وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جزئیات اولیه از شاسیبلند هیبریدی BYD سی لاین ۰۵ را منتشر کرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، سی لاین ۰۵ دومین عضو خانواده سی لاین پس از مدل ۰۷ برقی خواهد بود و در بحث ابعاد و تناسبات اندکی کوچکتر از تسلا مدل Y به نظر خواهد رسید. دو نسخه از BYD سی لاین ۰۵ در کاتالوگ منتشر شده وجود دارد که هر دو از نوع هیبریدی هستند و قرار است در یک کارخانه در شمال غرب چین تولید شوند.
طول/عرض/ارتفاع این شاسیبلند پنج نفره به ترتیب برابر با ۴۷۱۰/۱۸۸۰/۱۶۹۰ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۷۱۲ میلیمتر میرسد. به این ترتیب سی لاین ۰۵ جدید اندکی کوچکتر از تسلا مدل Y با طول/عرض/ارتفاع ۴۷۵۰/۱۹۲۱/۱۶۲۴ میلیمتر و فاصله بین محوری ۲۸۹۰ میلیمتر خواهد بود. وزن دو نسخه هیبریدی این خودروی جدید ۱۶۳۵ و ۱۷۶۵ کیلوگرم اعلام شده و هر دو حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دارند.
اما نیروبخش BYD سی لاین ۰۵ جدید پیشرانه درونسوز ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۹ اسب بخار و یک موتور برقی با حداکثر خروجی ۱۶۱ اسب بخار است. در تصاویر منتشر شده از این خودرو نام سی لاین ۰۵ به چشم میخورد اما شاید پیشوند DM-i هم به این نام اضافه گردد. همانطور که گفته شد این خودرو دومین عضو خانواده سی لاین پس از ۰۷ برقی به شمار میرود. مدل سی لاین ۰۷ قیمت پایه ۲۶ هزار دلاری دارد و از ماه می پارسال در بازار عرضه میشود. انتظار میرود شاسیبلند یاد شده از پنجمین نسل تکنولوژی دوال مود DM این برند سود ببرد، مجموعهای که مصرف انرژی پایینتری دارد. BYD این تکنولوژی را در دو سدان هیبریدی خود یعنی شین L DM-i و سیل ۰۶ DM-i بکار برده است، خودروهایی که شعاع حرکتی ترکیبی آنها به بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر میرسد.
علی Shelby
۲۴ تیر ۱۴۰۳چین چجوری هر روز دو تا ماشین معرفی میکنه
کرگدن باواریا
۲۴ تیر ۱۴۰۳علی شلبی یه جوری این سوال رو میپرسی انگار چین کلا یه کارخونه و برند داره و خروجی یکیه !
وهب معمارباشی
۲۴ تیر ۱۴۰۳بجای واردات خودروهای برقی که هیچ زیرساختی براشون نیست و تولید خودروهای پرمصرف داخلی، بیان از این خودروهای هیبریدی مونتاژ کنن، هم مصرف بنزین بصورت قابل توجهی میاد پایین و میتونیم صادرکننده بنزین بشیم
رامین
۲۵ تیر ۱۴۰۳مگه ما حق تصمیم گیری در مورد مسائل داخلی و یا خارجیه خودمونو داریم؟ما حتی در مورد ریز ترین مسائل هم حق نداریم هیچ نظری از خودمون ارائه بدیم.البته تو بحث انتخاب محصول از بین محصولات چینی حق انتخاب داریم ولی اینکه بخوایم بگیم نه،ما میخوایم بریم سمت یک کشور یگه فعلا امر محالیه.
علی Shelby
۲۵ تیر ۱۴۰۳الان کشور های دیگه هم چند تا خودرو سازی دارن
ولی هر روز ماشین معرفی نمیکنن
این هنر نیست هر روز یه شرکت پایه گذاری کنی
بعد اون شرکته هر روز یه ماشین بده بیرون
این از ارزش کار شرکت کم میکنه که هر روز یه ماشین
میدن بیرون
هادی هاونگی
۲۵ تیر ۱۴۰۳کاش به جای خودروهای چینی که مونتاژ و وارد می شود ۴ برند معتبر با توان و گشتاوری بالاتر با تعرفه های پایین تر برای سلایق مختلف وارد کشور می شد که خودروی ۲ میلیاردی رو دلال با قیمت ۱۵ میلیارد به مردم بیچاره نمی انداخت در این صورت هم قیمت ها تعدیل شده و هم افراد با مابقی سرمایه خود ۵ مورد کسب و کار ویا مسکن ایجاد می کردند که اقتصاد کشور درست می شد.
چطور می شود خودرو اکستریم با چنین قیمت دلاری وارد شود ولی پرادو و راو ۴ نمی شود وارد شود؟