شرکت بی وای دی با معرفی نسخه سفارشی آنر ادیشن شین پلاس، جنگ قیمتی با خودروهای درونسوز را آغاز کرده است.
چینیها با عرضه محصولات برقی جدید خود رقابت نزدیک با خودروهای بنزینی را شروع کردهاند. پس از معرفی خودروی جدید شین پلاس برقی آنر ادیشن، بی وای دی اعلام کرد بهصورت رسمی عصر جدیدی از خودروهای برقی با قیمت پایین آغاز میشود. این خودروساز مشهور پس از پشت سر گذاشتن تسلا در سهماهه پایانی سال قبل و کسب عنوان پرفروشترین برند تولید کننده خودروهای برقی دنیا، به دنبال حفظ رشد بیشتر در سال ۲۰۲۴ است.
طی روزهای اخیر اسنادی از استراتژی برقی سازی محصولات بی وای دی منتشر شده و بر این اساس چندین محصول بدون آلایندگی جدید در کلاسهای مهم خودرویی عرضه خواهند شد. اگرچه بی وای دی به خاطر تولید خودروهای برقی ارزان همچون دلفین، آتو ۳ و سیل شناخته میشود اما اخیراً محصولات لوکس و گرانتری را نیز معرفی کرده است. برای مثال باید به برند لوکس یانگ وانگ اشاره کنیم که آفرودر U8 خود را با قیمت حدود ۱۴۰ هزار دلار عرضه کرد. همچنین سدان جدید U7 با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری نیز جزو جدیدترین محصولات این خودروساز است که قطعاً قیمت بالایی خواهد داشت.
اولین ابر خودروی برقی بی وای دی با نام یانگ وانگ U9 هم چند ماه پیش و با صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه معرفی شد. چینیها به دنبال حضور در کلاس شاسی بلندهای میان سایز هم هستند و خودروی سی لاین ۰۷ و سانگ L را معرفی کردهاند؛ اما جدیدترین عضو از خانواده محصولات متنوع بی وای دی با نام شین پلاس برقی آنر ادیشن شناخته میشود. چینیها یک محصول دیگر را نیز معرفی کردهاند که در ادامه بهطور جداگانه به آن خواهیم پرداخت. مدل شین پلاس آنر ادیشن در نسخه پلاگین هیبریدی ۱۱ هزار دلار قیمت داشته و در حالت برقی ۱۲۰ کیلومتر حرکت میکند.
اما نسخه برقی آن با ۵ تیپ مختلف عرضه میشود و قیمتش از ۱۵ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۰ هزار دلار میرسد. این مدل برقی از یک پیشرانه با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور سود میبرد و باتری ۴۸ یا ۵۷.۶ کیلووات ساعتی را میتوان انتخاب کرد که این دو باتری به ترتیب شعاع حرکتی ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر را فراهم میسازند. بی وای دی سال قبل یک نسخه دیگر از همین سدان با نام شمپیون ادیشن را با قیمت مشابه خودروهای درونسوز معرفی کرده بود تا مستقیماً به جنگ خودروهای بنزینی برود. مدل شمپیون ادیشن با قیمت حدود ۱۴ هزار دلاری اولین محصول برقی شده بی وای دی با قیمت یاد شده است؛ اما در حال حاضر مدل آنر ادیشن ارزانتر از آن و با قیمت ۱۱ هزار دلار در دسترس است و مدل برقی را نیز میتوان با ۱۵ هزار دلار خریداری کرد. چینیها در حال عرضه نسخه شمپیون ادیشن از دلفین برقی نیز هستند که برد بیشتر و قیمت کمتری دارد. قیمت دلفین استاندارد از ۱۴۵۰۰ دلار شروع میشود.
اما دومین محصول جدید بی وای دی دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن است که در ۶ تیپ مختلف ارائه میشود و قیمت آن از ۱۱ هزار دلار شروع شده و به ۱۸ هزار دلار میرسد. این سدان پلاگین هیبریدی بسته به باتری انتخابی در حالت برقی برد ۵۵ و ۱۲۰ کیلومتری خواهد داشت. بی وای دی برای اولین خریداران این خودرو برنامههایی همچون خرید اقساطی ۲ ساله بدون بهره و بهروزرسانی از راه دور رایگان را در نظر گفته است. از نظر طراحی باید گفت دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن به جلوپنجرهای چندضلعی مشابه مدلهای استاندارد مجهز شده و در کابین نیز مواردی همچون لوگوی جدید بی وای دی و ورودیهای هوای عمودی و بزرگ دیده میشوند. خودروی موردبحث همچنین با رنگ بدنه جدیدی به نام آبی اینکستون عرضه شده است. در بدنه خودرو نیز خطوط نرم با گلگیرهای نسبتاً عضلانی همراه شدهاند. در بخش عقب نیز طراحی ساده و یک دستی را به همراه چراغهای یکپارچه و نشان ویژه بالای آنها میبینیم.
از جمله تجهیزات دیسترویر ۰۵ آنر ادیشن میتوان به ورودیهای هوای عقب، استارت دکمهای، آینههای برقی و گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع، پد شناور و چرخشی ۱۲.۸ اینچی، سیستم ارتباط دی لینک و کلید دیجیتال اشاره کرد. از نظر قوای محرکه نیز این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و موتور برقی مجهز است و حداکثر قدرت پیشرانه بنزینی به ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور به ۱۳۵ نیوتون متر میرسد. موتور برقی با دو خروجی ۱۷۷ یا ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۱۶ یا ۳۲۵ نیوتون متر در دسترس است.
ایران دوست
۲ اسفند ۱۴۰۲چین = آشغال
چین = تقلید کار ناقص
چین = دزد تکنولوژی
چین = بی هویت در علوم پیشرفته و خودروسازی
چینی = وحشی و بی فرهنگ(از همون مثلا ورزش ها شونم معلومه)
جنس درجه ۱ چینی < درجه۳ آلمان هم نیست
چین یعنی ضرر برای برخی کشورها(کشورهای در مونده و ….)
چین = بی دین
چین = تازه به دوران رسیده
چینی = نو کیسه
چینی = ………
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۲ایرانی= نژادپرست خودشیفته عقب افتاده از علم، پرمدعا و بسیار حسود
گاهی اوقات هم بافرهنگ و متمدن و مهمان نواز
ارسلان
۲ اسفند ۱۴۰۲این اسمش مهمان نوازی نیست ، کسی که اومده یه کشور و به تاراج ببره اگر مقابلش نایستی ، اسمش وطن فروشیه!! باید بگی عده ای وطن فروش و عده ای مهمان نواز و وطن پرست!!
Byd هفت سال پیش هست داخل ایران که اسمش ام نمیدونم چیه، چون ارزش حفظ کردن نداشت ، تویوتا پرادو ۲۰ سال پیش ام هست ، فرقش و برو ببین….اون مشتری نداره ، دومی کسی پولش و نداره ، فرقش در اینه
امیر
۲ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری زدی تو خال
سامان اذری
۳ اسفند ۱۴۰۲اقای اشتری چند روز پیش نگاه کردم
اتوبوس های دو طبقه انگلیس رو فرمونش BYD نوشته شده بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اسفند ۱۴۰۲تاکسی های لندن هم ساخت چین و زیرمجموعه جیلی هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۲دگم (فرهنگ معین): ۱ – آن که متعصب در عقاید خود است . ۲ – در سیاست در مورد کسانی به کار می رود که بدون دلیل و پایه و اساسی روی عقاید خود پافشاری می کنند.
معادل انگلیسی: Dogma
پویان
۲ اسفند ۱۴۰۲درجه 3 المانی؟!!!
فعلا که تو بحث برقی ها چینیها دارن المان رگ لوله میکنن😂خود ایلان ماسک هم گفت اگر دست بکار نشید تا سیاسی مثل هواوی جلوشون رو بگیرید تمام بازار رو قبضه میکنن.
احتمالا شما متوجه شدی بنجل میسازن ایلان ماسک نشده😂😄
حتی در بحث خوردورهای احتراقی و دیگر صنایع هم چینی ها از المان جلو زدن
ارسلان
۲ اسفند ۱۴۰۲ایلان ماسک دلقک دست یه مشت سرمایه دار و سهام دار و آمریکاست ، نکنه باورت شده این آدم چیزی تو کله اشه…همه چیز با برنامه پیش میره ، یه آدم و بزرگ میکنند که از کنارش پول در بیارند ، وقتی ام تاریخ مصرفش بگذره میدازندش بیرون نمونه صاحب شرکت و موسس شرکت در به در کم نیستند ، بیل گیتس ام گند زده بود به مایکروسافت بیرونش کردند ، استیو جابز ام همین طور…این همه نابغه تو دنیا هیچ کدوم پولدار نیستند ، ۴ تا لیسانسه و اخراجی میشند پولدارترین آدم های دنیا…..اینم یه روزی کنار میره ، وقتی دلقک بازی هاش برا منافع شرکت ضرر داشته باشه!
𝐀𝐥𝐢
۲ اسفند ۱۴۰۲چین هر چی باشه از ایران فرقون ساز (البته توهین به فرغون) خیلی خیلی بهتره
خسرو
۲ اسفند ۱۴۰۲۱. مطمئن باش بود و نبود ایران و ایرانی مثل تو هیچ تاثیری در جامعه جهانی نداره! اما وجود چینی، آمریکایی، آلمانی، روس، هلندی، بریتانیایی، … قطعاً در جامعه بشریت تاثیرگذار بوده.
۲. چین و روسیه پرست نیستم اما تابحال اونجا بودی یا باهاشون برخورد داشتی؟
چین، یکی از اقوام بورسیه شده، همین ادعای مهمان نوازی که ما ایرانی ها داریم رو چینی ها ۱۰۰ برابرش رو در عمل دارن! (اخبار کیف قاپی و دزدیدن لوازم توریست های خارجی در ایران کم نیست!)
من خودم مسکو، سنپترزبورگ، کازان بودم، ایران تا ۱۰۰ سال دیگه هم به آبادانی این جا ها نمیرسه!
۳. اگه از دین چیزی سرت میشد،
حضرت محمد ۱۴۰۰ سال پیش گفته: برای کسب علم بکوشید حتی اگر مجبور باشید به چین بروید!
۴. اول دستمال رو ببند سر خودت که درد میکنه و بعد به دیگر کشور ها گیر بده!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۲تعطیلی ایران خودرو سایپا و زیرمجموعه ها، آرزوی هر ایرانی
سدان برقی با قدرت مناسب و ظاهر جذاب، 15 هزار دلار
سدان پلاگین هیبرید، 11 هزار دلار
حضرات خوشحالن پژو پارس و تارا و شاهین تولید می کنن، با ضرر و زیان انباشه جلو می رن
پویان
۲ اسفند ۱۴۰۲جناب اشتری خسته نباشید.
در بحث باطری که تولید نداریم توجیه هم نداره.
ایا در بحث موتور خودروهای برقی دانش بنیان ها به محصول نهایی رسیدن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ اسفند ۱۴۰۲در زمینه موتور احتراقی هم بسیار عقب افتاده هستیم، موتور شاهین جدیدترین دستاورد سایپا داریم که قدرت و گشتاور و مصرف سوختش مسخره است، ایران خودرو هم XU7 تولید کرده اصلا قابل مقایسه با فناوری روز دنیا نیست. فعلا دلخوشی ما TU5 عهد دقیانوس هست که با کمک شرکت های خارجی، ساختیم و برای راناپلاس خوبه
در زمینه موتور برقی، توانایی شرکتهای ایرانی اهمیت چندانی نداره، چون خودرو برقی شدیدا وابسته است به تجهیزات الکترونیک و فناوری پیچیده کنترل که در این زمینه، صفر هستیم. حتی شرکت سازنده تلوزیون یا حتی پردازنده و قطعات الکترونیک معمولی نداریم
۲ اسفند ۱۴۰۲عالیه واقعا 😂💪💪💪💪
BENZ
۲ اسفند ۱۴۰۲خخخخخ چینی ها با دزدی تقلید و بی هویتی بازم درنهایت یک آشغال سمبل کردن
Dan
۲ اسفند ۱۴۰۲لابد ماشینایی که ما میزنیم با این قیمت حتما مهندسی شده و اصالت و کیفیت دارن
۲ اسفند ۱۴۰۲پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک با سقف ژله ای اصالت دارح ولی kmc اصالت نعرح 🤩
Souls_Master
۲ اسفند ۱۴۰۲این خودرو با این قیمت فوق العاده هست.
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۲چراغ های عقبش که آئودیه
grant
۲ اسفند ۱۴۰۲من که هیچ شباهتی نمیبینم
🤡
۲ اسفند ۱۴۰۲وقتی ۱۵ هزار دلار میدین انتظار کیفیت ۱۵ هزار دلار داشته باشید
yaghoub
۲ اسفند ۱۴۰۲هم قیمت پژو پارس؟؟؟
به شدت خوش قیمت و جذابه .
نه از خودرو های برق خوشم میاد و نه محصولات چینی .
ولی همگی باید قبول کنیم آینده از آن چینه .
احسان
۲ اسفند ۱۴۰۲این ماشین های ارزون بی وای دی بیاد حتی قشر متوسط رو به ضعیف هم می تونند حداقل ماشین های بهتری از محصولات داخلی استفاده کنند و من نمی دونم چرا برخی ها حرصشون میگیره ماشین های اقتصادی برای قشر کم درآمد تولید میشه! اگر مثلا ما ژاپنی،آلمانی و … بودیم میگفتیم رقیب جدی برای صنعتمون پیدا شده، ولی برای ما و اکثر کشور ها این رقابت جدی چینی ها با کشور های پر قدرت صنعتی یک نعمت هست،کاش فقط مسئولین حداقل این یکی رو دیگه بگذارند درست و درمون وارد بشه،ایران خودرو و سایپا به اندازه کافی خونمونو مکیدن.قدرت خریدی هم برای ماشین های کره ای و ژاپنی و آلمانی… نمونده.حتی چینی ها هم خیلی هاشون از وسعمون خارجه.
۲ اسفند ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/side-view.png
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Destroyer-05.png
خشگله
HFball
۳ اسفند ۱۴۰۲ای خدا لطفا اینارو بیارید ایران مگه رابطه چین و ایران خوب نیست ؟ خب بدون تعرفه گمرک مگه چی ازتون کم میشه؟
سگ این ماشین چینی صد شرف داره به آشغال های ایرانخودرو و سایپا و مابقی ایرانی
محصولات BYD با این قیمت ها فوقالعادست واقعا
Dan
۳ اسفند ۱۴۰۲کاش بی وای دی از همین زبان طراحیش تو پیکابشم استفاده میکرد
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۲قلب تکنولوژی در چین می تپد.
رضا دانا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳بی وای دی خودروهای برقی خوب با قیمت مناسب از ده هزار تا بیست هزار دلار داره که تنوع خوبی هم داره چرا دولت از این خودروها وارد نمی کنه… واین قیمتا .. قیمت تکفروشی یا مصرف کننده هست… واردکنندهای محترم که عمدا وارد می کنند… تخفیف ویزه باهمان سود توزیع کننده رو از تولید کننده می گیرند… بنابراین بهتر هست اما اگر عوامفریبی نکنند…
رضا دانا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳خودرو سازان داخلی. چرا. از همین بی وای دی چهار پنج خودرو برقی وارد و مونتآز کنند و همکاری کنند بهتر از این خودروهای بنزینی هست که سوده هم نیستا… هم به سود می رسند.. وهم می توانند انتقال تکنولوزی داشته باشند