شرکت چینی بی وای دی از خودروی بدون آلایندگی e2 با قیمت زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد.
چینیها بار دیگر با رونمایی از یک خودروی برقی ارزانقیمت سایر خودروهای درونسوز را تحتفشار قرار دادهاند. بی وای دی امروز کراس اور برقی و جدید e2 آنر ادیشن را با بهای زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد. این خودروساز پس از اتخاذ استراتژی جنگ قیمتی با خودروهای درونسوز اعلام کرد محصولات برقی جدید با قیمت مناسب را برای کسب سهم خودروهای درونسوز در بازار عرضه خواهد کرد.
ماه پیش بود که این کمپین جدید با معرفی مدل شین پلاس برقی با قیمت حدود ۱۵ هزار کلید خورد. بی وای دی ادعا دارد خودروی برقی جدیدش عصر جدیدی از الکتریسیته را با بهایی کمتر از نفت رقم خواهد زد. محصول موردبحث را میتوان با دو باتری ۴۸ یا ۵۷.۶ کیلووات ساعتی سفارش داد. شعاع حرکتی خودرو نیز با این باتریها به ترتیب ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود. با قیمت پایه ۱۱ هزار دلاری، نسخه پلاگین هیبریدی DM-i حتی ارزانتر از مدل برقی است و در حالت برقی میتواند ۱۲۰ کیلومتر را بدون نیاز با پیشرانه درونسوز طی کند. چینیها سال پیش نیز اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود با قیمت زیر ۱۰۰ هزار یوان یا حدود ۱۴ هزار دلار را رونمایی کردند. بی وای دی مدعی شد این خودرو بهطور مستقیم بازار خودروهای درونسوز چین را هدف گرفته است.
خودروساز موردبحث از زمان معرفی محصولات جدید خود در سال پیش تاکنون قیمت چندین خودروی پرفروش از جمله آتو ۳ را کاهش داده است. قیمت این خودرو در چین هماکنون از حدود ۱۷ هزار دلار شروع میشود. همچنین به تازگی نیز دلفین آنر ادیشن برقی با قیمت پایه ۱۴ هزار دلار رونمایی شده است. البته ارزانترین محصول برقی بی وای دی با نام سی گل عرضه میشود که قیمت زیر ۱۰ هزار دلاری دارد. جدیدترین عضو خانواده محصولات آنر ادیشن بی وای دی با نام e2 معرفی شده تا با قیمت پایین خود بتواند ضربه دیگری بر پیکر خودروهای درونسوز وارد کند. بی وای دی e2 در دو تیپ کامفورت و دولوکس عرضه میشود و قیمت شوکه کننده ۱۲۵۰۰ دلاری دارد که ۱۵۰۰ دلار کاهش را نسبت به نسخه استاندارد قبلی نشان میدهد. e2 بر پایه پلتفرم ۳.۰ شکل گرفته و از قوای محرکه برقی و باتری تیغهای به همراه پمپ گرما و شارژ سریع سود میبرد.
این کراس اور بهروز شده در بخشهای طراحی هم تغییراتی دارد که شامل مواردی همچون جلوپنجره بسته، چراغهای جلوی متمایزتر و ورودیهای هوای جدید است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ۴۲۶۰/۱۷۶۰/۱۵۳۰ میلیمتر میرسد و از این نظر ابعادی تقریباً مشابه ولوو EX30 دارد. در بخش کابین نیز طراحی مینیمالیستی بکار رفته و یک نمایشگر ۱۰.۱ یا ۱۲.۸ اینچی بسته به تریم انتخابی وجود خواهد داشت. البته هر دو مدل e2 به پشت آمپرهای دیجیتالی ۸.۸ اینچی مجهز هستند.
در خاتمه باید گفت بی وای دی با عرضه خودروهای برقی ارزانقیمت طوفان جدیدی به راه انداخته و از آنجایی که تقریباً همه محصولاتش با قطعات خود شرکت تولید میشوند بنابراین چینیها مزیت بزرگی نسبت به رقبا در عرضه خودروهایی ارزانقیمتتر دارند. گفته میشود این خودروساز آماده معرفی پلتفرم جدید ۴.۰ میشود که باعث کاهش هرچه بیشتر هزینههای تولید و عرضه خودروهای برقی خواهد شد. بی وای دی در بازار داخلی حرف اول را میزند و در اروپا نیز فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال سه برابر کردن میزان فروشش تا سال ۲۰۲۵ است. اگرچه این خودروساز برنامهای برای عرضه محصولات سواری برقی در آمریکا ندارد اما خودروسازان آمریکایی از رشد سریع این برند نگران شدهاند. جیم فارلی مدیرعامل فورد اظهار داشته اگر نتوانند با برندهای چینی رقابت کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمدشان در خطر خواهد بود. او اظهار داشته فورد به دنبال توسعه پلتفرم برقی کمهزینه به منظور رقابت با خودروسازان چینی است.
Mercedes
۲۶ اسفند ۱۴۰۲مسئله صرفا پلتفرم نیست
چین کل زنجیره تامین متریال مورد نیاز ساخت باتری رو در اختیار داره
از منابع و معادن لیتیم ، کبالت ، نیکل و … که خودش داره بگیر تا روابط تجاری به شدت قوی که با کشور های صاحب این منابع (اکثرا کشور های آمریکای جنوبی و آفریقا )
تمام تکنولوژی لازم واسه فرآوری و تولید باتری تا آخرین مرحله یعنی ساخت و مونتاژ نهایی خودرو همرو خودش انجام میده و توانش رو هم داره
از طرفی نیروی کار ارزون تر
و پلتفرم های ارزون تر
و زیرساخت تولید در مقیاس صنعتی که هیچ کشوری نظیرش رو نداره
همه اینا دست به دست هم میده که باعث میشه اینقدر محصولات ارزون و با کیفیتی بتونن بسازن
آمریکایی ها هیچ جوره نمیتونن تو خاک چین یا حتی در آینده نزدیک اروپا و جاهای دیگه باهاشون رقابت کنند
نه منابع و معادن مورد نیاز رو دارن (۸۰ درصد استخراج و تولید عناصر ضروری ساخت باتری طبق آمار رسمی توسط چین ، ۱۰ درصد توسط آمریکا و ۱۰ درصد هم توسط بقیه کشورا انجام میشه!)
نه با کشور های صاحب این منابع روابط تجاری جالبی دارن
نه نیروی کار ارزون دارن (این یکی از بزرگترین ضعف های آمریکا در مقابل چینه چون کارگر توش خیلییییییییی گرونه ، حتی یکی از دلایل اصلی که آمریکایی ها خونه هامون رو به جای ملات و بتن و … با چوب و تخته های چوبی میسازن بعد روکش میکنن ، فرایند ساخت راحت و ارزون تر هست که با دو سه تا کارگر خیلی سریع میشه یک خونه ساخت و زیاد لازم نیست به کارکر حقوق بدن ( حقوق کارگر خیلی بالاست))
و نه پلتفرم و باتری های که بتونه با چینی ها رقابت کنه دارن ، غولشون تسلاست که خودش واسه محصولات رده بالاش از byd باتری میخره
بعد اینم جالبه:
(شعاع حرکتی خودرو نیز با این باتریها به ترتیب ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود)
طبق متن مقاله همین ماشین ۱۳ هزار دلاری (یعنی عملا از دنا ارزون تره😐😂) برد الکتریکیش از ۸۰-۹۰ درصد خودروهای ساخت اروپا و آمریکا بیشتره! (بعضا با قیمت های بیش از ۸۰ هزار دلار حتی)
آمریکایی ها قید اینکه بخوان خارج از آمریکای شمالی با چینی ها (طی ۱۰ سال آینده) رقابت کنند رو باید بزنن ، چون دقیقا مثل درون سوز ها که تو بازار جهانی به گرد اروپا و ژاپن نمیرسیدن تو الکتریکی ها هم بعیده با چین بتونن رقابت کنند ، مهم ترین مسئله هم نیروی کار ، منابع و باتری هست
فقط باید اجازه ندن چینی ها وارد بازار داخلیشون بشن و اینطوری بازار ۴۰۰-۵۰۰ میلیونی آمریکای شمالی رو دست خودشون نگه دارن
محمد
۲۶ اسفند ۱۴۰۲تا تسلا بیاد به خودش بجنبه و تسلا ۲ رو چهار سال دیگه بخواد بده بیرون کلی از بی وای دی تو زمینه میزان فروش عقب میوفته
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۲چین قدرت بلامنازع قرن آینده ماشالا کمونیست🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ اسفند ۱۴۰۲کومونیسم مخالف هر نوع دین و خداپرستی هست
ماشا الله براش معنی نمی ده
سوشیانت
۲۶ اسفند ۱۴۰۲تو خودرو های اقتصادی چینی ها خوب عمل می کنن اینو با خودرو های لول بالا اشتباه نگیرید هنوز چینی ها تو این رده حرفی برای گفتن ندارن چه تو بنزینی چه تو برقی در ضمن تو درون سوز ها هم خیلی خوب اروپایی ها و ژاپنی ها رو له کردن
amir
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ببین اصلا به هیچ وجه خودتو ناراحت نکن جدی میگم اصلا قضیه اونطوری که به نظر میاد و یا تو مقاله نوشنه شده و یا مردم فکر میکنن نیست همونطوری که گفتی هستش فقط مهم اینه که دظلا ثورعت و شیطابش بالاس طاپ عسپید بالایی داره حتی پورشه و فراری که اسمشون با لمانز و نوربرگرینگ و قهرمانی گره خورده حقیر هستن همشون باید بیان گدایی و التماس مهندسی تسلا رو بکنن چینی های …. هیچ وقت به گرد پای تسلا نمیرسن
Taha Ayoobi
۲۶ اسفند ۱۴۰۲مرسدس، حرفات درست
با کیفیتشو از کجا آوردی؟
heshmat021
۲۶ اسفند ۱۴۰۲زیاد رو بردش حساب نکنین، اهتلاف اعلامی با واقعی ۲۰ تا ۳۰ درصده طبق تست ها
ولی بازم با ۱۳ هزار دلار هیچی نمیدن
حسین
۲۶ اسفند ۱۴۰۲قیمتش کمتر از ۸۰۰ میلیون هست!
اگر به همین قیمت دست تاکسیرانی میرسید و با تاکسی های فرسوده معاوضه میشد ، خوب بود!
به این شکل که تاکسی فرسوده را صد تومن بخرند و مابقی بصورت قسط ماهانه ۵ میلیون تومانی از رانندگان تاکسی دریافت گردد . هر سال هم به اندازه نصف افزایش کرایه به اقساط اضافه شود . مثلا سالی ۲۰ درصد .
مانی
۲۶ اسفند ۱۴۰۲با شما کاملا موافقم.این ماشین می تواند گزینه مناسبی برای تاکسیرانی کشور باشد.
Taha Ayoobi
۲۶ اسفند ۱۴۰۲اینو وارد کنن به اسم لاکچری چینی ده برابر گرون تر از بقیه چینی ها میفروشن
تازه مانیتور هاشم برمیدارن
Sam
۲۶ اسفند ۱۴۰۲الان که شروع کردن به واردات خودرو برقی
چرا همچین خودروهایی وارد نمیشن؟
چرا همش یه خودرو بی اصل و نسب رو وارد میکنن؟
تازه با قیمت بیشتر!!!
رامین صفایی
۲۶ اسفند ۱۴۰۲آشغال چینی دو زار نمی ارزه
yaghoub
۲۶ اسفند ۱۴۰۲BYD خیلی خوب داره عمل میکنه .
و من فکر میکنم در آینده خیلی بیشتر از این برند بشنویم.
طراحی خوب . عملکرد قابل قبول (حداقل روی کاغذ) . قیمت به شدت رقابتی. بازاریابی حرفه ایی .
هر چیزی که برای موفقیت لازمه رو داره .
امین
۲۶ اسفند ۱۴۰۲چرا هیچ وقت منبع ترجمه رو نمینویسید؟!
رضا دانا
۲۳ خرداد ۱۴۰۳مونتاژ کاران که از خودروهای بنزینی سود چندین برابری… نامشروع.. می برند…. بعید میدونم تا مجبور شوند رو به برقی بیاورند… واما داخلی ها که دولتی هستند چرا وارد مذاکره با بی وای دی نمی شوند جهت انتقال تکنولوزی.. برای تولید داخلی نیستا… وحتی مونتاز
رضا دانا
۲۴ خرداد ۱۴۰۳با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین. نمی شه.. مافیای خودرو اجازه نمی ده ملت ایران کامشان را بااین خودروهای پاک شیرین کنه… اینکه تسلا خوبه یابی وای دی فرقی به حال ملت ایران نمی کنه ملت ایران نه فرصت استفاده از بی وای دی چین به اصطلاح دوست داره… نه تسلا به اصطلاح دشمن… خلاصه کاری کردند که دشمن نه دوست هیچ سودی نداره
رضا
۲۶ خرداد ۱۴۰۳خودروهای برقی برای محیط زیست بسیار عالی هست دولت میتونه به جای تخصیص دلار به مونتاز یهای بنزینی… همان دلار که حدود 5 میلیارد دلار هست. به برقی ها اختصاص بده با 5 میلیارد . سالانه حدود 400 هزار خودرو برقی 12500 دلاری. وارد کنه