه ، پس اتاق به این زودى ها لش نمیشه.(براى یه چینى خیلى مهمه)
جمشید
۲۹ خرداد ۱۴۰۱چه عجب ! چینیها روی این یکی موتور ۱/۵ لیتری نزاشتن و از موتور ۲ لیتری استفاده کردن !!
javadhy
۲۹ خرداد ۱۴۰۱وقتی از کنار آدم ماشینو میبینه حالش بهم میخوره آخه کپی کاری تا کجا
اصن بگو هر چقدر تکنولوزژی و ارزش خرید داشته باشه اصلا مهم نیست واقعا به صراحت ماشین آشغالیه
مثل این میمونه تو امتحان تقلب کنی نمرت بالاشه بعد به همه بگی ببین چقدر من زرنگ و خفنم
مانی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱بایک یک خودروساز مطرح ماشین های آفرود تو چین هست که سالهاست با مرسدس بنز همکاری داره و از تکنولوژی فنی این شرکت برای ساخت ماشین های آفرود خودش استفاده می کنه و به همین دلیله که ماشین هاش از نظر طراحی شبیه مرسدس بنز هستند.از اونجایی که اغلب خودرونویس های ایرانی به ماشین های چینی کینه و لجاجت بچه گانه و بیمار گونه ای دارن هیچ وقت به این نکته مهم اشاره نمی کنن و به دروغ میگن که بایک از روی ماشین های مرسدس بنز کپی کرده.اصلا شما تا حالا شنیدن که بنز از بایک شکایتی بکنه؟پس معلومه که بایک این طراحی ها رو با اطلاع بنز انجام می ده.در ضمن،به نظرم این ماشین هم از کیفیت ساخت و مونتاژ خوبی سود می بره و می تونه یک گزینه قابل تأمل برای تولید تو ایران باشه البته به شرطی که قیمت مناسب عرضه بشه نه قیمت فضایی.
Ali-mg
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خوبه
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خیلی مسخره است در نشریات خودرویی و سایت های خودرویی ایرانی همه دنبال تقلید کار نشان دادن شرق هستن نمونه اش همین پدال که مقالات زیادی در این باره یکی از نشریات گفت سوزوکی برای طراحی گرند ویتارا از جیپ چروکی تقلید کرده یا همین نشریه خودرو امروز گفت چراغ های جلو جنسیس سدان ۲۰۰۹ تقلید و ترکیبی از بنز اس کلاس و ب م و سری هفت هست
HamiD
۲۹ خرداد ۱۴۰۱وای چقدر تناذی تو بسه دیگه
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۹ خرداد ۱۴۰۱آقا حمید تو نه شما با هم نسبتی نداریم که سریع پسرخاله شدی چی رو بس کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۹ خرداد ۱۴۰۱البته اگر خود مدیران بایک به تقلید از جیپ و لندکروزر اعتراف کنن قضیه فرق می کنه
Erfan
۲۹ خرداد ۱۴۰۱یک مقدار ماشین به سانگ یانگ تورس هم شبیه مخصوصا از نمای عقب
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۹ خرداد ۱۴۰۱خب اگه به شباهت باشه و بگی هر شباهتی تقلیده پس پژو برای طراحی نمای عقب ۵۰۸ از لکسس آی اس ۲۰۱۶ تقلید کرده
JDM lover
۲۹ خرداد ۱۴۰۱فقط کپی بلدن
فکر کردن با کپی کاری به جایی میرسن
هر چقدرم ارزون باشه بازم من به احترام اون مدلایی که ازش کپی کرده نمیخرمش ، یه بلیزر یا لندکروز های قدیمی صد برابر بیشتر از این می ارزه