رابین لی مدیر اجرایی بایدو اعلام کرد شرکت جیدو اتو (شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی بایدو) در بحث تکنولوژیهای خودران یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود. لی اظهار داشت:
درک ما از خودروهای هوشمند این است که الکتریکی بودن خودروها مرحله نیمهنهایی و هوشمند بودن مرحله نهایی است
به گزارش اتوبلاگ، جو ژیا یی پینگ، مدیر اجرایی جیدو اتو با انتشار بیانیهای اظهار داشت این شرکت به دنبال تولید و عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی “ربات” در سال ۲۰۲۸ خواهد بود. جیدو همچنین میخواهد دومین محصول تولید انبوه خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. این شرکت اولین خودروی مفهومی ربات خود را معرفی کرده که فاقد دستگیره درب بوده و میتواند بهصورت کامل از طریق تشخیص صوتی کنترل شود. جیدو میخواهد این خودرو را در سال ۲۰۲۳ بهصورت انبوه روانه بازار نماید.
جدای از تجهیز خودرو به تکنولوژی خودران بایدو، محصولات ربات جیدو از ۲ لیدار و ۱۲ دوربین استفاده خواهند کرد. لیدارها سیستمهای تشخیص مشابه رادارها هستند که بجای موجهای رادیویی از نور لیزر استفاده میکنند. تسلا از حسگرهای لیدار در محصولات خود استفاده نمیکند. برنامههای تولید محصولات الکتریکی و خودران بایدو در حالی اعلام میشوند که کمپانیهای تکنولوژی بزرگ در سراسر دنیا پس از تماشای موفقیت تسلا در عرضه محصولات الکتریکی به دنبال حضور در این رقابت افتادهاند. شرکت سازنده گوشیهای هوشمند شیائومی و شرکت دیدی جزو غولهای چینی هستند که چنین راهی را دنبال میکنند.
نظر شما درباره بلندپروازیهای چینیها چیست؟ آیا واقعاً بایدو و زیرشاخه آن جیدو خواهند توانست در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و خودران از تسلا و سایر خودروسازان مطرح جهانی سبقت بگیرند؟ همین حالا هم جنجال زیادی بر سر تکنولوژی خودران خودروسازان گوناگون به ویژه تسلا وجود دارد و با کوچکترین تصادف یا اشتباهی که در خودروهای مجهز به این تکنولوژی رخ می دهد سیل انتقادات به سمت سازندگان روانه می شود. آیا بایدو خواهد توانست نقاط ضعف فعلی را رفع کند؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
Kamy
۱۸ مرداد ۱۴۰۱مطمعنا نتیجه این رقابت باعث بلوغ و کاملتر شدن سیستم های خودران میشه ..چیزی که نیاز آینده ست
phonix
۱۸ مرداد ۱۴۰۱حرف زدن خیلی اسونه باید نتیجه رو دید
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۴۰۱این شرکت جزو شرکا و استفاده کنندگان پلتفرم انویدیا هست NVIDIA DRIVE Orin
در زمان شروع و موج جدید صنعت خودرو تسلا مجبور شد خودش هزینه های زیادی بابت سیستم های کمک راننده بپردازه چه نرم افزاری چه سخت افزار، ولی در حال حاضر شرکت ها نیاز ندارن به صورت مستقل این بخش را ایجاد کنند و مستقیم میرن به سمت انویدیا و کلی از هزینه ها کاهش پیدا میکنه.
https://blogs.nvidia.com/blog/2022/06/14/jidu-robo-01-concept-vehicle-drive-orin/
meysam
۱۸ مرداد ۱۴۰۱چین در زمینه نرم افزار و الکترونیک و خودروهای الکتریکی و باتری سازی شاید بهترین نباشه ولی حرفهای زیادی برای گفتن داره
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱چین واقعا داره پیشرفت میکنه
نوید AJ
۱۸ مرداد ۱۴۰۱به قول فرهاد کاشانی: این که بگیم چنین و چنان میکنم مهم نیست. این مهمه که الان چه کردی و عملا چی داری به بازار ارائه میدی.
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اونم میبینیم بزودی
کیانوش
۱۹ مرداد ۱۴۰۱عزیزم خود ایلان جون که اسطوره یاوه گویی و چنین و چنان میکنم تا شنبه هستش