بی وای دی BYDخودروهای چینی

سیستم تعلیق پیشرفته بی وای دی یانگ وانگ U9 و حرکت با سه چرخ!

بی وای دی یانگ وانگ U9 سوپرکار جدید و لوکس این برند است که با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خودنمایی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این خودرو سیستم تعلیق هوشمند با نام دیسیوس است.

همان‌طور که در ویدئوی پیش رو مشاهده خواهید کرد این سیستم تعلیق می‌تواند باعث پرش چند میلی‌متری خودرو از سطح زمین شود. همچنین سوپرکار بی وای دی یانگ وانگ U9 با اتکا به سیستم تعلیق دیسیوس خواهد توانست با سه چرخ حرکت کند که این ویژگی ما را به یاد سیتروئن زانتیا بازار ایران و DS دهه ۶۰ میلادی با سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک می‌اندازد.

بی وای دی از سیستم تعلیق خودرو به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم کنترل بدنه در کل صنعت خودرو یاد می‌برد و به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که باعث خواهد شد در سبد محصولات این برند چینی بکار رود و هدف نهایی آن بهبود تجربه سواری با خودروها خواهد بود. سیستم دیسیوس C با کنترل سوپاپ سولنوئید دامپر باعث کنترل خودرو می‌شود و دیسیوس A نیز از شوک‌های بادی برای تنظیم ۱۵۰ میلی‌متری ارتفاع خواهد شد. سیستم دیسیوس P نیز به عنوان اولین سیستم کنترل بدنه هیدرولیک هوشمند دنیا معرفی شده و می‌تواند ورود روغن به دامپر را کنترل کرده و کارهای دیگری همچون سفتی سیستم تعلیق را انجام دهد. علاوه بر این می‌توان هر چهار چرخ را به‌صورت هم‌زمان یا جداگانه از روی زمین بلند کرد.

سیستم تعلیق دیسیوس X نیز باعث توانایی رقص، پرش و حتی رانندگی با سه چرخ می‌شود. بی وای دی می‌گوید این سیستم تعلیق تست‌های استقامت بیش از ۳۰ ماهه و ۱۰ میلیون کیلومتری را پشت سر گذاشته و برخی مدل‌ها که قبلاً راهی خط تولید شده‌اند با به‌روزرسانی از راه دور می‌توانند ویژگی‌های جدید را دریافت کنند. همان‌طور که قبلاً گفته شده است یانگ وانگ U9 از چهار پیشرانه برقی استفاده می‌کند و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه و شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری دارد. در ماه ژانویه و با رونمایی U9 چینی‌ها پیش‌نمایشی از آفرودری برقی با نام U8 را نیز انجام دادند که ظاهراً حتی با وجود تایر پنچر نیز می‌تواند تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. ما حدس می‌زدیم بی وای دی از نوعی لاستیک ران فلت در این خودرو استفاده کرده اما حالا می‌توان به سیستم تعلیق جدید دیسیوس رسید که بدون نیاز به یک چرخ هم می‌تواند تردد خودرو را تضمین کند. همچون همیشه دوست داریم نظرات شما را نیز درباره خودروسازان چینی و سرعت پیشرفت آن‌ها بدانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    کاری به برند و کشورش نداشته باشیم این سیستم نه جدیده نه انقلابی نه پیشرو اما خب جالبه.

    فارغ از این تبلیغ احمقانه که قابلیت رقص !!! نشون دادن، این سیستم حالا اینجا اسمش دیسیوس شده در واقع همون سیستم magic body control مرسدس یا مالتیمتیک پورشه و فراری و خیلی محصولات دیگه هست که توسط کمپانی کانادایی ساخته شده .

    باید دید برتری نسبت به این هیولاهای صنعت پیدا می کنه یا نه.

    موافقم 55
    مخالفم 21
    1. حسین

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      تا به حال در خودرویی استفاده شده ؟
      به جز این
      و اینکه
      یعنی مرسدس با سه چرخ توانایی حرکتی داره
      حالا اگه داره کدوم مدل و اینها
      اسم مدل بگید
      هر برندی

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        تعلیق های dssv و مگنه راید یه نمونه از این ساختارن و مرسدس s-class ۲۰۱۳ ویژگی های الکترونیکی هم بهش اضافه کرد.

        اکثر محصولات فراری که آخریش پیشرفته ترین تعلیق دنیا رو پورسانگوئه استفاده شده، پورشه های ۹۱۱ جاده ای و مسابقه ای، فورد جی تی، کامارو 1LE، والکری و والهالا، شلبی gt500، محصولات آفرودی مثل سیلورادو zr2 و خیلی از نمونه های مسابقه ای و جاده ای پرفورمنس.

        سه چرخ راه رفتن هم هیچ اهمیتی برای کسی نداره و پوینت نیست که اصلا روش مانور بدن.

        موافقم 9
        مخالفم 4
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    علکی شلوقش نکنید.چند سال پیش تو مجله ماشین این رو کار کرده بودن.اختراع شرکت اشتباه نکنم بوش هست دقیق یادم نیست شرکت مورد نظر سیستم صوتی هم میسازه.یه صندلی هم همون موقع ساختن برا ماشین که ارتباط سرنشین با ماشین رو قطع میکنه و مجزا عمل میکنه.همون موقع گفته بودن که دارن با کمپانیهای مختلف صحبت میکنن تا عرضه جهانی کنن.ولی بسیار پیچیده پر هزینه و باعث افزایش وزن بود.الان مشخص شد که فقط به درد برقیها میخوره که وزن رو با قدرت فراوان توجیه میکنن.اصلا هم کارایی نداره.بهترین سیستم همون مگنراید هست که کمترین وزن رو داره.بعدشم بادی

    موافقم 28
    مخالفم 21
  3. new reventon

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    خاک بر سر آبریکا

    موافقم 29
    مخالفم 88
    1. کیانوش

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      دری وری نگید کادیلاک و جنرال موتورز و مرسدس بنز و خیلی از برند های دیگه هم اگه بخولان میتونن با ی اپدیت نرام افزار این قابلیت رقص مسخره رو به ماشین های پنج سال پیششون هم اضافه کنن

  4. داود

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    خیلی هم عالی.
    خیلی سریع رشد کردن و کره جنوبی را جا گذاشتن احتمالا در آینده ژاپن و آمریکا و آلمان را هم کنار خواهند زد .
    باید ببینیم کیفیت آلیاژهای به کار رفته در بدنه و موتور خودرو بعد از ۵سال چگونه خواهد بود آپشن ها و شتاب و مصرف بنزین که تا اینجا خوب بوده و هندلینگ قابل قبولی داشتن.

    موافقم 25
    مخالفم 65
  5. احسان سعیدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    چهل سال پیش کمپانی سیتروئن فرانسه این تکنولوژی را اختراع کرده سیتروئن زانتیا که در ایران مونتاژ می شد این سیستم را داشت

    موافقم 45
    مخالفم 9
  6. Camaro ZL1 427

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    شاید زیاد ربط به این مقاله نداشته باشه
    ولی به نظر من برقی شدن خودرو ها راهی برای خودروسازان ضعیف هست که به عملکرد و قدرت بالا برسن

    موافقم 41
    مخالفم 7
  7. R

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    به چه دردی میخوره اینکارا فقط برای نمایش

    موافقم 13
    مخالفم 16
    1. Dan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (682 ديدگاه)

      هندلینگ ماشین رو بهتر میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  8. ❤ ب ت bugatti

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    اگر زحمت بکشن زانتیا رو مدرن عالی میشه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. Daruosh

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آقا زانتیا هم با سه چرخ را میره چه ربطی داره😂

    موافقم 29
    مخالفم 2
  10. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    انصافا چه وضعیه ، چرا اینقدر عقده ای هستند بعضیا نشد یه وسیله ای معرفی بشه یه عده دانشمند نیان از روی عکس عیب و ایراد بذارن رو ماشین و بگن چیزی نیست بقیه هم میتونن اینو درست کنند ، حالا اگه برند محبوبشون باشه چندتا ویژگی خیالی هم از خودشون میگن که مثلا اون برند رو ببرن بالا

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. کاوه

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      خب راست میگن دیگه.مگه زانتیای ۴۰ سال پیش با سه چرخ راه نمیرفت؟؟؟؟؟؟تازه اون ارتفاعش از زمین خیلی بیشتر بود همین کلیپ رو نگاه کن وقتی داره با سه چرخ راه میره فاصله دیسک ترمز با زمین ۳_۴سانته!!!اگه یه سنگ ریزه هم سر راهش باشه کالیپر ترمز و دیسک رو کلا به ***میده.یا الان توی امریکا سیاه پوستها روی ماشین های کلاسیک خیلی قدیمی تعلیقی که میرقصه و حتی تا حالت عمود چرخ های جلو یا عقب رو از زمین بلند میکنه به صورت افترمارکتی میذارن.خب الان این سیستم های مسخره که رسما کاربردشون صفر صفره و فقط برای تبلیغاته رو بیایم الکی به به و چه چه کنیم؟

      موافقم 6
      مخالفم 6
  11. MM

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    سلام
    BYD=رویایت را بساز
    چهارچرخ همزمان چگونه انجام میشه؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. bugatti ب ت❤

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    اونایی که ماشین برقی بدشون میاد به من لایک بدن مثل من
    اونایی که از ماشین برقی خوششون میاد به من دیسلایک بدن

    موافقم 11
    مخالفم 16
  13. Reza Waffen SS

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    زیادی روش مانور دادن بنظرم

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا