شرکت چینی بی وای دی جزئیات اولیه و تصاویر خودروی جدید خود سیل ۰۶ GT را منتشر کرده است.
بی وای دی سیل ۰۶ GT رقیب بالقوه خودروهایی همچون فولکسواگن ID.3 و کوپرا بورن محسوب میشود. پیشنمایش خودروی موردبحث اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی پکن و در قالب کانسپت اوشن M صورت گرفت و حالا سیل ۰۶ GT فاصله بین هاچبک دلفین و سدان سیل استاندارد را پر خواهد کرد. طراحی محصول جدید بی وای دی در مقایسه با کانسپت اوشن M تا حدودی تعدیل شده و دیگر خبری از اسپلیتر گیرای جلو، رکابهای جانبی و اسپویلر نیست هرچند خودروی تولیدی از همان رینگهای اسپرت مشابه محصولات آلفارومئو استفاده میکند. داخل کابین شباهت زیادی بین بی وای دی سیل ۰۶ GT با نسخه استاندارد سیل وجود دارد و در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده است.
این نمایشگر اکثر عملکردهای اصلی همچون سیستم تهویه را در خود جای داده اما دکمههای فیزیکی نیز در کنسول مرکزی وجود دارند. سیل ۰۶ GT از معماری پلتفرم ۳.۰ برخوردار است که در خودروهای دلفین و سیل نیز بکار رفته و از نسل جدید باتریها پشتیبانی میکند. بی وای دی تا چند روز دیگر مشخصات فنی کامل این خودرو را منتشر خواهد کرد. بر اساس تستهای CLTC چین، سدان سیل فیس لیفت با یکبار شارژ مسافت ۶۵۰ کیلومتری را طی میکند که نسبت به نسخه قبلی کمی کاهش یافته است. به این ترتیب انتظار میرود برد خودروی موردبحث بر اساس استانداردهای WLTP اروپا حدود ۵۱۵ کیلومتر باشد.
سدان بی وای دی بهصورت تک موتوره و با قدرت ۳۰۸ اسب بخار و همچنین دو موتوره ۵۲۳ اسب بخاری عرضه شده است. درصورتیکه سیل ۰۶ GT از پیکربندی تک موتوره دیفرانسیل عقب استفاده کند رقیب محصولاتی همچون کوپرا بورن VZ و فولکسواگن ID.3 GTX خواهد بود. با اینکه قیمت رسمی این خودرو مشخص نیست اما گفته میشود بهای سیل ۰۶ GT جدید از حدود ۲۱ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۸ هزار دلار خواهد رسید.
هراکلیوس
۷ شهریور ۱۴۰۳گروه پدال از فیلمی که از کیفیت اشغال ریرا اومده بیرون نمی خواهید چیزی نشر بدید
جواد عقیلی
۷ شهریور ۱۴۰۳درود. اون ویدئو به دلایل خاصی منتشر شده و ارزش نداره. نسخه نهایی ریرا که توی خط تولید ساخته بشه حداقل دو ماه دیگه وارد بازار می شه و تست یک خودروی پروتوتایپ اولیه بدون درنظر گرفتن این نکات غیرحرفه ای هست. ما هم ریرا رو تست کردیم و نسخه نهایی اون بعد از تولید رو هم تست خواهیم کرد. ویدئوی بررسی نسخه پروتوتایپمون هم هفته آینده منتشر خواهد شد. البته یادآور بشم که ما طرفداری این خودرو رو نمی کنیم و مشکلاتی هم توش دیدیم ولی حب و بغضی هم نداریم و نظرمون رو منصفانه خواهیم گفت.
کرگدن باواریا
۷ شهریور ۱۴۰۳یه جوری میگین ارزش نداره اطلاع رسانی بشه انگار تو این دو ماه قراره چیکارش کنن !
ایرانخودرو یه آشغال ساخته آشغالتر از قبلیا ، گرونتر از قبلیا ، کوچیکتر و زشت تر از قبلیا ، چندین ساله داستان همینه حالا دو ماه هم روش ، این آشغال با یک میلیارد و سیصد تومان قیمت با اون کیفیتش انشالله تو این دو ماه تبدیل به لندکروز خواهد شد انشالله 💯👋✨️🪄
لندکروز نه ، همون کیفیت لیفان ایکس ۶۰ هم داشته باشه برام قابل قبوله انشالله ✨️🪄👋💯 دو ماه جادویی در انتظار ایرانی 👑💎
Shayan
۷ شهریور ۱۴۰۳کیفیت سمند دهه ۹۰ هم باشه اصلا قابل قبوله ، راه دوری نرو
froG-driVer
۷ شهریور ۱۴۰۳طرفدار کیفیت زیرا نیستم
ولی دیگه پروتوتایپ رو که بررسی نمیکنن وجدانا.حتی برند های معتبر.
اینو دیگه همه میدونن.همه.
amirkhanzadeh
۷ شهریور ۱۴۰۳چینی خوشم نمیاد ولی پیشرفت شرکت بی وای دی واقعا تو این چند سال خیلی خوب بوده
ای کاش این دی آن ای به خودرو ساز های ایرانی هم منتقل می شد تا اونا هم غیرت پیدا می کردند اشغال چرخ دار تولید نمی کردند
new reventon
۷ شهریور ۱۴۰۳کشور ما همه چیزش کمنیستیه بجز اقتصادش
اقتصادش، اقتصاد بازار آزاده در سایه تحریم، البته با قیمت گذاری دستوری (کلا یه پارادوکس بزرگی هسته)
اقتصادش هم باید کمنیستی بشه، مثل چین که دولت صاحب صنعت باشه تا بتونه تو این شرایط اوضا رو برای مردم خوب کنه. در غیر این صورت با این فرمون هیچ راهی برای بهبود اوضاع نیست.
nima.jdm
۹ شهریور ۱۴۰۳اصلا برقی به دل نمیشینه