بی وای دی که در زمینه تولید خودروهای پاک در چین پیشتاز است با سه خودروی آتو ۳، هان و تانگ در نمایشگاه خودروی پاریس حضور یافته است. این خودروساز دو سال پیش حضور در قاره سبز را اعلام کرده بود و از فرصت برگزاری نمایشگاه پاریس برای جلب نظر مشتریان اروپایی استفاده کرده است. کراس اوور کامپکت آتو ۳، سدان هان و شاسیبلند تانگ جزو شاخصترین محصولات این برند چینی هستند که در چند بازار اروپایی عرضه خواهند شد.
آتو ۳ اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و در کشور چین با نام یوان پلاس شناخته میشود. این خودرو از پلتفرم ۳.۰ استفاده میکند و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۴۵۵/۱۸۷۵/۱۶۱۵ میلیمتری دارد و فاصله بین محوریاش به ۲۷۲۰ میلیمتر میرسد. آتو ۳ با این مشخصات در کلاس شاسی بلندهای C که محبوبیت زیادی در اروپا دارند قرار میگیرد. اگرچه نسخه چینی این خودرو در نسخههای متنوعی عرضه میشود اما آتو ۳ بازار اروپا از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده کرده و باتری ۶۰.۴۸ کیلووات ساعتی آن شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری را ارائه میکند. این خودرو در تستهای یورو انکپ توانسته ۵ ستاره ایمنی را کسب کند.
اما سدان هان در سال ۲۰۲۰ و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی و الکتریکی معرفی شده هرچند در اروپا فقط نسخه الکتریکی عرضه میشود. هان طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۹۵/۱۹۱۰/۱۴۹۶ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۲۰ میلیمتر است. این خودرو ابعادی مشابه تسلا مدل S دارد. سدان هان در اروپا از دو پیشرانه با قدرت ترکیبی ۵۱۰ اسب بخار استفاده میکند. بی وای دی با افتخار اعلام میکند هان در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حتی این عدد را روی درب پشتی هان نوشته است. به لطف باتری ۸۵.۴ کیلووات ساعتی، هان شعاع حرکتی ۵۲۱ کیلومتری دارد.
سومین خودروی بی وای دی در نمایشگاه پاریس شاسیبلند سه ردیفه و بزرگ تانگ است. این خودرو قدیمیترین محصول بین سه خودرو بوده و در سال ۲۰۱۸ معرفی و در سال ۲۰۲۱ فیس لیفت شده است. طول/عرض/ارتفاع تانگ به ترتیب برابر با ۴۸۷۰/۱۹۵۰/۱۷۲۵ میلیمتر و فاصله بین محوری آن ۲۸۲۰ است که با این تفاسیر بین تسلا مدل Y و تسلا مدل X قرار میگیرد. البته فاصله بین محوری تانگ کوتاهتر از هر دو خودروی تسلا است. این قدبلند چینی از همان قوای محرکه ۵۱۰ اسبی هان استفاده میکند و باتری ۸۶.۴ کیلووات ساعتی و برد ۴۰۰ کیلومتری دارد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این برند چینی جدای از سه محصول الکتریکی یاد شده میخواهد سدان جدیدتر Seal را نیز برای رقابت با تسلا مدل ۳ راهی جادههای اروپایی کند. بی وای دی نهایتاً هاچبک الکتریکی دلفین را نیز برای ربودن مشتریان فولکسواگن ID.3 عرضه خواهد کرد.
AMANTE
۲۷ مهر ۱۴۰۱کار سختی در پیش داره ولی برای پیشرفت لازمه اینکار رو انجام بدن.
چین از کشوری که مردم اش توان خرید ماشین نداشتن و اگه هم داشتن دولت نمیذاشت، تبدیل شده به چنین کشوری.
AMD
۲۷ مهر ۱۴۰۱و ما …..
meysam
۲۷ مهر ۱۴۰۱داشبورد اون کراس آبیه انگار روش یه روکش انداختی، ولی ابعاد و الگوشو خوب نتونستی دربیاری
ولی فنیشون خیلی خوبه