بی وای دی BYDخودروهای چینی

پروژه چین کاملاً جدید

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند اجناس چینی محصولاتی بی‌کیفیت و بی‌دوام هستند و توانایی ایستادگی در شرایط سخت را ندارند؟ قطعاً شما تنها فردی در جهان نیستید که این‌گونه فکر می‌کند! چراکه بسیاری دیگر در دنیا هم مانند شما با دیده تردید به اجناس چینی نگاه می‌کنند. اما در این میان، دو جوان هلندی ساکن چین تصمیم گرفتند که این دیدگاه را تغییر دهند. پس دست به یک ماجراجویی بزرگ زده و پروژه‌ای با نام چین کاملاً جدید (Brand New China) را آغاز کردند.

rotterdam
این دو جوان که مارن استریکر (Maren Striker) و راجیر بیکر (Rogier Bikker) نام دارند، به ترتیب ۷ و ۵ سال در چین زندگی کرده‌اند و تخصص آنها به ترتیب برنامه‌ریزی شهری و استراتژی بازاریابی است. این دو جوان از بسیاری از شهرها و ایالات چین دیدن کرده‌اند و قصد دارند صدای پیشرفت چین و ورود آن به یک عصر جدید را گوش جهانیان برسانند. درنتیجه تصمیم گرفتند که با حرکت در مسیر جاده ابریشم، از طریق زمینی سفری از چین به هلند را انجام دهند و در این سفر تنها از ابزارها و ادوات چینی استفاده کنند. ازجمله تلفن چینی، لپ‌تاپ چینی و دوربین چینی. اما از همه این‌ها مهم‌تر وسیله‌ای است که به‌وسیله آن این سفر ۲۰ هزار کیلومتری قرار بود انجام شود.

toitaly
پیمودن این مسیر طولانی آن‌هم در شرایط آب و هوایی متنوع و جاده‌هایی که گاهی از استاندارد بسیار فاصله دارد، قطعاً کار هر خودرویی نیست و درنتیجه نیاز به خودرویی بادوام، ایمن و با استقامت برای این سفر وجود داشت. برای این منظور با چند کمپانی خودروساز چینی تماس گرفته شد و در نهایت کمپانی BYD از تصمیم آنها استقبال کرد و یک دستگاه خودروی BYD F5 Suri را در اختیار آن‌ها گذاشت. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و انتقال قدرت در آن به‌وسیله یک گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌های جلو انجام می‌گردد. از امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به ۶ ایربگ، سیستم ESP و بدنه مقاوم اشاره کرد. صندلی‌های عقب خودرو به دلیل اینکه نیازی به آنها وجود نداشت حذف شده بود تا فضای بیشتری برای بار وجود داشته باشد.
جالب اینجاست که BYD یکی از معدود خودروسازان چینی است که در اروپا دفتر دارد و برحسب اتفاق دفتر اروپایی BYD در آمستردام یعنی پایتخت هلند واقع شده است. محصولاتی مانند BYD Qin، BYD e6 و اتوبوس BYD در اروپا نیز به فروش می‌رسند.

florence
این سفر در ۲۶ ژوئیه از یکی از شرقی‌ترین مناطق آسیا یعنی شانگهای چین آغاز گردید و بعد از طی مسافت ۲۰ هزار کیلومتر و گذر از ۱۱ کشور، دقیقاً ۳ ماه بعد در ۲۶ اکتبر در یکی از غربی‌ترین مناطق اروپا یعنی بندر روتردام در هلند به پایان رسید. اما شاید از خود بپرسید که این ماجرا چه ربطی به ما دارد؟ پاسخ این سؤال در اینجاست که کشور ما نیز یکی از آن ۱۱ کشوری بوده است که این دو جوان هلندی در جریان این برنامه از آن عبور کرده‌اند. در واقع از آنجایی که در این سفر مسیر جاده ابریشم به‌عنوان مسیر حرکت انتخاب شده بود، ایران نیز به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم جاده ابریشم در مسیر حرکت این دو جوان هلندی بود.

badong
این دو هلندی پس از عبور از چین، قزاقستان و ازبکستان از طریق مرز ترکمنستان وارد ایران شدند و در همان ابتدای ورود به ایران “نوشیدنی مالت بدون الکل” ایرانی نظرشان را جلب کرد!

iran
در ادامه مسیر به شهر مشهد رسیدند و در مشهد به بازدید از حرم مطهر امام رضا (ع) پرداختند. آنچه که از عکس‌های آنها از حرم امام رضا قابل استنباط است، شگفتی آنها از فضای معنوی و همچنین معماری خیره‌کننده حرم و کاشی‌کاری‌ها و آینه‌کاری‌های چشم‌نواز آن می‌باشد.

mashhad
غیر از خود حرم، مناطقی از اطراف حرم و همچنین مردم کوچه و بازار مشهد نیز سوژه عکس‌های این دو جوان شدند.

پس از مشهد، این دو جوان هلندی راهی تهران شدند. عکس‌های آنها در تهران بیش از هر چیز، سبک زندگی جوانان تهرانی و همچنین بزرگی شهر تهران را نشان می‌دهد.

tehran
البته این بدین معنا نیست که آنها از جاذبه‌های گردشگری تهران مانند کاخ گلستان و برج میلاد غافل شده‌اند!

tehran
عکس‌های متعددی از نمای بالا که آپارتمان‌های بی‌شمار و برج‌های مرتفع را نشان می‌دهد در کنار تصاویر صمیمانه جوانان تهرانی، بخش اعظم عکس‌های دو جوان هلندی را تشکیل می‌دهد.

پس از تهران نوبت به دیگر کلان‌شهر کشور، یعنی تبریز رسید تا میزبان این دو هلندی باشد. عکس‌های آنها از تبریز بیشتر در حول بازار تبریز قرار دارد و به نظر می‌رسد که فرصت چندانی برای اقامت در تبریز نداشته‌اند. پس از تبریز، دو جوان هلندی در هوایی گرفته و ابری به مقصد ترکیه کشور ما را ترک کردند تا با گذر از ترکیه، یونان، ایتالیا و آلمان، نهایتاً به مقصدشان یعنی هلند وارد شوند.

iran toturkish
قطعاً همان‌طور که این جوانان هلندی در پی بیان آن هستند، چین در حال تغییر و نمایش ظاهری موجه‌تر از خود است. تا چند سال قبل، اجناس و برندهای چینی آن‌قدر ضعیف بودند که حتی قادر به تصور اینکه رقیب برندهای بزرگ جهانی باشند نبودیم. اما اکنون ورق برگشته است. چینی‌ها درزمینهٔ تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و بسیاری دیگر از حوزه‌های محصولات الکتریکی قدرتی جهانی به‌حساب می‌آیند. پس چرا باید احتمال اینکه روزی خودروهای چینی نیز قابل رقابت با بزرگان نامدار باشند را منتفی بدانیم؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سفر و همچنین مشاهده عکس‌ها و فیلم‌های کامل این پروژه می‌توانید به این لینک زیر مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. مهرداد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اولا که پیشرفت چین به قیمت عقب رفت کشورهایی مثل ما هست ..چون ایران و امثال ما مصرف کننده کالاهای چینی هستیم ..ما کالای چینی مصرف میکنیم و ضررش را میبینیم و آنها فروش میکنند و پیشرفت میکنند ..ثانیا اینکه این دو جوان کلا آدمهایی خوشحالی بوده اند و همچین حرکتی نشانه با کیفیت بودن کالاهای چینی نیست ..

    1. احمد بیقرار

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ۲۰۶ مدل ۸۳ منم این مسیر رو بدون مشکل میتونست بره !
      خدا میدونه چن ماه دیگه آثار و عواقب این سفر رو این ماشین چیا باشه و گیر کی خواهد امد.. البته اگه مثه تاپ گیر ماشین رو به جای ماشین صفر به کسی بندازن !
      مقاله جالبی بود مرسی.

  2. hamed

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ماهم میدونیم که علت عدم موفقیت و خوش نامی خودروهای چینی تو ایران مونتاژ ضعیف مونتاژکاران ایرانیه
    یعنی ما جنس چینی رو بدنام کردیم!!

  3. KING 918

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دوستان هر کشوری 3 رتبه بندی یا درجه کیفی محصول داره اما چین بیشتر از 5 درجه کیفی براش در نظر گرفته شده و جنس درجه 1 و 2 حتی 3 این کشور از کیفیت خوبی برخورداره اما محصولات با درجه کیفی پایین تر خب از کیفیت خوبی برخوردار نیستن حتی میشه گفت اشغالن ………که در ایرانخودرو و سایپا موج میزنه ….و در کشور هم داریم میبینیم اجناس بی کیفیت رو …….
    من خودم 2 سال پیش یه اسپیکر edifier (da 5000 گرفتم فکر کنم جنس درجه 2 یا 3 باشه اما 2 ساله به کوب داره کار میکنه هیچ افت صدایی درش نیس والا زمین زیر پات رو هم میلرزونه ……………
    در مورد خودرو هم ایرانخودرو داره از اسم ماشین چینی بهره میبره یعنی یه طورایی مردم رو گول میزنه که ماشین چینی بی کیفیته و فلانه و …اما داخل یه ماشین چینی میشی از mvm گرفته تا mg و جیلی همشون ایرانخودرو سایبا رو میخورن …………
    راستی در مورد موتور هم به این توجه کنین
    سمند :موتور 1.8 4 سیلندر 100 اسب بخار
    لیفان : موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر 138 اسب بخار
    ایران خودرو سطحش باید با افغانستان مقایسه شه ……
    وسلام
    ارادت …..

    1. سمند ، اسب ملی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      عزیز من،
      ما عمدا قدرتش رو رو ۱۰۰ محدود کردیم تا در زمینه سوخت صرفه جویی به عمل بیاریم.، وگرنه این اسبا که همش اسباب بازیه.. کاری نداره که! راحت میتونم از تو همین موتور ۵۰۰ اسب بخار هم در بیاریم، اصن واسه چی اسمشو سمند گذاشتیم!؟ چون مثه اسبه.، مثه اسب قویه ، نماد و سنبل قدرت و اسب بخاره.. اما میدونی چیه !؟ نه نمیدونی، مصرف میره بالا، واسه همین محدودش کردیم روی ۱۰۰ .
      به هر حال امیدوارم تونسته باشم با این دلیل منطقی قانعت کرده باشم،
      موفق باشی دوست من.

      1. شایان

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        مهندس سمند تو هر 100 کیلومتر 12 تا میسوزونه مصرف چیشو پایین آوردی سمند و با الاغ هم نمیشه مقایسه کرد

        1. سمند ، اسب ملی

          ۲۱ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (75 ديدگاه)

          دلمو شکوندی با این حرفت..

      2. shahab

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        چقد؟؟؟؟
        500اسب؟؟؟؟؟ پس خودروی ملی ما یه سوپر اسپرته!!!
        دوست عزیز موتور سمند که سنگشو به سینه میزنی مال405 هست و اصلا ملی نیست!!
        تازه اگه به گفته خودت 500اسب نیرو بده بیرون صدی60لیتر مصرفشه(صدی12بصورت استاندارد)خخخخخخخ

        1. چند بار

          ۲۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (75 ديدگاه)

          کمی منطقی باش ،
          اگه صدی ۱۲ میسوزونه لاعقل از لامبورگینی کمتر میسوزونه.
          سمند صددرصد ملیه و باعث فخر ایرانیانه و باعث شده بتونیم تو جهان سرمون رو با افتخاری غرور انگیز و مثال زدنی بالا بگیریم،.
          ازینکه توانستیم خودرویی صد در ده ملی بسازیم و چشم دوشمن رو دراریم.

  4. احسان آرسنالی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    به جز BYD که از اول کار راهش رو از بقیه چینی ها جدا کرد و از همون اول اعلام کرد کیفیت رو فدای قیمت نخواهد کرد ، بقیه چینی ها شدند قاتلین مردم جهان سوم بخصوص ایران.
    واقعا شرم آوره که ملت تو ایران و قزاقستان و بقیه جاها به خاطر رد کردن ترمز ABS ساخت چین تصادف بکنن و بمیرند.
    آمریکا تو 11 12 سال جنگ عراق 3500 همین حول و حوش کشته داد بعد ایران تو یکسال 34000 کشته تصادفات جاده ای داد. شاید بگین این 3500 نفر آمریکایی های اصلی بودند و بقیه کشته ها که مهاجرین به آمریکا و یا شرکای آمریکا یعنی انگلستان و ایتالیا و استرالیا و فرانسه تو آمار نیومده ولی خوب بازم با احتساب اونا جمعشون به 10 هزار نفر نمیرسه و 100 البته جنگ کجا و تصادفات جاده ای کجا.
    در نظر بگیرید به ازای هر نفر کشته تصادفات جاده ای، 3 نفر مصدوم و یک نفر قطع عضو داشته باشیم ، واویلا ببین آمار به کجاها که نمیرسه.

    1. reza

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی شما میگی اون 34000 کشته به خاطر خودرو چینی از دنیا رفتن؟
      اگه یک شخصی پیدا بشه تصادفات رو بررسی کنه مطمعن باش زیر صد نفر از اون 34 هزار نفر کشته سرنشین ماشین چینی بودن
      دیگه هر کسی که دو بار داخل سایت هایی مثل پدال اومده باشه باید بدونه ماشین چینی از ماشین ایرانی از هر لحاظ بهتره
      برا مثال ایمنی لیفان 620 1.8 بیشتره یا پارس ال ایکس؟
      در ضمن خودمون هم پارس داریم.گفتم نیای بگی چون خودت چینی خریدی اینطور میگی

      1. احسان آرسنالی

        ۲۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        نگفتم به خاطر خودروی چینی بلکه منظورم قطعات چینی بود که ویران خودرو استفاده میکنه درضمن ماشین خودم پارس ای ال ایکس مدل 86 هستش

    2. بیمه توسعه

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مردم خودشون مسول رانندگی بدشون هستند.،
      همه این تصادفات و کشته شده ها به دلیل بی احتیاتی راننده هاست، وگرنه خودروهای ما همگی استاندار هستند و شرکت های بیمه هم به هول و قوه الهی مثل کوووه پوشتیبانشون هستند تا ابد.

  5. خسته شده

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ربطی نداره ولی…
    در مورد جنرال موتورز و سوئیچ های معیوبی که به دو میلیون و پانصد و نود هزار مشتری انداخته و باعث شد که چند صد میلیون دلار خسارات بده و همینطور این سوئیچ ها باعث خاموش شدن موتور و از کار افتادن فرمان و ایربگهای خودرو بشه خواستم که یه نگاه تخصصی ای بشه و یه نگاه دقیقی هم توسط نویسنده محترم جناب انیس حسینی که خیلی دقیق هستن در این مورد(تجربشونو در فولکس دیدیم) انجام بشه با تشکر

  6. sina

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    برو بچه های هلندی خوش اومدین به ایران بهتونم خوش بگذره اما اما اومدین اینور که دیدگاهمونو نسبت به کالای چینی عوض کنین بابا بیخیال اینجا که هلند نیست که همه جور کالایی از سراسر دنیا با بهترین قیمت و کیفیت بیاد تو کشورتون و بخواین این وسط واسه کالاهای چینی بازاریابی کنین…بابا اینجا ایرانه چینیا چندین دهه ست که مثل ویروس ریختن تو ایران اینجا ایرانه بغیر از یک مشت کالای آشغال چینی که سود فراوانش مستقیم از بدبخت شدن ما میره تو جیب سودجوهای وطن فروش خودمون انتخاب دیگه ای نداریم

    1. شکفتا !

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      واقعا شگفتا ازین همه تفکر و طرح ریزیه هوشمندانه که پشت این کار تبلیغی بوده..!! یعنی فقط از چینیا بر میاد !
      حساب کن ۲ تا هلندی از اونور دنیا، به قول دوستمون خوشحالو خندان ، با یه ماشین چینی ! از جاده ابریشم چینی حرکت میکنن و به هلند میرسن..
      حالا این وسط هدف چیه؟..
      ” درواقع همچون گذشته که با شتر از چین ابریشم میبردن به اروپا ، الان هم به نوعی ابریشم دارن میبرن مثلا !!”
      حالا این وسط چرا اینقد تو ایران مانور میدنو شلنگ تخته میندازن هم جای تفکر داره،
      گویا میخوان این ابریشم گرانبها رو به ماهم بندازن.،

      این آبگوشت خوردناهو این عکسای روحانی گرفتناهم کاملا هدفمند هستند،
      ما که بخیل نیسیم به هر حال، خیلیم خوشالیم که باعث اشتغال زدایی واسه دوتا جوون هلندی شدیم.

  7. رضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چیزی که درباره چینیها قابل تحسینه عظم و اراده اونها برای رسیدن به پیشرفت و توسعه هستش شرایط طوری شده که اکثر کمپانیها اگه تو چین کارخونه نداشته باشن نمیتونن با بقیه رقابت کنن و این به درایت مسئولین چینی بر میگرده که اون کشور رو از یه کشور کمونیستی که داشت مثل کره شمالی میشد به اینجا رسوند(قابل توجه مسئولین ما )همین صنعت خودروسازیشون و اگه بدقت بررسی کنیم می بینیم که طی مدت کوتاهی چه پیشرفت چشمگیری داشتن همین چند مدل که تو ایران موجوده هر سال داره فیس لیفت و از لحاظ فنی بهبود پیدا میکنه در حالی که ما بیست ساله داریم 405 میزنیم اونم با کیفیت بدتراز سال قبل نگاه نکنید که خودروسازهای ما برای سود بیشتر مدلهای قدیمی با طراحی ظاهری زشت رو میخوان مونتاژکنن(چند مدل شاسی بلند اخیر) اگه بطورمرتب اخبار خودروسازی چینیهارو از سایتهای اینترنتی خودشون پیگیری کنید سرعت پیشرفت اونها باور نکردنیه حتی اگه متهم به کپی برداری هم بشن کاری که خودشم هنر حساب میشه و صدالبته ما اراده و توان اون کارو هم نداریم ! در عوض کاری که ما بلدیم اینه که بشینیم و از اونا ایراد بگیریم !! در کل ما و البته اولم خودمو میگم مردمی پرتوقع پرافاده پرادعا و تنبلی هستیم که فقط بلدیم از بقیه ایراد بگیریم اگه اوضاع همینطور پیش بره بعد از مدتی باید از چینیها مچکرم هم باشیم که محصولاتی متنوع تر و حتی با کیفیتتر از خودروسازهای وطنی به کشورمون وارد کردن و باعث شدن کمی تنوع برای خریدار قشر متوسط بوجود بیاد اگه همین چینیها تو این سالهای اخیر نبودن ایرانخودرو و سایپا و نمایندگیهای شرکتهای خارجی پوست مردم و کنده بودن کما اینکه همین الان هم تا حدی دارن اینکارو میکنن ضمنا چینیها در ابعاد بزرگتر تو بازار جهانی بخصوص از لحاظ قیمت(حالا با دامپینگ ویا هر سیاست دیگه ای) هم تاثیر خواهند گذاشت در آینده از اخباری که میرسه با گرفتن مجوز صادراتشون به اروپا با رقابتی که ایجاد میشه این موضوع مشهودتر هم خواهد بود .
    در کل ما نباید رو یه برند خاص از یه کشور خاص تعصب داشته باشیم چندین دهه پیش دو سه تا برندژاپنی تو لوازم صوتی و تصویری کل دنیا رو قبضه کرده بود حتی فکر اینکه یک روزی ما تلویزیون کره ای بخریم به ذهنمون خطور نمیکرد یا تا همین چند سال قبل کسی که میخواست موبایل بخره بجز نوکیا به چیز دیگه ای فکر نمیکردحالا اون برندا کجان و برندهای نوپا کجا ؟یا همین خودرو های کره ای چندین سال قبل که هیوندای به ایران برای اولین بار اومد و به عنوان تاکسی هم استفاده شد آیا این ذهنیت مثبت (از لحاظ کیفیت) امروز نسبت بهش وجود داشت ؟
    در آخر باید قبول کرد که هر کسی که بیشتر سعی و تلاش داشته باشه نتیجه بهتری میگیره

    پاینده و موفق باشید

    1. مقوله شناس

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      در تایید سخنان شما، این حقیقتو هم باید پذیرفت که شانس معیار مهم و تعیین کننده ای در این مقوله میباشد که چین با کمک درصد قابل توجهی از این موهبت الهی توانست خودش رو در میادین بین المللی تا حدودی جلفا کنه و اسمش رو همچون حماسه ی بروسلی به منثه ی ظهور برسونه.
      ماهم این منثه رو به فال نیک میگیریم و استقبال میکنیم.،

      1. رضا پ

        ۲۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (216 ديدگاه)

        آقا شانس کدومه ؟! تو این دوره زمونه که بین کمپانیها ی بزرگ دنیا رقابت شدید وجود داره هر کمپانی که برنامه ریزی – آینده نگری -دیسپلین کاری – تحقیقات مستمر – بازار یابی خوب و در یک کلام علم مدیریت روز نداشته باشه اوت میشه تازه سیاستهای کلان کشوری که اون کمپانی درش هستم خیلی مهه زیر ساختها- قوانین اقتصادی – بوروکراسی اداریش -قوانین جزائیش – سیستم حمل ونقلش(عمومی ریلی هوایی دریایی) -خدمات گمرکیش – مخابراتش وحتی سرعت اینترنتش و…بدون پشتکار سختکوشی و جون کندن هیچ کشوری پیشرفت نکرده سیستم و نظامی که ناکار آمد باشه اون عظم واراده تو ملتشم بوجود نمیاد تو ساده ترین امور زندگی ویا تو یه کار گروهی هم اگه نظم و انظباط وهماهنگی نباشه اون کار پیش نمیره همین جوری یلخی که پیشرفت وتوسعه تو کشورهای دیگه بوجود نیومده !
        یه مثال میزنم همین اینترنت تو دنیای امروز یکی از ضروریات برای رسیدن به توسعه هستش حالا به نظر شما کشوری که عمدا سرعت اینترنتشو پائین نگه میداره و معلومم نیست متولیش کیه همینجوری شانسی و الله بختکی میخواهی پیشرفت کنه ؟

        1. مقوله شناس

          ۲۵ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (75 ديدگاه)

          پاسخ دندان شکن شما بنده رو قانع کرد،
          لازم میدونم در پیشگاه ملت شریف و مظلوم ایران زانو زده و به خاکو خون بیوفتم و طلب مغفرت کنم ازین خفتی که در اون گرفتار شدم.،

          بنده معتقدم شانس مقوله ی پیچیده و مهم و تعیین کننده ای در رتبه بندیه امتیاز کشورهاست.
          به عقیده ی من کشور توانمند چین هم ازین مقوله مستثنا نیست.

  8. احمد باقری

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    به هر حال، خواستن یه حرکتی زده باشن. همین و بس.

  9. sina

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    علت اصلی بدنامی محصولات چینی تو ایران و اون دید منفی ک ما نسبت به محصولات چینی داریم اون دسته از بازگانان و تاجرای عزیزمون هستن ک میرن ک جنس بنجل و بی کیفیت چینی رو میارن و به اسم اصلی و اورجینال و با کیفیت به ملت قالب میکنن!
    اون مصاحبه ای ک از نخست وزیر چین منتشر شد ک در اون گفته بود وقتی هموطن شما میاد و لنت ترمز بی کیفیت به ما سفارش میده و میبره بعنوان جنس اصلی به هموطنش میفروشه تا طرف با خانوادش تو جاده تصادف کنه و کشته بشن ولی اون تاجر عزیز با سود کلانی ک میره تو جیبش میره پورشه سوار میشه!
    دوستان از ماست که بر ماست

  10. حميد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    حالا گیریم که چین هم پیشرفت کنه چه سودی برا ما داره

    1. سمند ، اسب ملی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      سودش اینه که میتونیم با قیمتی پایینتر نسبت به آشغالایی که شرکتای میهنی به مردم میندازن تهیه کنیم،
      مثه ماشینای آلمانیو فرانسوی نیس اما بهتر از ماشینایی با تکنولوژی ۲۰ – ۳۰ سال پیشه.

  11. بهزاد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2565 ديدگاه)

    صنایع تولیدی در چین در 2 گروه کاملا مشخص مشغول فعالیت هستند؛
    شرکت هایی که به صورت OEM مشغول مونتاژ برای شرکت ها و برندهای مطرح دنیا هستند و تحت لیسانس اجناسی را که مورد تایید برندها هست روانه بازار میکنند و اکثر این قطعات مصرف داخلی داره و در تولید خودروهای مونتاژ چین به کار میره که این مورد جای بحثی نداره.
    اما مورد بعدی کارگاههایی هستند که متریال و قطعات خودرو میسازند ولی متاسفانه برخی از اونها با آرم و نشان برند های معروف اون کالا را روانه بازار میکنند و دولت چین دانسته یا ندانسته نظارتی بر اونها اعمال نمیکنه و این صنعت زیرزمینی علاوه برقطعات خودرو در سایر زمینه ها هم مشغول تولید هستند که هیچکدامشون کالاهای استانداردی نمیسازند و به نوعی یک مافیای بزرگ محسوب میشوند.
    همین الان کلی قطعات تقلبی به اسم برند بوش و سایرین در بازار ریخته شده و سوال اینجاست که چرا مقامات در چین اجازه حک نشان را به تولید کننده میدهند و جلوی این اتفاقات را نمیگیرند ، البته برخی از این قطعات در خود ایران حک میخورند ولی در کل وظیفه تولید کننده چینی هست که نام و نشانی از خودش بر جای بزاره.

    1. مقوله شناس

      ۲۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      آفرین.

  12. parham

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    اصلی ترین دلیل ایرانی ها در عدم رضایتشون از خودرو خدمات ضعیف و رفع نشدن خودرو پس از مراجعه به نمایندگی هست.
    این مساله در رابطه با خودرو داخلی بیشتر صدق میکنه
    دیدگاه من نسبت به خودرو های چینی این هست که به دلیل خدمات ضعیف که این خودرو ها در ایران دارن استقبال کمتری دارن ولی اگه لوازم یدکی این خودرو ها وارد میشد و به صورت order سفارشی وارد نمیشد و خدمات پس از فروش عالی بود کل جایگاه خودرو های تولید داخل رو تصاحب کرده بودند.

  13. sunmartin

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    جنس چینی خودروی چینی اسمش با خودشه اینهمه آب و تابش ندید بنجل د نا کارآمد ایران بزرگترین آزمایشگاه چین..واقعا ننگ برما

  14. رادین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (95 ديدگاه)

    مطمئن هستم تک تک خودروهای چینی از خودروهای ایرانی بهتره.
    405 مدل 91 از صفر دست خودمون بود دیروز بدلیل فرسودگی سر سیلندر رفت تعمیر گاه.
    mvm x33 مدل 91 از صفر دست خودمونه تا حالا حتی کوچکترین ایرادی پیدا نکرده فقط سرویسهای دوره ای.
    رانا داداشم مدل 94 ماه دوم بدلیل پارگی تسمه تایم وسط جاده موند تا حالا هم چندین بار ایرائ پیدا کرده که حادترینش جعبه فرمان بود.
    لیفان 620 1800 دوستم مدل 93 تا حالا 100000 تا باهاش رفته فعلا کوچکترین ایرادی پیدا نکرده.
    سمند ef7 دوستم مدل 93 دو بار سوختگی پمپ بنزین یکبار تعویض سرسیلندر و یکبار تعویض گیربکس!!!!!!!!!!
    دوستان بیایم خودمونو گول نزنیم .چین دیگه چین قبل نیست هزار شرف داره حتی به خودروهای فرانسوی.

  15. علی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این آقایون رو اگر اشتباه نکنم تابستان تو مجموعه گردشگری لاله شهر هیدج که در اتوبان قزوین به زنجان واقع شده دیدمشون از دور فکر کردم ماشین رالی هست و لی رفتم جلو فهمیدم ماشین چینی هست و بزکش کردن ولی فوق العاده جذاب بود من که خوشم اومد

  16. شاهین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ینی خوشم میاد..چین با این پیشرفتش یه زمان واسه فراری هم رقیب پیدا کنه ما ایرانیا یه بهونه ای داریم واسش…ای بابا
    حقیقت تلخه…باید قبول کنیم…همین چینیا که تا یه زمانی مسخرشون میکردیم دیگ دارن جنسایی میدن که باید روشون حساب کرد…
    تا چندوقت پیش کسایی که ماشین چینی داشتن رو عجیب نگاه میکردم..تا اینکه الان منم یه جک اس5 دارم و یه ماشین فوق العاده هستش در کنار اینکه یه سانتافه2012 هم دارم…ینی تنها ماشینی نیست که سوار شدم تا بخوام ازش تعریف کنم ولی واقعا در حد رقابت باهاشون هست..چه از لحاظ قدرت و امکانات و چه از لحاظ کیفیت

  17. آیدین

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام خدمت مردم شریف ابران نظراتو خوندم و فرصت رو غنیمت شمردم که نظری بدم اونم این که اولا چین العان کشوری پیشرفته به حساب میاد کسایی که رفتن چین خوب میدونن با این همه جمعیت و مشکلات چطور پیشرفت کرده, و خودروسازیش هم مثل دیگر صنایع کشورشون طی فقط 15 سال نهایتا از سه چرخه به همین byd f5 یا امسال اون رسیده, وقطعا با این سرعت نهایتا 10 سال دیگه رقیب جدی برای بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانجات خودروسازی میشه مثل پورش و بنز و تویوتا و… همین العانش هم از بعضی از ماشینای رنو و پژو جدید مثل داستر و سیمبل و ساندرو و پژو 301 و… که ما مدل های قدیمیشون رو 30 ساله مونتاژ میکنیم بهترن. پاینده باشین و اینقدر الکی انتقاد نکنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا