درحالیکه تنها یک سال از حضور بی وای دی در بازار ژاپن میگذرد، این برند چینی سهم ۲۰ درصدی از خودروهای برقی وارداتی به این کشور را به خود اختصاص داده است.
چینیها به گسترش حضور خود در بازارهای جهانی ادامه میدهد و ماه قبل سهم بیش از ۲۰ درصدی از واردات خودروهای برقی به ژاپن را به خود اختصاص دادهاند. بی وای دی یک سال است که در این کشور حضور یافته و البته عملکرد برجستهای را نیز به نمایش می گذارد. انجمن واردکنندگان خودروی ژاپن JAIA میگوید مجموع واردات خودروهای برقی به این کشور ۱۱۸۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.
از میان ۱۱۸۶ خودروی برقی وارداتی به ژاپن، بی وای دی سهم ۲۱۷ دستگاهی داشته است. اگرچه چنین رقمی خیلی به چشم نمیآید اما با توجه به مدتزمان کم حضور بی وای دی در ژاپن قابلتوجه خواهد بود. نکته مهمتر اینکه بازار خودروی ژاپن خیلی با واردات خودروها از سایر کشورها شناخته نمیشود. بی وای دی ژانویه سال قبل بهصورت رسمی راهی ژاپن شد و شاسیبلند ارزانقیمت آتو ۳ یا یوان پلاس را برای این کشور در نظر گرفت. این خودروساز چینی در ماه سپتامبر دومین محصول برقی و ارزانقیمت خود یعنی هاچبک دلفین را برای صادرات به ژاپن انتخاب کرد. خودروی موردبحث با قیمت ۲۴۵۰۰ دلاری میخواهد رقیب تویوتا در خاک خودش باشد. دلفین از باتری ۷۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند و با یکبار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد. نسخه دیگری از همین خودرو با باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی و برد ۴۷۶ کیلومتری نیز وجود دارد که البته قیمتش به ۲۷ هزار دلار میرسد.
بی وای دی همچنین میخواهد سدان برقی سیل را از هفتههای آتی در ژاپن عرضه کند و تا سال ۲۰۲۵ در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا حضور داشته باشد. چینیها ماه قبل بیش از ۱ درصد کل فروش بازار خودروی ژاپن را به خود اختصاص دادهاند و این اتفاق در حالی رقم میخورد که برندهای داخلی همچون تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، نیسان و مزدا از روند بازار عقب افتادهاند. از میان بیش از ۱۱.۲ میلیون خودرویی که تویوتا در سال ۲۰۲۳ به فروش رساند تنها ۱۰۴ هزار دستگاه از نوع برقی بودهاند. در واقع سهم خودروهای برقی از کل فروش تویوتا به کمتر از ۱ درصد میرسد. در طرف مقابل باید گفت تسلا مدل Y با کنار زدن تویوتا راو ۴ و کرولا به پرفروشترین خودروی جهان در سال قبل بدل شد. باید گفت بازار خودروی ژاپن میانه چندانی با محصولات وارداتی ندارد و برندهای داخلی همچون تویوتا و نیسان بخش اعظم بازار را در اختیار دارند.
در نیمه اول سال قبل، خودروهای وارداتی تنها ۵ درصد از کل بازار ژاپن را به خود اختصاص دادند و این برای اولین بار بود که در دو سال گذشته میزان واردات خودروها به این کشور آسیایی افزایش یافت. اکثر خودروهای وارداتی از برندهای لوکس همچون بی ام و، مرسدس بنز و آئودی بوده است اما رشد فروش بی وای دی در ژاپن معنی خاصی دارد. باید دید ژاپنیها خواهند توانست عقبماندگی خود در بازار خودروهای برقی را جبران کنند یا اینکه محصولات چینی با قیمت و راندمان مناسب اختیار عمل را در دست خواهند گرفت.
Car love
۲۱ بهمن ۱۴۰۲” چینیها ماه قبل بیش از ۱ درصد کل فروش بازار خودروی ژاپن را به خود اختصاص دادهاند و این اتفاق در حالی رقم میخورد که برندهای داخلی همچون تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، نیسان و مزدا از روند بازار عقب افتادهاند”
“باید دید ژاپنیها خواهند توانست عقبماندگی خود در بازار خودروهای برقی را جبران کنند”
😂😂😂😂😂😂
نام جاپون و عقب افتادگی با هم پیوند خورده ظاهرا 💔
ارسلان
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ساقی هستم ، گردن نمیگیرم….
Car love
۲۱ بهمن ۱۴۰۲متنو گردن نمیگیری؟ با نویسنده و اونی که امار رو داده صحبت کن تا گردن بگیری😂😂
سامورايي
۲۱ بهمن ۱۴۰۲دقیقا ارسلان جان،هیچ ساقی وضعیت اسفناک ژاپنی ها در زمینه الکتریکی سازی رو گردن نمیگیره
حسین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲رکورد شکنی فروش جهانی تویوتا فروش ۱۱.۲ میلیون دستگاه :
https://www.forbesmiddleeast.com/industry/automotive-and-ev/toyota-sells-record-112m-vehicles-in-2023-reportedly-remains-worlds-top-selling-automaker
افت فروش هیوندا و تقلا برای رسیدن به رکورد فروش ۲۰۱۴ که از لینک های زیر قابل مشاهده هست. لینک اول نمودار فروش چیوندا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸
https://www.statista.com/statistics/683556/hyundai-kia-vehicle-sales-worldwide/
فروش کیا سال ۲۰۲۳
https://www.kianewscenter.com/news/all/kia-announces-global-sales-record-for-2023-and-shares-2024-targets/s/5f5455d1-6abd-4b2b-a17a-95499ad73ede
فروش هیوندا سال ۲۰۲۳:
https://www.hyundai.com/worldwide/en/newsroom/detail/hyundai-motor-reports-2023-global-sales-and-2024-targets-0000000392
طبق لینک ها شاهد فروش ۸ میلیون دستگاهی هیوندا سال ۲۰۱۴ و ۷.۳ میلیون سال ۲۰۲۳ :)
نام مربا ه با داغ شدن و انفجار گره خورده 😂 از انفجار موتور درون سوز تا انفجار باتری و داغ شدن پورت شارژ و ده ساعت یک درصد شارژ شدن 😂😂😂
هنو نتونستی واسه این لینکا جواب پیدا کنی؟ 😂
#سطح
#سانگ یانگ
Car love
۲۱ بهمن ۱۴۰۲نمیخونم باو خودتو خسته نکن 😂تو هی ۵۰۰ خط بنویس تهش این جمله جمع نمیشه “باید دید ژاپنیها خواهند توانست عقبماندگی خود در بازار خودروهای برقی را جبران کنند”🤣🤣🤣
عجب مطلبی به به 😍😍
۲۱ بهمن ۱۴۰۲حسین داداش سابیدیشون بس کن 😐
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ژاپن فقط کاری که مطمئن هست درسته و توش تخصص داره رو رو انجام میده
نه کره که تا بخواد ماشین برقی درست کنه منفجر شد😂😂😂
Killer
۲۱ بهمن ۱۴۰۲باز هم میرسیم به اون تیتر معروف و تاریخی:
چرا ژاپنی ها عقب افتادن؟
فرض کن تو کشور خودت یه برند چینی بزنت زمین،ناراحت کنندس
Kato
۲۱ بهمن ۱۴۰۲مزحکه….
ژاپن ماشین وارد کرده تا تویوتا به خودش بیاد …فقط همین …
Killer
۲۱ بهمن ۱۴۰۲یا حضرت ماست مالی :)))
amir
۲۱ بهمن ۱۴۰۲فرض کن اگر آمریکا نیومده بود گردن بگیره کشورشون رو الان مثله همسایه های شمالیشون باید علف میخوردن
Killer
۲۱ بهمن ۱۴۰۲دیگه جاپون فن نباید از امریکا بگه،هیروشیما و این داستانا
amir
۲۱ بهمن ۱۴۰۲نه دیگه اینجارو نگاه کن تفاوت بین دو کشور
یه کشور باید با بمب اتم متوقفش کنن وگرنه چند ملیون کشته میدادن و یه کشور باید سرپرستیشو به گردن میگرفتن تا دست این و اون نیوفته
Killer
۲۲ بهمن ۱۴۰۲اره زدن که جاپون چند میلیون کشته نده واس همین ایرادی که به امریکا میگیرن اینه که چرا بمب اتم زدی به جاپون در حالی که نیازی نبود و جاپون خودش شکست خورده بود قبل از بمب اتم
پایگاهای امریکایی در جاپون سلام میرسونن:))) میگن تعداد سربازا امریکایی تو جاپون بیشتر از خود ارتش جاپونه،رنکینگ قوی ترین ارتش های جهان هم یه نگاه بنداز و فاصله جاپون و کره رو ببین :)))
۲۱ بهمن ۱۴۰۲یا مثل بعضیا که یه زمانی تحریمشون کرده بودن و یونجه میخوردن قبول داری؟ 🇦🇿🇹🇷☪️🐴😐🤟👌
Mr
۲۵ بهمن ۱۴۰۲آمریکا عامل اختلاف طبقاتی ! 😂
Mercedes
۲۵ بهمن ۱۴۰۲این یه برند چینی که میگی (BYD) تسلا رو هم به زانو در آورده
همینطور انواع و اقسام اروپایی ها و …
مختص ژاپن نیست زیاد خوشحال نشو
Amirmohammad
۲۱ بهمن ۱۴۰۲رقابت با byd هر روز سخت تر میشه،کیفیت در حد رقبا رو با قیمت خیلی پایین تر داره ارائه میده.بقیه برند ها بخوان قیمت رو بیارن پایین تر مشکل ایجاد میشه براشون اما byd بخاطر نیروی کار ارزان چین فعلا مشکلی نداره
H2
۲۱ بهمن ۱۴۰۲نیروز کار ارزان فقط یک بخش کوچک قضیه است
سیاست خارجی دولت چین عامل اصلی این رشد اقتصادی و تکنولوژیکی چینه
Amirmohammad
۲۱ بهمن ۱۴۰۲موافقم
phonix
۲۱ بهمن ۱۴۰۲نیروی کار هم داره اهمیت خودشو رو از دست میده همین سال پیش یکی از شرکت های چینی فکر کنم هونگچی خط اتوماتیک با نرخ دخالت انسانی پایین رو رونمایی کرد .
چینی ها به شکل عجیب و بارو نکردینی به تکنولوزی ومنابع اولیه ساخت انواع محصولات فولادی و پلیمری دسترسی دارن واینکه کارخانه جهانی هم هستن باعث شده تا قیمت تولیداتشون سر شکن بشه چیزی که در ژاپن و یا کره واروپا دیده نمیشه
البت امریکا میتونه با این مسئله مقابله بکنه امریکایی ها استاد کاهش هزینه و سود دهی هستن .
Khashayar
۲۱ بهمن ۱۴۰۲عزبز فورد و کرایسلر نزدیک 20 ساله توی ضررن . کرایسلر که توسط استلانتیس خریداری شد. و فورد هم که افتاد گردن دولت آمریکا. حالا تو میگی آمریکا استاد کاهش هزینه است ولی بیشتر به نظر میاد استاد کاهش سود باشه
phonix
۲۱ بهمن ۱۴۰۲صنعت امریکا رو در دو خودرو ساز خلاصه کردید ؟
نمونه بارز این حرف تسلا هست و ابتکار خطوط تولید خودرو های برقیش
H2
۲۱ بهمن ۱۴۰۲رتبه سوم بیشترین فروش در چین، به تویوتا میرسد که ۱,۷۰۲,۷۷۳ دستگاه فروخت و با رشد ۳.۸ درصدی همراه است. تویوتا ۷.۸۴ درصد فروش را به خود اختصاص داد
بازار خودرو ژاپن در سال 2023 در مجموع 2.65 میلیون دستگاه را به ثبت رساند که نسبت به سال قبل 19.3 درصد افزایش داشت. این روند مثبت به مدت 16 ماه تا دسامبر ادامه داشت که با 199575 فروش جدید 10.9 درصد رشد کرد.
محض اطلاع یه سری:
طبق آمار (نه باد معده) در سال 2023 دو برند تویوتا و هوندا بیشتر از کل بازار خودروی ژاپن در بازار چین فروش داشتند
phonix
۲۱ بهمن ۱۴۰۲امثال همین بی وای دی رتبه اولو از فلکس گرفت .
حتی تو خود چینم کیفیت حرف اولو میزنه
۲۱ بهمن ۱۴۰۲بی وای دی زمانی از لکسوس RX350 واسه ۱۰ سال قبلش اسکی میرفت
ولی الان پیشرفت عزیمی کرده ایول بی وای دی 😲😲😲😲
۲۱ بهمن ۱۴۰۲عظیمی*😐
۲۱ بهمن ۱۴۰۲نمونش بی وای دی s6 مدل 2017 کپی از لکسوس RX350 مدل 2007
یا بی وای دی F3 کپی از تویوتا کمری🤟
H2
۲۱ بهمن ۱۴۰۲برای پی بردن به عمق فاجعه نظر اون چندتا اکانت فیک رو به این خبر جلب میکنم:
“”فروش کارخانه هیوندای در چین با نصف قیمت””
هیوندای میگوید که کارخانه چونگ کینگ متعلق به سرمایهگذاری مشترک میان هیوندای و پکن را با قیمت ۲۲۶ میلیون دلار فروخته است. این رقم نصف رقم پرداختی هیوندای بابت ساخت و تجهیز این کارخانه است.
هیوندای ساخت کارخانه چونگ کینگ را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد. این مجموع در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز میکند. کارخانهای که ۱,۸۷ میلیون متر مربع مساحت دارد و برای ساخت آن ۱,۰۷ میلیارد دلار هزینه شد. ظرفیت تولید این کارخانه نیز ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال بود و با این وجود در دسامبر ۲۰۲۱ به دلایل گوناگون تولید خودرو در این مجموعه متوقف شد.
هیوندای کارخانه چونگ کینگ پکن را در آگوست سال ۲۰۲۳ با قیمت اولیه ۵۱۳ میلیون دلار برای فروش آماده کرد. با این حال در مهلت مورد نظر، هیچکس برای خرید این مجموع اقدام نکرد. پس از این اتفاق هیوندای یکبار دیگر حراج کارخانه با قیمت ۱۵۳ میلیون دلار را آغاز کرد. این بار نیز کسی برای خرید این مجموعه اقدام نکرد. هیوندای مجدداً آن را به حراج گذاشت و در نهایت با قیمت ۲۲۶ میلیون دلار این کارخانه عظیم به فروش رسید.
هیوندای علت فروش این کارخانه را تغییر روش و مدل حضور خود در بازار چین با هدف افزایش کارایی اعلام کرد. اکنون نیز خبرهایی در رابطه با احتمال فروش کارخانه چانگژو کمپانی هیوندای در کشور چین مخابره میشود. باید توجه نمود که میزان فروش هیوندای در سال ۲۰۱۶ به ۱,۱۴ میلیون دستگاه در بازا رچین رسید. اما حجم فروش این کمپانی در سال ۲۰۲۳ با ۲,۸ درصد کاهش نسب به سال قبل تنها ۲۵۷ هزار دستگاه بود. حجم صادرات هیوندای از چین نیز به سختی رقم ۱۰ هزار دستگاهی را دید.
امیدوارم پدال مثل قبل دوباره این کامنت رو حذف نکنه
البته ما مشکلی با کره نداریم و اتفاقا بارها و بارها پیشرفتشون رو هم تحسین کردیم. اما جواب یه سری رو باید اینجوری داد دیگه خودشون اینطوری می خوان
phonix
۲۱ بهمن ۱۴۰۲کره ای ها بازریابیشون بر مبنای کیفیت معمولی ولی با اپشن های زیاد وتوجه به طراحی هست به علاوه اینه شرایط فروش خوب هم اضافه کنیم اینطور کارشونو تو امریکا دراوردن .
این استاتژی به درد چین نمیخوره اگر نگاهی به شرکت های پر فروش بازار چین کنیم همگی اسم ورسم دارن (بجز خود چینی ها ) عملا فروششون با تو جه به ارزش بین المللی شون هست که اونا هم شرایط فروش و طراحی و .. رو با توجه به علاقه چینی ها مجبورن تنظیم کنن تا به شرکتای دیگه وخود چینی ها نبازن .
چین با بهبود شرایط اقتصادش به مراتب جایگاه بالا تری در بازار های فروش خواهد داشت 1 میلیارد نفر حتی اگر 300 میلیون طبقه متوسط هم داشته باشن بازم به بزرگی امریکا هستن .
حسین
۲۱ بهمن ۱۴۰۲چه می کنن رسانه ها!!!! از کرورد شکنی فروش تویوتا چیزی نمیگن! بعد سهم پایین فروش برقیش رو بولد می کنن!!! در مقابل فروش 200 تایی بی وای دی با الفاظی مثل عملکرد برجسته نمایش میدن! 😂
از کاهش فروش یک میلیونی و زوال چیوندا هم چیزی نمیگن چون به هرحال این برند حقیر توانایی اثبات خودش تو بازار رو نداره و مجبوره جیب رسانه هارو پر کنه.
Dariush saadat
۲۱ بهمن ۱۴۰۲باتری ۱۵۰ کیلو وات کمتر از پونصد کیلومتر میره!!!!!!!!
مجید
۲۱ بهمن ۱۴۰۲حتی ژاپن با اینکه ابر خودروساز دنیاست خودرو وارد میکنه. بعد حاکمان ایران بخاطر دوتا فرغون ساز داخلی واردات رو ممنوع کردن و نابودمون کردن رفت
samurai
۲۱ بهمن ۱۴۰۲217 تا چینی مهاجر تو ژاپن رفتن خریدن این کجاش مهمه
الان تو ایران داغون یه برند 217 تا بفروشه حسابش میکنن
ژاپنیا تو چین میلیونی میفروشن موتورای میتسوبیشی که مثل نقل و نبات تو چین فروش میره اونو چطور مقاله مینویسی :)))
Mm
۲۵ بهمن ۱۴۰۲کفتارها اگر بخوان غذایی بخورند باید منتظر باشند تا شیر شکار کنه مثل ژاپن و چین ژاپن از صفر تا صد طراحی میکنه و میسازه پس :(ژاپن شیره) اونوقت چین فرصت طلب مثل (کفتار) تو یه چشم بهم زدنی میاد و کپی میکنه.
مثل رابطه خرس و گرگها؛ آقا خرسه شکار
میکنه دولتی سرش گرگا هم به نون و نوایی میرسند.(مثل خودروهای آمریکایی و کپیهای چینی) البته ناگفته نمونه واقعا این پیشرفت چینیهای کفتارو نادیده نمیشه گرفت. خدایی خودمونیم تا آمریکا یا ژاپن یه خودرویی میسازند چینیها زرتی کپیش میکنن این ایول داره دمشون گرم گرگ یا کفتار بودنش مهم نیست (میدونید چی مهمه اینکه ما در مقابل اونا«کک»روی تنشونم نیستیم) اونوقت ادعا مونم میشه اگه فقط کمی فکر کنید میتونید بفهمید اونا کجانو ما کجا همین کپیهای چینی که همه میزنند تو سرش بهترینهاش میره آمریکا و ژاپن اونوقت آشغالاش وارد ایران میشه با قیمتهای گزاف
کامبیز
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ژاپن هم از کپی کاری شروع کرد، اگر از بزرگترهای سوال کنید حتما یادشونه که جنس ژاپنی به بی کیفیتی شعرت داشت، در ضمن هیچکس خودش را با کک مقایسه نمی کنه.
Mm
۲۵ بهمن ۱۴۰۲سرتون و درد نیارم بحث کردن هیچ فایدهای نداره قصد توهین به هیچ کدام از عزیزانی که در این رابطه نظر دادن ندارم. کلی عرض میکنم کشوری مثل ایران که چند دههی متوالی یک خودرو رو تولید میکنه و بعد از سرو ته خودرو میزنه و با تغییر شکل چراغ و سپر روی اونها نام گذاری میکنه این نمونه آره اون یکی اسه این یکی پلاسه و بعدی پرو … خوب همچین کشوری نباید وارد این بحثها بشه چون جایگاهی در بازار جهانی خودرو ندارههههههه . پس باید زییییییییییییییییییییپو کشید.
کامبیز
۲۶ بهمن ۱۴۰۲با این مشکلاتی که ما داریم مثل تحریم و جنگ تحمیلی و حالا هم جنگ در منطقه ما والا همین هم دارند تولید می کنند دمشون گرم.