بی وای دی BYDخودروهای چینی

کراس اور برقی بی وای دی e2 با قیمت 13 هزار دلار رونمایی شد

شرکت چینی بی وای دی از خودروی بدون آلایندگی e2 با قیمت زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد.

چینی‌ها بار دیگر با رونمایی از یک خودروی برقی ارزان‌قیمت سایر خودروهای درون‌سوز را تحت‌فشار قرار داده‌اند. بی وای دی امروز کراس اور برقی و جدید e2 آنر ادیشن را با بهای زیر ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد. این خودروساز پس از اتخاذ استراتژی جنگ قیمتی با خودروهای درون‌سوز اعلام کرد محصولات برقی جدید با قیمت مناسب را برای کسب سهم خودروهای درون‌سوز در بازار عرضه خواهد کرد.

ماه پیش بود که این کمپین جدید با معرفی مدل شین پلاس برقی با قیمت حدود ۱۵ هزار کلید خورد. بی وای دی ادعا دارد خودروی برقی جدیدش عصر جدیدی از الکتریسیته را با بهایی کمتر از نفت رقم خواهد زد. محصول موردبحث را می‌توان با دو باتری ۴۸ یا ۵۷.۶ کیلووات ساعتی سفارش داد. شعاع حرکتی خودرو نیز با این باتری‌ها به ترتیب ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود. با قیمت پایه ۱۱ هزار دلاری، نسخه پلاگین هیبریدی DM-i حتی ارزان‌تر از مدل برقی است و در حالت برقی می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر را بدون نیاز با پیشرانه درون‌سوز طی کند. چینی‌ها سال پیش نیز اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود با قیمت زیر ۱۰۰ هزار یوان یا حدود ۱۴ هزار دلار را رونمایی کردند. بی وای دی مدعی شد این خودرو به‌طور مستقیم بازار خودروهای درون‌سوز چین را هدف گرفته است.

خودروساز موردبحث از زمان معرفی محصولات جدید خود در سال پیش تاکنون قیمت چندین خودروی پرفروش از جمله آتو ۳ را کاهش داده است. قیمت این خودرو در چین هم‌اکنون از حدود ۱۷ هزار دلار شروع می‌شود. همچنین به تازگی نیز دلفین آنر ادیشن برقی با قیمت پایه ۱۴ هزار دلار رونمایی شده است. البته ارزان‌ترین محصول برقی بی وای دی با نام سی گل عرضه می‌شود که قیمت زیر ۱۰ هزار دلاری دارد. جدیدترین عضو خانواده محصولات آنر ادیشن بی وای دی با نام e2 معرفی شده تا با قیمت پایین خود بتواند ضربه دیگری بر پیکر خودروهای درون‌سوز وارد کند. بی وای دی e2 در دو تیپ کامفورت و دولوکس عرضه می‌شود و قیمت شوکه کننده ۱۲۵۰۰ دلاری دارد که ۱۵۰۰ دلار کاهش را نسبت به نسخه استاندارد قبلی نشان می‌دهد. e2 بر پایه پلتفرم ۳.۰ شکل گرفته و از قوای محرکه برقی و باتری تیغه‌ای به همراه پمپ گرما و شارژ سریع سود می‌برد.

این کراس اور به‌روز شده در بخش‌های طراحی هم تغییراتی دارد که شامل مواردی همچون جلوپنجره بسته، چراغ‌های جلوی متمایزتر و ورودی‌های هوای جدید است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ۴۲۶۰/۱۷۶۰/۱۵۳۰ میلی‌متر می‌رسد و از این نظر ابعادی تقریباً مشابه ولوو EX30 دارد. در بخش کابین نیز طراحی مینیمالیستی بکار رفته و یک نمایشگر ۱۰.۱ یا ۱۲.۸ اینچی بسته به تریم انتخابی وجود خواهد داشت. البته هر دو مدل e2 به پشت آمپرهای دیجیتالی ۸.۸ اینچی مجهز هستند.

در خاتمه باید گفت بی وای دی با عرضه خودروهای برقی ارزان‌قیمت طوفان جدیدی به راه انداخته و از آنجایی که تقریباً همه محصولاتش با قطعات خود شرکت تولید می‌شوند بنابراین چینی‌ها مزیت بزرگی نسبت به رقبا در عرضه خودروهایی ارزان‌قیمت‌تر دارند. گفته می‌شود این خودروساز آماده معرفی پلتفرم جدید ۴.۰ می‌شود که باعث کاهش هرچه بیشتر هزینه‌های تولید و عرضه خودروهای برقی خواهد شد. بی وای دی در بازار داخلی حرف اول را می‌زند و در اروپا نیز فعالیت خود را آغاز کرده و به دنبال سه برابر کردن میزان فروشش تا سال ۲۰۲۵ است. اگرچه این خودروساز برنامه‌ای برای عرضه محصولات سواری برقی در آمریکا ندارد اما خودروسازان آمریکایی از رشد سریع این برند نگران شده‌اند. جیم فارلی مدیرعامل فورد اظهار داشته اگر نتوانند با برندهای چینی رقابت کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمدشان در خطر خواهد بود. او اظهار داشته فورد به دنبال توسعه پلتفرم برقی کم‌هزینه به منظور رقابت با خودروسازان چینی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Mercedes

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    مسئله صرفا پلتفرم نیست
    چین کل زنجیره تامین متریال مورد نیاز ساخت باتری رو در اختیار داره
    از منابع و معادن لیتیم ، کبالت ، نیکل و … که خودش داره بگیر تا روابط تجاری به شدت قوی که با کشور های صاحب این منابع (اکثرا کشور های آمریکای جنوبی و آفریقا )
    تمام تکنولوژی لازم واسه فرآوری و تولید باتری تا آخرین مرحله یعنی ساخت و مونتاژ نهایی خودرو همرو خودش انجام میده و توانش رو هم داره
    از طرفی نیروی کار ارزون تر
    و پلتفرم های ارزون تر
    و زیرساخت تولید در مقیاس صنعتی که هیچ کشوری نظیرش رو نداره
    همه اینا دست به دست هم میده که باعث میشه اینقدر محصولات ارزون و با کیفیتی بتونن بسازن
    آمریکایی ها هیچ جوره نمیتونن تو خاک چین یا حتی در آینده نزدیک اروپا و جاهای دیگه باهاشون رقابت کنند
    نه منابع و معادن مورد نیاز رو دارن (۸۰ درصد استخراج و تولید عناصر ضروری ساخت باتری طبق آمار رسمی توسط چین ، ۱۰ درصد توسط آمریکا و ۱۰ درصد هم توسط بقیه کشورا انجام میشه!)
    نه با کشور های صاحب این منابع روابط تجاری جالبی دارن
    نه نیروی کار ارزون دارن (این یکی از بزرگترین ضعف های آمریکا در مقابل چینه چون کارگر توش خیلییییییییی گرونه ، حتی یکی از دلایل اصلی که آمریکایی ها خونه هامون رو به جای ملات و بتن و … با چوب و تخته های چوبی میسازن بعد روکش میکنن ، فرایند ساخت راحت و ارزون تر هست که با دو سه تا کارگر خیلی سریع میشه یک خونه ساخت و زیاد لازم نیست به کارکر حقوق بدن ( حقوق کارگر خیلی بالاست))
    و نه پلتفرم و باتری های که بتونه با چینی ها رقابت کنه دارن ، غولشون تسلاست که خودش واسه محصولات رده بالاش از byd باتری میخره
    بعد اینم جالبه:
    (شعاع حرکتی خودرو نیز با این باتری‌ها به ترتیب ۴۲۰ یا ۵۱۰ کیلومتر خواهد بود)
    طبق متن مقاله همین ماشین ۱۳ هزار دلاری (یعنی عملا از دنا ارزون تره😐😂) برد الکتریکیش از ۸۰-۹۰ درصد خودروهای ساخت اروپا و آمریکا بیشتره! (بعضا با قیمت های بیش از ۸۰ هزار دلار حتی)
    آمریکایی ها قید اینکه بخوان خارج از آمریکای شمالی با چینی ها (طی ۱۰ سال آینده) رقابت کنند رو باید بزنن ، چون دقیقا مثل درون سوز ها که تو بازار جهانی به گرد اروپا و ژاپن نمیرسیدن تو الکتریکی ها هم بعیده با چین بتونن رقابت کنند ، مهم ترین مسئله هم نیروی کار ، منابع و باتری هست
    فقط باید اجازه ندن چینی ها وارد بازار داخلیشون بشن و اینطوری بازار ۴۰۰-۵۰۰ میلیونی آمریکای شمالی رو دست خودشون نگه دارن

    موافقم 15
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (304 ديدگاه)

      تا تسلا بیاد به خودش بجنبه و تسلا ۲ رو چهار سال دیگه بخواد بده بیرون کلی از بی وای دی تو زمینه میزان فروش عقب میوفته

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. علی

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (292 ديدگاه)

        چین قدرت بلامنازع قرن آینده ماشالا کمونیست🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2859 ديدگاه)

          کومونیسم مخالف هر نوع دین و خداپرستی هست
          ماشا الله براش معنی نمی ده

          موافقم 12
          مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      تو خودرو های اقتصادی چینی ها خوب عمل می کنن اینو با خودرو های لول بالا اشتباه نگیرید هنوز چینی ها تو این رده حرفی برای گفتن ندارن چه تو بنزینی چه تو برقی در ضمن تو درون سوز ها هم خیلی خوب اروپایی ها و ژاپنی ها رو له کردن

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        ببین اصلا به هیچ وجه خودتو ناراحت نکن جدی میگم اصلا قضیه اونطوری که به نظر میاد و یا تو مقاله نوشنه شده و یا مردم فکر میکنن نیست همونطوری که گفتی هستش فقط مهم اینه که دظلا ثورعت و شیطابش بالاس طاپ عسپید بالایی داره حتی پورشه و فراری که اسمشون با لمانز و نوربرگرینگ و قهرمانی گره خورده حقیر هستن همشون باید بیان گدایی و التماس مهندسی تسلا رو بکنن چینی های …. هیچ وقت به گرد پای تسلا نمیرسن

        موافقم 4
        مخالفم 4
    3. Taha Ayoobi

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      مرسدس، حرفات درست
      با کیفیتشو از کجا آوردی؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
    4. heshmat021

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (411 ديدگاه)

      زیاد رو بردش حساب نکنین، اهتلاف اعلامی با واقعی ۲۰ تا ۳۰ درصده طبق تست ها

      ولی بازم با ۱۳ هزار دلار هیچی نمیدن

  2. حسین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    قیمتش کمتر از ۸۰۰ میلیون هست!
    اگر به همین قیمت دست تاکسیرانی می‌رسید و با تاکسی های فرسوده معاوضه میشد ، خوب بود!
    به این شکل که تاکسی فرسوده را صد تومن بخرند و مابقی بصورت قسط ماهانه ۵ میلیون تومانی از رانندگان تاکسی دریافت گردد . هر سال هم به اندازه نصف افزایش کرایه به اقساط اضافه شود . مثلا سالی ۲۰ درصد .

    1. مانی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      با شما کاملا موافقم.این ماشین می تواند گزینه مناسبی برای تاکسیرانی کشور باشد.

    2. Taha Ayoobi

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      اینو وارد کنن به اسم لاکچری چینی ده برابر گرون تر از بقیه چینی ها میفروشن
      تازه مانیتور هاشم برمیدارن

  3. Sam

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    الان که شروع کردن به واردات خودرو برقی
    چرا همچین خودروهایی وارد نمیشن؟
    چرا همش یه خودرو بی اصل و نسب رو وارد میکنن؟
    تازه با قیمت بیشتر!!!

  4. رامین صفایی

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آشغال چینی دو زار نمی ارزه

    موافقم 1
    مخالفم 7
  5. yaghoub

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    BYD خیلی خوب داره عمل می‌کنه .
    و من فکر میکنم در آینده خیلی بیشتر از این برند بشنویم.
    طراحی خوب . عملکرد قابل قبول (حداقل روی کاغذ) . قیمت به شدت رقابتی. بازاریابی حرفه ایی .
    هر چیزی که برای موفقیت لازمه رو داره .

  6. امین

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چرا هیچ وقت منبع ترجمه رو نمینویسید؟!

  7. رضا دانا

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مونتاژ کاران که از خودروهای بنزینی سود چندین برابری… نامشروع.. می برند…. بعید میدونم تا مجبور شوند رو به برقی بیاورند… واما داخلی ها که دولتی هستند چرا وارد مذاکره با بی وای دی نمی شوند جهت انتقال تکنولوزی.. برای تولید داخلی نیستا… وحتی مونتاز

  8. رضا دانا

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین. نمی شه.. مافیای خودرو اجازه نمی ده ملت ایران کامشان را بااین خودروهای پاک شیرین کنه… اینکه تسلا خوبه یابی وای دی فرقی به حال ملت ایران نمی کنه ملت ایران نه فرصت استفاده از بی وای دی چین به اصطلاح دوست داره… نه تسلا به اصطلاح دشمن… خلاصه کاری کردند که دشمن نه دوست هیچ سودی نداره

  9. رضا

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    خودروهای برقی برای محیط زیست بسیار عالی هست دولت میتونه به جای تخصیص دلار به مونتاز یهای بنزینی… همان دلار که حدود 5 میلیارد دلار هست. به برقی ها اختصاص بده با 5 میلیارد . سالانه حدود 400 هزار خودرو برقی 12500 دلاری. وارد کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا