بی وای دی چین اعلام کرد مجموع فروش سری خودروهای هان و تانگ از ۱ میلیون دستگاه عبور کرده است. خانواده محصولات هان و تانگ در حال حاضر شامل شش مدل بوده و مشتریان استقبال خوبی از آنها به عمل آوردهاند.
تا به اینجا سری محصولات هان فروش ۵۰۵,۰۶۲ دستگاهی را ثبت کردهاند درحالیکه میزان فروش محصولات تانگ به ۵۰۱,۶۶۲ دستگاه رسیده است. شش مدل خانواده یاد شده شامل خودروهای DM-i شمپیون ادیشن، هان DM-p آرس ادیشن، هان برقی شیانشانچوی لیمیتد ادیشن، تانگ DM-i شمپیون ادیشن، تانگ DM-p و تانگ برقی است.
اولین نسل تانگ DM در ژانویه ۲۰۱۵ معرفی شد و در جولای ۲۰۲۰ بود که اولین عضو خانواده هان نیز پدیدار گشت. در آن زمان تانگ DM از نسل دوم تکنولوژی DM بی وای دی سود میبرد و تحت استراتژی ۵۴۲ این شرکت عرضه شد. قیمت خودروی یاد شده بین ۳۹ تا ۷۲ هزار دلار بود. عدد ۵۴۲ در واقع به صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیهای، سیستم چهار چرخ محرک و مصرف سوخت زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر اشاره میکرد. بی وای دی با عرضه تانگ DM مسیر پر فراز و نشیب تولید خودروهایی با قوای محرکه جدید را کلید زد.
در جولای ۲۰۲۰ اولین نسب هان بهصورت رسمی و با سه نسخه برقی و یک مدل هیبریدی برای بازار چین معرفی شد. یک سال بعد بود که یکصدهزارمین دستگاه از این خودرو خط تولید را ترک کرد تا سریعترین سدان چینی باشد که به چنین دستاوردی میرسد. خانواده هان از تکنولوژیهایی همچون باتری تیغهای، DM-i هیبرید و DM-p هیبرید سود میبرد. تا دسامبر ۲۰۲۲ خانواده محصولات تانگ به فروش بیش از ۴۴۰ هزار دستگاه و محصولات هان به فروش فراتر از ۴۳۰ هزار دستگاهی رسیده بودند. این مدل شمپیون ادیشن از هر دو خانواده بود که فروش ترکیبی تانگ و هان را به یک میلیون دستگاه رساند. در مارس امسال خودروهای هان برقی و تانگ DM-i شمپیون ادیشن با قیمتی بین ۲۹ تا ۴۲ و ۲۹ تا ۳۲ هزار دلار عرضه شدند.
بد نیست بدانید بی وای در فوریه ۱۹۹۵ تأسیس شد اما تا سال ۲۰۰۳ در صنعت خودرو حضور نداشت. سپس در سال ۲۰۰۶ چینیها اولین باتری لیتیوم آهن فسفات خود با نام F3e را تولید کردند هرچند موفقیت چندانی عاید بی وای دی نشد. البته در اواخر سال ۲۰۱۳ بود که سری محصولات شین تولید شد تا راه برای توسعه تکنولوژیهای جدید هموار سازد. با عبور فروش دو خودروی تانگ و هان از مرز یک میلیون دستگاه دستاورد بعدی بی وای دی چه خواهد بود؟
jaghori
۶ تیر ۱۴۰۲آن سرمایه دار معروف آمریکایی «وارن بافت» پولش را الکی تو این شرکت سرمایه گذاری نکرده که. احتمالا میدانسته که این شرکت در مسیر درستی داره حرکت میکنه.
MehdiTurbo
۶ تیر ۱۴۰۲مشکی اخریه جذابه واقعا
یه زمانی بی وای دی تو ایرانم داشت پاش باز میشد متاسفانه چینی خوبا را نمیارن تو ایران درجه دو و سه شو میارن درجه یکش نیومد تو ایران اگه هم اومد زودی رفت مثل جیلی و بی وای دی که نیومده رفتن جاش چند تا برند درجه سه اومدن
Bagher
۶ تیر ۱۴۰۲الان دیگه بنزینی نمیزنه
تو ایرانم برقی به درد نمیخوره
حسین
۶ تیر ۱۴۰۲هیبرید پلاگین میزنه هنوز که به درد ایران میخوره
ali
۷ تیر ۱۴۰۲الان پلاگین هیبرید میزنه که تو ایران باطریش میشه ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد !!
Kamy
۶ تیر ۱۴۰۲عکس دومی
کوییک اگه چینی بود
R/T
۶ تیر ۱۴۰۲بی وای دی برند خوبه و تخصصش ش
ساخت هیبرید پلاگین برقی است
F22RAPTOR
۶ تیر ۱۴۰۲عکس اولی اینگار نسخه 7 نفره کوییکه😉
علی
۶ تیر ۱۴۰۲عجیبه نظر ات در مورد خودرو چینی از اشغال به شاهکار تغییر کرده
پارسا
۶ تیر ۱۴۰۲بعد این خبر فهیمدم که خودروسازی ایران از تقلید کردن طراحی بی ام و برای سمند به کپی کردن طراحی بی وای دی برای کوییک نزول کرده
اشکان
۶ تیر ۱۴۰۲احتمالا همه فروشش داخل چین بوده و روسیه…. کشورهای غربی فقط استرالیا کمی فروش داره