با گذشت ۶ ماه از سال ۲۰۲۲، رشد تقاضا برای مدلهای جدید بیوایدی در چین، شرق آسیا و شمال غرب اروپا وجود داشته است.
طی نیمهی اول سال جاری میلادی، ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ خودرو ساخت BYD شامل انواع تمام برقی، پلاگین هیبرید و هیدروژنی تحویل خریدار شد. این آمار، رشد فروش ۳۱۵ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد. برای مقایسه جالب است بدانید تسلا طی همین مدت، ۵۶۴ هزار خودرو فروخته است.
بنابر شواهد موجود، نمیتوان بیوایدی را بزرگترین سازندهی خودروهای برقی دنیا معرفی کرد؛ چراکه تعداد مدلهای تمام الکتریکی تولید شده توسط این شرکت ۳۲۳,۵۱۹ دستگاه اعلام شده است. در کشور چین، خودروها از نظر نوع پیشرانه، به دو گروه تقسیم میشوند. یک دسته، تمام بنزینی و هیبرید هستند؛ اما گروه دوم با نام NEV (مخفف new energy vehicle)، شامل خودروهای پلاگین هیبرید، تمام برقی و هیدروژنی میشود.
مدیران بیوایدی در اطلاعیهی منتشر شده برای سهامداران و بازار بورس، تعداد کل خودروهای تولیدی از نوع NEV را برای سال ۲۰۲۲، حدود ۱/۱ تا ۱/۲ میلیون دستگاه پیشبینی کردهاند. باتوجه به اندک تولیدات هیدروژنی بیوایدی، میتوان نتیجه گرفت که احتمالا نیمی از کل تولیدات (۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه)، تمام برقی و نیمی دیگر، پلاگین هیبرید باشند. طی یک سال، قیمت سهام BYD حدود ۳۶ درصد رشد داشته است و حالا کل سهام این گروه خودروسازی، ۱۴۹ میلیارد دلار، ارزش دارد.
کراس اور بیوایدی سانگ که با دو نوع پیشرانه پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی تولید میشود، پرفروشترین خودروی شرکت سازنده در ماههای اخیر بوده است. طی یک ماه، ۳۲ هزار دستگاه از این مدل فروخته شده؛ درحالیکه سدانهای BYD Qin و BYD Han به ترتیب، ۲۶,۶۲۳ و ۲۵,۴۳۹ فروش داشتند. شاسیبلند پرچمدار بیوایدی تانگ نیز در ماه جون ۲۰۲۲، تعداد ۸,۱۳۴ تولید داشته است.
بیوایدی سانگ پلاگین هیبرید، ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد و پس از شارژ کامل باتریها، میانگین مصرف بنزین ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند. این مدل با سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه، آستانه قیمت ۲۳ هزار دلار دارد. نسخهی تمام برقی سانگ با قدرت ۱۸۴ اسب بخار، توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با یک شارژ ارائه میدهد. این کراساور با آستانه قیمت ۲۷ هزار دلار، در زمان ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
پدرام
۱۵ تیر ۱۴۰۱بیخود نبود ایلان ماسک می گفت چینی ها رقیب تسلا هستند
پویان
۱۵ تیر ۱۴۰۱سلام اقا پدرام خوبی
در تکمیل صحبت شما بگم ایلان ماسک گفته بود رقیب اصلی تسلا خودروسازان سنتی نیستن بلکه چینی ها هستن.
این بی وای دی کارش خیلی درسته.
ولی نمیدونستم خودرو هیدروژنی هم تولید میکنه
TML BN
۱۵ تیر ۱۴۰۱و خب دلایل دیگه ای هم وجود جمعیت چین خیلی زیاده و تنوع بیشتر و تمام اینها هست ولی واقعا آفرین بهش کاش به جای این چینی های افتضاح یکم از این چینی های خوب میومد
pedram7
۱۵ تیر ۱۴۰۱ایلان ماسک تا بخواد سایبرتراکو بیاره بی وای دی از تسلا هم با ارزش تر میشه
پدرام
۱۵ تیر ۱۴۰۱بله درست می فرمایید
برقیه جارو برقی
۱۵ تیر ۱۴۰۱جناب شما با اون یدونه کامنتت برای این اغراق بیش از حد از کجا اومدی
خیلی تاثیر گذار گفتی
دیگه نگو….
Pooriya.bmw.germany
۱۵ تیر ۱۴۰۱شکی نیست که چینی ها در ضمیمه خودروهای بنزینی بسیار ضعیف ظاهر شدند
ولی هرچقدر در خودروهای بنزینی ضعیف بودند
در خودروهای برقی قوی عمل کردند
بی شک کشور چین با جمعیت بسیار زیاد خود
به اصلی ترین بازار خودروهای برقی تبدیل میشود و همچنین تولیدکنندگان چینی در دسته بهترین تولیدکنندگان خودروهای برقی قرار خواهند گرفت
Radmehr
۱۵ تیر ۱۴۰۱دوستان جریان اون بوگاتی لاویتور تو تهران که ویدئوش اومد چیه؟
مگه الکی نبود؟
آخه پلیس تهرانم پستش کرده!!
برقیه جارو برقی
۱۵ تیر ۱۴۰۱به مغز و فکرت مراجعه کن جواب اونجاست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ تیر ۱۴۰۱اسم این ابرخودروی بوگاتی لا واچو نوار ( La Voiture Noire ) هست و فقط یک نمونه از اون در دنیا وجود داره
کریستیانو رونالدو مالک این بوگاتی هست و ظاهرا برای عقد قرارداد با تیم نفت تهران، اومده ایران
شایعه شده بود بلیط هوایپماهای ایران قراره گرون بشه، کریس هم برای صرفه جویی در هزینه ها با ماشین خودش از منچستر تا تهران رانندگی کرد. طفلی خیلی هم عجله داشت مبادا نفت تهران با عباس بوعزار قرار داد ببنده
Carlover
۱۵ تیر ۱۴۰۱بی وای دی خیلی خوب داره میره جلو
حمید
۱۵ تیر ۱۴۰۱بزارید سال ۲۱۰۰ که سایبرتراک بالاخره تولید بشه بازم تسلا اول میشه 😂
ehsan.fa
۱۵ تیر ۱۴۰۱آمار فروش اتوبوس رو هم اضافه کنید میشه بزرگترین خودردساز برقی. نصف بیشتر اتوبوس برقی اروپا رو بی وای دی میده
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱وارن بافت و بیل گیتس از بزرگترین سهامداران بی وای دی هستند
ارین صاحب جمعی
۱۵ تیر ۱۴۰۱خداوندا شکرت که این برند اشغال رو تو امریکا نمیبینیم
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱اتفاقا بی وای دی نسبت به باقی برندهای چینی ورودش به آمریکا احتمال بیشتری داره
چند وقت پیش خبرهایی اومد که دارن برای تولید اتوبوسهای مدرسه برقی با این شرکت مذاکره میکنن
همونطور که گفتم وارن بافت و بیل گیتس از بزرگترین سهامداران بی وای دی هستند
Radmehr
۱۵ تیر ۱۴۰۱همین آشغال صنعت خودرومونو میتونه با یه بشکن بخره
اگه آشغال بود انقد فروش میرقفت؟
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۱شما اطلاع نداری بی وای دی چند سال هست در کالیفرنیا اتوبوس برقی مونتاژ میکنه برای بازار آمریکا!!
پویان
۱۵ تیر ۱۴۰۱ارین اینطور نیست.
این شرکت از اروپایییها هم بهتره
حسین
۱۵ تیر ۱۴۰۱حقیقت اینه که تهدید بی وای دی برای تسلا واقعی هست و به نظر نمیاد گذرا باشه، چون تنها خودروی در شرف عرضه تسلا سایبرتراک هست که اونم جز آمریکا جاهای دیگه دنیا فروش زیادی نخواهد داشت. نکته دیگه اینه که بی وای دی حتی هنوز وارد بازارهای دیگه نشده و این فروش بالا صرفا در چین هست! اینها رو بذارین کنار این که بی وای دی باتری، ادوات الکترونیک و پردازنده رو هم خودش تولید میکنه و از کمبود تامین آسیب نمیبینه. واقعا آینده روشنی در پیش داره.
مهردادکمال
۱۶ تیر ۱۴۰۱متاسفانه بایست گفت در آینده نوادگان ما byd رو بیشتر از رنجرور یا ماشین های ایتالیایی خواهند شناخت چون متاسفانه تا امروز حرکت تاثییر گذاری تو صنعت محصولات الکتریکی به مانند چین نداشتن
E3a
۱۹ تیر ۱۴۰۱چی بگم والا