شرکت BYD چین از جدیدترین نسخههای سانگ L و سانگ پلاس پلاگین هیبریدی با حداکثر شعاع حرکتی ۱۵۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.
هر دو خودرو به پنجمین نسل سیستم پلاگین هیبریدی این شرکت مجهز هستند و اگرچه در جایگاه متفاوتی حضور دارند اما دقیقاً بازه قیمتی مشابهی را ارائه میکنند. بر اساس اخبار منتشر شده پنج نسخه از سانگ L و پنج نسخه از سانگ پلاس در دسترس خواهد بود. قیمت این خودروها از حدود ۱۹ هزار دلار آغاز شده و به حدود ۲۴ هزار دلار میرسد.
هر دو مدل به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی با حداکثر قدرت ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۲۶ نیوتون متر مجهز هستند. در کنار پیشرانه بنزینی یک واحد برقی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور وجود دارد. راندمان گرمایی این مجموعه به ۴۶ درصد میرسد و قبلاً شاهد نصب آن روی خودروهای شین L و سیل ۰۶ نیز بودهایم. خریداران BYD سانگ L و سانگ پلاس میتوانند سه باتری ۱۲.۹، ۱۸.۳ و ۲۶.۶ کیلووات ساعت را سفارش دهند. برد این مدلها در حالت تمام برقی به ترتیب برابر با ۷۵، ۱۱۲ و ۱۶۰ کیلومتر خواهد بود. چینیها برای اعلام مصرف سوخت محصولات خود از استانداردهای چینی NEDC استفاده میکنند و ادعا دارند مصرف سوخت دو خودروی یاد شده با باتریهای ۱۲.۹، ۱۸.۳ و ۲۶.۶ کیلووات ساعتی به ترتیب ۳.۸۸، ۳.۹۰ و ۳.۹۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. باید به این نکته اشاره کرد که اگر معیار خود را استانداردهای اروپایی WLTP در نظر بگیریم، مصرف سوخت این مدلها به ۴.۹۳، ۴.۹۵ و ۴.۹۸ لیتر افزایش خواهد یافت. همچنین حداکثر شعاع حرکتی سانگ L و سانگ پلاس نیز به ۱۵۰۰ کیلومتر میرسد.
از بین این دو خودرو BYD سانگ L جذابتر به نظر میرسد چراکه یک محصول کاملاً جدید است. به عنوان شاسیبلندی کامپکت، سانگ L به سری محصولات دایناستی تعلق دارد و فاصله بین مدلهای سانگ پرو و تانگ را پر میکند. ۵ نسخه از این خودرو در دسترس خواهند بود. از نظر طراحی ظاهری باید گفت شاسیبلند بهروز BYD ظاهری شبیه نسخه برقی سانگ L دارد. البته یک جلوپنجره بزرگ برای تمایز این خودروی پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده است. از جمله ویژگیهای بصری خودرو میتوان به قوس چرخهای گیرا، رینگهای ۱۹ اینچی، دستگیرههای در پنهان و… اشاره کرد. سانگ L با رنگهای آبی یخی و امرالد، خاکستری و سفید عرضه خواهد شد.
طول/عرض/ارتفاع BYD سانگ L به ۴۷۸۰/۱۸۹۸/۱۶۷۰ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۸۲ میلیمتر اعلام شده است. وزن خشک مدل دارای برد ۱۱۲ کیلومتری هم ۲۳۰۵ کیلوگرم اعلام شده درحالیکه مدلی با برد ۱۶۰ کیلوگرم وزن بالاتر ۲۳۷۵ کیلوگرمی دارد. طراحی کابین سانگ L مشابه شین L است و میزان تجهیزات آن به مدل سفارش داده شده بستگی دارد. البته نسخههای فول با نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتالی، هدآپ دیسپلی، شارژ بیسیم گوشی هوشمند، فرمان گرم شونده، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو و دستیار راننده عرضه میشوند. این خودروی پنج نفره از فضای بار ۴۵۹ لیتری سود میبرد که با تا کردن صندلیهای عقب این فضا به ۱۵۵۰ لیتر افزایش خواهد یافت.
بد نیست به سانگ پلاس نیز بپردازیم که البته نسخهای ارتقا یافته از مدل فعلی محسوب میشود. از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی بین این خودرو با مدل قبلی وجود ندارد هرچند گرافیک چراغهای جلو اندکی بهینه شده و احتمالاً بارزترین تفاوت ظاهری آن را بتوان لوگوی جدید BYD در عقب دانست که البته از نوع نورانی است. طول/عرض/ارتفاع سانگ پلاس نیز بدون تغییر باقی مانده و برابر با ۴۷۷۵/۱۸۹۰/۱۶۷۰ میلیمتر است. فاصله بین محوری این کراس اور چینی هم به ۲۷۶۵ میلیمتر میرسد. پیکربندی کلی کابین BYD سانگ پلاس مشابه مدل سانگ L بوده هرچند تفاوتهایی دیده میشوند. نه تنها طراحی کابین این مدل سنتیتر انجام شده بلکه به لطف استفاده از رنگهای سفید و خاکستری نمای روشنتری را میبینیم. تجهیزات دو خودرو نیز مشابه هم هستند.
نانو
۶ مرداد ۱۴۰۳پلاگین هیبرید صددرصد بهتر از تمام الکتریک هست نمی دونم چه اصراری یه تولید تمام برقی هست
داود
۶ مرداد ۱۴۰۳خدا کنه ارقام و اعداد اعلامی چینی ها درست باشه مثل کره ای ها .مصرف و شتاب و آلایندگی و فروش کشک از آب درنیاد .
Saeed Boroomand
۶ مرداد ۱۴۰۳با کاهش تدریجی قیمت باتری ها، پلاگ این هایبرید ها کاربردشون محدود تر میشه عموما به تراک ها یا کامیون ها که همیشه نیاز به لود بالا دارن روی موتور.
بجز این استحلاک ماشین برقی کمتره.
شرکت های خودروسازی البته تمام تلاششون الان بر لیز شدن خودروهای برقی هست، چون نیاز به تعمیر اندک به زودی مشکلی بزرگ خواهد بود واسشون،
Saeed Boroomand
۶ مرداد ۱۴۰۳سانگ پلاس کی و با چه قیمتی قراره وارد شه؟ قطعات و تعمیراتشون توی ایران چه شکلیه؟
مهران
۷ مرداد ۱۴۰۳یکم به هوای تهران ، اصفهان و شهر های بزرگ نگاه کنید متوجه میشید چرا !!! بله در ابتدا برای مصرف کننده راحت تره ولی اگه شرایط رو دولت ایران فراهم کنه اونوقت الکتریکی هم به همون راحتیه . من مدتی هست تسلا دارم و اصلا مشکلی ندارم نه شارژ کم میارم و نه زحمتی داره برام . خیلی هم عاشق ماشین هستم و عاشق ماشین های بنزینی ولی انصاف نیست به خاطر علاقه خودمون دود تو حلق بقیه بکنیم ، من مرسدس اس کلاس ۳۵۰ داشتم و از تسلام به همون اندازه راضی هستم بین چند کشور هم مسافرت کردم و هیچ مشکلی برای شارژ نداشتم چون توی اروپا دولت ها خوب زیرساخت های ماشین های الکتریکی رو آماده کردن
ADNAN136900
۶ مرداد ۱۴۰۳واقعا ماشینهای پر از تکنولوژی عجیب و غریب هستند و نشون میده چه قدر چین در خودروسازی پیشرفت کرده
mahan
۶ مرداد ۱۴۰۳به نظر من چین فقط در زمینه تکنولوژی خودرو ها خوبه و بس. به غیر از تکنولوژی و طراحی هیچ چیز عجیب غریبی برای ارائه در مقایسه با خودرو های اروپایی ندارن. ولی ماشینای بدی هم نیستن
هیروهیتو
۶ مرداد ۱۴۰۳دیگه باید چینی ها رو هم جزو خوب ها دونست
خیلی خوب دارن کار می کنن
AMIR GERMAN
۶ مرداد ۱۴۰۳بی وای دی بهترین و باکیفیت ترین خودروساز چین هست حیف اینا تو ایران نمیان