بی وای دی BYDخودروهای چینی

BYD تولید ماهانه خود را به 300 هزار دستگاه خودرو می‌رساند

شرکت چینی BYD که تبحر خاصی در تولید خودروهای الکتریکی دارد با شیب زیادی در حال افزایش ظرفیت تولید خود است اما شاید این کار پیش درآمدی بر برنامه‌های بسیار بزرگ‌تر باشد. در ماه ژوئن BYD حدود ۱۳۴ هزار دستگاه خودروی پلاگین (هیبریدی و الکتریکی) را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رساند. این میزان فروش بیش از ۳ برابر سال قبل و حدود ۲۰ هزار دستگاه بیشتر از ماه می است. وانگ چوان فو رئیس BYD می‌گوید الکتریکی سازی صنعت خودرو بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت صورت می‌گیرد. رسانه‌های چینی می‌گویند شاید به‌ زودی ظرفیت تولید ماهانه این خودروساز به ۳۰۰ هزار دستگاه برسد. یکی از رسانه‌ها خبر می‌دهد رسیدن به چنین ظرفیت تولیدی در ماه آگوست عملیاتی خواهد شد و با توجه به اینکه BYD پس از سال‌ها حضور در بازار فروش کمتر از ۶۰۰ هزار دستگاهی در کل سال ۲۰۲۱ داشته این خبر در صورت واقعی بودن شوکه کننده خواهد بود.

مقاله رسانه‌های چینی درباره BYD بر اساس منابع غیررسمی منتشر شده و بنابراین برای تحقق چنین هدفی باید کارخانه‌های جدیدی تأسیس شوند. BYD هم‌اکنون شش کارخانه تولیدی در چین دارد که جدیدترین آن‌ها سایت تولیدی هفی است. این کارخانه چند ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده و بنابراین یکی از فاکتورهای مستقیم در افزایش ظرفیت تولید این برند به حساب می‌آید. کارخانه چانگشا BYD امسال به مدت ۲ ماه تعطیل بود اما از چند هفته پیش به تولید عادی خود ادامه می‌دهد. کارخانه فوژو نیز از یک شرکت ورشکسته چینی با نام دورسن موتور خریداری شد و با تبدیل فرایند تولید خودروهای درون‌سوز به الکتریکی در این کارخانه، BYD می‌خواهد سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را در آنجا تولید کند.

علاوه بر شش کارخانه موردبحث که برخی از آن‌ها هنوز خودروهای الکتریکی تولید نمی‌کنند، این کمپانی در حال تأسیس سه سایت تولیدی دیگر نیز هست که دو کارخانه طبق انتظارات تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی خواهند شد. ما از صحت‌وسقم اخبار منتشر شده در رسانه‌های چینی آگاه نیستیم اما در کل به نظر می‌رسد BYD سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در زمینه تأسیس کارخانه‌ها انجام می‌دهد و این به معنی ظرفیت تولید بالاتر خواهد بود؛ اما هنوز مهم نیست که آیا ظرفیت تولید ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو درست خواهد بود یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    از دوسا داشتنی ترین برند های چینی هستش که کارش درسته، ارزوی موفقیت دارم واسش

    موافقم 29
    مخالفم 6
  2. امیرشایان فرازی

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چین تا حدود ۲۰ سال پیش بدبخت ترین کشوری بود که فکرشو بکنین مردمش کار میکردن تا بهشون غذا بدن و الان شده غول اقتصادی دنیا

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      هنوز هم پر بدبخته فکر کردی بخاطر اب و هواش شرکت های چند ملیتی داخلش کارخونه دارن؟
      نیروی کار رو مفت میده
      تو امریکا و اروپا و خود ایران هم باید بیمه و… تهیه کنی برای نیروی کارت بعد توی آمریکا و اروپا نیروی کار هم بسیار گرونه

      موافقم 14
      مخالفم 25
      1. كارevol

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت داره انتظار داری همه میلیاردر باشن؟! قطر دو میلیون جمعیت داره بازم توش فقیر هست! هندل کردن این جمعیت مگه کشکه!

        موافقم 23
        مخالفم 8
        1. phonix

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          من نگفتم اوضاعش خرابه همین که داره تولید علم میکنه یکی از ده دانشگاه برتر اسیا رو داره خودش نشون دنده پیشرف بزرگ چینه سیاست گذاری بسیار خوبی دارن می تونید اوضاعشو با هند مقایسه کنید
          اینو گفتم برای اون دسته ای که از چی بت ساختن
          وگرنه کویت هم فقیر داره سوییس هم فقیر داره

          موافقم 11
          مخالفم 6
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          اینکه میگید فقیر داره یعنی چی ؟!

          این کلمه تو کشور ما شده دست‌مایه‌ی یه مشت سواستفاده‌گر و کسانی که حال کار ندارند یا عارشون میشه کار کنند ولی همیشه هم از فقر مینالند !

          تو هر نقطه‌ای از کره‌ی خاکی که باشید چه ایران چه چین چه سوئیس فنلاند کانادا آمریکا ، باید کار کرد بدونِ هیچ اِستوپی فقط کار کار کار تا با خودش رونق بیاره و اتفاقاتی مختلف بیوفته و تجربه‌ها کسب بشه تا ثروت به دست بیاد !

          چین از فقیرترین‌ها بود !
          دوبی از بی‌هویت‌ترین‌ها بود !
          اما امروز چی ؟!
          دنیای تفکر انسان‌ها امروز به جایی رسیده که دیگر گذشته و بالیدن به تمدن فقط به درد تعریف‌ها و دلخوش‌کُنَک‌ها میخوره !
          شما امروز کشورهایی را میبینید که تمدن دارند اما پول و فرهنگ ندارند چون همیشه در گذشته خودشان چرخ میزنند و از قافله عقب میمانند !

          امروز شیخ محمد حاکم دوبی بیان میکنه واضح که ما گذشته و تمدن نداریم اما حال را زندگی میکنیم و برای آینده برنامه میچینیم تا بهترین باشه !

          دنیا دیگر جای دُرُشکه‌ی اسب خر قاطر نیست ، در دنیای امروز اگر بخواهیم دَوام بیاوریم باید همرنگ جماعت شویم و تکنولوژی را با جهان شریک شویم تا مبادا خورده شویم و کمتر دشمن‌تراشی کنیم !

          یک عمر عرب‌ها را مَلَخ‌خور صدا میزدیم به کباب خوردن خودمان میبالیدیم و امروز فلافل خور شده‌ایم و آن‌ها پشت فرمانِ بهترین خودروهای دنیا میشینند و به کشور ما می‌آیند و کنار پراید و پژوها از ما سبقت میگیرند و به ریش ما میخندند چون خودمان خواستیم و میخواهیم !

          موافقم 20
          مخالفم 7
        3. phonix

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          تو چین کارگر کمترین دستمزد رو داره
          اگه بخوای مقایسه کنی میشه اینکه که کارگر مثلا تو شعبه آمریکای شرکت کریر خیلی کمتر نسبت به یه کارگر تو شعبه چین این شرکت باید کر کنه تا حقوق برابر بگیرن .
          از اون طرف این شرکت هردو محصول رو به یه قیمت میفروشه پس سود تولید محوصل تولید شده در چین براش بیشتره پس کارخونه خودشو در چین بزرگ تر میکنه پول بیشتر وارد اقتصاد چین میکنه و از اون طرف هم وند برابرشو وارد اقتصاد سرمایه داری آمریکا
          اینطور میشه که تمام ابر شرکت های دنیا تو چین فکتوری دارن.
          فاز روشن فکر الکی برندارید یکم تو نت سرچ کنید متوجه میشید حتی چندین بار گروه های کارگری چین سر این ماجرا ها اعتراضات سراسری برگزار کردن‌.
          یه نمونه هم میشه رسوایی بزرگ شرکت سامسونگ درباره حقوق کارگر ها
          مثال های دیگه این مشکل هم در پاکستان بنگلادش و هند و مکزیک دیده میشه به خصوص با برند های بزرگ تولید لباس مثل zara و…

          موافقم 7
          مخالفم 5
        4. phonix

          ۲۹ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          تو چین کارگر کمترین دستمزد رو داره
          اگه بخوای مقایسه کنی میشه اینکه که کارگر مثلا تو شعبه آمریکای شرکت کریر خیلی کمتر نسبت به یه کارگر تو شعبه چین این شرکت باید کر کنه تا حقوق برابر بگیرن .
          از اون طرف این شرکت هردو محصول رو به یه قیمت میفروشه پس سود تولید محوصل تولید شده در چین براش بیشتره پس کارخونه خودشو در چین بزرگ تر میکنه پول بیشتر وارد اقتصاد چین میکنه و از اون طرف هم وند برابرشو وارد اقتصاد سرمایه داری آمریکا
          اینطور میشه که تمام ابر شرکت های دنیا تو چین فکتوری دارن.
          فاز روشن فکر الکی برندارید یکم تو نت سرچ کنید متوجه میشید حتی چندین بار گروه های کارگری چین سر این ماجرا ها اعتراضات سراسری برگزار کردن‌.
          یه نمونه هم میشه رسوایی بزرگ شرکت سامسونگ درباره حقوق کارگر ها.

        5. سجادی

          ۳۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (235 ديدگاه)

          آرش استیلاف میگفت جمعیتش خیلی بیشتر ازینه و چندین ساله که آمار درست رو نمیدن

  3. Humer

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    دوباره بی وای دی داره با کارمانیا وارد بازار میشه
    فکنم تانگ
    خدا بداد برسه
    ایندفعه میخواد ۲ الی۳ ملیاردی پول مردم رو بخوره

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (404 ديدگاه)

      بی وای دی سهامدار آمریکایی داره (وارن بافت) و تا وقتی تحریمهای آمریکا برداشته نشه امکان نداره وارد ایران بشه.

  4. Dian

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (683 ديدگاه)

    دقت کردین جدیدا رامین دیده نمیشه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بهت منفی داده:)

      موافقم 11
      مخالفم 4
  5. پویان

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (827 ديدگاه)

    بی وای دی. عالیه. در بحث برقی. وهیبریدی.
    حتی مدل قدمیش، اس 6 هم که هست امتیاز خوبی گرفته.
    امریکا و چین دارن اروپا رو لوله میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      Bmw و پورشه و بنز دیگه حداقل برقی های خوبی دارن میسازن
      پژو هم بد مار نمیکنه با مدل های فعلیش
      رنو هم هست از اونور هم فیات
      فلکس هم داره اماده میشه

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. phonix

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        کار*
        امان از غلط تایپی

      2. حسین

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (404 ديدگاه)

        کاری که هیچکدوم از خودروسازهای غربی (به جز تسلا) هنوز نتونستن انجان بدن تولید انبوه و تیراژ بالای مدلهای برقی با قیمت مناسب هست. برندهای غربی صرفا مدلهای برقی گرون قیمت با تیراژ محدود تولید میکنند. بی وای دی به خاطر تولید قطعات اصلی در بحث قیمت که رقیبی نداره و در بحث تیراژ تولید بالا هم در حال حاضر به جز تسلا رقیبی نداره.

    2. phonix

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      با منی داداش؟

      1. GMA

        ۲۹ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        خیر،کامنتم در جواب پویان هست که اومده زیر کامنت شما و باعث سوء تفاهم شده

  6. Hamid

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام. از همان ابتدا با کل برندهای خودرویی چین متفاوت بود. در کل برند قابل احترام و معظمی است. صد حیف که کارمانیا نتونست در ایران پایبندش کنه، صد حیف.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. كارevol

    ۲۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بی وای دی تو بحث الکتریکی خیلی خوب داره کار میکنه،برند خوبیه

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا