آفرودر الکتریکی بائوجون در راه است. تولید این خودرو توسط چینیها نشان میدهد خودروسازان ژاپنی باید در بازی الکتریکیها دست بجنبانند. بائوجون کاری را انجام میدهد که سوزوکی باید انجام میداد. این خودروساز چینی به دنبال تولید یک آفرودر الکتریکی، ارزانقیمت و چهار چرخ محرک است. این اتفاق در حالی رخ میدهد که سوزوکی بجای تولید یک نسخه الکتریکی از جیمنی در حال خارج کردن آن از اکثر بازارهای اروپایی است که دلیلش آلایندگی بالای ۱۷۰ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر خواهد بود؛ اما محصول جدید بائوجون چه ویژگیهایی خواهد داشت؟
همانطور که میدانید بائوجون برند جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ بوده و جایگاهی بالاتر از برند وولینگ دارد که بیشتر با خودروی کوچک مینی الکتریکی شناخته میشود؛ اما آفرودر الکتریکی بائوجون در زمان عرضه مدل جدید کیوی الکتریکی دیده شده است. این خودرو اگرچه فقط برای مدت کوتاهی رؤیت شده اما رسانهها تصاویر نه چندان واضح آن را ثبت کردهاند.
به گزارش پدال و به نقل از کار نیوز چاینا، در ویدئوی موردبحث یک خودروی الکتریکی مدرن و کوچک را میبینیم که از طراحی جعبهای با کاپوت مستقیم، نمای جلوی سرراست و دربهای بزرگ سود میبرد. عناصر طراحی خشن زیادی نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به لاستیکهای آفرود، پلههای جانبی، آینههای بزرگ، سپرهای مشکی و ریلهای سقف اشاره کرد. چراغهای جلو نیز از واحدهای LED تشکیل یافتهاند. به این موارد باید دستگیرههای درب موسوم به پاپ اوت را نیز اضافه کرد. آفرودر الکتریکی بائوجون فعلاً نام رسمی ندارد اما انتظار میرود از پلتفرم بائوجون کیوی استفاده کند هرچند بجای یک پیشرانه الکتریکی از دو واحد استفاده خواهد کرد. کیوی دارای یک پیشرانه در عقب بوده و قدرت ۵۴ یا ۶۸ اسب بخاری دارد. انتظار میرود آفرودر جدید این شرکت حداقل قدرت ۱۱۰ اسب بخاری داشته باشد.
به نظر میرسد تولید این خودرو توسط بائوجون حرکتی عالی در زمانی باشد که تقریباً تمامی خودروسازان چینی در حال عرضه محصولات نیمه آفرود برای جلب نظر جوانان در شهرهای بزرگ هستند؛ اما به نظر میرسد این خودرو جذابیتهای زیادی دارد. بائوجون کانسپت نزدیک به خط تولید از محصول خود را در نمایشگاه گوانگژو به نمایش خواهد گذاشت و انتظار میرود در سهماهه اول سال ۲۰۲۳ شاهد عرضهاش در بازار چین باشیم.
بهراد
۳ مهر ۱۴۰۱حالا درسته ژاپنی ها تو بحث الکتریکی یکم عقب هستن ولی چینی ها حالا حالا ها قرار نیست جای امثال تویوتا و سوزوکی و … رو بگیرن.
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۱میگیرن که هیچ فراتر هم میرن
TML BN
۳ مهر ۱۴۰۱تاریخ نشون داده ایر قدرت به سادگی شکست میخورن و همیشه جای ابرقدرت ها عوض میشه اگر بازار آمریکا نبود الان تویوتا از این چینی ها شکست خورده بود
phonix
۳ مهر ۱۴۰۱بازار خود چین هم جز بازار های بزرگ و هدف ژاپنی هاست
ضمنا اگر بازار امریکای شمالی نبود شاهد انقدر بزرگ شدن صنعت خودرو نبودیم
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۳ مهر ۱۴۰۱آقای TML BN اگه ایران هم نبود چینی های اجنبی محتاج نان شب بودن
TML BN
۳ مهر ۱۴۰۱نه بعید میدونم چون بازار ایران خیلی کوچیکه البته آشغال فروش هاشون ضربه میخوردن ولی نه زیاد
خود چینی ها داخل چین عین چی دارن میفروشن
soulsmaster
۳ مهر ۱۴۰۱تیتر رو که خوندم فکر کردم ماشین هندی هست بعد در متن متوجه شدم چینی هست.
کرگدن باواریا
۳ مهر ۱۴۰۱با این فکت که چینی ده سال دیگه هم به ژاپن نمیرسه ولی بیاین قبول کنیم سوزوکی از اولش هم آش دهن سوزی نبود ، نگران تخته شدن درش نیستم اگه این چینی باعث رقابت بشه چرا بد باشه ؟
phonix
۳ مهر ۱۴۰۱سوزوکی یکی از بزرگتین تولید کنندگان موتور هست
و از چندین سال پیش هم برای افزایش سود دهی از بخش خودرو های معمولی و بازار بخش بزرگی از جهان خداحافظی کرد و ذفت طرف چین هند پاکستان بنگلادش و کشور های امن افریقا
در خودرو سازی کلا تلاش خاصی نکرد
ضمنا یک شرکت چند ملیتی بزرگ هست و یکی از بخش های تولید خودرو و موتور هست
مثلا از ابتدا تا الان در صنعت نساجی حضور داره
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱چون چینی هست و الکتریکی هم هست خیر. سوزوکی هیچ نباید نگران باشه.
A1
۳ مهر ۱۴۰۱با این وضعیت جیپ بیشتر باید نگران باشه بائوجون گیر داده تا کپی رنگلر رو در ابعاد مختلف بزنه
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۳ مهر ۱۴۰۱چین مین نیست چین زین هست باید روی اون نشست و سواری گرفت
Farzad
۶ مهر ۱۴۰۱چین برسه به ژاپن . بیشتر شبیه یه جوک بی مزس