سدان Destroyer 05 بی وای دی، علاوه بر نام عجیب “ناوشکن”، برد تمام الکتریکی خالص ۱۲۰ کیلومتری دارد. نمای بیرونی این خودرو، پاییز امسال در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شده بود.
از نظر ابعاد، ناوشکن ۰۵ بین تویوتا کرولا و کمری قرار میگیرد. طول آن ۴۷۸۰، عرض ۱۸۳۷ و ارتفاع آن ۱۴۹۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲.۷۱ متر است. چراغهای نازک LED و جلوپنجره بزرگی که بخش عمده سپر را پوشش داده و خطوط سیال افقی از ویژگیهای بارز این مدل هستند.
درون کابین، تمرکز روی صفحه نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی است که در کنار یک نمایشگر ۸.۸ اینچی روبروی راننده و دکمههای فیزیکی کنترلی در کنسول ازجمله انتخابگر چرخشی دنده و حالات رانندگی قرار میگیرد. نورپردازی داخلی در زیر داشبورد و حاشیه دریچههای تهویه و صندلیهای سفید رنگ با پشتسریهای اسپرت یکتکه هم از دیگر نکات طراحی کابین هستند.
در بخش پیشرانه، امکان انتخاب از میان دو مدل پلاگین هیبریدی وجود دارد. هر دو پیشرانه از موتوری ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار سود میبرند که با یک یا دو موتور الکتریکی برای دریافت خروجی ترکیبی ۱۷۹ اسبی بخار یا ۱۹۷ اسب بخار ترکیب میشوند.
مدلی با باتری کوچکتر قادر است با هر بار شارژ کامل باتریها مسافتی ۵۵ کیلومتری را به صورت تمام الکتریکی طی کند در حالی که مدل با باتری بزرگتر میتواند ۱۲۰ کیلومتر مسافت را بپیماید. البته توجه داشته باشید که این اعداد احتمالاً تحت پروتکل WLTC چین محاسبه شدهاند.
BYD هنوز قیمت Destroyer 05 را اعلام نکرده است اما رسانههای محلی حدود قیمت آن را مابین ۱۹ تا ۲۴ هزار دلار تخمین زدهاند.
محمدرضا
۱۲ دی ۱۴۰۰من فقط تستepa رو قبول دارم.
کلا آمریکایی ها تست هاشون سخت گیرانه تره.حتی تست تسادفشون هم سخت گیرانه تر از اروپاست چه برسه به چین.
مردیم از خوشی
۱۲ دی ۱۴۰۰😑 خوبه ولی خوب نیست
خوبه چون رقابت داره شدید میشه
خوب نیست چون طرف ماجرا چینی ها هستند
ممد ژانگولر
۱۲ دی ۱۴۰۰۲۰۰۰۰$ قیمتشه !!!
اونوقت تو ایران ام وی ام یا چری که تکنولوژیه قدیم سوخت فسیلیه بالای یک میلیارد قیمت میذارن که تولید داخله !!!
امیر
۱۲ دی ۱۴۰۰اژدهای خودرو سازی چین سه تا سر داره جیلی هاوال و بی وای دی
Moon
۱۲ دی ۱۴۰۰این سه تا سر هم فقط یه مغز دارن موتور ۱.۵ لیتری توربو میتسو
new RAMIN
۱۲ دی ۱۴۰۰@moon
موتور میستوبیشی ؟؟🤣🤣
تاجایی که یادم میاد موتور های 1.5 لیتری میتوبیشی تنفس طبیعی 100 اسب قدرت بیشتر نداشتن و موتور های توربوش با زور میشد 150 اسب. (منظورم میتسوبیشی دهه 90 میلادی نیست. اون موقع پدیده بود. من الان با این 5 سال اخیر کار دارم)
جیلی هاوال byd چانگان هونگکی و مجموعا برند های درجه 1چینی همه شون موتور های خودشونو توسعه دادن و دست به دامان اینو اون نشدن. موتورهای میتسوبیشی فقط و فقط برند های درجه 3 و 4 استفاده میکردن.
(البته این نکته باید بگم موتور های جیلی با تکنولوژی ولوو سوئد ساخته میشه و جیلی وقتی ولوو رو خرید از این تکنولوژی استفاده کرد. درخصوص چانگان برام هنوز خیلی عجیبه که چانگان چه طور موتور بلوکور یاهاما که ایرادات زیادی داشت رو به جایی رسوند که الان نسخه هیبریدش 800 سی سی مصرف داره😐 در کل چینی ها در خصوص موتور بنزینی از تکنولوژی دیگر برند ها استفاده میکنن اما درجه 1 هاشون فقط اونارو مهندسی معکوس کردن و کلا عوضش کردن اما درجه 3 و 4 همون شکلی استفاده میکنن. )
@امیر
هرکسی نظری داره ولی قطعا BYD بهترین خودروسازان چینی هست و قطعا 3 برند درجه 1 چینی byd حضور داره. هونگکی هم باید جزوه 3 برند درجه 1 و عالی چین باشه. اما برند سوم انتخابش کمی سخته.واقعا برند درجه 1چینی بین جیلی هاوال چانگان آدم بدجوری خودش توش میمونه! دلایلش هم زیاده ولی از لحاظ آمار فروشی و درآمد و ارزش سهام و تکنولوژی و… هاوال امروزه زیاد چیز تاپ و خفنی نیست. البته زیر مجموعه های دیگر گریت وال در اوضاع بهتری هستن. البته اینم باید گفت برند های تازه تاسیس زیادی تو چین هستن nio و xpeng و hiphi و…خب اونا هم بخواهیم درنظر بگیریم نمیشه واقعا 3 برند برتر رو انتخاب کرد
اون چیزی که من بارها بارها گفتم اینکه ماشین چینی فقط ماشین چینی بازار ایران نیست ماشین های چینی اون مدل های 6 و 7 سال پیش نیست،بازی عوض شده اما خب یه عده قبول ندارن و وقتی میپرسیم چرا هم ،چیز های عجیب غریب میگن!
درخوصوص این byd ناوشکن هم باید بگم خیلی ازش خوشم اومد تکنولوژی هیبریدی byd تمام ساخت خودش بوده و 10سال تو تکامل بوده و به شدت قابل اعتماده این ماشین هم خوبه ولی جا داشت رینگش یک اینچ بزرگتر میبود.
Moon
۱۳ دی ۱۴۰۰در مورد کمپانی معظم BYD :
قبلا یه BYD S6 وارد ایران شده بود که رو پلتفرم لکسوس RX سه نسل قبل توسعه پیدا کرده بود اتفاقا طراحی کلی ماشین حتی حجم بدنه به شدت شبیه لکسوس بود ولی با یه موتور کم جون پر مصرف ۲٫۵ لیتری که ۱۶۰ اسب هم قدرت داشت کیفیت قطعات داخل کابین همون همیشگی ماشین های چینی بوده چون خودم سوار ماشین شدم و کمی هم روندمش بهت میگم که این ماشین غیر از پلتفرم لکسوس هیچ نکته ی مثبتی نداشت گیربکسش هم خیلی گنگ بود یادم نمیاد گیربکسش ساخت کدوم شرکت بود ولی فکر کنم ساخت میتسوبیشی یا تویوتا بود ( این تجربم رو گفتم تا دوستان اشتباه نکنند و تعریف های تو از صنعت خودروسازی عقب مونده ی چین رو باور کنند قبلا از چری خیلی تعریف می کردی بادش رو که خوابوندم الان رفتی سمت BYD )
بهرامی
۲۹ دی ۱۴۰۰داداش داری اشتباه میزنی. اون بی وای دی ای که جنابعالی میگی کیفیتش پایین بود اتفاقا خیلی بالاس البته برای زمان خودش. ما هم بی وای دی اف 3 داریم پلتفرم که تویوتا کرولاست و کیفیت داخلیش هم رده ی فرانسوی ها و کره ای هاست و توی این چند سال قطعا بالاتر هم رفته. موتور هم بعضی ها میگن میتسوبیشی ولی بعضی ها طبق کد موتور میگن هوندا بوده البته من مدل اف 3 رو میگم.
بی وای دی قطعا جز 3تا خوروساز برتر چین و یکی از برترین ها در دنیاست . همین تسلا و تویوتا در ساخت خودروهای برقی و هیبرید از بی وای دی کمک میگیرن چون بی وای دی اصل کارش ساخت خودروهای برقیه. همین الان هم تویوتا قرارداد بسته که بی وای دی کمکش بکنه تا بتونه خودروهای هیبرید و پلاگینی درست و حسابی بسازه. تسلا هم در ساخت تجیهزات موتوری و باتری از بی وای دی کمک میگیره. اتوبوس های برقی بی وای دی هم که در آمریکا هستن می تونی تحقیق بکنی.
خلاصه این از عقب ماندگی ذهن جنابعالیست که فکر می کنی خودروی چینی بی کیفیته ولی هیوندا با کیفیت و با اصالت! :)
همین دید رو آمریکایی های دهه ی 60 و 70 میلادی نسبت به ژاپنی ها داشتن ولی کمتر از یک دهه همه طرفدار ژاپنی ها شدن و الان کسی حاضر نیست سوار خودروی پرمصرف و پراستهلاک و بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی آمریکایی بشه غیر از وانت فول سایز!
پس تفکرت رو عوض کن و در برابر پیشرفت مقاومت نکن
ارین صاحب جمعی
۱۲ دی ۱۴۰۰گودزیلای ژاپنم تویوتا و هوندا و نیسان عقاب آلمانی هم بنز و بی ام و و آئودی و پورشه و فولکس و عقاب سرسفید امریکا هم فورد و دوج و رم و تسلا تازه به صورت خلاصه گفتم خیلی چین تو هر چی اول بشه تو بزرگترین صنعت دنیا زیر ژاپن و آلمان و امریکاس
بهرامی
۲۹ دی ۱۴۰۰تسلا خودش برای ساخت خودروی برقی از بی وای دی کمک میگیره. تویوتا هم برای اینکه بازار رو از دست نده قرارداد بسته که بی وای دی کمکش بکنه و خودروی برقی و هیبریدی درست و حسابی درست بکنه.
دیدت رو عوض کن. در برابر پیشرفت و تغییرات مقاومت نکن که هر کسی یا هر شرکتی که مقاومت کرد از بین رفت مثل نوکیا و سونی و اریکسون و کلی شرکت دیگه چه خودرویی چه آی تی و بقیه.
حمید
۱۲ دی ۱۴۰۰سلام و عرض ادب. آقا امیر به لیست خودتان شرکت های معظم ترامپچی، وولینگ، گروه بایک موتور، گروه سایک موتور، فاو، دانگ فنگ، چری، سینو تراک و چانگان را اضافه کنید. به نظرم آینده درخشانی خواهند داشت. خودم به شخصه وولینگ را دوست دارم طراحی خاص با قیمت بسیار اقتصادی، مشخصه اصلی این برند چینی است. صد حیف که این برند در ایران فعالیت ندارد.
Hosein
۱۳ دی ۱۴۰۰امیر آقا امر اشتباه نکنم هاوال خودش زیر مجموعه فاو هست که بزگترین تولید کننده خودرو در چین میباشد.
علی
۱۵ دی ۱۴۰۰کاملا اشتباهه بزرگترین و گرانترین تولید کننده خودرو در چین بی وای دی هست که در دنیای الکتریکی ها بسیار بسیار قدرتمنده و به تازگی سومین برند گرون دنیا بعد تسلا و تویوتا شده
هاوال هم زیر مجموعه گریت وال موتورز هست که اونم به تازگی دهمین برند گرون دنیا شده
بیشترین صادرات در ماشینهای چینی هم متعلق به شرکت محبوب چری هست
Moon
۱۲ دی ۱۴۰۰پشتش چقدر شبیه تاراست البته خود تارا هم از داج دارت کپی کرده در مورد سخت افزار ماشین چیز خاصی ندارم بگم چون چینی + برقی = اتش سوزی ( احتمالا )
Hamid
۱۲ دی ۱۴۰۰همه دارند برقی میسازند و سیستم های کمکی فراوان ما هنوز ماشین ۳۰سال پیش رو با قرعه کشی میفروشیم
من دلم نمیخواد منفی ببینم ولی آخر عاقبتی نمیشه تصور شد
بهتره این شرکتها رو بفروشیم به چینی ها شاید دو تا مدل خوب تولید بشه
میثم
۱۳ دی ۱۴۰۰با این قیمت واقعا عالیه
بهرامی
۲۹ دی ۱۴۰۰بی وای دی تخصصش در ساخت خودروهای برقیه و شرکت هایی مثل تسلا و تویوتا ازش کمک و مشاوره میگیرن. جدیدا هم تویوتا باهاش قرارداد بسته. قبلا هم تسلا در ساخت الکتروموتورها و باتری ها از بی وای دی کمک می گرفت.
صرفا جهت اطلاع دوستانی که هنوز در خواب خرگوشی هستن و فکر می کنن چین همان چین 20 تا 30 سال پیشه که با گاری این ور اون ور می رفتن.