بی وای دی آتو ۳ کراساور در کلاس C برای بازار اروپا تولید شده و در چین با نام یوان پلاس شناخته میشود. این خودروی برقی در ماه نوامبر به رکورد فروش ۳۰ هزار دستگاه رسید.
آتو ۳ برقی قبلاً در چندین کشور از جمله استرالیا عرضه شده و انتظار میرود در آینده نزدیک راهی بازارهای خودرویی اروپا و ژاپن نیز شود. اخیراً یکی از رسانهها فرصت بررسی این خودروی بدون آلایندگی در تایلند را داشته و بازخورد اولیه به دست آمده کاملاً مثبت به نظر میرسد. امروز میخواهیم روی آزمون شعاع حرکتی بی وای دی آتو ۳ مجهز به باتری ۶۰.۴۸ کیلووات ساعتی تمرکز کنیم. انتظار میرود این خودرو بر پایه آزمونهای واقعبینانهتر WLTP شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری داشته باشد درحالیکه میزان برد مدل مجهز به باتری ۴۹.۹۲ کیلووات ساعتی حدود ۳۲۰ کیلومتر اعلام شده است.
نکته بسیار جالبی که به آن اشاره میشود ثبت شعاع حرکتی بیشتر نسبت به ارقام رسمی سازنده در شرایط آب و هوایی خوب و دمای ۲۵ درجه سانتیگراد است. بر پایه ویدئوی منتشر شده، در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت میتوانیم مصرف انرژی ۱۳۴ واتساعت در هر کیلومتر را ببینیم. زمانی که این رقم را با ظرفیت باتری قابل استفاده ۵۹.۶ کیلووات ساعت در نظر بگیریم شعاع حرکتی به ۴۴۵ کیلومتر خواهد رسید که با دیگر خودروهای برقی این کلاس قابلمقایسه است. نتایج به دست آمده برای بی وای دی آتو ۳ در سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت به این شرح است:
شعاع حرکتی: ۴۴۵ کیلومتر
مصرف انرژی: ۱۳۴ واتساعت در هر کیلومتر
ظرفیت باتری قابل استفاده: ۵۹.۶ کیلووات ساعت (تخمینی)
دما: ۲۵ درجه سانتیگراد
رینگ و لاستیک: ۱۸ اینچی اطلس بتمن A51 (18-55/215)
رسانه یاد شده نتوانسته شعاع حرکتی این خودرو در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را تخمین بزند بنابراین برای دانستن این رقم باید منتظر حضور آتو ۳ در کشور نروژ باشیم. با این وجود به نظر میرسد کراس اوور برقی این شرکت چینی میتواند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. این خودرو که اخیراً از یورو انکپ اروپا ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده به باتریهای مدرن تیغهای مجهز است و قطعاً با توپ پر به جنگ رقبای صاحبنام خود میرود.
پویان
۵ دی ۱۴۰۱شرکت خیلی خوبیه. در بحث خودروهای برقی به جز چینی ها ویتنام هایی هم خیلی خوب دارن کار میکنن. وین فست ویتنام کیفیتی بالاتر از اروپاییها داره
مردیم از خوشی
۵ دی ۱۴۰۱خرید ماشین چینی اون موقع منطقی هست که کیفیت برابر با خودرو ساز های دیگه را با قیمت کم تر عرضه کنند
اگه قرار بشه قیمت نزدیک ژاپنی ها و کره ای ها و…. بشه ارزش خرید ندارند
AMANTE
۵ دی ۱۴۰۱درباره ی کره ای ها هم همین حرف ها رو میگفتن که کیفیت مثل تویوتا ولی قیمت پایین تر که یک مدت اینجوری شد ولی کم کم کره ای ها شدن هم قیمت ژاپنی ها و…. با کیفیت رقابتی که الان برند های لوکس خودشون رو هم دارن.
چینی ها هم دقیقا دارن همین راه رو میرن ولی چون ماشین های الکتریکی آینده صنعت خودروسازی هستن خیلی سریعتر دارن این مسیر رو میرن.
پویان
۵ دی ۱۴۰۱خرید این ماشین حتی با قیمت بیشتر از اروپایی ژاپنی هم ارزش خرید داره
مهران
۵ دی ۱۴۰۱بنظرم بعد شعاع حرکتی باید روی این کار کنن که وقتی چند نفر دیگه سوار خودرو میشن شعاع حرکتیش بشدت میاد پایین.خصوصا پیکاپ ها
دوست داشتم سرنشین رو بیشتر میکردن و تست میکردن که تا چه مقدار پیمایش کم میشه.طبق خبرای قبلی بشدت میاد پایین
ea11228
۵ دی ۱۴۰۱خیلی هم خوب
Farhad
۵ دی ۱۴۰۱صرفنظر از اینکه کیفیت خودرو ها یا کالاهای چینی در چه حدی است باید اذعان کنیم که در حال پیشرفت با سرعت بالا هستند. نکته مهم تر اینکه پیشرفت چینی ها در اثر درک درست از معادلات سیاسی منطقه ای و جهانی بوده و هست مهم تر از همه اینکه منافع ملی چین فدای مسائل سیاسی و توهمات نمیشود. هر وقت ما هم به شکل منطقی با مسائل برخورد کردیم و تعامل با تمام کشورهای دنیا را فارغ از مسائل قومی و نژادی و سیاسی با اولویت منافع ملی را در راس بقیه مطالب قرار دادیم با توجه به داشتن منابع کافی و نیروی انسانی کارامد در داخل و خارج ظرف 10 الی 20 سال میتونیم جزو کشورهای برتر منطقه باشیم اما به شرط و شروط ذکر شده.
بهنام
۵ دی ۱۴۰۱از وقتی تیگو هشت پرو اقوام رو سوار شدم و کمی با کنجکاوی زیر و بم ماشینو برانداز کردم به این قضیه بیشتر پی بردم چینی آشغاله و هر ارزونی بی دلیل نیست. نیاید بگین دومیلیارد ارزون نیست . چرا هست در مقابل چهار میلیارد روفور ۲۰۱۷ ارزون هست . قیمت های این نقطه ی جغرافیایی با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست و همه اینو میدونیم.
پویان
۵ دی ۱۴۰۱بهنام کی گفته چینی اشغاله؟!!
چون با قیمت زیاد دستت میرسه براندازیش کردی.
چری تقریبا هم ردیف ژاپنی ها داره میشه
MASOUD 0099
۵ دی ۱۴۰۱😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
حسین
۵ دی ۱۴۰۱خودروسازهای چینی مثل بی وای دی دارن در حد بهترین خودروسازهای اروپایی ماشین میسازن و تو اروپا و اقیانوسیه فروخته میشن، مثلا همین مدل اتو ۳ عملکردش در حد آیدی ۳ فولکس هست (همین آقای بیورن که پدال خبرش رو کار کرده در ویدیوش میگه و خودش هم مالک تسلا هست) و ۵ ستاره ایمنی در کنار گارانتی ۸ ساله داره، در همون حین یک عده ۲۰۶ و ۴۰۵ سوار در قسمت کامنتهای پدال هنوز میگن چینی آشغاله :)) غافلگیری شماها در آینده خیلی نزدیک خیلی جالب خواهد بود..
همایون
۶ دی ۱۴۰۱درسته این خودروهای برقی چینی که به اروپا صادر میشن کیفیت خوبی دارند ولی همچین قیمتشون ارزونم نیست یعنی کاملا با رقبا تو یه سطح هستن کمکم چینی ها هم دارند راه کره رو پیش میگیرن اوایل خودروهایی با امکانات فراوان ولی کیفیت و قیمت پایین ارائه دادن اما الان نسل جدید جنسیس G90 از آئودی A8 و رقیبش تو لکسوس هم گرونتره