اکثر خودروسازان میگویند یکی از مزیتهای بزرگ خودروهای الکتریکی عدم نیاز به گیربکسهای سنتی است اما شرکت چینی BYD با عرضه نسخه جدیدی از سدان الکتریکی e3 این ادعاها را به چالش کشیده است!
این مدل توسعه یافته برای آموزشگاههای رانندگی دارای گیربکس دستی با تمامی مخلفات خود است. در واقع این خودرو علاوه بر سه پدال سنتی دارای پدال چهارمی هم در سمت سرنشین میباشد. این پدال ترمز است چراکه با خودرویی برای آموزش رانندگان طرف هستیم. البته باید گفت این e3 همچنان از گیربکس با الگوی سنتی H استفاده میکند.
هنوز مشخص نیست که BYD چگونه از این گیربکس استفاده کرده چراکه محصول خود را به مشتریان عادی نمیفروشد. البته برخی رسانههای چینی گفتهاند این خودرو با برخی حالتهای رانندگی از جمله اکونومی، قفل ترمز و اسپورت در دسترس است که همگی آنها برای شبیهسازی سناریوهای مختلف آموزشگاههای رانندگی تعبیه شدهاند.
BYD e3 دارای باتری ۳۸ کیلووات ساعتی است که بر پایه تستهای چینیها شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری ایجاد میکند. قیمت مدل دستی از معادل ۲۰۵۰۰ دلار شروع شده درحالیکه برای خرید مدل اتوماتیک باید معادل ۲۲۰۵۵ دلار پرداخت کنید.
اگرچه ما دقیقاً نمیدانیم این گیربکس دستی چه مشخصاتی داشته و ساخت کدام شرکت است اما حضور BYD در صنعت خودروسازی شاید نشانهای مهم باشد؛ و اگرچه تولید خودرویی الکتریکی با گیربکس دستی موضوعی غیرعادی محسوب میشود اما بیسابقه است. در واقع قبلاً شاهد تولید میکروباس فولکسواگن با قوای محرکه الکتریکی بجای پیشرانه درونسوز بودهایم که گیربکس ۴ سرعته دستی خود را حفظ کرده است.
دلیل حفظ این گیربکس دستی در میکروباس فولکس استفاده از پیشرانه DC بوده است. این پیشرانهها برخلاف نمونههای عادیتر AC دارای منحنی گشتاور هستند که کمی مشابه پیشرانههای درونسوز است بنابراین هنوز هم میتوان از گیربکسهای دستی در آنها استفاده کرد.
در میکروباسی که تست شده کلاچ تنها برای تعویض دندهها بکار رفته و نیازی به گرفتن آن در زمان توقف یا شروع به حرکت نبوده زیرا ریسک خاموش شدن پیشرانه وجود نداشته است.
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اول اینکه چرا دو تا بوق داره ؟
دوم اینکه امروز سه تا خبر مربوط به گیربکس دستی بوده.
RezaRs
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شت یعنی با این ادم خاموش میکنه ?
مهدی ۲۰۰۰
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی جالبه به نظرم.این چینی ها دارند پیشرفت میکنند
محمد مختاری آذر
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا خدایی این چیه دیگه ساختن؟؟؟ اصلا ذهنیت انسان نسبت به خودرو رو تغییر میده
کافر مقدس
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰قالپاق
وقتی میگن ساختیم که یه چیزی ساخته باشیم
Philipp
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا گیربکس دستیارو میریزید تو برقیا؟
Philipp
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰روز ملی گریبکس دستی مبارک
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰امروز همش شد خبر گیربکس دستی!
و این ماشینم………………………………
چیزی نگیم بهتره لقب براش زیاده،یه آشغال متحرک دیگه از چین…
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اخه ادم برای اموزش رانندگی ماشین برقی میذاره.ماشین اموزشی باید پراید باشه تمام!خارج از شوخی اگه من اموزشگاه رانندگی داشتم.هر کی شرکت می کردم باید با پاترول 4 در قدیمی و پراید و شورلت نوا و یک چینی سنگین با موتور ضعیف رانندگی می کرد و پارک دوبل و دونات و دریفت و لایی و دورپلیسی و رانندگی توی کوهستان با شیب زیاد اونم با چینی مثل لیفان x60 و همچنین ایستادن تو شیب و سپس حرکت و … می کرد تا بهش گواهینامه بدم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شورولت نوا!
اتفاقا رانندگی با این ماشین خیلی سخته،خودم دنده کامارویی شو دارم وحشتناکه،معلوم نیست کی باید کلاچ بگیری کی ترمز!
اتوماتیکاش راحتن اما دستیش سخت،البته خود من این سختی رو دوست دارم چون لذت داره…
مشکل دیگهی نوا آینه ها و کنترل ابعادشه، آینه هاش انگار برای دکوری گذاشته شدن اینقدر کوچیکن!تازه ابعاد ۴۹۹۶میلیمتری و عرض ۱۸۳۴میلیمتری رو هم اضافه کنیم خیلی سخت میشه،البته این نوا یه خوبیی که داره اینه که فرقی نداره قدبلند باشین یا قد کوتاه درهر صورت چون بدنه ماشین خصوصا قسمت کاپوت مکعبیه میشه تشخیص داد لبه ها کدوم طرفه و چجوری فرمون داد…
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا ابتین جان تازه منظورم دستیش بود منم داشتم یدونه البته تمییز زیاد نبود توی یکی از انبارها پیدا کرده بودم حسابی باهاش عشق کرده بودم و از طرفی سختی کنترلش توی سرعت های زیاد و همچنین توی جاده های خاکی و نرمیش فنراش منو مجذوب خودش میکرد تا هر چه بیشتر بهش فشار بیار لامصب خراب هم نمی شد.(دقیقا جمله ای که نوشتی من این سختی رو دوست دارم چون لذت داره رو من کاملا حس کردم)
پاترول هم همین طوره ابعاد بزرگ و فرمان سفت قدیمی و سنگین بودن و سخت حرکت کردن کلا منظورم زمخت هستش.
هر کسی بتونه با اینا رانندگی کنه و یاد بگیره میتونه تو شهر و جاده مثل ادم رانندگی کنه!من از قصد همچین وسیله هایی رو انتخاب می کنم تا طرف واقعا راننده بشه و ازین جوجه ها درنیاد که یه 206 برمیدارن تو جاده صاف گاز میدن ولی یکم جاده خم و پیچ داشته باشه گیر می کنند یا اینایی که وسط راه میرن وقتی با انوا و پاترول راه برن میفهمن که وسط نباید رانندگی کنند اصلا نمیتونند وسط راه برن و ازمون رانندگی توی شیب برای ماشین سنگین و پایه یک هست ولی بنظرم برای راننده ها یاد گرفتنش واجبه چون کمتر کسی ازین راننده های جدید میتونند توی کوهستان راه برند به شخصه زیاد دیدم طرف موقع بالا رفتن از دنده سبک استفاده می کنه و با سرعت میره و کم میاره نمیفهمه که با 2 بره بالا و بیاد پایین و خیلی چیزا.بنظرم هر وقت تونستن با اینا قبول بشن توی شهر اعصاب راننده های دیگه رو خراب نمی کنند و رانندگی یاد میگیرن
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰درباره پاترول واقعا راست میگین اصن دربارش فقط میشه گفت ضمختو جذاب
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰کاملا موافقم آقا ماهان عزیز❤️?
تجربه رانندگی با پاترول رو نداشتم دراین مورد نظری نمیدم اما با وجود اینکه رانندگی با نوا سخته اما همین سختی کلی ارزش داره،بقول خودتون رانندگی با این ماشین ها باعث میشه راننده،راننده بشه نه جوجه که جز رسیدن به سرعت ۲۰۰تا توی خط مستقیم دیگه چیزی یاد نگرفتن،درضمن همینطور که گفتید سیستم تعلیق نوا واقعاً نرمه و عایق بندی خوبی داره(البته نمونه های تمیز وگرنه من سوار مدلایی شدم که جلوبندی شون تعویض نشده بود و موقعی که راه می افتادیم داشبورد میلرزید و خیلی آزاردهنده بود)بعد لعنتیا جون سختن،یه جمله ای هست که خیلی از تعمیرکارای این جور آمریکایی ها میگن:(آمریکایی رو بکش اما آب و روغنشو به موقع پر کن)همیشه وقتی میرم سراغشون و میگم میشه با این ماشین ها حرکت نمایشی انجام داد یا برن اوت زد همش همینو تکرار میکنن و البته راستم میگن،بشخصه دیدم موتور ۵,۷لیتری بیوک بدون روغن تا ۲۳دقیقه مدام بدون هیچ مشکلی کار کرده و خرابم نشد! البته بعضیا میگن تا ۱ساعت همینطور میتونه کار کنه اما من ندیدم…
ولی به هر حال واقعاً ماشین های خوبی هستن و دل کندن ازشون خیلی سخته،اون تعویض دنده ها لامصب خیلی حس جالبی داره،یه دریچه گاز نصب بکنی یکم که پدالو فشار بدی صداش زلزله به پا میکنه!
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ابتین جان یکی از لذت های رانندگی کنترل خودرو های کلاسیک امریکایی هست و سختی رانندگی باهاشون معرکه هست خودت داری اسن حس و حال دیگه بهتر از همه میدونی.من پونتیاک و بیوک و کادیلاک و الدز موبیل و شورلت خیلی میشینم گاهی دوست دارم رانندگی واقعی رو بچشم میرم پیش بچه های کلاسیک باز کرج دوستای فوق العاده ای هستند با ماشیناشون حال می کنم و تفریح می کنم.البته تجربه مالکیت چندتا کلاسیک رو خودم دارم یا پدربزرگم داشت ولی توی کلاسیک که لذت ببری و بهش فشار بیاری و عمق ادرنالین رو تجربه کنی بدون شک میری سمت امریکایی.من با بلیزر کارهایی کردم که جرئت کردنشون با لندکروز رو نداشتم بلیزر هم امتحان کن فقط هشدار میدم که وابستهش نشی
R@m!n
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مرد حسابی خود سازنده لیفان X60 با جیپ میره آفرود بعد شما می خوای با این تست بگیری یهو بگو گواهینامه نمی دم می خوام ایسگاه ملتو بگیرم ??
ولی ایستادن تو شیب و حرکت دوباره بار اول یادمه هول شدم همینجوری الکی گاز می دادم چیزی نمونده بود با یه موتور ترکیده برم خونه یه بزرگی اومد با چک و لگد ارشادم کرد ??? ولی خب به موقع اومد جلوی خسارت چند ده میلیونیو گرفت ?
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰?????? ای رامین جان خب من به خاطر خودشون میگم می خوام راننده خوبی بشن?خب با بلیزر و اف جی کروزر و لندکروز همه میتونند دو سراشیبی برن و از دوتا گل در بیان.بیاد طرف برای من با x60 بره افرود و تو کوهستان مخصوصا ارتفاعات داماش و کوهرنگ و دیلمان رو تک تک برام بره و با پاترول چهاردر توی تهران و یزد تو کوچه پس کوچه ها برام راه بره تا حالا اگه بچه خوبی بود فعلا یک گواهی نامه محدود یک ساله بهش بدم اگه سال بعدم همینارو بلد بود بهش گواهینامه اصلی رو بدم.???
خوب شد اومد ارشاد کرد بنده خدا وگرنه باید با خط11 ازین به بعد شروع می کردی.? البته خب برای اولین بار واقعا سخته باید بعد چند وقت که طرف رانندگی شهریش اوکی شد بره با شیب کم تمرین کنه و این یکی از تست های گایه یک هستش باید برن سراشیبی ترمز کنند و خاموش کنند و ترمز دستی رو بکشن و بعد باید دوباره روشن کنند و برن اگه یکم عقب بیان مردود میشن(این ایده جون میده برای پیاده کردن برای تازه راننده ها)البته اگه پولشو داشتم فوتبال بین ماشین ها و جنگ بین راننده ها چیزی مثل Death Race رو هم پیاده میکردم اگه زنده میموندن راننده هی خوبی میشدن.???
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یا خدا مسابقه مرگ میخوان چیکار??????
البته اگه جای شما بودم یه مسابقه ی کشتی غرق کن همونی که توی گرند تور بود رو دوست دارم تجربه کنم?
R@m!n
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا من بارها دیدم طرف با ماشینای آفرودی تو دو چاله گیر کرده واسه اینکه ضایع نشه نمیذاشت کسی بیاد سوار شه که یه موقع زیر سوال نره ملتو مجبور می کرد با وینچ درش بیارن لیفان پیشکش ننه باباشون ??
با این سخت گیری بنظرم هیچ وقت به کسی رانندگی یاد نده طرف 5 دقیقه فرار می کنه ??
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پس به همون پروژه گل پروریمون بچسبیم بهتره!?? یه بار برای یک دوستی تعریف کردم از نظر من اموزش رانندگی یعنی این طرف برگشت گفت مگه می خوای شوماخر تحویل جامعه بدی?
رامین جان شاید باورت نشه همه این تست هارو با نوا دنده دستی و پاترول از راننده های شرکتی که می خواستم استخدام کنم گرفتم.
R@m!n
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰با این سخت گیری که داری اقا ماهان بنظرم تو اون پروژه هم انقدر سر کیفیت محصول گیر میدی آخرم باید با ضرر بدیم بره چیزی دستمونو نمی گیره ???
ولی بی شوخی درستشم همینه رانندگی صرفا دور دو فرمونو و پارک دوبل نیست که متاسفانه تو کشور ما مثل همه چیزه دیگه این بخشم سرسری گرفت میشه و عملا قشر کثیری از جامعه راننده های سطح پایینی می شن، حالا مهم نیست سوار پراید بشن یا بنز. یه عده اقلیت هم هستن انقدر تمرین می کنن تجربی یاد می گیرن.
رانندگی هم به زن و مردش نیست. من خودم خانم یکی از دوستانم دست فرمونی داره به هزار تا مرد ترجیهش می دم.
آرین فقط لکسوس فقط ژاپن
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شبیه تویوتا پریوس نیست؟ البته از جلو
میثم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان اونایی که گفتی که خیلی عالی هستن
پشت لندروور دیفندرهای قدیمی نشستی؟ اونایی که اکثرا سبز بودن؟
من نشستم و فرمون و فنربندی هیچ ماشینی رو به سفتی اونا ندیدم. خیلی هم کند هستن و اگه گاز بدی انقدر صدای خشک و بلندی میاد تو اتاق که پشیمون میشی. ولی یه لذت خاصی داشت.
پاترول 4 در نشستم خیلی کوتاه اصلا مشکلی نداشتم.
تا دلت بخواد پشت نیسان زامیاد جونیور هم نشستم ?? راستش اولین بار که نشستم چون قبلش پیکان زیاد سوار شده بودم از نرمی فرمونش خیلی حال کردم. از فرمون پیکانهای دولوکس قدیمی خیلی نرم تره. ولی ترمزش ترمزش. سرطان واقعی. اصلا این ماشین یه طوریه که خیلی سخته باهاش قانون رو رعایت کنی. خیلی سخته. دنده یکش هم انقدر سنگینه که اگه تا آخر هم پدال گازو فشار بدی سرعتش به 15 تا نمیرسه. جون میده واسه بکسل کردن و نیم کلاچ کردن تو سربالایی. ولی از همه چیز بدش که بگذریم، صدای اگزوزش وقتی پرگاز میری و میخوای یه دنده سبک میکنی، موقع ول کردن گاز یه قل قلی میکنه که خیلی خیلی حال میده. بخصوص اون قدیمیها که سراگزوزش بقل راننده بودن.
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نه میثم جان ولی پدربزرگم رنجروور قدیمی داشت که خیلی نرم و سریع بود نسبت به زمان خودش فک کنم حدود سال های 1997 بود همین حدودا.موتور 4500 سی سی معرکه و فرمان نرمش زبانزد بود و چوبکاری و لوکس بودن این انگلیسی عالی بود.انشالله یک بار پیدا کردم میشینم.میثم جان حرفت برای ما سنده حتما نیسان جونیو و لندرور قدیمی رو هم به اموزشگاه اضافه می کنم??.حتما پاترولی که نشستی تغییراتی توش دادن وگرنه پاترول خام و بدون تغییر بسیار خشکه.خودم شخصا پاترول های زیادی رو نشستم توی گروه افرود ها خیلیاشون رو تغییراتی داده بودن واقعا عالی شده بود.حتی یکی از دوستانم فنربندی ماشین رو عوض کرده و کیت تعلیق و فنربندی arb انداخته و موتور و گیربکس رو دستخوش تغییرات داده و در نهایت تو رو روکش چرم استفاده کرده و صندلی های لکسوس es رو گذاشته.
من دارم 5تا بررسی و تجربه از 3رنجروور و یک لندرور دیفندر و 1 رنجرور قدیمی مینویسم خوش حال میشم تجربهت رو هر وقت تایم داشتی در مورد این لندرور های قدیمی بنویسی منو وسوسه کردی برم سراغش و یک سواری ازشون بگیرم
میثم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مخلصیم ماهان جان
اون پاترول همونطور که گفتم خیلی کوتاه سوار شدم در حد دوتا کوچه بالا پایین کردن. با سرعت خیلی کم. اما تسلط بالایی داشتم بهش. حقیقت خشکی و نرمیشو زیاد دقت نکردم. ماشین هم خانوادگی بود. بعید میدونم تغییراتی توش داده بودن. آخرم بخاطر مصرف بالاش فروختنش.
ولی لندروور قدیمی رو حتما تست کن. دنده کمک میزدیم نگار زیرش جک زدی خیلی راحت از چاله ها در میومد.
اونم بخاطر خشکی زیاد فروختنش چون مالکش همون یدونه ماشینو داشت بعد رفت یه پراید برداشت.
من کلا ماشین شاسی بلند خیلی دوست دارم. نه اینکه چون مد شده. از بچگی دوسشون داشتم. من دهه شصتی هستم و اولین بار هم با دیدن بلیزر عاشقشون شدم. اما متاسفانه هنوز نتونستم خودم یک شاسی بلند بخرم.
بهترین ماشینی هم که سوار شدم تویوتا کارینا بود. از نرمی این ماشین واقعا جا خوردم.
بدترین ماشینی هم که سوار شدم ام وی ام 110 همون ماتیز چینی بود که خیلی خیلی خیلی مضخرف بود. صد رحمت به پراید.
ماشینایی هم که داشتم حدود 3 سال پیکان و بعدش تا حالا هم پراید.
mahan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چه طور دلش اومد لندروور رو بده پراید بگیره بنده خدا.الان جاهایی هستن اختصاصی روی لندروور و انگشت کوچیکهش(پاژن) کار می کنند یکیش اسمش تهران روور هست ایکاش میداد ماشین رو یه دستی بهش میکشید.منم در کنار سدان همیشه طرفدار شاسی بلند ها بودم و از قدیم هم مد بود الباه واقعا شاسی بلند بودن مثل بلیزر.جیپ اهو.سابربن و برانکو و خیلی های دیگه الان این کراس اور های سوسولی 1.5لیتری متاسفانه مد شده.انشالله گمرک ازاد بشه و شرایط طوری بشه که همه ما هر ماشینی که دوست داریم رو وارد کنیم و استفاده کنیم.
""new ""RAMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اولا این ماشین تولید انبوه نیست و برای اموزشگاه های رانندگی هست.
دوما داخلش زیاد انچنان با کیفیت نیست چون برای اموزش رانندگی هست
سوما…
خداوکیلی چه جوری گیربکس دنده ای رو برقی گذاشتن ؟؟؟ ?? مخم هنگ کرده سر ظهری !
الحق byd فراتر از تسلا هست !
من این حرف رو 8 ماهه میزنم همه انکارش میکنن.
اینم یکی از دلایلی که byd خیلی بهتر از تسلا هست…
دلایل دیگه هم بعدا خودشونو نشون میدن…
بردیا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بنظر تنها چیز خوبش اون پدال چهارمه برای سرنشین
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی بنظر عجیب میاد این ترکیب!
HamiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بله بله آقا رامین میخواستند موتور الکتریکی ساخت BYD رو روی سوپر اسپورت خودشون سوار کنند!
واقعا این چ سرطانیه … طرفدار اینا بودن یعنی ی بیماری چیزی داشتن بخدا
""new ""RAMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰(بله بله آقا رامین میخواستند موتور الکتریکی ساخت BYD رو روی سوپر اسپورت خودشون سوار کنند!واقعا این چ سرطانیه … طرفدار اینا بودن یعنی ی بیماری چیزی داشتن بخدا)
BYD رو کل کره زمین میشناسه دوست عزیز. انکارش نمیتونی بکنی.
.
نکته بعد اون موتور برقی byd حدودا 450 اسب قدرت داره.
به این علت گفتم موتور برقی byd چون اولا ارزونه، دوما در امارات byd هست
برای همین پیدا کردن قطعاتش آسانتر و ارزانتر هست.
درضمن موتور الکتریکی 450 اسبی + انجین 2 لیتری حدود 230 اسب حدودا 680 اسب
اونم یه سوپر اسپرت با وزن 1400 کیلوگرم همچنین گشتاور بالا بسیار خوب هم هست.
به عنوان اولین خودرو زیادی خوب هست. هرچند کاربلد ها باید بسازند من بلد نیستم ساخت خودرو رو…
.
ولی دوست عزیز byd رو هم اروپایی ها میشناسن هم آمریکایی ها…
نمیتوانی انکارش کنی. برخی برند های چینی بین المللی هستن و همه میشناسنشون.
میثم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰برادر من تو آمریکا اسم رنو و پژو رو بیاری دنبالت میکنن فکر میکنن داری بهشون بد و بیراه میگی
بی وای دی رو از کجا باید بشناسن؟؟؟
مگه تو آمریکا فروش میره ؟؟؟
""new ""RAMIN
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه حتما باید فروش بره که همه بشناسن؟؟؟ ?? عجب استدلالی…
ویکی پدیا ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BYD_Auto
اینم وبسایت byd اروپا ?
http://www.bydeurope.com
کامیون ها و اتوبوس های byd تو اروپا فروش میره
تو نروژ هم از اول تابستون محصولات برقی byd فروش میره.
.
الان nio تو آمریکا و اروپا فروش نمیره… اما دیگه خیلی ها nio رو میشناسن
به خاطر رکورد تو نوربرینگ و سهامی بیشتر از جنرال موتورز. و رقیب تسلا.
جیلی تو اروپا و امریکا فروش نمیره … اما خیلی ها جیلی رو میشناسن چون همه سهام تاکسی های لندن رو دارن ولوو هم داره نیمی از لوتوس هم داره و…
جیلی هم خیلی ها میشناسن…
changan تو اروپا و امریکا فروش نمیره…اما changan هم خیلی از اروپایی ها و آمریکایی ها میشناسن! به خاطر رکورد گینس رژه خودران
(بازم تاکیید میکنم گینس )همچنین بزرگترین جوینت ویچر با فورد
فروش نرفتن یک محصول در یک قاره دلیل بر این نیست که اون وسیله رو یا اون شئ رو کسی نمیشناسه…
انشا الله این byd و hongqi از همین تابستون ( حدودا 20 روز دیگه ) وارد نروژ میشن اون x peng هم از اواخر تابستون وارد نروژ میشه. انشا الله تا پایان سال 2022 چری هم وارد آمریکا میشه.
من موندم چرا برخی میخوان واقعیت رو دور بزنن ؟؟ ??
برادر من واقعیت رو دور نزن… چون یهو دیدی واقعیت میاد دورت میچرخه ها
??
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
Amirreza
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال امروز علاقه خاصی به گیربکس دستی پیدا کرده ، ۳ خبر اول درباره گیربکس دستیه
Amirreza
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آخه چرا باید گیربکس دستی روی ماشین برقی بزارن ، اصن چطور گذاشتن
حسین دهمرد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر میکنم اون اندک ماشینهای برقی که قبل از سال ۲۰۰۰ ساخته شدن هم دنده دستی یا دنده اتوماتیک داشتن.
با توجه به متن بنظرم نه تنها برای اموزش رانندگی بلکه برای حسی که مابین موتور برقی و بنزینی منتقل میکنه هم خوبه. مثل ماشینهای بنزینی هرچی بیشتر گاز میدی افزایش گشتاور رو احساس میکنی.