BYD چین اعلام کرد فروش محصولاتش در اولین ماهی که هیچ خودروی بنزینی تولید و عرضه نمیکند با افزایش قابلتوجهی مواجه شده است. این خودروساز چینی در ماه آوریل تعداد ۱۰۵۴۷۵ دستگاه خودروی سواری به همراه ۵۶۷ دستگاه خودروی تجاری الکتریکی به فروش رسانده است. از بین ۱۰۵۴۷۵ دستگاه خودروی فروخته شده تعداد ۵۷۴۰۳ دستگاه دارای قوای محرکه تمام الکتریکی و ۴۸۰۷۲ دستگاه باقی مانده نیز دارای قوای محرکه پلاگین هیبریدی بودهاند. این آمار حاکی از افزایش فروش ۲۵۶ و ۴۳۸ درصدی هستند. شایان ذکر است BYD در ماه مارس فروش خودروهای تمام بنزینی را بهطور کامل متوقف کرده بود.
سهماهه اول سال جاری میلادی نیز برای این خودروساز پربار بوده است. BYD در این مدت ۳۹۷۴۲۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که رشد قابلتوجه ۱۶۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ نشان میدهد. بیشک آنچه اهمیت بیشتری دارد افزایش فروش ۳۸۸ درصدی خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی BYD و رسیدن آنها به ۳۹۲۳۷۱ دستگاه است. همچنین فروش محصولات بنزینی این برند نیز با کاهش ۹۳ درصدی به ۵۰۴۹ دستگاه رسیده است.
BYD برنامههای مفصلی برای توقف تولید و فروش خودروهای درونسوز داشته است. مدیر اجرایی این شرکت سال پیش تائید کرد خاتمه عرضه محصولات درونسوز قبلاً توسط دولت چین تائید شده است و آنها از تولید خودروهایی با انرژی جدید حمایت میکنند. این مدیر ارشد افزوده است تولید محصولات بنزینی BYD در سال ۲۰۲۲ پایان مییابد. مدیر ارشد BYD همچنین خاطرنشان ساخته است این برند در نهایت فقط به تولید خودروهای الکتریکی خواهد پرداخت و بنابراین خودروهای پلاگین هیبریدی نیز در آینده به خاطرات میپیوندند.
BYD به شرکتهایی همچون فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو و جگوار لندروور پیوسته است، کمپانیهایی که میخواهند تا سال ۲۰۴۰ برندی عاری از محصولات درونسوز باشند. بیوایدی اخیراً پیشنمایشی از جدیدترین سدان تمام الکتریکی خود با نام Seal ارائه داده است که رقیبی برای تسلا مدل ۳ محسوب میشود.
Arshia m3csl
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی طراحی محصولات byd قوی شده چین هنوز خیلی راه داره تو پیشرفت خودرو سازی ولی بهتر شدن ماشین های چینی به نصبت چند سال قبل
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظر من چین از کُره جلو زده و دیگر باید خودروسازان بزرگ به فکر تهدید چینیها باشد که جهانِ خودرو در آینده کلاً برایِ چینیهاست !!!!!
پویان
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شرکت بسیار عالی رقیب تسلا. حتی ماشینهتی قدیمیش هم خوبه.
فقط یه سوال این توقف زود هنگام باعث ضرر به خاطر سرمایه گذاریهای قبلی شرکت روی خوردوهای بنزینی نمیشه؟! سه سال دیگه متوقف میکرد بهتر بود
جنوب
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چینی وارد میکنی حداقل این شرکتارو بیار نه تیگو و فیدل و لیوان و جک و جونور …
دانا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱همین جک وجونورها خواهیم دید چند سال دیگه به چه جاهایی میرسند وما همچنان پراید را به تیبا و… نام میدهیم ومی سازیم.
new RAMIN
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱علت اینکه بااینکه مدلهای بنزینی حذف شد ولی فروش همچنان بالاس به این علته که محصولات byd هم هایبرید بودن هم برقی هم بنزینی. یعنی تانگ سانگ هان و mpv ها به 3 صورت عرضه میشدن خریدار میتونست بینشون انتخاب کنه. البته خودروهایی هم داشته کلا از اول برقی بودن. خودروهای برقی و هایبرید خیلی تو چین محبوب شده خب طبیعی هست رشد فروش خوبی داشته باشه.
پدال نوشتی byd در 3 ماه اول سال 2022 در چین 397هزار دستگاه فروخته. byd طی 4ماه 397هزار خودرو فروخته نه 3 ماه. اینجا اشتباه نوشتید//در طی 3ماه 289هزار دستگاه فروخته.
باتوجه به عرضه byd seal اونم تا چندماه دیگه قطعا تاثیر زیادی روی فروش bydمیزاره.
وقتی آمار فروش خودروهای برقی و هایبریدی چینی هارو با رقبای جهانیشون تو چین مقایسه میکنم یعنی فقط میگم هعی روزگار…کیلومترها فاصله. یعنی اصلا برقی و پلاگین هایبرید های برندهای دیگه رو قبول ندارن…فقط تولید ملی…(البته تسلا یه پدیدس این وسط هرجا میره میترکونه… البته فقط مدل3وy!)داستان اونجایی ترسناک میشه میبینیم تو هلند هم برای هایبرید چینی یعنی لینک اندکو01 صف بستن! تو نروژ هم چینی ها خوب میرن جلو. لینک هم موجوده…
امیدوارم بخاطر حال کاربرای ایرانی بوگاتی سوار هم که شده ماشین های پرنده یا چمیدونم ماشین های زیر زمینی یا یه چیزی ابداع بشه چینی ها آینده صنعت خودرو رو در دست نگیرن… وگرنه با همین دنده بره جلو در آینده نچندان دور شاهد پریدن مردم تو سایت های داخلی و فحش فحش کاری بهم دیگه بخاطر اینکه مردم دنیا ماشین چینی میخرن خواهیم بود😂 (دقیقا همین اتفاق 6الی8سال پبش نسبت به برندهای کره ای رخ داد. کامنت های قدیم ماشین کره ای سایت های ایرانی مختلف رو ببینید میفهمید منظورمو. میتونید از همین پدال شروع کنید…البته این داستان تا همین الان هم ادامه داره تو پدال😐)
https://gadgettendency.com/one-of-the-leaders-of-the-chinese-automotive-industry-changan-enters-the-markets-of-europe-and-north-america/
شاید فقط یه حرف باشه از نظر دوستان بوگاتی سوار…اما بنظرتون برندی که مراکز تحقیق توسعه در ژاپن(🙃) میشیگان آمریکا(😊)محل پدیدار شدن اسب رقصان یعنی ایتالیا(🙄) مرکز توسعه در بریتانیا(🙂)و به تازگی مرکز طراحی مونیخ آلمان رو داشته باشه و با فورد آمریکا همکاری داشته باشه میاد همچین ادعایی میکنه بعد عملیش نکنه!؟داریم همچین چیزی اصلا؟اگر اتفاق عجیبی رخ نده این اتفاق که در لینک زیر مشاهده میکنید رخ خواهد داد. البته این فقط یکیشونه… بقیه برندها هستن.
بنظرم ما که سهمی از هیچکدوم برندها چه غربی چه شرقی نداریم.پس بهتره بشینیم و رقابت رو ببینیم و لذت ببریم… تعصب رو بندازیم کنار…
Dian
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱Byd
Li auto
Nio
Xpeng
Geely
Changan
Dongfeng
Greatwall
Faw
اینا جزو برند های مطرح چینین
و اونایی که از بیشنون به ایران اومدن تقریبا هیچ کدومشون تو بازار ایران موفق نشدن (بجز دانگ فنگ)
اگه مردم پول دناپلاس رو میدادن بسترن یه چیزی مثل فاو بسترن چینی میخریدن، هم مرگ تصادفات کمتر بود ، هم خیابونا رنگی تر
البته خدمات پس از فروش هم مطرحه که میتونه دردسرساز باشه
محسن
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱الان به جای این ماشین های بی کیفیت چینی میتونستیم ماشین های جدید کره ای و ژاپنی وارد کنیم ولی از اونجایی که روابطمون با دنیا خیلی خوبه خودمون رو وابسته کردیم به چین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مشکل اینجاست که ماشین بی کیفیت چینی هم وارد نمی شه
چندتا چری و جک از قدیم بودن و هستن
ملت اگر بی وای دی و چانگان جدید از نزدیک ببینن، حتی با قیمت یک میلیاد تومن براش صف می کشن
Dian
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اون ماشین روی عکس مقاله دقیقا چیه؟
دقیقا زیر همون مقاله یه مقاله دیگه هست که عکسش دنا پلاسه
وقتی قیافشونو مقایسه میکنم قشنگ مشخصه مردم چه آشغال هایی سوار میشن
خودرو های سایپا که بمانند
behn00d
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱نوری تازه از طرف چین
علی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چین کع همه تمسخر میکردن. منم همینطور ولی هر چیزی که راهذخودش رفت و درست مدیریت شد حتماموفق میشه. الان کشندههای سنگین خیلی خوبی داره بالای 450اسبی ریتاردر دار. البته اینجا رفتن زیر 420ضعیفاشو اوردن