شرکت چینی بی وای دی درصدد است با عرضه خودروی جدید سیل U در اروپا رقیبی برای فولکسواگن ID.4 باشد.
قرار است چینیها نسخه جدیدی از سیل Seal را راهی قاره همیشهسبز کنند. این خودرو که در واقع نسخه شاسیبلند برقی از سدان سیل به شمار میرود رقیبی برای فولکسواگن ID.4 خواهد بود. بی وای دی سدان محبوب سیل را ماه سپتامبر در کشورهای اروپایی عرضه کرده، خودرویی که پس از مدلهای هان، تانگ، آتو ۳ و دلفین پنجمین محصول بدون آلایندگی این خودروساز محسوب میشود.
سیل یک سدان برقی و اسپرت است که بر پایه پلتفرم ۳.۰ بی وای دی شکل گرفته و از باتریهای تیغهای ۸۲.۵ کیلووات ساعتی و تکنولوژی سلول به بدنه سود میبرد. شعاع حرکتی خودروی موردبحث به ۵۷۰ کیلومتر میرسد و شارژ ۳۰ درصدی باتری را میتوان در ۲۶ دقیقه به ۸۰ درصد رساند. دیگر ویژگیهای استاندارد این خودرو شامل پمپ گرما و تکنولوژی V2L خواهد بود.
اما شاسیبلند سیل U جدید اهمیت زیادی برای این برند دارد چراکه قرار است در کلاسی رقابتی به جنگ خودروهایی همچون فولکسواگن ID.4، فورد موستانگ مک ای و اشکودا انیاک برود. سیل U شاسیبلندی جادار و کاربردی است که توان حمل پنج نفر به همراه وسایل آنها را دارد. با طول ۴.۷۹ متری، خودروی یاد شده فضای بار ۵۷۰ لیتری را ارائه میکند و امکان گسترش این فضا به ۱۴۴۹ لیتر وجود دارد.
علیرغم اینکه دو خودروی سیل و سیل U در نامگذاری خود تفاوت زیادی ندارند اما در دیگر بخشها اشتراکات چندانی دیده نمیشود. در واقع بی وای دی سیل U بر پایه پلتفرم متفاوتی شکل گرفته و فرمان و شاسی نرمتری دارد. کابین این خودرو برای رقابت با بهترینهای این کلاس طراحی شده و حس و حال مدرن و لوکسی دارد. حتی در این بخش تریم کریستال مشابه محصولات بی ام و نیز دیده میشود. همانند اکثر خودروهای برقی ساخت چین، بی وای دی سیل U از سیستم اطلاعات سرگرمی بهروز با دوربین سلفی و میکروفون بهره میبرد.
شاسیبلند برقی چینیها با دو باتری تیغهای ۷۲ یا ۸۷ کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود و بسته به باتری انتخابی شعاع حرکتی ۴۲۰ یا ۵۰۰ کیلومتری خواهد داشت. بد نیست بدانید فولکسواگن ID.4 سال قبل فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی داشته که حاکی از رشد فروش حدود ۶۳ درصدی است. نکته مهم اینکه بی وای دی اخیراً از نظر فروش در چین بالاتر از فولکسواگن قرار گرفت و ژرمنها پس از ۱۵ سال جایگاه خود را از دست دادند. در نهایت باید گفت سیل U با قیمت حدود ۴۵ هزار دلار در اروپا عرضه خواهد شد. این در حالی است که قیمت نسخه بهروز شده ID.4 با شعاع حرکتی ۵۵۰ کیلومتری به حدود ۴۴ هزار دلار میرسد.
جومونگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۲آینده برقیا در دست همین BYD خواهد بود . byd سال ۲۰۲۳ رو در حالی پشت سر گذاشت که ۳ میلیون خودرو فروخته و خیلی سایتا خبر از افزایش فروش ۶۰ درصدی این برند میدن که عددی کاملا وحشتناکه .
خودرو های تمام برقی byd به تعداد ۱/۵۹ میلیون فروش داشته و اختلافش با تسلا به حداقل رسیده . اصلا بعید نیست که امسال تسلا رو هم پشت سر بگذاره .
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2024/01/1-1.png
حسین
۱۱ بهمن ۱۴۰۲BYD در 3 ماهه چهارم 2023 تسلا رو از نظر تعداد فروش پشت سر گذاشت.
سوشیانت
۱۱ بهمن ۱۴۰۲خوب بودن شرکت به فروش نیست به مشخصات ماشین هایی که تولید میکنه هست
Shahab
۱۱ بهمن ۱۴۰۲پس دیگه نباید اینجوری سنگ تسلا رو به سینه بزنی .
جومونگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۲حالا اگه تسلا و بقیه امریکنا فروششون بیشتر بود ، تعداد فروش میشد معیار 😂
پیام
۱۱ بهمن ۱۴۰۲اگه واقعا مردم اروپا و آمریکا فرهنگ درستی داشته باشن نبلید به هیچ وجه هر نوع جنس چینی بخرن. جدا ازینکه بعدا رکب میخورن و کیفیتش معلوم میشه، رشد اقتصاد چین تو دنیا مخصوصا با اون جمعیت و اون فرهنگ کمونیستی خطرناک هست. این همه برند آمریکایی، کرهای، ژاپنی، اروپایی و … برای خرید دارن. اگه درک این مسئله رو نداشته باشن و جلوی این روند رو نگیرن، صنعت خودشون نابود میشه.
حسین
۱۱ بهمن ۱۴۰۲برای عموم مردم در اروپا اصلا این موارد معیار تصمیم گیری نیست، خریدار بر اساس کیفیت ساخت، تکنولوژی به روز، دوره گارانتی و خدمات پس از فروش و از همه مهمتر قیمت پرداختی تصمیم میگیره. و امثال بی وای دی تونستن پکیج خیلی جذابی از مواردی که گفتم رو با قیمت مناسب ارائه بدن، چیزی که خودروسازهای اروپایی هنوز نتونستن.
اگه ریویو های اروپایی ها رو ببینین سدان SEAL بی وای دی رو از نظر کیفیت متریال و ساخت با سدانهای متوسط مرسدس مقایسه میکنن و این خودش بزرگترین زنگ خطر برای خودروساز اروپایی هست چون با قیمت یک سدان فولکس واگن خودرویی با امکانات و کیفیت مرسدس دریافت میکنن.
البته اتحادیه اروپا هم بیکار ننشسته و به زودی تعرفه های سنگینی برای واردات خودروهای چینی وضع میکنه، و از اونطرف هم بی وای دی برنامه افتتاح خط تولید در بلغارستان رو اعلام کرده تا تعرفه ها رو دور بزنه….
پیام
۱۱ بهمن ۱۴۰۲حسین حرفی که میزنی بی اساس هست. کیفیتی که ازش حرف میزنی تو اینستا موجود هست! ماشینای چینی یاتاق زده بعد از چند ده کیلومتر!!! ازونجایی که تو چین نیروی کارگر زیاد هست و دستمزداشون پایینه، قیمت ماشینای چینی پایینه. برو ببین اکثر کارگرای چینی کجا زندگی می کنن! محل زندگیشون کلا سه چهار متره. جای دستشویی و خورد و خوراکشون یه جاست! همون چیزایی که در نورد کیفیت میگی اینجوریه که دست میکشن به داخل ماشین و مقایسه می کنن. دیگه نمی گن اون موتور مزخرف سر از کجا در میاره!
حسین
۱۲ بهمن ۱۴۰۲من بر اساس ریویوهای اروپایی از بیوایدی SEAL حرف زدم که میتونین برید یوتیوب ببینید اگه انگلیسی تون خوبه. ولی شما در مورد برندهای چینی درجه ۲ داخل ایران صحبت میکنی. اصلا جوابتون ربطی به کامنت من نداشت.
امیر
۱۷ بهمن ۱۴۰۲من خودم جک s5 داشتم هم مدل 94 هم 97 الانم 1401 حتی j5 و s3 و j7 هم داشتم که جز درجه دو و سه های چینین کی یاتاقان زده؟؟ رفیق من الان جک s5 داره 320 هزارتا کارکرده رفته گارانتی سوزن هاشو عوض کنه یکی از جک های خود منم 200 هزار تا رفته این درجه دو هاشه بماند که بی وای دی و جیلی و هونگچی و هاوال و بایک و سایک چی هستن اگه به موقع لنت و روغن و سرویس های دوره ای نبریش حتی لندکروز هم یاتاقان میزنه ماشینه داش خدا که نیس
جومونگ
۱۱ بهمن ۱۴۰۲تنها راه محدود کردن byd همینه . وضع تعرفه و اعمال محدودیت . وگرنه با هیچ متر و معیار دیگه ای نمیشه جلوشو گرفت . تازه همونم معلوم نیست چقدر جوابگو باشه .
۶۰ درصد رشد فروش خودش گویای همه چیزه که با چه سرعتی داره حرکت میکنه .
بهزاد
۱۱ بهمن ۱۴۰۲طبق برنامه از سال ۲۰۲۷ به بعد نیز باتری های مورد استفاده در خود اتحادیه اروپا باید تولید بشه.
دقیقا همین قانون در چین صادقه و خودروهای برقی عرضه شده در چین باید باتری های ساخت چین داشته باشه.
همینکه تولیدات خارج از چین انجام بگیره هزینه ها متفاوت خواهد بود و اون مزیت قیمتی سابق را نخواهد داشت.
amir
۱۱ بهمن ۱۴۰۲با وجوده اینکه چینیه و از چینی ها خوشم نمیاد ولی طراحی بی وای دی پیشرفت خوبی کرده و زیبا شده
پیام
۱۱ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا طراحیش قشنگ نیست و اصالتی هم نداره. انگار پورشه و تسلا رو میکس کردن!
amir
۱۱ بهمن ۱۴۰۲عرض کردم نسبت به طراحی های مثلا ۱۰ سال پیش ۵ سال پیش خیلی پیشرفت کردن
ab0lf4zl
۱۱ بهمن ۱۴۰۲استاد بیا اصالت رو تعریف کن .من بفهمم ب چی میگی اصیل؟؟
یه برند ده ساله چه مدل اصالتی باید داشته باشه؟
مثل شرکت های ایرانی هستی ک از جوون 20_25ساله ده سال سابقه کار میخواد
𝐀𝐥𝐢
۱۱ بهمن ۱۴۰۲از طراحیش خوشم اومد
ارسلان
۱۱ بهمن ۱۴۰۲اگر خدا بخوات سهامش که با پوز داره میره پایین ،الان هفتم شده 😂
به نظرم ظاهرش ام زشت شده ، من طراحی قبلی هارو بیشتر میپسندیدم ، داخلش هیچکدوم خوب نبود ، نه الان ، نه قبلی ها…۴۴,۰۰۰ دلار خیلی انتخابها هست که بهتر از اینه!
امیر
۱۷ بهمن ۱۴۰۲از نظر ارزش سوم شده و از رو فولکس واگن و مرسدس هم رد شده :)
وقتی فقط از صنعت خودروسازی چین ام وی ام ایکس 33 دیدی و با سانتافه مقایسش کردی و تا شعاع 100 کیلومتری بی وای دی ندیدی؟
Taha Ayoobi
۱۲ بهمن ۱۴۰۲آخه تو چرخ عقب فولکس واگن هم حساب نمیشی دیگه چه برسه به فورد
BMW
۱۲ بهمن ۱۴۰۲بعید میدونم به خاد حریف قدری برای فولکسواگن باشه👍
جرمی کلارکسون
۱۲ بهمن ۱۴۰۲خوب چیزیه خوشگلم هست از تسلا بهتره بنظرم