سدان تازه بیوایدی در دو نسخه برقی و هیبریدی و با قیمت ۱۶ هزار دلار به فروش خواهد رسید.
سدان تازه بیوایدی که با نام «کین L DM-i» شناخته میشود پیش از آغاز فروش رسمی به نمایندگیهای خودروی چین رسیده است. این سدان خانوادگی سایز متوسط که با پیشرانهای پلاگین هیبریدی طراحی شده است، با قیمت حدودی ۱۶,۶۰۰ دلار به فروش میرسد و حالت تمام برقی میتواند مسافت ۹۰ کیلومتر را بپیماید.
نام این خودرو از نام نخستین سلسله پادشاهی چین به عاریه گرفته شده است و هماکنون در دو نسخه کین پلاس EV و کین پلاس DM-i (پلاگین هیبریدی) به فروش میرسد. فروش نسخه برقی این خودرو در چهارک نخست سال ۲۰۲۴ میلادی به بیشاز ۱۰۷ هزار دستگاه رسید. در نتیجه، بیوایدی تصمیم گرفت تا نسخهای بالاردهتر را با موتور هیبریدی روانه بازار کند.
شرکت بیوایدی خود تصاویر این سدان جمعوجور را منتشر کرد که در نمایندگیهایش در سراسر چین جا خوش کرده است. هماکنون با توجه به تصاویر رسمی میتوان دو رنگ بدنه سفید و نقرهای را دید که زینتی بر زبان طراحی کنونی بیوایدی محسوب میشودند. استفاده از چراغهای LED کشیده، جلوپنجره کوچک، بسته و براق که میزبان لوگوی خودرو شده و هواکش یکدست بزرگ زیر آن المانهای آشنا این برند چینی به شمار میروند که تقریبا در تمام خودروهایش از آنها استفاده میکند.
کابین کین پلاگین هیبریدی میزبان فرمان سه پره منحصربهفرد بیوایدی شده است. وظیفه نمایش اطلاعات مهم رانندگی بر پایه یک نمایشگر پشت فرمان گذاشته شده است که در کنار نمایشگر مرکزی با قابلیت چرخش ۹۰ درجهای، پکیجی بهروز را در اختیار مشتریان چینی قرار میدهد. بیوایدی پا را از امکانات عادی کمی فراتر گذاشته و یک دسته تعیین دنده جمعشونده موسمومبه «قلب بیوایدی» را برای کین طراحی کرده است که با عملکرد آنالوگ خود، دکمههای فیزیکی کابین را همراهی میکند.
سدان کین L DM-i با ابعاد ۴,۸۳۰ در ۱,۹۰۰ در ۱,۴۹۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۹۰ میلیمتری طراحی شده است که ذرهای از نسخه سدان عادی بزرگتر است. همین افزایش ابعاد به بهبود فضای داخلی کین L DM-i کمک فراوان کرده است.
سدان تازه چینی از نسل پنجم سیستم هیبریدی شرکت بیوایدی استفاده میکند. در قلب آن، یک واحد ۱.۵ لیتری تنفسطبیعی قرار گرفته که ۹۹ اسب بخار قدرت خروجی دارد. پیشرانه یادشده در کنار یک الکتروموتور ۲۱۵ اسب بخاری کار میکند که نیرویش را از بسته باتری LFP ساخت خود بیوایدی و زیرمجموعه تجاریاش، «فیندریمز»، دریافت میکند. نسخه پایه و بالارده کین L DM-i هیبریدی بهترتیب به باتریهای ۱۰.۰۸ و ۱۵.۸۷ کیلووات ساعتی مجهز میشوند که درحالت تمام برقی و با هر بار شارژ کامل، بهترتیب تا ۶۰ و ۹۰ کیلومتر راننده خود را همراهی میکنند.
فروش رسمی این سدان از چهار روز دیگر بهطور رسمی و با قیمت ۱۶,۶۰۰ دلار آغاز خواهد شد. نسخه برقی این خودرو با نام کین پلاس DM-i با محدوده قیمت ۱۱ تا ۱۷.۴ هزار دلار به فروش میرسد. نظر شما درباره این سدان هیبریدی چیست؟
Chromstone3
۵ خرداد ۱۴۰۳چهره ی زیبا و معقولی داره ، طراحی داخل کابین هم ساده ، مینیمال و به خصوص در عقب آرامش بخشه .
امکانات و آپشن های مناسبی رو هم شامل میشه .
در کل سدان خوش ساخت و دوست داشتنی ایه .
احسان
۵ خرداد ۱۴۰۳یعنی خیلی از کشور ها خصوصا کشور های کم درآمد مردمشون حداقل از این دامپینگ چینی ها بهره مند شدن(استثنا کشور هایی که خودروسازی معروف دارند ضرر می بینند اون هم در بلند مدت) ما نه تنها بازارمون شده چینی بلکه حتی همون چینی دامپینگی هم گران تر در میاد.(ملت ضرر می کنند و مملکت هم ضرر می کنه و تنها عده ای سود کلان میبرند).
اکبر
۶ خرداد ۱۴۰۳شما باید به قیمت دامپینگ چینی سود وحشتناک داخلی ها کمسیون مدیران و ماموران خرید که چینی ها میدن و بعد رو فاکتور اضافه می کنند و هزار رقم عوارض رو اضافه کنید واسه همین چینی ها هم اندازه تویوتا و بقیه در میان
Vahid
۵ خرداد ۱۴۰۳خدایش خیلی قیمت اش پایینه با این پول توی ایران 207 میدند که قدرت موتورش اندازه فقط موتور بنزینی این هست واقعاً دو دهه عقبیم در صنعت خودروسازی
ارمان
۵ خرداد ۱۴۰۳یه عکس از نمای عقب هم میذاشتین بد نبود
الهام تبسمی
۵ خرداد ۱۴۰۳الهه زیبایی
علی
۶ خرداد ۱۴۰۳ماشالا به این پیشرفت دمتون گرم😍
ارسلان
۶ خرداد ۱۴۰۳بد عکسهایی گذاشتی….
این بدرد ایران میخوره ، چی میرند میارند اینا خداوکیلی…چش بازار و در آوردن با این انتخاب هاشون
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۳ماشاالله BYD!
فقط حمله اتمی می تونه این چینی ها سرجاش بنشونه که در اون صورت کره زمین به یغما فرو میره.
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳اگر ایران بود سپرو سقف ماشینو رنگ قرمز میزدن به عنوان خودروی خفن میدادن بازار
خفن اونا :
خفن ما 》》》》》》》
احسان
۱۲ خرداد ۱۴۰۳واقعا نسخه برقی از ۱۱ هزار دلار شروع میشه
واقعا قیمتش مناسبه
طراحی اش هم خوبه
Byd هم کیفیت تقریبا قابل قبولی داره