خودروسازی BYD چین در ادامه اهداف بلندپروازانه خود و بعد از صادرات محصولات به اروپا، از اوایل سال ۲۰۲۳ فروش این خودروها در بازار ژاپن را نیز آغاز میکند.
BYD در اولین ماه سال جدید فروش شاسی بلند برقی Atto 3 را با قیمت ۴.۴ میلیون ین معادل ۳۲ هزار دلار شروع میکند. این خودرو یکی از سه محصول این شرکت برای بازار اروپا نیز محسوب میشود. در ادامه سال نیز دو مدل الکتریکی دیگر سدان Han و شاسی بند سه ردیفه تانگ وارد بازار ژاپن میشوند.
به گفته مدیر اجرایی BYD، از اواخر ژانویه ۲۰۲۳، خردهفروشی در ۲۲ نمایندگی انجام میشود و نهایتاً تمام ۴۷ استان ژاپن را دربر خواهد گرفت. طبق برنامه BYD، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ نمایندگی این شرکت در ژاپن افتتاح میشوند.
فروش خودروهای تمام الکتریکی در بازار ژاپن بسیار محدود است و خودروهای هیبریدی و پلاگین فروش بهتری دارند. انتظار میرود با ورود مدلهای برقی BYD و سایر شرکتها، الگوی خرید مصرفکنندگان نیز تغییر کند. فولکس نیز اخیراً مدل تمام الکتریکی ID.4 را در ژاپن عرضه کرده است.
فقط چین
۱۶ آذر ۱۴۰۱ماشاالله bydبزرگ ژاپنی ها خودشان bydمیخواهند بخرند عده ای مثل ۷۰ سال پیش جاپن جاپن از زبانشان نمی افتد .
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۱کاری به کامنت قشنگت ندارم !
فازِ اونایی که لایکت کردنو خریدارم 😂 !
کامیاب
۱۷ آذر ۱۴۰۱آینده ای که تحت تسلط چینی ها باشه عمیقا ترسناکه
Avan
۱۷ آذر ۱۴۰۱یکی رفت خواستگاری یه دختر زیبا و ثروتمند گفتنش نتیجه چی شد ؟ گفتش ۵۰ درصدش حله. ما رضایت داریم ولی اونها نه. حالا byd می خواد بره اونجا باید دید ژاپنی ها هم می خوان یا نه
Ali
۱۶ آذر ۱۴۰۱یک ترامپ دیگر برای متوقف کردن این شرکت چون هواوی نیاز است:)
یوسف
۱۶ آذر ۱۴۰۱بازار ژاپن و کره در چنته خودروسازان بومیه و بعیده چینی ها در کوتاه مدت سهم بالایی به دست بیارن.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۱حتی اگر سهمی از بازار ژاپن و کره به دست نیاورند ، باز خودش گویایِ تقدیر هست برای این برند و تهدید جینیها و آیندهای که برای چینیهاست در تمام دنیا !!!
جدا از این مباحث ، عجب طراحی دلچسبی داره و انگاری به یه اصالتی از طراحی رسیدن که برای چین در این مقدار کم زمانی جای تشویق دارد برای مدیریت این برند !
downfall
۱۶ آذر ۱۴۰۱بعد ورود به اروپا و کشورهایی مثل نروژ و یا انگلیس و آلمان حالا دارن وارد ژاپن هم میشن😁 کره ای هام مزیت قیمت پایین رو از دست میدن و شوت میشن بیرون از بازار😁 فقط مهاجر های کره ای حاضر میشن ماشین های هیوندا کیا رو از این به بعد بخرن
4wheeled
۱۶ آذر ۱۴۰۱تو اخرین مطلب پدال اون ژاپنی ها بودن که سهمشون از بازار امریکا کم شد و تیتر این بود: بازنده بزرگ بازار 🤣
همون که دیدیه ولی زدی کوچه علی چپ 🤣
downfall
۱۶ آذر ۱۴۰۱فروش یک سال تویوتا تو آمریکا از کل فروش گروه حلب سازی کره بیشتره😂
محمدرضا
۱۷ آذر ۱۴۰۱آمار هات به شدت غلطه فروش برند تویوتا با کره ای ها در بازار آمریکا تفاوت زیادی نداره.تویوتا میلیون و کره کمی کمتر بوده .کمی مطالعه کن
تویی که همیشه و همه جا از کره ای ها یاد میکنی فن کره هم اینقدر در مورد کره حرف نمیزنه.
کلا مطلب در مورد ژاپن و چینه 🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۴۰۱😂😂😂😂😂
خوبه خودتم میگی فروش به تنهایی تویوتا ( نه ژاپنیها ) با کرهایها که یک کشور به حساب میاد باز هم بیشتره 👋🏻🤦♂️ !
4wheeled
۱۶ آذر ۱۴۰۱با توجه به اینکه ژاپنیا تو ساخت الکتریکی ناموفق بودن بازار ژاپن واس بی وای دی عالیه
phonix
۱۷ آذر ۱۴۰۱اریا؟
هوندا e؟
حسین
۱۷ آذر ۱۴۰۱هندا e یک شکست تمام عیار بود، کلا در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه در کل دنیا فروش داشته، دلیلش هم مشخص هست برد کوتاه(۱۵۰کیلومتر)، فضای کم و قیمت بالا(۳۵هزار یورو). برای مقایسه، BYD Dolphin با ۳۰ سانت فاصله محوری بیشتر و باتری بزرگتر و برد ۲ برابری، قیمت کمتری از هندا e داره و فقط در چین ۱۰ هزار دستگاه در ماه فروش داره.
نیسان آریا ماشین خوبی هست و میتونه موفق بشه. کلا بین ژاپنی ها فقط نیسان تا قسمتی برای الکتریکی سازی آماده هست.
elonlion
۱۶ آذر ۱۴۰۱و متاسفانه ژاپنی های در سراشیبی
آیا ژاپنی ها از بازار خودرو های اکونومی کنار میرن ؟
این شاید مهم ترین سوال الان در دنیای خودرو باشه
بیقراق
۱۶ آذر ۱۴۰۱یه چیزی بهتون بگم شاخ در بیارید! بی وای دی به خاطر تاخیر یک هفته ای تحویل محصولات خودش به مشتریان اروپایی که به خاطر تاخیر شرکتهای حمل و نقل برای صادرات از چین به اروپا رخ داد؛ تصمیم گرفته که خودش چندتا کشتی اختصاصی بزرگ حمل خودرو خریداری کنه تا خیالش راحت باشه!؟ واقعاً غولی هست برای خودش.
Dian
۱۶ آذر ۱۴۰۱بی وای دی بعد از تسلا و تویوتا بزرگ ترین خودرو ساز جهان هست با ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد دلار
(Companiesmarketcap)
پویان
۱۶ آذر ۱۴۰۱این شرکت بسیار عالیه. در کامنت های چند سال، قبل هم نوشتم.
فقط سیاسی کاری میتونه در بحث خودروهای برقی چینی ها رو متوقف کنه.
Daruosh
۱۶ آذر ۱۴۰۱ز خیال باطل
همایون
۱۶ آذر ۱۴۰۱کاش حالا که نمایندگی بی وای دی تو ایران بساطش جمع شد گروه معتبری مثل ماموت به جای انتخاب این محصولات رده چندم چینی که حتی در مقابل رقبای هموطنشون تو بازار کشور حرفی واسه گفتن ندارن و فقط به پشتوانه نام و تبلیغات این کمپانی دارن فروش میکنن میومد و خودروهای معتبر و با کیفیتی مثل بی وای دی یا هاوال رو تو ایران مونتاژ میکرد واقعا از خودروسازی که همین چندسال پیش اسکانیا رو مونتاژ میکرد و فولکس وارد میکرد حتی قرار بود مونتاژشم بکنه داخل کشور ،بعیده این خودروهای مزخرف رو از سبد گسترده خودروهای چینی واسه مونتاژ انتخاب کنه
محمدرضا
۱۶ آذر ۱۴۰۱جالبه که تانگ بر روی پلتفرم rx نسل اول ساخته شده🤣
خودروی بیست سال پیش لکسس رو برقی کردن دارن صادر میکنن به کشور خودشون.
Dian
۱۶ آذر ۱۴۰۱نسل اول بی وای دی تانگ و s6 از پلتفرم لکسوس rx استفاده میکردن
نسل فعلی تانگ از پلتفرم اختصاصی بی وای دی (e-Platform 3.0) استفاده میکنه
اصلا نمیشه رو پلتفرم ماشین های بنزینی خودروی برقی ساخت چون تو پلتفرم خودرو های بنزینی جایگاهی برای پک باتری درنظر گرفته نشده ، مکر اینکه پلتفرمش ماژولار باشه که ۲۰ سال پیش همچین چیزی تو کهکشان وجود نداشت
محمدرضا
۱۷ آذر ۱۴۰۱مرسی از توضیحاتتون
خودرو های چینی اینقدر زیادن که واقعا حسابشون از دست آدم در میره
ولی میشه روی پلتفرم بنزینی برقی استفاده کرد حتی کلاریتی هم برق هم بنزین هم هیروژنی بود. هیوندا آیونیک نسل قبل و…و بی ام و سری ۷ جدید
حسین
۱۷ آذر ۱۴۰۱بله میشه ولی به خاطر عدم طراحی مناسب برای پک باتری و موتورها در عمل از نظر برد حرکتی، فضای داخلی و عملکرد دینامیکی خوبی ندارن. به همین خاطر هم در رقابت با پلتفرمهای برقی های شکست میخورن.
مهدی
۱۶ آذر ۱۴۰۱بی وای دی عالی بیاد خریدم
حسین
۱۷ آذر ۱۴۰۱به نظرم بهترین مدل بی وای دی تا الان مدل Seal هست. Seal تنها خودرویی هست که واقعا میتونه تسلا مدل 3 رو به چالش جدی بکشه: فضای بیشتر، برد برابر، امکانات بیشتر، دینامیک رانندگی بهتر و یا برابر، کیفیت کابین و مونتاژ بهتر، باتری ایمن تر(Blade) و قیمت کمتر. ضعفش نداشتن سیستم خودران و نرم افزار در حد تسلا و همینطور نداشتن شبکه شارژ در حد تسلا هست.