بزرگترین خودروساز چین از سه محصول جالب توجه رونمایی کرد. شاسی بلند پهن پیکر دو دیفرانسیل برای طبیعتگری، خودروی پنجدر مناسب کاربری خانوادگی و یک ابرخوردوی مفهومی دو نفره، بیوایدی را خبرساز کردند.
بدون شک، بیوایدی یکی از خودروسازان مهم دنیا است. این برند، نهتنها بخش بزرگی از بازار میلیارد نفری چین را در اختیار دارد، فناوریهای ارزشمند مرتبط با خودروهای برقی نیز ارایه میدهد. بیوایدی توانسته است استانداردهای مورد نیاز بازار اروپا را کسب کند و حالا با مدلهای جدید، برای افزایش فروش جهانی آماده میشود. احتمالا به همین دلیل، BYD کلاسهای مختلف خودرو از هاچبک کوچک شهری تا شاسی بلند لوکس و حتی سوپراسپرت را مد نظر قرار داده است.
بائو نام برند زیرمجموعهی بیوایدی برای رقابت در کلاس شاسیبلندهای خانوادگی دو دیفرانیسل مناسب رانندگی آفرود است. . برند جدید به نام FCB مخفف Fang Cheng Bao این محصولات را عرضه خواهد کرد. طبیعتا برای ساخت این خودروهای برقی، برند چینی از تولیدات تویوتا شامل پرادو و لندکروزر الهام گرفته تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. حالت مکعبی بدنه، چراغهای کوچک و تزینات پلاستیک سیاهرنگ داخل سپرها، این موضوع را نشان میدهند.
بائو ۳ و بائو ۵ و بائو ۹ شاسیبلندهای جدید بیوایدی هستند. مدل کوچکتر، حس اسپرت و جوانپسند با تجهیزات مناسب آفرود ارایه میکند. بائو ۳ (تصویر بالا) از پرادو کوچکتر است اما از المانهای طراحی این خودروی ژاپنی مثل نصب زاپاس روی صندوق استفاده میکند. ابعاد بائو ۳ شامل طول ۴۴۵۵ و عرض ۱۶۱۵ و ارتفاع ۱۸۷۵ همراه فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتر است. مشخصات فنی این خودور هنوز مشخص نیست اما حدود قیمت ۲۷ تا ۴۰ هزار دلار پیشبینی میشود.
بائو ۵ یا لئوپارد ۵ قرار است یک شاسی بلند در ابعاد تویوتا پرادو ۴در، همراه پیشرانه پلاگین هیبرید باشد. امکان سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۸ ثانیه، جالبترین مورد فنی منتشر شده برای این خودرو است. از ترکیب دو موتور برقی با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، ۶۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتنمتر گشتاور برای بائو ۵ فراهم میشود. بیوایدی ادعا میکند این خودروی دو دیفرانسیل را با آستانه قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار عرضه خواهد کرد.
بائو ۵ تنوع بسیار خوبی از امکانات الکترونیک و تجهیزات رفاهی فراهم میکند. شرکت سازنده برای این خودرو، توان پیمایش ۱۲۰۰ کیلومتر، با شارژ کامل باتری و تکمیل باک بنزینی پیشبینی کرده است.
بائو ۸ با ابعاد تویوتا لندکروزر، نسخهی ساده و ارزان نسبت به شاسی بلند پرچمدار بیوایدی یانگ وانگ U8 است. اطلاعات فنی بائو ۸ هنوز مشخص نیست اما احتمالا مشابه بائو ۵، پیشرانه هیبرید با ۶۷۷ اسب بخار و ۷۶۰ نیوتنمتر خواهد داشت. شرکت سازنده آستانه قیمت این شاسی بلند چهار چرخ محرک را حدود ۷۰ هزار دلار اعلام کرده است.
دیگر محصول جالب بیوایدی که شب گذشته رونمایی شد؛ یک هاچبک خانوادگی پهنپیکر به نام Z9 با برند دنزا است. ظاهرا خودروی مذکور، مخصوص بازار اروپا ساخته میشود و سطح بالایی از توانایی فنی با امکانات رفاهی پیشرفته خواهد داشت. سه موتور برقی برای دنزا Z9 مجموع قدرت ۹۵۲ اسب بخار فراهم میکنند و این خودروی ۲۹۰۰ کیلوگرمی را به نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت میرسانند. ابعاد دنزا Z9 شامل طول ۵۱۸۰ و عرض ۱۹۹۰ و ارتفاع ۱۵۰۰ همراه فاصله محوری ۳۱۲۵ میلیمتر است. این خودرو با مدل تک موتوره و حدود قیمت ۳۵ هزار دلار تولید میشود؛ اما نسخهی کامل با ۹۵۲ اسب بخار و امکانات کامل، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
ساخت خودروی اسپرت توسط برندهای چینی، ارزش تجاری بالایی ندارد و معمولا با اهداف تبلیغاتی انجام میشود. از سویی دیگر، شرکت بیوایدی به عنوانی یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای برقی، احتمالا میتواند از فناوریهای خود برای تولید مدلهای اسپرت الکتریکی، نهایت استفاده را ببرد.
بائو سوپر ۹، از سبک چراغهای لامبورگینی اونتادور الهام گرفته و مشابه فراری مونزا یا مکلارن الوا، فاقد شیشهی جلو است. همچنین درهای کابین، حالت پروانهای دارند. از دیدگاه طراحی بیرونی، سوپر ۹ برتری واضح نسبت به یانگ وانگ U9 دارد. سوپر ۹ یک سوپراسپرت مفهومی محسوب میشود و شرکت سازنده، حتی برای نوع پیشرانه تمام برقی یا پلاگین هیبرید این خودرو، اطلاعات دقیقی ارایه نکرده است.
Sina_carshow
۲۹ فروردین ۱۴۰۳از اون fcb لئوپارد ۵ واقعا ازش خوشم اومد قیمت به شدت رقابتی داره هم قیمت پرادو هستش ولی سه برابر قدرت بیشتر تولید میکنه ( پرادو هیبرید رو نمیگم اون میره تو محدوده قیمتی ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار )
بی وای دی با یانگ وانگ u8 ثابت کرد تو افرود چیزی کم نداره از رقباش دوست دارم بدونم عملکرد بازارش چه طوره به نظر من یه تهدید بزرگ برا لندکروز و پرادو حساب میشن
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳(بی وای دی با یانگ وانگ u8 ثابت کرد تو افرود چیزی کم نداره از رقباش)
https://www.instagram.com/reel/C5oTjeUsUL5/?igsh=amhpZHVxZ2ZyMzJm
Sina_carshow
۲۹ فروردین ۱۴۰۳این ویدیو کاملش یوتوب هست از کانال wangcheng banshan chalet farm ویدیو رو قسمتیش رو ورداشته این کانال بیشتر خودرو های چینی رو به سخت ترین چالش ها میکشه و تو بدترین جاها ازشون تست میگیره طرف اومده چندثانیه اول ویدیو رو گذاشته در ادامه این نه فقط اینجا بلکه کل مسیر رو بالا میره
راستی پرادو و لندکروز رو این چنل تا حالا تست نگرفته تو این جاده مشابه ببینیم اونا چیکاره هستن
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تو آفرود حریف فورد برانکو رپتور و جیپ رانگلر ویلیز نمیشه اونا زاویه حمله و فرارشون بالای ۴۰ درجه هست
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۳در ضمن باید بگم که بی وای دی روی چند تا سنگ کوچک گیر کرد و به سختی جلو میرفت در حالی که تو بررسی برانکو رپتور، این ماشین از روی سنگ های بزرگ به راحتی رد میشه
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/ford/2022-ford-bronco-raptor-first-drive/&ved=2ahUKEwin1tXz9cmFAxWAMVkFHebjCjcQFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw3F-gOzYdxyWY1AugUq8THV
آرمان اشرف
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اون بنده خدا نظر شخصی اش گفت،از لحاظ ارزش خرید و قیمت و امکانات و حرفش درسته
این دوستمون بهش برخورد که چرا مقایسه کرده لینک اینستا از کلیپ تست ماشین چینی رو کرده،شما زیاد جدی نگیر،تو ایران بعضی ها چون خودشون کمتر از بنز و BMW و تویوتا سوار نمیشن،همیشه زیر پست ماشین های چینی،کامنت تمسخر و تخریب و یا ایراد گرفتن الکی میذارن،درحالی که تا ۵سال دیگه آلمان و بقیه اروپا از چین ماشین ارزون قیمت برقی و هیبریدی وارد میکنن،مثل ژاپن که چندساله داره byd وارد میکنه،امسال از چری و فاو و جیلی و برندهای معتبر چینی هم داره وارد میکنه
چیزی که مهمه،اول قیمت در مقابل کیفیت و امکانات هستش که ماشین چینی با قیمت نصف بقیه برندها،ارزش خرید بالایی داره که اتفاقا خارجی ها خوب متوجه این چیزا میشن
چون پول و وقت و هزینه های دیگه زندگی براشون واقعا مهمه
Rman
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اشکال نداره،شما همون پرادو و لندکروز و جیپ رانگلر و لندرور و رنجرووور خودت سوار شو
یجوری بعضی ها از ماشین های چینی ایراد میگیرن و مسخره میکنن انگار وسط موناکو زندگی میکنن و ماشین ۱میلیون دلاری سوار هستن
ژاپن که ماشین هاش پرطرفدارترین و قابل اعتماد ترین و محبوب ترین،تو آمریکا و اروپا هستش،چندساله بجای تولید ماشین برقی و هیبریدی متنوع و ارزان،از چین و برند بی وای دی خودرو برقی و هیبریدی وارد میکنه,حالا شما ناراحتی طرف نظر شخصی اش گفته؟
فقط تو ایران اینجوریه که دوستان سر برندهای خاص مثل اپل یا ماشین مثل لندکروز غیرت دارن و کل کل میکنن
درحالی که خودشون تاحالا هیچ کدوم نداشتن!!! البته به غیر از این دوست عزیزمون آقا طاها
Sina_carshow
۳۰ فروردین ۱۴۰۳حقیقتش من خودم تو کار ماشین هستم اسم پیج اینستام نام کاربریم اینجاس بدجور محو خودرو های چینی شدم تو امارات
درسته من از چین و سیاست هاش اصن خوشم نمیاد ولی منکر پیشرفتش اصن نیستم تو حوزه خودرو ها
Mohsen63
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بائو۵ ماشین خوبیه قدرت وگشتاورشم خوبه.به جای اینهمه آشغالای چینی که بیشترشون کیفیت ندارن و هیچ کجا به جز ایران خریدار نداره لااقل از این برند چینی که به اروپا ماشین صادر میکنه و کیفتش بهتر از بقیه هستش خودرو وارد ایران کنن.
زیزیگولو
۲۹ فروردین ۱۴۰۳موضوع همینه که یکی دوتا برند خودرویی چینی که تا حدودی نسبت به بقیه برندای چینی قابل قبولتر هستن وارد نمیشه و اکثراً آشغالتریناشون وارد میشن ……….. ولی با این وجود امیدوارم واردات خودروی چینی به حداقل برسه یا به صفر برسه چون همین الآنشم بیش از حد معمول سطل آشغال متحرک داخلی و چینی تو ایران وجود داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ فروردین ۱۴۰۳سر فرصت با قیمت ۷ – ۸ میلیارد تومن به بالا وارد خواهد شد، فرغون هم وارد ایران بشه چند برابر ارزش واقعی فروخته میشه
Dark Knight
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آقا اشتری تو دیوار چند روز پیش هونگچی h5 آگهی کرده بودن ۹ میلیارد و ۷۰۰ ماشینی که قیمتش تو بازار امارات به دلار آمریکا حدود ۲۵ هزار تا هست 😂 ( ایران سرزمین عجایب )
SS
۳۰ فروردین ۱۴۰۳بله متاسفانه
مدل h5 حتی سدان لوکس این برند هم محسوب نمیشه و در ریویو ها گفته میشه یه سدان سایز متوسط با چاشنی اسپرت! (بخوانید تعلیق خشک) هست.
اما در بازار مافیایی طوری تبلیغ، و با قیمتی فروخته میشه که انگار خودروی شخصی شی ژین پینگ رو از زیر پاش در آوردن اینجا گذاشتن برای فروش
ناخدا
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اگر این که میگی خوبه پس درجه یکهای اروپا و آمریکا دقیقاً چی هستن ؟
ehsan.fa
۲۹ فروردین ۱۴۰۳اون طناب قرمز چیه ؟ اونو از جلو میبستن که کاپوت نیاد بالا این چرا برعکسه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ فروردین ۱۴۰۳بعضی ماشینهای مخصوص آفرود از اینها دارند
اسمش هست Limb risers
کامنت شما باعث شد به دوستان در پدال بگم براش مطلب بنویسن
دانیال_Surrey،England
۲۹ فروردین ۱۴۰۳این پست که پایین تر بود چی شد یهو اومد بالا؟!
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۳من نمیفهمم وقتی هنوز نمیتونه از خودش یه طرح بده براچی میاد هی زیرمجموعه میزنه و سبد محصولاتش گسترش میده و دست میذاره رو چیزایی که هنوز خیلی زوده براش.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ فروردین ۱۴۰۳وقتی میلیاردها دلار سود سالانه داره و با هر استراتژی که داشته به استاندارد اروپا رسیده، یعنی موفق شده
Sina_carshow
۲۹ فروردین ۱۴۰۳تنوع باعث میشه رقابت تو این سگمنت بره بالاتر
Anti Tesla
۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای اینکه چینی ها به خودشون ایمان دارند و دست از موفقیت و پیشرفت نمیکشن.
وقتی تو یک زمینه از خودرو ها به موفقیت می رسند خودشون رو به اون زمینه محدود نمی کنند و به فکر گسترش و پیشرفت هستند.
دقیقا مثل حوضه نظامی که تانک های چینی ای که براساس تی ۷۲ و تی ۹۰ هستند بسیار بهتر از تانک های روسی بر اساس این پلتفرم،هستند.
وقتی یک محصول روسی رو در داخل تولید می کنند سعی می کنند اون رو توسعه بدهند و به همون بسنده نمی کنند.
SS
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ظاهرا چینی ها فقط عاشق برند جدید زدن و اشباع کردن بازار هستن
اما قیمت خوبی رو برای این مدلها اعلام کردن و اگر مثل شرکت های کره ای گارانتی 7 یا 10 ساله هم برای محصولات در نظر بگیرن شانس موفقیت خوبی دارن.
البته احتمالا تعرفه های واردات اروپا و امریکا دیر یا زود به سراغ چینی ها خواهد آمد
Dark Knight
۲۹ فروردین ۱۴۰۳برای اولین بار از یه ماشین چینی خوشم اومد ! اون اسپرت کار آخری خیلی خوشگله اصلا فکر نمیکردم یه برند چینی همچین خلاقیتی داشته باشه ! حتی اگه بگیم کپی از فراری مونزا sp2 هم بوده باز هم در آوردن همچین پروژه ای از یه شرکت چینی بعید بود ، در کل دمشون گرم همانطور که گفتم اینا اگه به این پیشرفت ادامه بدن و مدام ماشین های برقی که دارن رو ارتقا بدن در آینده نزدیک مثلا ۱۰ سال دیگه یا کمتر نمیشه هیچ ایرادی به خاطر چینی بودن ( مسائلی مربوط به قابلیت اطمینان ، کیفیت ساخت یا ایمنی ) ازشون گرفت اما حیف که تو ایران فقط میشه بنجل هاشون رو دید
Anti Tesla
۲۹ فروردین ۱۴۰۳قدم گذاشتن در راه بزرگان👌
𝐀𝐥𝐢
۲۹ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/featuredSuper9-1-1068×619-2.jpg به نظرتون چراغای جلوش شبیه اونتادور نیست؟
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۳جالبه. جلوش مخلوطی از اونتادور و sf90xx
۲۹ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری
شما هم به اینکه قیافه این ماشیناس اینجا خیلی چرت و مسخره هست اعتقاد دارید یا من اینطوریم؟
این بی وای دی یه ماشین خوب زد همون کپی لکسوس بود فکر کنم BYD S7 بود که آرم لکسوس میزدی فیس لکسوس میگرفت همه فکر میکردن پولداری
بقیش اشغاله
البته از نظر من
آخه چی هستن این اشغالا؟
کدوم آدمی ماشینای خوب تو اروپا ول میکنه میره سراغ این آشغالا
یکی لامبورگینی مناطق محرومه
یکی جیپ مناطق محروم
یکی پرادو مناطق محروم
آدم حالش به هم میخوره این ماشینا رو میبینه
Ali
۳۱ فروردین ۱۴۰۳دمت گرم
blackwing
۲۹ فروردین ۱۴۰۳جالبه یه برند چینی سالی ۲۰ مدل محصول معرفی میکنه اما یکی مثل تسلا هنوز داره نسل اول مدل S رو از ۲۰۱۲ تا الان تولید میکنه و تو ارائه و ساخت مدلهای جدید یا نسل جدید همین مدلهای کنونی به شدت ضعیف عمل میکنه
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اینکه چه تعداد محصول جدید معرفی کنی مهم نیست مهم اینه که ماشینت از لحاظ تکنولوژی و پرفورمنس حرفی برای گفتن داشته باشه که بی وای دی از این لحاظ حرفی برای گفتن نداره بر عکس تسلا
amirboss
۳۰ فروردین ۱۴۰۳چین به سرعت داره پیشرفت میکنه و این یه زنگ خطر برای خودروسازهای کل دنیاست.
چه از لحاظ تکنولوژی و چه طراحی و البته کیفیت.
حسین دهمرد
۳۰ فروردین ۱۴۰۳پنج متر هاچبک آخه؟
parhamiof
۳۰ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری لطفا یه مقاله راجع به نمایشگاه خودرو f1rst motors دبی کار کنید.
فکر کنم خاص ترین و بزرگترین نمایشگاه اتوموبیل تو جهان باشه.
تو پیج اینستاگرامش هم ادیت میزاره از ماشیناش.
Sab
۳۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی مجموعه BVD تلاش میکند تا با مجموعه خودروسازی Benelli آلمانی در کنار همکاری مشترک ۳خودروساز جهانی دیگر برای همکاری مشترک میشود…
علی جردن
۳۰ فروردین ۱۴۰۳چین چقدر پیشرفت کرده
چقدر خوب شدن خودروهای چینی هر لحظه هم در حال پیشرفتن
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اون ماشین پایینی رو از فراری مونزا اسکی رفتن
اصلا هم معلوم نیست 😂
sifi
۳۰ فروردین ۱۴۰۳وقتی مجموعه بی وای دی در تلاش برای رضایت همکاری مشترک با کمپانی Benelli آلمانی وجهانی است …
S
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اینکه تو همون سگمنت یه خودرو بدی کپی کاری محسوب نمیشه
مرسدس slr Stirling moss و لامبورگینی concept s هم تو همین سگمنتن بنظرت همشون از هم اسکی رفتن؟
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۴۰۳اگه بدنه رو از فراری و چراغ هارو هم از لامبورگینی کش بری میشه کپی
مکلارن هم به قول شما تو همین سگمنت یه ماشین داره به اسم اِلوا ولی قشنگ دقت کنی میبینی مثل این چینیا از رو فراری کپی نکردن
خودشون کل بدنه رو به زیبایی طراحی کردن
علی
۳۱ فروردین ۱۴۰۳هیچ کدوم جذاب نبودن
Ali
۳۱ فروردین ۱۴۰۳همشون کپی کاری هستن.یه مشت آشغال بی اصالت.
Ali
۳۱ فروردین ۱۴۰۳متأسفانه توی ایران به ما میخان تلقین کنن که خودرو آشغال بی اصالت مزخرف چینی برابری میکنه با خودروهای بااصالت اروپایی وژاپنی وامریکایی.وقتی سطح توقعاتو پایین آوردن،همون ماشین زباله چینی رو به قیمت همون ماشینای بااصالت بهمون قالب کنن.البته موفق هم بودن.
soltansobhan
۳۱ فروردین ۱۴۰۳نمیتونم از ماشینهای چینی ایراد بگیرم یا ازشون حمایت کمم چون چیز زیادی راجع پرفورمنس و باطنشون وجود نداره و باید چند سالی بگذره تا ببینیم بعد از یه مدت طولانی هم میتونن عملکرد خوب و قابلقبولی داشته باشن یا نه، ولی چیزی که از الان معلومه و میشه راجع بهش نظر داده طراحی بدنهی اونهاست. من از بچگی عاشق طراحی بدنهی خودرو بودم و تلاشهای زیادی تو این زمینه انجام دادم و الان یه چیزایی از این حرفه بلدم. با این حال از کاری که چینیها انجام میدن اصلا خوشم نمیاد، اونها توی طراحیهاشون اکث اوقات از ماشینهایی دیگه الگو میگیرن و به جای اینکه یه چیز جدید خلق کنن میان و یه طراحی هایکپی از ماشینهای معروف ارائه میدن و فقط یکم تغییرات توش ایجاد میکنن. مثلا همین سوپر اسپرت، جوریه که انگار یه لامبورگینی و فراری رو ترکیب کردن و همچین ماشین در اومده که اصلا به زیبایی هیچکدوم از اونها نیست. به نظر من برای یه شرکتی که چند سال از تاسیسش میگذره این کار اصلا قابلقبول و درست نیست. حتی اگر خیلیهای دیگه این کار رو انجام بدن.
ابولفضل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳من متوجه حرف بعضی از دوستان نمیشم دراینکه خودروهای آمریکایی و اروپایی یا حتی شرکت تویوتا برندن شکی نیست قطعا بهترین خودروسازی دنیا رو دارن ولی کمی ب بودجه جیبمون هم نگاه کنیم بد نیس الان چین داره با حداقل هزینه خودرو درست میکنه ک خداروشکر کارایی و طراحی شیک هم دارن باز بعضی ها ک پول خودروی ایرانی هم ندارن میان میگن پورشه x y عزیز من ما جهان سوم هستیم چ بخوایم چ نخوایم پس بهتره انقدر سخت نگیریم اینجا ایران چینی سوار نشی باید بری سایپا و ایرانخودرو سوار بشی یا بری ماشین ۲۰۰۸ برند بگیری ک ماهی ۱۰۰ تومن هزینشه…