بیوایدی برای ورود به بازار ژاپن آماده میشود و قصد دارد از ابتدای سال آینده فروش سه مدل آتو ۳، سیل و دولفین را در این کشور آغاز کند. بیوایدی که در سال ۲۰۰۳ پا به عرصهٔ وجود گذاشت، امروزه به یکی از مشهورترین خودروسازان چینی تبدیل شده و حضور قدرتمندی در بازار داخلی این کشور و همینطور بازارهای بینالمللی دارد. در حال حاضر فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی است و تنها خودروساز چین محسوب میشود که باطریهای محصولاتش را خود تولید میکند.
تا مارس امسال بیوایدی خودروهای بنزینی هم تولید میکرد اما ازآنپس فقط به ساخت مدلهای الکتریکی و هیبریدی میپردازد. این شرکت بزرگترین سازندهٔ خودروهای الکتریکی در جهان محسوب میشود و در نیمهٔ اول امسال بیش از ۶۴۱ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. البته این رقم شامل نمونههای الکتریکی، هیبریدی و حتی بنزینی میشود. هرچند چین بازار اصلی بیوایدی است اما این شرکت طی سالهای اخیر گسترش بازار خود را آغاز کرده و محصولاتش را در کشورهایی مثل بحرین، اوکراین، برزیل، مجارستان و کانادا عرضه کرده است.
حال بیوایدی بهزودی ژاپن را هم به بازارهای خود اضافه خواهد کرد. هرچند این شرکت مدلهای مختلفی در سبد محصولات خود دارد اما در ابتدا در ژاپن فقط سه مدل سیل، دلفین و آتو ۳ عرضه خواهند شد. سیل یک سدان الکتریکی است که در چهار نسخه ارائه میشود و بالاترین نسخهٔ آن بردی ۶۵۰ کیلومتری دارد. این نسخه که از قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک با ۵۲۳ اسب بخار قدرت بهره میبرد، ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. زمانی که سیل در ماه می ۲۰۲۲ معرفی شد، در کمتر از هفت ساعت بیش از ۲۲ هزار رزرو خرید دریافت کرد.
دلفین یک هاچبک سابکامپکت الکتریکی است که مثل سیل روی پلتفرم e-Platform 3.0 بیوایدی ساخته شده و با چهار نوع قوای محرکه ارائه میشود که بالاترین آنها برد ۴۰۵ کیلومتری دارد؛ و نهایتاً آتو ۳ هم یک کراساوور الکتریکی است که بالاترین نسخهٔ آن شتاب صفرتاصد ۷.۳ ثانیهای و برد ۴۲۰ کیلومتری دارد. از این سه خودرو، در ابتدا در ژانویهٔ سال ۲۰۲۳ آتو ۳ در ژاپن عرضه خواهد شد، سپس دلفین در اواسط همین سال راهی بازار این کشور میشود و سیل هم در نیمهٔ دوم سال به سرزمین آفتاب تابان خواهد رسید. برای فعالیت در این کشور، بیوایدی بهتازگی شرکت زیرمجموعهای بنام BYD Auto Japan را تأسیس کرده است که با ایجاد یک شبکهٔ نمایندگی، فروش و خدمات پس از فروش محصولات بیوایدی را در ژاپن بر عهده خواهد گرفت.
meysam
۱ مرداد ۱۴۰۱کار برای ژاپنیها هر روز داره سختتر میشه
چینیها در زمینه الکتریکی از ژاپن جلو افتادند
پویان
۱ مرداد ۱۴۰۱َسلام میثم.
اروپاییها هم از چین و امریکا عقب افتادن.
تویوتا قراره بازنگری اساسی در مدلهای مختلف انجام بده.
تویوتا از اول تمرکز رو روی خودروهای هیدروژنی گذاشت که هنوزم داغ نده بازارش
Reza Waffen SS
۲ مرداد ۱۴۰۱چین رو اره ولی آمریکا خودش اندرخم یه کوچست
NAVID۰۰۹۸
۱ مرداد ۱۴۰۱میثم جان
چین نه فقط از ژاپن ، بلکه از کل جهان حتی آمریکا هم پیشی گرفته و نمونهی بارزش را چند سال پیش و کمک ترامپ به اپل و جلوگیری از آمدن هوآوی به آمریکا دیدیم !
البته این خبر ترسناک نیست !
زمانی این خبر ترسناک میشه که بفهمیم دوازهی ورود به خاک آمریکا به روی خودروهای چینی باز شده ، اونوقته که میشه با اطمینان گفت خداحافظ صنعت عظیمِ اصیلِ خودروسازی جهان ( آلمان آمریکا ژاپن ) !
بَخواهیم نِخواهیم ، چین تائین کنندهی تکنولوژی ساخت اکثر کالاها بخصوص تجهیزات الکترونیکی و خودرو در آیندهی نزدیک میشه که بسیاری از شرکتهای بزرگ را در قوطی پیچ میکنه !
گانگ
۱ مرداد ۱۴۰۱اگر دموکرات ها بمونن امکان بازشدن راه ورود چین به آمریکا هست
ولی اگه حاجیم ترامپ بیاد چینی ها خواب بازار آمریکارو هم نمیتونن ببینن
AMIR / ARMI
۱ مرداد ۱۴۰۱جلوگیری از آمدن هواوی به آمریکا ؟؟
سهم همه گوشی های اندروید از بازار آمریکای شمالی خیلی ناچیز بوده از اول
نه هواوی بلکه zte هم به خاطر جاسوسی و مسایل امنیتی تحریم شدن
از بین ۱۵ شرکت بزرگ تولید کننده نیمه رساناهای جهان هیچ ردی از چینی ها وجود نداره چی رو میخوان قوطی پیچ بکنن با ۱/۴ میلیارد نفر جمعیت هنوز تولید ناخالصی ۱۶ تریلیون دلاری دارن آمریکا با ۳۳۰ میلیون جمعیت ۲۲ تریلیون دلار تولید ناخالصی داره
سرمایه داران آمریکا نباشن مردم چین از گرسنگی به جون کمونیست ها میوفتن
مهدی
۱ مرداد ۱۴۰۱متاسفانه تا حدود زدیادی حق با شماست البته خوشبختانه تا حدود زیادی هم نیست!
این که چین الان در زمینه خودرو برقی از تقریبا تمام کشور ها جلو افتاده درسته ولی این موضوع که تمام تجهیزات الکترونیک رو چین در دست بگیره کاملا بعیده
چین به لحاظ ایدئولوژی سیاسی توان برتری پیدا کردن رو نداره یادمون نره رئیس علی بابا برای یک انتقاد مدت ها کم پیدا شد و خب همه ی ما میدونیم که این موضوع به سرمایه گذاری خارجی صدمه میزنه وقتی کارآفرین از زندگی آزاد توی یک کشور مطمئن نباشه چرا باید داراییش رو به اونجا منتقل کنه وقتی میدونه هر لحظه ممکنه بیدار بشه و داراییش مصادره شده باشه
مورد دوم اینکه دانشگاه های آمریکا جاذب مغز های جوان هستند و دانشگاه هم بینهایت به صنعت نزدیکه این مورده که صنعت یک کشور رو به یکباره بالا میبره یک طرف مغز خلاق و یک طرف سرمایه گذار
و آخرین موضوع اینکه خیلی از افراد شاغل در صنعت چین خارجی هستند در صورتی که کنش شدیدی اتفاق بیفته غربی ها حاضرند چین رو رها کنند و سمت کشور هاشون به ایستند اما تعداد کمتری چینی حاضر به ترک مشاغل یا کرسی های دانشگاهیشون در غرب هستند!
Elemento
۲ مرداد ۱۴۰۱“چین نه فقط از ژاپن ، بلکه از کل جهان حتی آمریکا هم پیشی گرفته و نمونهی بارزش را چند سال پیش و کمک ترامپ به اپل و جلوگیری از آمدن هوآوی به آمریکا دیدیم !”
چنین خبری نیست دوست عزیز
گانگ
۱ مرداد ۱۴۰۱هرچقدرم مخالف خودروسازی چین باشیم نمیشه پیشرفت و جایگاهی کهBYDرسیده رو انکار کنیم و استفاده از پلتفرم و تکنولوژی BYD به نفع خیلی شرکت هاست از لحاظ زمانی و اقتصادی مثل قرارداد تسلا و پاناسونیک
تویوتا هم که داره با مشارکتBYD روی ماشین های الکتریکیش کار میکنه که این باعث جهش تویوتا در زمینه ماشین های الکتریکی میشه
Avan
۲ مرداد ۱۴۰۱به نظرم چین و روسیه بتونن غربی ها را شکست بدن به چند دلیل:
۱. سیاسیون و مردم آمریکا با سپردن کار دست افراد ضعیف و پیری مثل بایدن و (حتی اگر ترامپ دوباره بیاد ۸۰ سالش هست) به خودشان خیانت کردند.در کشورهای اروپایی هم فرانسه و آلمان و انگلیس وضعیت مشابهی دارند.
۲. غربی ها سعی می کنند حداقل در ظاهر حقوق بشر و قانون و … را تا حدی رعایت کنند ولی چین و روس آزادند. و به راحتی هر کاری دلشان خواست می کنند.
۳. مهمترین دلیل مردم و به تبعش دولت های غربی هستند که بسیار راحت طلب و ترسو شدن و نمی تونن هزینه و سختی رقابت و جنگ با دشمن را تحمل کنند و به سرعت وامیدن نمونش در جنگ اوکراین تمام اروپایی ها نگران زمستان هستند و از روسیه می ترسند.
genius
۲ مرداد ۱۴۰۱گرانقدر!قدرت تو قرن 21 یعنی دانش و نوآوری و تکنولوژی بدیع به جهان معرفی کردن درسال 2021 امریکا رتبه سوم و کره رتبه پنجم خلاق ترین کشورهای جهان شدند و از چین در بین 10تای اول هیچ اثری نیست چونکه چین جان کارش شده استفاده انگل وار از اختراعات و اکتشافات اونور اقیانوس اطلسی ها و کپی کردنش!
Master
۶ مرداد ۱۴۰۱مشکل اصلی هزینه های تولید توی ژاپنه که باعث شده در بعضی چیزها رغبتی برای ارائه نداشته باشند
كارevol
۱ مرداد ۱۴۰۱از خود ژاپنی ها که خیلی جلوتره تو برقی،برند خوبیه واقعا
meysam
۱ مرداد ۱۴۰۱تویوتا در زمینه الکتریکی با این شرکت همکاری زیادی داره و از یه سری استراتژیهای بی وای دی استفاده میکنه
meysam
۱ مرداد ۱۴۰۱ولی من هنوزم میگم برنامه هیدروزنی تویوتا آینده خیلی روشنی داره
فکر میکنم تغییرات خیلی خیلی بزرگتری نسبت به الکتریکیها رقم بزنه
چه بسا در آینده یه بخش جدیدی ایجاد کنه برای تولید و توزیع هیدروژن
phonix
۱ مرداد ۱۴۰۱در صنایع هوایی و لکوموتیو ها و کشتی ها اصولان مبحث ترانزیت احتمالا بر الکتریکی ها قلبه کنه
تویوتا در حال حاضر پیشران کشتی و زیر دریایی هم میسازه که از نسخه های المانی و امریکایی یشرفته ترن
imperial
۱ مرداد ۱۴۰۱meysam
سلام جناب میثم
راستش هیچکسی و هیچ برندی نمیتونه به تنهایی کار خاصی انجام بده. همونطور که تویوتا نتونست یه تنهایی بازار هایبرید هارو بگیره به تنهایی نمیتونی در حوزه هیدروژن کار خاصی انجام بده.منم خودروهای هیدروژنی باهاشون حال میکنم واقعا کم آلایندگی هستن و سریع باکشون پر میشه ولی اصل ماجرا جایگاه هیدروژن هست که تو خود آمریکا کلا 150 دونه بیشتر نیست و 100تاش فقط تو کالیفرنیاس جاهای دیگه خیلی کمه.تو بریتانیا فکر کنم کلا 5 تا بیشتر نیست.
این یه نکته، اما یک یه نکته دیگه هست تعداد تنوع محصولات هست کلا یه دونه هیوندای نکسو میشه خرید یه دونه تویوتا میرای…دیگه خودروی هیدروژنی نیست صفر کیلومتر بشه خرید. هوندا کلاریتی هم هست ولی نسخه صفر کیلومتر نیست تو نمایندگی ها کاکرده هستش. به طور خلاصه تنوع محصولات کمه.
یه نکته دیگه هست خود برندها روی ویژگی خودروهای هیدروژنی مانور نمیدن. روی آلایندگی کم و پر شدن پاک سریع و پیمایش عالی.
نکته آخر هم تویوتا با همین وضعیت بخواد پیش بره در بحث هیدروژن کار خاصی نمیتونه بکنه نه جایگاهیی میسازه و نه تبلیغاتی میکنه. تنها یه زمانی میتوان به پروژه هیدروژنی تویوتا امیدوار بود آن هم زمانی که آکیو تویودا بگه همین الان1میلیارد دلار بودجه برای ساخت جایگاه هیدروژن تو دنیا اختصاص میدم و باید 100هزار جایگاه در سرتاسر جهان ساخته بشه اون موقعس که یه تکونی میخوره دنیا. همچنین10میلیارد دلار بودجه برای توسعه10خودروی هیدروژنی(هرخودرو 1میلیارد دلار)اختصاص بده اونموقعس که بله بوم…تا زمانی که همچین خبری نیاد نمیشه روی تویوتا و خودروهای هیدروژنیش مانور داد.
.
اما یه خبری دارم…تازگی خبری اومده که برندی علاوه بر تولید خودروهای برقی و الکتریک ژنراتوری داره پلتفرم هاشو جوری توسعه میده که هیدروژنی بشه ساخت. ماشین سدانش ماه پیش رونمایی شد و هیدروژنیش قراره اواخر 2022 بیاد به بازار.(الکتریکی همون مدل رو از الان میشه خرید) یه شاسی بلند هم قراره عرضه کنه که اول 2023 قراره بیاد الکتریکی و الکتریکی ژنراتوری و هیدروژنی خواهد بود. شاید اون برند هه یه تکنونی بده خودروهای هیدروژنی…البته باز هم به تبلیغات و اینکه چندتا جایگاه هیدروژن میخواد بسازه بستگی. اسمش چی هست بماند…!
JDM lover
۱ مرداد ۱۴۰۱من خیلی امیدوارم به هیدروژنی ها
یکی از بهترین راه حل ها برای حل مشکل الایندگی خودروها هست
حسین
۲ مرداد ۱۴۰۱تولید هیدروژن مستلزم مقدار زیادی انرژی هست، یعنی فرق خاصی بین خودروهای الکتریکی و هیدروژنی از نظر سبز بودن نیست.
مشتاقی
۱ مرداد ۱۴۰۱شیر مادر و نان پدر حلالت «بی وای دی»
Dian
۱ مرداد ۱۴۰۱اون کوچیکه(بی وای دی دلفین) فکر کنم قیمتش فقط ۵۰۰۰ دلار بود!!!
برای یه ماشین برقی با اینقد برد خداییش فوق العادس
بیقراق
۱ مرداد ۱۴۰۱شرکت CATL چینی ها خودش غول زنجیره تأمین جهان شده و پس فردا آقایی می کنه برای خودش. چینی ها دیگه مثل قبل نیستن.
genius
۱ مرداد ۱۴۰۱byd ؛ جیلی و چانگان خوبای چینن و آتیه دار.بقیشون ول معطلن
Dian
۱ مرداد ۱۴۰۱Nio هم خوبه
حسین
۲ مرداد ۱۴۰۱نیو و اکسپانگ هم خوبن. جالبه اکثر این برندهایی که تو ایران مانور میدن اصلا جایگاهی ندارن حتی در خود چین: لیفان، برلیانس، جک، بسترن، دانگ فنگ، بیسو، بورگوارد…
محمد
۱ مرداد ۱۴۰۱سدان اولیه خیلی خوبه
JDM lover
۱ مرداد ۱۴۰۱چند وقتیه خبر از new RAMIN نیست
کجاست؟؟