بایک موتورز

بایک BJ40e EREV: آفرودر الکتریکی با برد ۱۲۰۰ کیلومتری آماده عرضه شد

شرکت بایک  قصد دارد در ۱۹ فروردین ۱۴۰۴ مدل BJ40e Magic Core Electric Drive Edition را در چین عرضه کند. این نسخه EREV (خودروی برقی که با یک موتور بنزینی برد آن توسعه‌یافته) از آفرودر معروف BJ40، همزمان با حفظ قابلیت‌های آفرود، مصرف سوخت بهینه و قدرت بالایی را ارائه می‌دهد.

قیمت و موقعیت بازار

BJ40e از ۲۲۴,۸۰۰ تا ۲۴۴,۸۰۰ یوان قیمت‌گذاری شده که معادل حدود ۳۰,۷۷۰ تا ۳۳,۵۰۰ دلار است. این قیمت باعث می‌شود در کنار مدل‌هایی مانند لندویند E-Hunter و تانک ۵۰۰ هیبریدی، یکی از گزینه‌های محبوب برای خریداران SUVهای برقی در چین باشد.

پیش از این بایک BJ40 توسط دیارخودرو در ایران رونمایی شده و قرار بود تا در کشورمان مونتاژ هم بشود اما هنوز بعد از ۴ سال تکلیف آن مشخص نشده است.

همچنین بخوانید:

قوای فنی: ترکیب قدرت و بهینه‌سازی مصرف سوخت

BJ40e یک خودروی EREV است، یعنی موتور بنزینی مستقیماً به چرخ‌ها نیرو نمی‌دهد و فقط وظیفه تأمین برق برای باتری‌ها را دارد. این ترکیب موجب کاهش مصرف سوخت در مسافت‌های طولانی می‌شود.

⚡ مشخصات فنی اصلی

ویژگی مقدار
موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ، ۱۸۵ اسب بخار
موتورهای برقی دو موتور برقی (محور جلو و عقب)
توان کلی سیستم ۴۰۳ کیلووات (۵۴۰ اسب بخار)
گشتاور ۶۵۵ نیوتن‌متر
وزن خودرو ۲۶۴۰ کیلوگرم
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۵.۵ ثانیه

نکته: با این قدرت، BJ40e می‌تواند عملکردی نزدیک به تانک ۵۰۰ PHEV داشته باشد اما مصرف سوخت پایین‌تری ارائه دهد.

🔋 باتری و برد حرکتی

این مدل دارای بسته باتری ۴۰.۳ کیلووات‌ساعتی از نوع لیتیوم-یونی است که توانایی شارژ سریع DC دارد و در ۳۰ دقیقه، از ۳۰٪ به ۸۰٪ می‌رسد.

ویژگی مقدار
برد تمام برقی (CLTC) ۱۵۲ کیلومتر
برد ترکیبی (CLTC) ۱۲۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت (WLTC) ۱.۳۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

این اعداد نشان‌دهنده عملکرد بهینه BJ40e در مسافت‌های طولانی است و آن را به یک گزینه جذاب برای سفرهای بین‌شهری تبدیل می‌کند.

طراحی: همان DNA آفرود، اما با روح الکتریکی

از نظر طراحی، BJ40e تغییرات زیادی نسبت به نسخه بنزینی BJ40 نسل دوم که در ۲۰۲۳ معرفی شد، ندارد.

طراحی جعبه‌ای مشابه مدل‌های آفرود کلاسیک مثل جیپ رانگلر
چراغ‌های جلو و عقب زاویه‌دار با امضای نوری خاص
جلوپنجره قدرتمند و گلگیرهای پهن
ارتفاع زیاد از سطح زمین برای قابلیت‌های آفرود برتر

مقایسه ابعاد بایک BJ40e با چری جتور تراولر :

مدل طول (mm) عرض (mm) ارتفاع (mm) فاصله محوری (mm)
بایک BJ40e ۴۷۹۰ ۱۹۴۰ ۱۹۶۴ ۲۷۶۰
جتور تراولر T2 ۴۷۸۵ ۲۰۰۶ ۱۸۷۰ ۲۸۰۰

همچنین بخوانید: جتور T2 تراولر شاسی بلند آفرودی ایران خودرو در راه بازار

کابین و تکنولوژی‌ها: ترکیب دیجیتال و آفرود

داخل کابین، BJ40e به سبک خودروهای مدرن چینی، دارای نمایشگرهای بزرگ و سیستم‌های هوشمند است.

سیستم‌های دیجیتال و هوش مصنوعی

صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی
دو نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی برای راننده و سرنشین جلو
پردازنده Snapdragon 8155 برای پردازش سریع اطلاعات
دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر AI
اتصال به اینترنت 5G و به‌روزرسانی OTA

💡 نتیجه: کابین این خودرو ترکیبی از یک SUV آفرودی کلاسیک و یک خودروی تکنولوژیک مدرن است.

نتیجه‌گیری: آیا BJ40e ارزش خرید دارد؟

✅ مزایا:
✔ برد حرکتی بسیار بالا (۱۲۰۰ کیلومتر)
✔ شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای، قدرتمندتر از بسیاری از رقبا
✔ مصرف سوخت فوق‌العاده پایین (۱.۳۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)
✔ طراحی آفرود کلاسیک، اما با تکنولوژی روز

❌ معایب احتمالی:
❗ وزن بالای ۲.۶ تُن ممکن است در مسیرهای سخت شیب‌دار، مانعی برای آفرود باشد
❗ به دلیل استفاده از سیستم EREV، همچنان نیاز به سوخت بنزین دارد

🚙 رقبای اصلی در بازار:
1️⃣ لندویند E-Hunter (برد کمتر، قیمت ارزان‌تر)
2️⃣ تانک ۵۰۰ PHEV (قدرت مشابه، اما مصرف سوخت بالاتر)
3️⃣ BYD Frigate 07 PHEV (ترکیب بهینه‌ای از عملکرد و قیمت)

نظر شما چیست؟ آیا BJ40e می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آفرودبازها و مسافران دوربرد باشد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کافکا

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اگه یک یوتوبر پولدار بودم یکی میخریدم میبردمش امریکا تو همون مسیری که جیپ ماشین هاشون تست میکنه
    مینداختم تو گودال و سنگ و حسابی شرکت مادر این ماشین تحقیر میکردم
    تهش هم میگفتم هر چهارچرخی ماشین افرود نیست برخی گاری آنرودی بیش نیستن

    موافقم 9
    مخالفم 21
  2. Sina_carshow

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (417 ديدگاه)

    از کجا اینقدر مطمئنی؟ دلیل علمی و منطقی داری؟
    زاویه حمله و فرار این ماشین 38 درجه هس درحالی که نسخه پایه جیپ رانگلر (نه نسخه های 4 در 4 و…) 37 درجه هس یعنی این ماشین از نسخه پایه رانگلر روی کاغذ توانا تره
    حالا از مصرف سوخت فوق العاده عالی و شتاب گیری و نرم افزار خیلی قوی تر و تکنولوژی خیلی بهتر و… این ماشین با قیمت کمتر هم نگم

    واقعا سطح بعضی کامنتای کاربرای سایت از سطح کامنت های اینستاگرام کمتره
    نا سلامتی پر بازدید ترین سایت ماشینی علمی ایرانه اینجا حدافل یکم یه سری چیزای ساده و بیسیک رو به عنوان یه کاربر یاد بگیرید بتونیم مثل 5 سال پیش کل کل کنیم باهم
    بعد همین امثال شما می‌آید میگید چینی بنجله
    منم هیچ ادعایی ندارم حرفه ای و با سواد منم سوادم در سطح ابتدایی هس تو خودرو ولی دیگه بعضی از دوستان خیلی دیگه مرز های … گویی رو جابجا کردن

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3958 ديدگاه)

      همون بیا نسخه پایه رو مقایسه کن در برابر نسخه های فول آمریکایی های آفرودر حرفی برای گفتن ندارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. علی

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در گذشته قبل از انقلاب میگفتن فقط ماشین آمریکایی و آلمانی کسی ژاپنی نمی خرید بعد کم کم ژاپنی طرفدار پیدا کرد وکره ای کسی نمیخرید بعد کره هم طرفدار پیدا کرد حالا الان نوبت چین وبنظر من دنیا رو میگیره وتعصب بیخودی که میگن چین خوب نیست باید نشست و دید که تا چند وقت آینده بهترین خودرو ساز دنیا میشه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3958 ديدگاه)

      ژاپن تونست خودشو با امثال جی تی آر ثابت کنه اون وقت چین چی؟؟ کلا درون سوز خوب نداره بعد با اطمینان میگی بهترین خودروساز؟!

      موافقم 2
      مخالفم 3
  4. Ali Tavakol

    ۷ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در گذشته قبل از انقلاب میگفتن فقط ماشین آمریکایی و آلمانی کسی ژاپنی نمی خرید بعد کم کم ژاپنی طرفدار پیدا کرد وکره ای کسی نمیخرید بعد کره هم طرفدار پیدا کرد حالا الان نوبت چین وبنظر من دنیا رو میگیره وتعصب بیخودی که میگن چین خوب نیست باید نشست و دید که تا چند وقت آینده بهترین خودرو ساز دنیا میشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (267 ديدگاه)

    تانک ۵۰۰ قیمتش بالای ۵۰ هزار دلاره اصلا رقیب این نیست رقیب بایک bj60e هست
    رقیب این میشه تانک ۳۰۰ هیبرید

  6. Roody

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام.حالتEREVبهترین معماری الکترومکانیکی برای دوره گذار از خودروهای احتراقی به سوی تمام برقی هست.در اراین حالت نیاز به کلاچ وگیربکس منتفی میشه تازه ازمزیت الکتروموتورهاکه حداکثرگشتاور از دور نخست هست هم بهره میبره.بافقط موتور احتراقی بازیر۲۰۰اسب و وزن بالای۲تن بهترین شتاب بالای۱۵ثانیه ست نه۵/۵ثانیه که این به لطف الکتروموتور عملی میشه.البته تازمانی که مشکل وزن زمان شارژ قیمت وکیفیت باطری ها حل بشه.درضمن چه خوشمون بیاد چه نیاد چین درحال پیشرفت مضاعف نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته هست.بدلیل اینکه میخواد بازار جهانی رو بدست بگیره وراهش روهم یادگرفته.

  7. iragfathi1990@gamail.com

    ۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض ادب

    نمی خواهم مثل بقیه نقد منفی کنم ولی چرا انجین ۱.۵لیتری توربو وقتی می شه از انجین ضعیف تر استفاده کرد شورولت ولت انجین ۴۰۰سی سی داره بهشون گفتن چرا 400سی سی گفتن یک ژنراتور 400می توانه برق یک خانه رو تامین کنه ولی این یک ماشینه حالا تنفس طبیعی بود الان این انجین توربو حساسیت به بنزین کم کیفیت هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا