سپهر عسگری: با اوضاع آشفتهٔ این روزهای بازار خودرویی کشور، به دلایلی چون ممنوعیت واردات و کیفیت پایین خودروهای داخلی شاهد حضور پر رنگتر انواع برندهای چینی در بازار خودروی کشور هستیم. (برندهایی که بعضاً در خود چین هم کسی نام آنها را نشنیده است!) با این مقدمهٔ کوتاه به سراغ یکی از چینیهای نسبتاً ناشناختهٔ بازار میرویم تا از نزدیک نگاهی به آن بیندازیم.
تاریخچه
شرکت بایک در سال ۱۹۵۸ میلادی در پکن تأسیس شد. واژه “BAIC” در حقیقت خلاصهٔ عبارت (BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO) میباشد. بایک در چین شرکت معتبری در تولید انواع خودرو در ردههای مختلف محسوب میشود. در سال ۲۰۱۴ به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ چین انتخاب شد و هماکنون محصولات بنز و هیوندای روی خط تولید این کارخانه تولید میشوند. در سال ۲۰۰۹ بایک توانست با خرید امتیاز از ساب سوئد تکنولوژی آن را وارد خطوط تولید خود کند. شرکت بایک با سرمایهگذاری در بازار خودرویی کشورهای در حال توسعه و بهخصوص خاورمیانه سعی دارد تا فروش بالای خود را تضمین کند.
سابرینا که نام اصلی آن BAIC A113 است، یکی از مطرحترین محصولات این شرکت است. در سال ۲۰۱۴ سری E بایک به عنوان رتبهٔ اول طبق بررسیهای ISQ(Initial Quality Study) در ردهٔ کامپکت معرفی شد.
طراحی ظاهری
در نمای خارجی سابرینا با یک کپی فاحش از بنز سری B مدل ۲۰۰۶ مواجه هستیم، حتی در برخی سایتهای چینی تصویر آن را با آرم بنز مشاهده خواهید کرد!
بر روی چراغهای جلو دو ابرویی را شاهد هستیم که دیلایت را برایمان تداعی میکنند اما در حقیقت چراغهای نور پایین هستند و در شب نمای خشمگینی را به خودرو میدهند.
جدای از نکات منفی کپی کاری چینیها، این کار جنبههای مثبتی هم دارد از جمله اینکه ما را با طراحیهای ناهماهنگ بسیاری از هموطنانش مواجه نمیکند و تا حدودی از ارگونومی و سبک طراحی بنز بهره میبرد.
نکات بیان شده در طراحی خارجی در مورد طراحی داخلی هم صدق میکنند و همچنان کپی بیچونوچرا حاکم است!!
در کل میتوان طراحی خودرو را متناسب دانست و احتمالاً زود از آن دلزده نخواهید شد.
کیفیت ادوات داخلی و امکانات رفاهی
در بحث کیفیت با توجه به قیمت پایینتر سابرینا نسبت به رقبا انتظار یک فاجعه را داشتیم که با ورود به خودرو اوضاع متفاوت شد. جنس بکار رفته در داشبورد پلاستیک خشک است ولی کیفیت قابل قبولی دارد همچنین استفاده از دو رنگ کرم و خاکستری بهعلاوهٔ دو نوار نقرهای رنگ در کنسول مرکزی ترکیب مناسبی را به وجود آوردهاند. (هرچند که در صورت عدم مراقبت، رنگ کرم ادوات داخلی و صندلیها بهسرعت کدر میشوند). هنگامیکه خودرو را بهدقت بررسی کنیم نتیجه میگیریم که دیگر نمیتوان طبق عادت محصولات چین را با کیفیت بسیار پایین شناخت چراکه در این سالها و به لطف آزمونوخطا در بازارهایی از جمله بازار ایران اکنون خودروسازان چین کارآزموده شدهاند، البته تا رسیدن به کیفیت مطلوب راه زیادی در پیش دارند.
امکانات رفاهی فراوان در مقایسه با قیمت شگرد چینیهاست و بایک نیز از این قاعده مستثنی نیست. از جمله امکانات رفاهی خودرو میتوان به سانروف دو حالتهٔ برقی، تهویهٔ دیجیتال، مانیتور رنگی ۶.۵ اینچی رنگی مجهز به رهیاب، سنسورهای نور و باران، محفظهٔ خنک نگهدارنده (Cool Box)، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، آینههای جانبی تاشوندهٔ برقی به همراه گرمکن، تنظیم نور آمپرهای پشت فرمان، صندلی ۶ جهتهٔ راننده بهصورت دستی اشاره کرد که در ردهٔ قیمتی سابرینا مناسب به نظر میرسند.
مشخصات فنی بایک سابرینا
در این زمینه هم میتوان سابرینا را یکی از سردمداران ردهٔ قیمتی خود نامید چراکه با بهرهگیری از موتور آشنای 1500cc طراحی میتسوبیشی که قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتون متری را دارد نمیتوان سابرینا را خودروی ضعیفی نامید. مخصوصاً با توجه به وزن ۱۰۹۰ کیلوگرمی خودرو که سابرینا را مبدل به خودرویی سبک با شتابگیری مناسب میکند.
وظیفهٔ انتقال قدرت تولیدی به چرخهای جلو بر عهدهٔ گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک طراحی آیسین ژاپن است که هماهنگی خوبی با موتور دارد، بعلاوه این گیربکس داری حالتهای Sport و Snow نیز میباشد.
گیربکس خودرو در حالت دستی دو انتخاب ۲ و L را در اختیار راننده قرار میدهد مشابه آنچه در خودروهایی مانند هیوندای I20 یا تویوتا یاریس مدل سال ۲۰۰۹ شاهد هستیم.
نکتهٔ منفی قابل توجه در مورد قوای حرکتی، هزینههای سرسامآور قطعات آن است که دلیل اصلی این امر را میتوان ضعف شرکت دیار خودرو در تولید قطعات دانست.
شاسی و سیستم تعلیق سابرینا
در طراحی شاسی سابرینا از پلتفرمهای ساخت اسمارت بهره گرفته شده است همچنین سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مکفرسون با میلهٔ ضد غلتش و در عقب میلهٔ پیچشی H است.
استفاده از رینگهای ۱۴ اینچی اگر چه تا حدی از زیبایی ظاهری خودرو کاسته است اما موجب نرمتر شدن سواری خودرو میشود. سیستم تعلیق در دستاندازهای شهری نرمی قابل قبولی دارد اما در بخش عقب خودرو ضربات، بیشتر احساس میشوند و نوعی حس گیجی را در این بخش به راننده القا میکند.
تجربهٔ رانندگی بایک سنوا
با فشردن دکمهٔ بازکن روی ریموت خودرو، همزمان آینههای جانبی برقی هم باز میشوند (اما نکتهٔ منفی این است که تنها یکی از سوییچها مجهز به ریموت است) با ورود به خودرو فضای بازتری را از سایر همردهها از جمله پژو ۲۰۶ و برلیانس H320 مشاهده خواهید کرد البته استفاده از رنگ روشن هم کمک شایانی کرده است.
صندلیها نسبتاً سفت هستند تا حس اسپرتی را به سرنشینان انتقال دهند، البته در جابهجاییهای شهری چندان با آنها به مشکل بر نخواهید خورد اما ممکن است در سفرهای طولانی مقداری خستهکننده باشند.
در کنسول مرکزی هم مانیتور بزرگ ۶.۵ اینچی که قابلیت پخش CD و USB را دارد خودنمایی میکند و در زیر این بخش تنظیمات تهویه مطبوع قرار گرفته است.
پشت فرمان خودرو تسلط خوبی به اطراف حس میشود. در بخشهای جانبی دلیل این تسلط را باید آینههای جانبی بزرگ سابرینا دانست. نقطهضعف اصلی در این مورد شیشهٔ عقب بسیار کوچک است؛ طراحی بسیار کوچک این شیشه و نبود دوربین عقب دست به دست هم میدهند تا میدان دید را کاهش دهند. البته سنسورهای پارک که قابلیت نمایش فاصله را هم دارند با عملکرد دقیق خود تا حدی میتوانند این دید کم را جبران کنند.
خودرو را استارت میزنیم، موتور با صدای ملایمی وارد مدار میشود. با قرار دادن گیربکس در حالت D خودرو بدون ضربات اضافی شروع به حرکت میکند (برای شروع حرکت نیازی به فشردن پدال گاز نیست). تعویض دندهها متناسب با میزان فشاری است که بر پدال گاز میآورید. در حالت عادی شهری تعویض دنده در حدود دور موتور ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ صورت میگیرد که موجب کاهش مؤثر مصرف سوخت میشود. در کل با استفاده از باک ۴۵ لیتری و مصرف سوخت ۷.۵ در سیکل ترکیبی چندان گذارتان به پمپبنزین نمیافتد!(البته باید در نظر داشت وقتی چراغ بنزین روشن میشود تنها ۵ لیتر بنزین در باک موجود است که نشان میدهد اوضاع واقعاً بحرانی است.)
اگر کمی از حالت رانندگی شهری و اقتصادی خارج شویم و بر پدال گاز فشار بیشتری بیاوریم عملکرد جعبهدنده تغییر کرده و خودرو عملکردی تهاجمی پیدا میکند. دندهها با فشار بیشتر بر پدال گاز در دور موتورهای بالاتری تعویض میشوند بهطوریکه اگر پدال را تا انتها بفشاریم (که انجام این کار در معابر شهری اصلاً توصیه نمیشود) خودرو شتاب گرفته و پشت شما را به صندلی خواهد فشرد; در این حالت تعویض دنده در دور موتور ۶۰۰۰ صورت میگیرد و گیربکس در حالت Sport قرار میگیرد، چیزی که شما میتوانید از طریق دکمهٔ کنار اهرم دنده (که با نماد S مشخص شده است) هم آن را فعال کنید تا تعویض در دورهای بالاتری انجام شود. نکتهٔ جالب در مورد شتابگیریهای سریع این است که صدای خروجی از پیشرانه بههیچعنوان تناسبی با حجم ۱.۵ لیتری موتور ندارد بهطوریکه اگر گاز را تا انتها بفشارید غرشی از موتور خواهید شنید که ممکن است فکر کنید یک موتور ۲ لیتری زیر پای شماست!
هرچند که گیربکس نصب شده در سابرینا از مدلهای قدیمی آیسین (AISIN) است، اما اصالت ژاپنی خود را حفظ کرده است و درهرحالت دندهها را به درستی تعویض میکند.
اگرچه تعویض دندهها خیلی به فرمان راننده نیست (!) اما به دلیل هماهنگی مناسب در سربالاییها خیلی به موتور فشار وارد نمیشود و میتوان با چهار سرنشین بزرگسال با خیال راحت حرکت کرد.
در شرایط برفی هم گیربکس عملکرد راضیکنندهای دارد و با فعال کردن حالت snow (که با نماد * مشخص شده است) تا حدی مانع هرزگردی و لیز خوردن خودرو میشود.
در نهایت عملکرد سابرینا با توجه به قیمت آن، راضی کننده برآورد میشود.
تجهیزات ایمنی
بر روی کاغذ امکانات ایمنی سابرینا با بهرهگیری از سامانههای ABS-EBD – BOS (اولویت با ترمز) به همراه دو کیسهٔ هوا کامل به نظر میرسند اما مشکل از آنجا شروع میشود که این امکانات صرفاً روی کاغذ باقی میمانند.
سیستم ترمزها در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسهای میباشند که در این بخش سابرینا را پایینتر از رقبا قرار میدهد چراکه حتی ۲۰۶ تیپ پنج نیز در هر چهار چرخ مجهز به ترمزهای دیسکی میباشد.
در عمل ترمزها چندان قوی عمل نمیکنند. البته به اصطلاح توانایی جمع کردن خودرو را دارند اما باید فشار بیشتری بر آنها وارد کرد و در کل احتیاط بیشتری به خرج داد.
بدنه نیز استحکام متوسطی دارد و به علت فاصلهٔ کم سپرهای عقب و جلو از اتاق خودرو در تصادفات احتمالی ایمنی چندانی را شاهد نخواهیم بود که رابطهٔ بایک با ساب سوئد را که یکی از ایمنترینها در زمان خود بود زیر سؤال میبرد، همچنین در مورد پایداری خودرو نکتهٔ قابل توجه این است که در هنگام حرکت در پیچها حس ناپایداری و واژگونی کاذبی را به راننده میدهد که با تعویض لاستیکهای خودرو با سایز بزرگتر میتوان بخشی از این مشکل را حل کرد.
خدمات پس از فروش بایک سنوا
تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که سابرینا از ارزش قیمتی نسبی برخوردار است اما با این حال فروش بسیار محدودی دارد. در حقیقت علت اصلی این فروش ضعیف شرکت دیار خودرو میباشد.
خودروهای دیار خودرو تا رسیدن به دست مشتری روزهای زیادی رو زیر آفتاب و باران و برف سپری میکنند. پس اگر با زنگزدگی شدید قطعات فلزی خودرو و پوستهپوسته و کدر شدن چراغهای جلو مواجه شدید تعجب نکنید!
با بررسی که انجام دادم متوجه شدم خودرویی که من در سال ۲۰۱۶ تحویل گرفتم در سال ۲۰۱۴ ساختش به اتمام رسیده بود!!
در بحث خدمات پس از فروش هم دیار خودرو بههیچعنوان حرفهای عمل نمیکند، جدای از معطلیهای ۵-۶ ساعته برای سرویس خودرو تمامی ایرادات خودرو نیز رفع نخواهد شد، به انضمام اینکه باید مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار تومان بابت تعویض روغن و فیلتر هوا حتی در سرویس اولیه پرداخت کنید.
مشکل بسیار جدی دیگر عدم تأمین قطعات توسط شرکت عرضهکننده است که بسیار کمیاب و بهتبع آن گرانقیمت هستند همچنین برای تهیهٔ قطعه باید مدتی طولانی (بعضاً حدود دو ماه) در انتظار بمانید.
معایب سابرینا
- تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش
- ترمزهای ضعیف
- پایداری کم در پیجها
- بازار دست دوم بد
- صندلی های سفت، سانروف کوچک، دید عقب کم
قیمت سابرینا
بایک سابرینا خودروی خوش قیمتی است (البته صرفاً در بازار انحصاری و بستهٔ ایران!) که به دلیل سیاستهای دیار خودرو بازار دست دوم بیرونقی دارد و مالکان آن در بازار دست دوم افت قیمتی بیشتری را نسبت به سایر رقبا تجربه خواهند کرد. درهرحال این خودرو با تکیه بر قوای محرکهٔ متناسب و امکانات رفاهی کاملتر نسبت به رقای داخلی، مشتریان خاص خودش را دارد اما نمیتوان از ایمنی نسبتاً پایین و خدمات پس از فروش ضعیف (شرکت دیار خودرو در آخرین رتبهبندی رسمی نمایندگان کمترین میزان رضایتمندی را اخذ کرده است) چشمپوشی کرد. در خال حاضر در بهار سال ۱۴۰۱ بایک سابرینا ۲۰۱۴ کارکرده سالم با قیمت زیر ۳۰۰ میلیون تومان و سابرینای مونتاژ مدل ۹۸ در حد صفر با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان خرید و فروش میشوند.
مشخصات سابرینا هاچبک- SABRINA HATCHBACK | |
L4 – 4A91S | نوع موتور |
۱۴۹۹ | حجم موتور (سیسی) |
۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۵۶۰۰ تا ۶۰۰۰ | حداکثر توان موتور |
۱۴۳ نیوتنمتر در دور موتور ۴۰۰۰ | حداکثر گشتاور |
۱۶ | تعداد سوپاپ |
۴ سرعته خودکار | گیربکس |
۴۵ لیتر | ظرفیت باک |
دیسکی | ترمزهای جلو |
کاسهای | ترمزهای عقب |
جلو | محور محرک |
۲۵۰۰ میلیمتر | فاصله طولی بین دو محور جلو و عقب |
جلو: مکفرسون با میله ضد غلتش / عقب: میله پیچشی نوع H | سیستم تعلیق |
(mm) 1503×۱۷۲۰×۳۹۹۸ | طول × عرض × ارتفاع |
۱۰۹۰ کیلوگرم | وزن خالص خودرو |
R14 185/60 | سایز تایرها |
(* اعداد و ارقام درج شده طبق اعلام رسمی شرکت دیار خودرو میباشد) |
نویسنده: سپهر عسگری
مونا
۹ فروردین ۱۳۹۷سلام دوستان لوازم یدکی این ماشین کجا گیر میاد؟ دسته موتور ماشینم شکسته. لطفا کسی اگه سراغ داره بهم اطلاع بده
حمید شمس
۱۶ دی ۱۳۹۷سلام توی سایت دیوار تهران بزن میاد لوازمهاش
احمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بازرگانی عدل خو تو اینستا هست بزن قطعات ماشینای چینی وارد میکنه
رضا واحديان
۱۶ مرداد ۱۳۹۷من ال نود مدل 89 داشتم فروختم سابرینا 94 با کارکرد 20 هزارکیلومتر خریدم از خریدم خیلی راضی هستم تعویض دنده ها خیلی خوب . قدرت موتور خوب کولر عالی نرمی و سیتم تعلیق بالاتر از از یک ماشین چینی هست داخل کابین نرم تر از ال نود و در مجموع به نسبت پولی که پرداخت می کنی خرید خوبی انجام می دی
Avan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جدا کول باکس داره؟
نیما
۹ مهر ۱۳۹۷واقعا اشغاله
Dian
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طبیعیه اولین کامنت اینجوری بشه
سورنا
۱۲ آبان ۱۳۹۸سلام. اگر خدا بخواد میخوام یه مدل سال ۹۵ صفر رو بخرم. بنظرتون مشکلی نداره؟؟؟ ینی از این حیث میگم که ۳ سال ماشین خواب بوده.
ماشین دوست
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سرای خودرو که کنار سرای ایرانی است داره اینو با اقساط میفروشه (مدل صفر)
رضا
۱۷ مرداد ۱۴۰۱سلام آدرسش کجاست
ناشناس
۵ آذر ۱۳۹۸من یکساله دارم عاشقشم. عالیه کم مصرف طراحی داخلی زیبا و راحت. اگه لاستیک 205 ام بندازید روش که محشره. کلی فاصله داره با تولیدات داخل
رامین
۱ تیر ۱۳۹۹برندهای چینی در کل دنیا هم مدل های خوب و خوش نام دارند و هم مدل هایی که در بازار از اونها استقبال نشده و دردسر هستند. چیزی که توی خرید ماشین چینی مهمه، جدای از کیفیت سازنده و مونتاژ کننده اون ماشین هست. سازنده است که با سیاست گذاری هاش برند رو بالا میبره یا پایین میاره. مطمئن باشید خودرویی رو که پارس خودرو یا ایرانخودرو مونتاژ میکنه، متفاوت از دیار خودرو هست. کاری به کیفیت بد خودروهای مونتاژی ایران خودرو نداریم اما همین ایرانخودرو، تولید 206 رو با وجود تحریم ها قطع نکرد و با هرچنگ ودندونی بود تولید رو ادامه داد. مقایسه کنیم با کرمان موتور که همینطور ماشین وارد کرده و یا مونتاژ کرده و نصفه نیمه رها کرده. مثل جک J3، J5، هافی لوبو، فولوکس گل، هیوندای ورنا، آوانته، لیفان 520، 620، 820 و…. . تو خرید ماشین چینی تولید کننده ایرانیش خیلی مهمه.
سحرناز
۱۰ شهریور ۱۴۰۳الان پارس خودرو بهتره یا دیار خودرو؟
نوید
۲۷ مرداد ۱۳۹۹206 اس دی بهتره نه از لحاظ امکانات از لحاظ : 1 . بازار و خرید فروش 2. ظاهر زیبا تر 3 . قیمت مناسب
نوید
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ماشین فوق العاده خوبیه، فقط باید حواست به آب و روغن باشه. ماشین اذیت کنی نیست
علیرضا
۳ اسفند ۱۴۰۰سلام منم ماشینو تازه گرفتم مدل ۹۵ دست دومش رو انصافا از تهران تا تبریز یه ریز اومدم بدون دردسر ماشین خوبیه مخصوصا آپشن های یه کروز کنترل هم بود بهتر میشد
Jdm باز
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سیاست های پدال عوض شده؟؟
توجهتون به خودرو های بازار ایران مثل چینی ها و ایرانی ها زیاد شده.
به نظرم بهتره برگردید به همون رویه قبلی ، خودرو های خارجی و بروز دنیا رو بررسی کنید
کافر مقدس
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چجوری این مطلب الان اومده بالا :)))
پدال اوضاع ش خیط شده
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا کامنتاش مال زمان تیرکمون شاهه :)) ملت از قیمت ۵۹ تومنیش صحبت میکردن :)
TML BN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ام وی ام ۵۵۰ بهتره یا سابرینا؟؟
Avan
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این دو تا در یک کلاس نیستن.۵۵۰ یک سدان خانوادگی پر قدرت است در حالیکه که بابک یک هاچ بک نسبتا جمع و جوره.من به شخصه ۵۵۰ را ترجیح می دهم ولی سلایق متفاوته
TML BN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله حق با شماست و ۵۵۰ واقعا سدان خوبیه یکی از دوستان داشت خیلی خوب بود ولی نمیدونم چرا انقدر تو سایت ها ازش بد نوشتن
و من به خاطر این مقایسه کردم چون در قیمت تقریبا یکی هستن🌺🌺
Hadi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱لطفا خودروهای ژاپنی و کره ای قدیمی تر مثل مزدا 323 هم بررسی کنید…
ممنون.
bardiya
۷ خرداد ۱۴۰۱بایک سابرینا خودروی محشره ای بود بی اهمیت بودن مسئولان شرکت دیار خودرو واقعا جای این ماشین خالیست توی بازار به چند نمایشگاه صحبت میکردم خیلی ها نمیدونند چه جور ماشینی هست البته دو مدل وارد شد یکی مونثاژ بود و دیگری وارداتی بود قیمتش خیلی مناسب هست نسبت به پولی که میدید البته پژو207 با قیمت500 معامله میشه خب بروید یک بایک سابرینا در حد بخرید با قیمت400 و100 ت هم پس انداز کنید و یکی از اقوام ما همین ماشین رو داره اسم فرزند خودش رو گذاشته سابرینا که با اسم ماشین خودش یکی هست چه جالب اسم فرزند هم میتوانه باشه و قشنگ هم هست و از جمله مزایا میشه گفت خیلی خودروی نرم و خوبی است که سنسور باران داره که پژو207 هم نمیتونه خواب اینو ببینه و آرم جلو رو عوض کنید و آرم بنز بزارید و کلا یک دست و تغییرات بزنید روش که همه فکر کنند بنز سوار شدی گیربکس این خودرو خارقالعاده که لذت بخش است که وقتی رانندگی میکنید بی سر و صدا و نرمی ماشین رو احساس میکنید و سعی کنید لاستیک های جلو رو پهن نصب نکنید چون جلوبندی آسیب وارد میکنه و استاندارد فابریک خیلی ارزش دارد و اگر روی207 بود میگفتم بندازید که ارزش بایک سابرینا خیلی بهتر از207 های داخلی هست که بایک سابرینا یک خودروی بود که نتوانست موفق باشه از نبود حمایت و پشتیبانی خدمات وگرنه توی این رنج هیچ حریفی نمیتواند بهش برسد البته در مورد خودروهای صفر کیلومتر و هم رده و اگر در مورد خودروهای قدیمی صحبت کنیم شاید تنها رقیبش میتواند فولکس گل باشد که خب هر کسی سلیقه و نظراتی دارد امیدوارم دوباره برگرده و خرید فروش بهتر بشه البته با حمایت بستگی هم داره اگر شرکت هم تیراژ رو افزایش بده و لوازم ها رو مونثاژ کنه و با قیمت مناسب که در توان مردم باشه صد درصد تویه بازار برنده میشه و بایک هم خودرویی بود که خیلی ها دنبالش بودند ولی خب با این شرایط سخت یکم ریسک کردنش سخته که بخوای دنبال لوازم یدکی باشی اونم گران ولی با کیفیت اینطوری نیست مثل ایران خودرو فقط تولید کنه با تشکر و خسته نباشید از مسیولین سایت پدال
میلاد.اهواز
۹ شهریور ۱۴۰۱سلام.واقعا من ازش راضی هستم.و البته یه مشکل دارم دوستان چند وقتی هست ماشین گاهی گاز نمیخوره و باید پدال گاز رو رها کنم و دوباره فشار بدم تا دوباره گاز بخوره .کسی میدونه مشکل کجاس!؟ آیا برای شماهم اتفاق افتاده!؟
ارمان
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بعد از چند استفاده فقط یه لامپ خریدم و تو ایران رودست نداره
علی
۳ بهمن ۱۴۰۲سلام
کسی میدونه از لحاظ استحکام بدنه و ایمنی هنگام تصادف چطوره ؟
علی ایپک
۸ بهمن ۱۴۰۲سلام دوستان
وقتتون بخیر باشه
از دوستانی که مدت زیادی این خودرو رو دارند ممنون میشم بهم راهنمایی کنه ، من ۲۰۶ و ال ۹۰ دارم میخوام بفروشم یه سابرینا بگیرم خیلی رفته تو مخم
خواهش میکنم از دوستان یکی بهم راهنمایی کنه
09331763336
مرضیه
۲۶ بهمن ۱۴۰۲منم ۲۰۶ دارم و تو فکر خرید ۲۰۷ هستم ولی بایک جدیدا ذهنم رو مشغول کرده. فقط نگران لوازم یدکی و فروش سختش و رشد قیمتش هستم.
علی آرسته
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام شاید باور نکنین ولی من ماشین سال 95 گرفتم و فقط لنت ترمز و روغن عوض کردم و هنوز حتی یک قطره آب به رادیاتور آن اضافه نکردم ماشین بسیار عالی و نرمی میباشد
مهدی
۱۶ مهر ۱۴۰۳سلام لنت و ترمز ایناش همه جا هست؟