بی وای دی با عرضه خودروی جدید Seal در قاره اروپا به تسلا و به ویژه خودروی مدل ۳ هایلند اعلام جنگ کرده است!
خودروهای چینی از ابتدا تاکنون به خاطر قیمت ارزانتر خود نسبت به نمونههای غربی شناخته میشدند اما این موضوع کمکم در حال تغییر است و مثال بارز آن را میتوان بی وای دی Seal جدید دانست که در اروپا ارزانتر از تسلا مدل ۳ نخواهد بود. Seal که رقیب مستقیم مدل ۳ هایلند محسوب میشود چند ماه پس از عرضه در چین راهی بازارهای اروپایی شده است. افراد زیادی انتظار قیمتگذاری پایینتر این خودرو نسبت به تسلا را داشتند اما اینطور نیست.
دو نسخه از Seal در اروپا عرضه خواهند شد و قیمت پایه آنها به ترتیب برابر با ۴۸ و ۵۵ هزار دلار خواهد بود. برای مقایسه باید گفت قیمت تسلا مدل ۳ هایلند دیفرانسیل عقب در قاره همیشهسبز از ۴۶ هزار دلار شروع میشود درحالیکه برای نسخه چهار چرخ محرک این خودرو میبایست حدود ۵۶ هزار دلار پرداخت کرد. چینیها در بیانیه خود گفتهاند:
بی وای دی Seal در اروپا با دو تریم عرضه خواهد شد و این خودروها از نوع دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک با باتری ۸۲ کیلووات ساعتی خواهند بود. شعاع حرکتی مدل چهار چرخ محرک بر اساس استانداردهای WLTP بین ۵۲۰ تا ۵۷۰ کیلومتر تخمین زده شده است.
شعاع حرکتی نسخه پایه مدل ۳ هایلند دیفرانسیل عقب به ۵۱۳ کیلومتر میرسد درحالیکه برد مدل چهار چرخ محرک برابر با ۶۲۹ کیلومتر است که در این زمینه نسبت به بی وای دی برتری دارد. البته باید گفت قیمت هایلند در چین کمتر از بهای آن در اروپاست و همین موضوع درباره Seal نیز صدق میکند. چینیها نسخه پایه مدل ۳ هایلند را در چین با قیمت حدود ۳۶ هزار دلار خریداری میکنند که بسیار کمتر از بهای آن در قاره همیشهسبز است. قیمت محصول برقی بی وای دی نیز در کشور چین به خاطر تعرفههای واردات و دیگر هزینهها بسیار کمتر خواهد بود.
در مجموع باید گفت بی وای دی Seal جدید از نظر قیمتی مزیتی نسبت به تسلا مدل ۳ هایلند ندارد و بنابراین چینیها باید با محبوبیت تسلا به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای برقی در جهان رقابت کند. اگرچه محصول این شرکت سریعتر، جادارتر و اندکی قویتر از تسلاست اما این بازار است که تصمیم میگیرد کدامیک را بر دیگری ترجیح دهد.
M.83
۱۹ شهریور ۱۴۰۲موج ببره این چینیارو
محسن
۱۹ شهریور ۱۴۰۲من نمیدونم واقعا چرا باید تسلا بنز بی ام و بزاری کنار بری ماشین چینی بخری
نه اصالت داره
نه قیمت درستی داره
نه خدمات گسترده تری داره
.
.
.
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۲نسبت عملکرد و کیفیت به قیمت بهتری داره.
یک ماشین از بنز و بی ام و با این عملکرد و قیمت معرفی کنید
سامان اذری
۱۹ شهریور ۱۴۰۲این ماشین رقیب تسلا هست
تسلا یه مشکل اساسی در مونتاژ خودروهاش داره
از لحاظ کیفیت مونتاژ . تسلا خیلی ضعیف هست
امیدوارم رفته رفته بهتر بشه
پسر خاله دوستم تسلا داره و ازش راضی نیست اصلا
و میگه خودرو بعدیم تسلا نخواهد بود قطعا (در امریکا زندگی میکنه )
قوانین خودرویی در اروپا خیلی سنگینه
هر لیتر سوخت در کشور های اروپایی حدودا ۱/۲۰ تا ۱/۸۰ یورو هست برا همین الان ماشین های هایبرید و الکتریکی خیلی خوب دارن میفروشن
قبلا شاید ماشین تویوتا زیاد به چشم نمیخورد
ولی الان همه جا کرولا و راوفور هیبرید هست
از طرفی هم همه جا ایستگاه شارژ ماشین های برقی هست
و تخفیفات مالیاتی زیادی شامل بررقی ها میشه
تسلا تو اروپا خیلی خوب میفروشه
ولی چینی ها هم با برد بیشتر و گارانتی بیشتر میخوان سهم خودشون رو تو بازار داشته باشن
اشکان
۱۹ شهریور ۱۴۰۲یه بنده خدا هست اسمش عابد ناصریه ، تسلا s plaid و تست کرده ، داخل یوتیوب ، خیلی ام از کیفیت تسلا تعریف میکنه و میگه گویا تسلا کیفیتش و برده بالا….خودش ام تسلا مدل ۳ داره ، مدل ۳ جدید ام گویا کیفیت خوبی داره!
فرزاد مصباحی دیروز در مورد تسلا ارزون قیمت ۲۵,۰۰۰ دلاری میگفت… احتمالا مکزیک و هند تولید میشه ، کارخونه مکزیک ام ۲۰۲۶ باز میشه….
قرارم هست یه کریدور هند_خاورمیانه_اروپا رو به هم وصل کنه ، عربستان و هند و آمریکا و ایتالیا و فرانسه و….هم داخلش سرمایه گذاری میکنند ، شاید سرمایه گذاران غربی هند و جایگزین چین کنند…
الان شاید BYD یا تسلا یا هر شرکت دیگه ، ۴ تا ماشین بفروشه ، ولی مهم تر اینه که دوام بیاره توی ۱۰ سال آینده….
H2
۱۹ شهریور ۱۴۰۲@سامان آذری
کیفیت محصولات تسلا طبق نشریات تست کننده روز به روز داره بالاتر میره ولی هنوز جای کار داره
این محصول بی وای دی خیلی خوبه ولی قدرت برند تسلا زورش چندین برابر بی وای دی است و فعلا نمیتونه در فروش در خارج از خاک چین به تسلا برسه
سامان اذری
۲۰ شهریور ۱۴۰۲داداش
مردم اروپا اقتصادشون خیلی قوی نیست
الان مسانگین حقوق ها با تورم نمیخونه
برا همین
مردم بیشتر تمایل دارن به سمت ماشین هایی که گارانتی و شرایط فروش بهتری رو دارن برن
بی وای دی واقعا یک خودروساز درجه یک چینی هست و ب نظرم میفروشه
در باره کشور سازنده هم بگم که فرق نمیکنه ساخت کدوم کشور باشه
همین که بازار از انحصار یه کمپانی خارج میشه
این به نفع همه هست
هم ماشین ها پیشرفت میکنن هم کیفیت ها میره بالا
امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲بجز قیمت سوخت و تعداد جایگاه شارژ بقیه حرفهات درسته
گذشت اون دوران که ۱.۲۰ یک لیتر سوخت میدادن
Avan
۱۹ شهریور ۱۴۰۲البته در صورتی که با کیفیت مشابه و قیمت مناسب عرضه می شد شانسی داشت چون در اروپا خودرو کالای سرمایهای نیست و ممکنه افرادی برای تنوع بخرند ولی با این قیمت بعید است موفق شود.
رهگذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲یعنی واقعا فکر میکنی گرفتن مجوز ورود به بازارهای سختگیرانه اروپا و امریکا انقدر راحته ؟ مطمئن باشید انقدری خوب بوده که استانداردها و مجوزهارو گرفته و هدف بعدی وارد شدن به بازار امریکاس ! در دنیا هم مردم بر اساس نیاز خودرو میخرن نه چشم و هم چشمی ! برخلاف ایران که طرف برجی 10 تومن حقوق داره و بابدختی و وام و هزار بند و بساط خودرو 600 700 میلیونی میخره و از عهده خرجش بر نمیاد در دنیا مردم اندازه جیبشون هزینه میکنن ! مردم دنیا با درامد متوسط هم سراغ تسلا و بنز و بی ام و پر هزینه و گرون نمیرن خودرو ارزونتر میخرن بعلاوه در دنیا برند و استقبال از برندها بازم بر خلاف ایرانه ! اون تو ایرانه ک وارد کننده های متصل به مافیای خودرو ماشین چینی بدونه شبکه خدماتی میارن ! که وقتی چراغت میخوره 6 ماه باید منتظر باشی از یه جایی برات چراغ بیارن !!
enayat
۱۹ شهریور ۱۴۰۲همه شرکت های چینی با شعار رقابت با تسلا وارد میدان می شوند و بخاطر قیمت مناسب تر؛ دل خریداران رو بدست میاره… ولی بعدها گذر زمان نشون می دهد که واقعا در انداز تسلا! که روش ساخت خودرو برقی بهتر و بهینه نشان داد، رو هستند یا نه….
Hamid
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سلام. BYD یکی از بازیگرهای اصلی بازار خودروهای برقی در آینده خواهد بود. این شرکت رشد عجیبی در ۱۰ سال اخیر داشت. حیف که در ایران به دو محصول درون سوز و کارمانیا خودرو مبتدی محدود شد.
مجتبی .
۱۹ شهریور ۱۴۰۲دیگه کاملا اعتماد به نفس پیدا کردن. باید دید اونایی که میتونن بخرن کدوم روانتخاب میکنن.
امیر
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اونایی که میتونن بخرن به احتمال زیاد سمت تسلا میرن ، به دو دلیل : ۱- تسلا در حال حاضر گسترده ترین شبکه سوپرشارژ جهان رو داره مخصوصا توی آلمان که میگن هر ۱۰ کیلومتر تسلا یه ایستگاه شارژ ساخته ۲ – یه برتری که تسلا نسبت به دیگران داره اینه که شرکت تقریبا هر دو ماه یکبار برای محصولاتش آپدیت نرم افزاری میده بیرون برای اینکه همیشه به روز باشه و تو هر آپدیت هم ویژگی های جالبی رونمایی میکنه که باعث میشه نظر خریداران رو جلب کنه ( هر چند که ۹۰ درصد این ویژگی های جدید فانتزی هستن و بیشتر جنبه فان دارن ) ، اگه شرکتی واقعا قصد شکست تسلا رو داره باید در اولین قدم برای محصولاتش ایستگاه های شارژ شخصی بسازه کاری که الان هوندا با همکاری جنرال موتورز داره تو آمریکا انجام میده یا مرسدس هم برنامه هایی برای ساخت استیشن های سوپرشارژ تو اروپا و آمریکا و حتی چین داره ، قطعا بزرگ ترین دلیلی که باعث شده تسلا در حال حاضر پرفروش ترین برند برقی دنیا باشه، همین دسترسی گسترده به شبکه شارژ و خدمات پس از فروش هست
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بی وای دی با Shell همکاری میکنه برای ساخت ایستگاه شارژ در اروپا.
مجتبی .
۱۹ شهریور ۱۴۰۲طومار نویسی ما تصمیم اونارو نمیسازه صبر کنیم وببینیم بهتره چون برا ماهیچ فرقی نمیکنه پس جوگیر نشیم. چند سال اروپا زندگی کردین که سلیقه اونارو بهترازخودشون میدونین؟؟
امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲داداش گل هر کی بهت گفته تسلا توی آلمان هر ۱۰ کیلومتر جایگاه شارژ داره ، خواسته شوخی کنه
کلا جایگاه شارژ خیلی کمتر از اونی هست که باید باشه و بعدا قراره نیازمردم تامین کنه.
فعلا نمیشه روی وعده حساب کرد
sina
۱۹ شهریور ۱۴۰۲BYD واقعا شرکت پیشرو و خفنی هست و قطعا توانایی به چالش کشیدن تسلا رو داره.
در نهایت هر شکلی از این رقابت تهش به نفع مشتری هست و ازش استقبال میشه.
شرکت های چینی دارن دوست داشتنی میشن از زمانی کیفیت رو سر لوحه کردن برا ورود به اروپا وآمریکا
Amirmohammad
۱۹ شهریور ۱۴۰۲خیلی برند خوبیه،اصلا نمیشه با بقیه چینیا یکی دونستش
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۲دلیل قیمت گذاری بالای محصولات بیوایدی در اروپا چند دلیل عمده داره
اولا بازار اروپا مثل چین با گزینه های مختلف برقی اشباع نشده و تسلا و چند مدل محدود و گران از برندهای اروپایی تنها گزینه ها هستند
دوما بیوایدی از حمله جسورانه با قیمت پایین در اروپا اجتناب میکنه چون این میتونه باعث به خطر افتادن جدی خودروسازهای اروپا و در نتیجه اعمال تعرفه سنگین توسط دولتها بشه
سوما بیوایدی باتری هاش رو به تسلا و مرسدس و بقیه خودروسازها میفروشه و در نتیجه با فروش خودروهای برندهای دیگه هم کسب سود میکنه، پس سعی میکنه رابطه حسنه با تمام برندهای رقیب حفظ کنه
امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۲قربون آدم چیز فهم
آدم از این دست کامنتها میبینه به آینده امیدوار میشه
البته اختلاف قیمت بین اروپا و چین چند نکته داره
هزینه حمل
خدمات حاشیه ای مثل انبار و …
گمرک
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲به شخصه (من برقی فن نیستم)
اما تسلا بهتره
Enzo Ferrari 2008
۱۹ شهریور ۱۴۰۲تسلا از نظر شتاب بالایی برخورداره
بعد دقت کنی می فهمید که برای رقابت
با این اومدن
کاربر۳
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بی وای دی طی ۲ الی ۳ سال اخیر در صنعت برقی خودرو خیلی رشد کرده.کم کم داره یه رقیب برای تسلا میشه.به نظرم چینی ها در این حد هم هم بی کیفیت نیستن.درسته برخی برند ها از چین بی کیفیتن.ولی حداقل هاوال هونچی بی وای دی بهترن.
م.ن
۱۹ شهریور ۱۴۰۲اگر زیر 10 هزار دلار به ایران بفروشند و کلا زیر 500 میلیون تومان باشه در ایران خریدار هم داره. چون هزینه ساخت ماشین برقی یک دهم هزینه ماشین بنزینی است.
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۲:)))