یانگ وانگ برند لوکس بیوایدی بهزودی سدان بزرگ U6 را با قیمت ۱۱۰ هزار دلار و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت برای رقابت با تسلا مدل S عرضه خواهد کرد.
بیوایدی در حال آمادهسازی سدان لوکس جدیدی بنام U6 است که از طریق برند یانگوانگ عرضه خواهد شد. این سدان چینی با ضریب درگ ۰.۱۹۵، آیرودینامیکترین خودروی تولیدی حال حاضر جهان محسوب میشود. یانگوانگ برند لوکس انرژی نوی بیوایدی است که اوایل امسال تأسیس شد. (در چین به خودروهای الکتریکی و هیبریدی، انرژی نو اطلاق میشود). اولین محصول این برند، شاسیبلند U8 بود که با قیمت ۱۶۰ هزار دلار در چین به فروش میرسد و امسال به بازار خواهد آمد.
خودروی بعدی یانگوانگ هم سوپراسپرتی بنام U9 است و بهزودی سدان U6 هم به این جمع اضافه میشود. این سدان نسبتاً بزرگی است که برای رقابت با مرسدس بنز EQS و بامو i7 در نظر گرفته شده است. در این خودرو برای دستیابی به ضریب درگ فوقالعادهٔ زیر ۰.۲۰، طراحان بیوایدی سقف شیبدار، دستگیرههای در مخفی و کاورهای آیرودینامیک چرخها را در نظر گرفتهاند. علاوه بر این، بجای آینههای جانبی معمولی، دوربین هم قابل سفارش خواهد بود درحالیکه در عقب خودرو یک اسپویلر فعال تعبیه شده است.
برای مقایسه، ضریب درگ سدان جدید بیوایدی بهتر از خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS با ۰.۲۰، تسلا مدل S پلد با ۰.۲۰۸ و لوسید ایر با ۰.۲۱ است. به همین دلیل، یانگوانگ U6 بهعنوان حد نهایی تکنولوژی آیرودینامیک خودرو در چین توصیف شده است. طبق اطلاعاتی که تاکنون در اختیار داریم، U6 امکان ارائه با انواع قوای محرکهٔ الکتریکی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی با پیشرانهٔ بنزینی افزایشدهندهٔ برد را خواهد داشت. با توجه به تصاویر جاسوسی، این ماشین در داخل به یک صفحهنمایشی منحنی بزرگ به همراه دو نمایشگر دیگر مجهز است که یکی صفحه آمپر و دیگری نمایشگر سرنشین خواهد بود.
یانگوانگ میتواند از قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ مدلهای U8 و U9 استفاده کند که مجموعاً ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت دارند. قیمت این سدان لوکس چینی هم حدود ۸۰۰ هزار یوآن معادل ۱۱۰ هزار دلار خواهد بود. هرچند قبلاً به نظر میرسید نام این خودرو U7 باشد اما بیوایدی بهتازگی رسماً نام U6 را برای آن اعلام کرده است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ شهریور ۱۴۰۲انصافا خیلی خوشگله، انگار BYD آبروی خودروسازی چین هست
اگر U6 واقعا چنین ضریب آیرودینامیک داشته باشه، درس خوبی میده به مرسدس بنز و بیامو که زشتی ماشینهای برقیشون با آیرودینامیک توجیه نکنن
Porsche
۱۸ شهریور ۱۴۰۲آقای اشتری در اینکه چینی ها پیشرفت کردن هیچ شکی نیست به هر حال اینا همونایی بودن که تا ۱۰ سال پیش تولیداتشون فرق زیادی با خودرو های ملی نداشت ! ولی الان چین بزرگ ترین خودروساز جهان شده و بیشترین صادرات جهان رو داره ولی بهترین نیست ، چین هنوز موفق نشده به تکنولوژی آلیاژ آمریکایی ها و اروپایی ها برسه و به خاطر همینه که هنوز موفق نشده بدون کمک کشور دیگه ای هواپیما ، کشتی های غولپیکر یا حتی ابرخودرو تولید کنه ! چین از سال ۲۰۱۵ تا الان داره تمام تلاششو میکنه تا ابرخودریی شایسته و در حد و اندازه محصولات پورشه ، فراری ، لامبورگینی یا amg بسازه ولی تا حالا که نتونسته کاری از پیش ببره که این هم بر میگرده به عقب ماندگی در تولید آلیاژ های سبک وزن و مقاوم مثلا چین تا حالا نتونسته پیشرانه درونسوز درست و حسابی مثل 2jz تویوتا یا flat 6 پورشه بسازه ! به خاطر همین چینی ها به دلیل ناتوانی در تولیدات درونسوز به باتری های برقی رو آوردن و تا الان هم خوب پیشرفته رفتن ولی هنوز هم در حد اندازه آلمان یا آمریکا نیستن ! سیستم فرمانگیری چرخ های عقب که بنز الان ۳۰ ساله داره روی محصولاتش میزاره ، هنوز چینی ها نتونستن ازش سر در بیارن یا هزاران تکنولوژی دیگه که باعث میشه نتونیم چین رو در حد و اندازه بزرگان قرار بدیم ( البته فعلا ) و در ضمن آیرودینامیک ترین خودرو جهان مرسدس eqxx با ضریب درگ ۰/۱۷ خواهد شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ شهریور ۱۴۰۲خودروسازی چین و خصوصا بیوایدی، می خواد محصولات عامهپسند با تیراژ فروش بالا بسازه
برای تبلیغات و بازاریابی ممکنه سوپراسپرت هم داشته باشه اما هدف اصلی، برقی و پلاگینهیبرید با حدود قیمت ۲۵ تا ۵۰ هزار دلار هست
فرمانپذیری چرخ عقب مرسدس بنز و پرفرمنس پورشه لامبورگینی برای چینیها اهمیتی نداره
خیلی هم مسخره است که چینیها بخوان توی اون بازار فعالیت کنند چون برند اصیل ندارن
چینی.ها بسیار عاقلانه و هوشمندانه دارن بازار مدلهای عامهپسند و خانوادگی رو هدف میگیرن
محمد
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ضریب درگ خیلی از چینیها از اروپایی ها کمتره نیو ای تی هفت و ون مکسوس از جمله اونها هستند.بعد همین بی وای دی یو ایت مگه چرخهای عقبش نمی چرخه ؟مگه حرکت 360 درجه درجا یا خرچنگی نمیزنه ؟ بعد پیشرفت دقیقا چیش مسخرست ؟ طرف اومده میگه چینیها از آلیاژ سر در نمیارند.. تویوتا فلان مدل و … تویوتا فقط یه فرمول کثیف را پیروی میکنه حجم زیاد موتور راندمان پایین..هیچ آلیاژ خاصی هم نداره از یه موتور شش سیلندر پنج لیتری به اندازه یک موتور یک و نیم لیتری توان کشیدن خب معلومه استهلاک میاد پایین..
بابک
۲۱ شهریور ۱۴۰۲درود
اینکه چین پیشرفت کرده و به قدرت دوم اقتصادی وحتی نظامی تبدیل شده حرفی درش نیست
ولی گر بخواهیم روراست باشیم
درصنعت ونانو تکنولوژی، محتاج غرب می باشد
وبا آمریکا وآلمان وحتی ژاپن قابل قیاس نیست
هنوز فاصله بسیار دارد تا به صنایع نظامی آمریکا برسد
فراموش نکنیم
آمریکاF35 را برای کسب درآمد وهم افزایی ترکیب قدرت یوفوها رو می کند
همچنین برای دست بسر کردن دیگران….
بنده خدا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اولویت اصلی هر ماشینی
اول: ایمنی فوق العاده
دوم: سواری بی نظیر
سوم: استهلاک پایین
حالا هر کشور یا برندی این سه گزینه رو اولویت قرار بده موفق…
حسین
۱۸ شهریور ۱۴۰۲کدوم خودروی تولید انبوه برقی آلمانی توانایی رقابت فنی-مالی با این خودرو رو داره؟ (تولید انبوه، نه مفهومی یا پروتوتایپ)
چینیها هیچوقت در تولید موتور احتراقی شاخ و شونه نکشیدن چون میدونن اولا خیلی عقب هستن دوما انجین بنزینی آینده روشنی برای سرمایه گذاری نداره.
همین دیروز خبر اومد که مرسدس بنز از باتریهای باید بیوایدی استفاده میکنه برای مدلهای آینده…
در مورد تکنولوژی فلزات فوق سبک هم اصلا در صنعت خودرو (برقی) نقش خاصی نداره که تعیین کننده عقب ماندگی چین باشه، نتیجه بازار هم این رو تایید میکنه.
Anti Tesla
۱۸ شهریور ۱۴۰۲با اینکه اونقدر تو عرصه خودرو وارد نیستم،ولی اینو بهت بگم،دنیا در حال ارتباط است و شرکت ها و کشور ها ۱۰۰ درصد محصولاتشون تولید داخل نیست.
خود شرکت های هواپیما سازی با هم مرتبط هستند برای مثال:بوئینگ ۷۸۷ با کمک بسیاری از شرکت ها ساخته شده مثل=>بی ای ئی سیستمز،پرت اند ویدنی و رولزرویس و فوکر و ایرباس و…
یک محصولی ۱۰۰ درصد تولید داخل باشه ۸۰ درصد ممکنه محصول با کیفیت نباشه.
برای مثال شرکت امبرائر میاد یک پلتفرم رو میسازه و یا میخره و یک فراخان میده که آقا بیاید برای صندلی های هواپیما طرحی رو ارائه بدید که قیمت$ xباشه،از بین طرح های ارائه شده بهترین رو انتخاب می کنه.
وقتی یک محصولی با همکاری شرکت ها ساخته شه به مراتب با کیفیت تر هست.
M.83
۱۸ شهریور ۱۴۰۲درمورد آلیاژ
چین از نظر علم متالوژی عقب موندس
و بهترین گزینه برای اپلای ایرانی همین چینه
جریان جنگ سرد چینیارو وادار کرد با ی سخنرانی حماسی استالین پسند
همه وسایلشونو که اهن داشتن ذوب کنن و فولاد تهیه کنن
فولادی که منجر به نابودی صنعت چین شد
از مهم ترین دلایل درجا زدن چین تو صنعت نسبت به اروپا همین بود
TOPGEAR-mohsen
۱۹ شهریور ۱۴۰۲نیو EP9?
امین
۲۱ شهریور ۱۴۰۲چین اولین هواپیمای مسافربری خودش ساخت رونمایی کرد تست کرد تموم شد وارد خدمات خطوط هوایی شد .
از ساخت زیردریایی و کشتی های مختلف که با سرعت بالایی داره میسازه و وارد آب میکنه.
جنگنده نسل ۴++ با الگو گیری از سوخو صدها مدل ساخته
جنگنده نسل ۵ رونمایی کرد و تست میکنه که بزودی وارد خدمت شه
هموطن جوان Porsche و سایر دوستان لطفا کمی مطالعه کنید اخبار علمی و صنعتی دنبال کنید
حیف بخدا شما اینقدر اطلاعات کمی دارید و مطلع نیستید که نمیدونید.
خدارو شکر اینترنت شده دریای اطلاعات که براحتی میتونید بدست بیارید
مثل زمان ما نیست که فاصله ما با اطلاعات خیلی زیاد و پر هزینه بود .
سختی تهیه کتاب و مجله را نکشیدند که قدر وضعیت فعلی را بدانید
محمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۲واقعا با این حجم از اعتماد به نفس دروغ گفتن کار هر کسی نیست .
شما اومدید صنعت هواپیمای نظامی رو با خودرو سازی مقایسه کردید چیزی که اصلا هیچ ربطی به هم ندارند . در ضمن چین بجز خودرو سازی در بقیه صنعت ها هم همون چینه ، یعنی ساخت محصول بی کیفیت ، ضعیف و در عمل به درد نخور اما ارزان قیمت با چهره زیبا ، در حقیقت و در عمل چین صد سال دیگه هم نمیتونه به صد سال قبل غرب برسه .
امین
۲۱ شهریور ۱۴۰۲Porsche
چین صنعت موشکی قاره پیما ، صنعت فضایی ، ارسال ماهواره ،
هندوستان توانست فرود نرم درماه داشته باشه،که به ۳ کشور چین روسیه و چین اضافه شده
فرود نرم در ماه یعنی این کشور ها در صنعت متالوژی حرفها برای گفتن دارند.
و شاخه های مختلف علمی دارند پیشرفت میکنن
من بشخصه از کامنت شما و این همه اعتماد بنفس شوکه شدم ، که چقدر نمیدونی ولی فکر میکنی میدونی.
و ندانسته هات با قدرت بیان میکنی
لطفا بیشتر مطالعه کنید و مقالات علمی و اخبار علمی دنبال کنید.
دنیا خیلی از دیدگاههای شما متفاوت هست
M.83
۱۸ شهریور ۱۴۰۲من نمیفهمم چه طنزیه چینیا سر از لاکشون در اومد افتادن دنبال رقابت با کله گنده ها
بوگاتی مرسدس و تسلا
برندای قابل احترامی مثل بی وای دی چری و دوستانش و جیلی که تا حدودی مثل فولکس واگن و فیات مالکه بوجود اومدن
قدمت و قدرت المانو بزاریم کنار
حتی تو گوگل ترندزم چینیا هنوز رشدی نداشتن این تبلیغات و وعده های مدگرایانرو نمیدونم 😂💔
بعد برام جالبه دوستان واسه چینیا سر دست میبرن ولی تا اسم تسلا میاد همه گارد میگیرن
الحق که ..
TOPGEAR-mohsen
۱۹ شهریور ۱۴۰۲پیشرفتشون از آلمان و آمریکا که بیشتره چین ۲۰ ساله کشور شده تو این ۲۰ سال چقدر پیشرفت کردن؟
کیان
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اینایی ک شما و دوستان گفتین درست هست ولی یه بخش بسیار مهم دیگه ای ک نمیشه ازش گذشت قدرت سیاسی غرب هست، همین الان هم دارن شروع میکنن برای مهار سنگین چین، تحریم تو بخش دیجیتال و تراشه و …
این محصولات هرچقدر هم خوب باشه بازم سیاست دنیا خیلی مهمتر از خوب بودنشون هست
آرش
۱۸ شهریور ۱۴۰۲کجاش خیلی خوشگله از هر ماشینی یه گوشه ای گرفته طراحی کرده معلوم نیست مک لارنه پورشه تایکانه تسلا یا رنو تالیسمانه!!! همون تسلا که طراحی جالبی نداره از این خیلی بهتره حداقل یه هویتی داره چیه این ؟!! اگه بنز یا بی ام و همچین طرحی بزنن که کلی انتقاد میشه بهشون
MehdiTurbo
۱۹ شهریور ۱۴۰۲هنوز کلی ایرانی هست که دنا و رانا صفر میخرن و محصولات چینی و کره ای مسخره میکنن خخخ
بابک
۲۱ شهریور ۱۴۰۲(صدای دهل از دور خوش است)
hani
۲۳ شهریور ۱۴۰۲با احترام به نظر شما BYD دستش خیلی باز تره توی طراحی چون هیچ اصالتی نداره و از هر خودرویی کپی برداری کرده تو طراحی اما شما نمیتونید کیفت،کارایی،زیبایی،عملکرد خوب و قیمت مناسب رو یکجا توی یک ماشین چینی پیدا کنید خودروساز های المانی،امریکایی و ژاپنی سعی میکنن تو همه اینها پیشرفت کنن اما به صورت یکسان نه تنکنولوژی بی کیفیت یا ظاهر مناسب و باطن ضعیف.اصالت خریدنی نیست هر محصول و یا کمپانی بی اصالتی دارای ضعف و نقصه
X
۱۸ شهریور ۱۴۰۲BYD بی شک آینده دار ترین الکتریکی ساز بازار جهانی هست تسلا رو در بازار اروپا به راحتی میزنه
در کیفیت و دقت مونتاژ از تسلا سرتره
Tesla
۱۸ شهریور ۱۴۰۲خواب دیدی خیر باشه !!! 🤣🤣🤣 فروش byd و بقیه چینی ها تو بازار اروپا هنوز به ۱۰۰ دستگاه در مجموع نرسیده بعد میگی مدل y کبیر که در حال پرفروشترین خودرو جهان و اروپا هست رو شکست بده !! 🤣🤣 این همه گفتین تویوتا یا فولکس ولی در نهایت هردوشون جلوی تسلا کبیر تحقیر شدن !! تازه اونا مثلا تویوتا و فولکس با تجربه بودن دیگه با این جوجه چینی ها که وقتی ایلان و میبینن تا کمر خم میشن ، چی میگی !! 🤣🇺🇸🇺🇸💪⚡️⚡️
اشکان
۱۸ شهریور ۱۴۰۲با اینکه شاکی ام از دست ایلان ماست….ولی اینو قبول دارم !! بی وای دی حتی داخل همون استرالیا که چین روش مانور میده فروشی نداره!!
X
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اشکان جان وارن بافت اگر کمتر از شما میدونست سهام byd نمیخرید
میرفت به حباب سهام تسلا سوزن میزن
مردیم از خوشی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲چون وارن بافت خریده پس حتما خوبه ؟
همه اشتباه میکنند اینقدر مطمئن نباشید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ شهریور ۱۴۰۲بی وای دی خیلی خوب تونسته در شمال اروپا فروش داشته باشه، در نروژ داره رشد می کنه و مردم نسبت به این برند نظر مثبت دارن
ظاهرا بیوایدی اصلا نخواسته در استرالیا فعال باشه
کشورهای مختلف عادتهای متفاوتی دارن
مثلا مردم استرالیا عاشق برندهای ژاپنی هستند و حتی آلمانی دوست ندارن
از اون طرف، مسائل محیط زیستی برای ساکنان اسکاندیناوی خیلی مهمه و برند خودروساز براشون اولویت نیست. وضع مالیشون هم خوبه یک ماشین چینی می خرن نهایتا ۳-۴ سال سوار میشن و بعد یک ماشین دیگه از شرکت آمریکایی یا آلمانی ممکنه نظرشون جلب کنه، تعصبی ندارن روی این موارد
حسین
۱۸ شهریور ۱۴۰۲شاید در جریان نیستی، ولی بیوایدی دومین برند پرفروش برقی در استرالیا هست بعد از تسلا، فقط هم با یک مدل: Atto3، حدود ۵۰۰۰ فروش داشته از اول سال ۲۰۲۳.
در نیوزلند هم رتبه یک فروش رو داره، بالاتر از تسلا. اونجا هم فقط با همون یک مدل.
اشکان
۱۸ شهریور ۱۴۰۲آقای اشتری ، نروژ ۵ میلیون جمعیت داره ، خودرو بنزینی ام داخلش فروش نمیره و سیاست دولتش خیلی وقته به سمت برقی رفته، در نروژ فقط خودروهای برقی میتونند تک سرنشین باشند، در لاین اتوبوس برند، مالیات ام ندارند ، یه مدت پارکشون ام رایگان بود که دیگه نیست… Nio ، Xpeng ، BYD ، تسلا و هر برقی گم نام و مشهوری فروش میرفت اونجا…به همین خاطر نمیشه در مورد اونجا نظر داد ، باید دید آینده چی میشه ! نروژی ها هم با اینکه ثروتمندند ، ولی مصرف گرا نیستند ، صرفه جویی براشون خیلی مهمه ، کسی چیزی و نمیندازه دور اونجا….
اتفاقاً استرالیا کشور مد نظر BYD بود ، حتی پیج توییترش ام ببینید ، خانه اپرای سیدنی و گذاشته که BYD جلوشه… استرالیایی ها ژاپنی دوست دارند ، چون ژاپن به استرالیا نزدیکتره ، هزینه حمل و نقل و…از اروپا خیلی زیاده ، تویوتا داخل استرالیا کارخونه داره و خیلی دلایل دیگه ، چین ام به همین خاطر استرالیا براش باید مهم باشه ، استرالیا نزدیکترین جا بهش آسیاست…
اشکان
۱۹ شهریور ۱۴۰۲من نمیدونم وارن بافت دلیلش برا این کار چی بود ، شاید بهتر از این شرکت در بازار چین پیدا نکرده و هدفش ام چین بوده !!
ولی خیلی شرکت های خوبی ام هستند که روش سرمایه گذاری نکرده ، چرا روی اونا سرمایه گذاری نکرده ؟!
تسلا هم ونگارد ، بانک نروژ ، فیدلیتی ، جی پی مورگان و….سهامشو دارند ! کدوم بکیشون از وارن بافت کمتره که سهام حباب تسلارو خریدند ؟
X
۱۸ شهریور ۱۴۰۲Tesla@
هرچقدرy بفروشه byd بیشتر به تسلا باتری فروخته
دوم اینکه یجوری درمورد تحقیر ژاپن و آلمان و چین میگی انگار من سهامدار این شرکتام
برای من اهمیتی نداره ولی انگار روی قیمت پوستر های ایلان ماسک اتاق شما تاثیر داره:)
M.83
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اینو 😂
تسلا خودش سازنده و صادر کننده باتریه
Dan
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بزرگ ترین تولبد کننده و صادر کننده باتری خودروی برقی در جهان چینه
مخصوصا همین برند های catl و byd
تسلا خودش تو گیگافکتوری آلمان چند وقتیه از باتری های catl استفاده میکنه و بعضی گزارش ها میگن عملکردشون حتی از باتری های خود تسلا هم بهتر بوده!
هوشنگ بایی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲امان از این مردم بت ساز ،اینقدر بت سازی کردین که اوضاع کشور اینه.یک جور آمریکای کبیروتسلای والامقام میکنی که انگار نسبت نزدیک فامیلی داری باهاشون ،یکی از نامردترین کشورهای دنیا نسبت به ما ایرانی ها همین امریکاست ،چهل سال پیش ما رو تحت عنوان دموکراسی نابود کرد همین الان هم خیانتشو که میبینی.روسیه متجاوز رو ببین لااقل اگه بد هست ابایی ندارند دم از دمکراسیخواهی نمیزنه فقط و فقط به فکر منافع خودش و کشورشه اما آمریکا چی فقط شعار الکی بعد پنهانی…
اشکان
۱۹ شهریور ۱۴۰۲آمریکا دموکراسی داره ، همین که طرف فحش میده به رییس جمهور ، چیزی بهش نمیگند یعنی دموکراسی….همه اونایی که به کنگره حمله کردند اگر ایران بودند چه بلایی سرشون میومد ؟! یکیش زنده میموند ؟! آمریکا پلیساشون دوربین دارند ، ایران طرف از یه کار خلاف فیلم بگیره جاش کجاست ؟! بیشتر مجری بی قانونی اند اینا تا قانون…
با قلدر باید مثل خودش رفتار کرد ، اتفاقا آمریکا کار درستی میکنه ، اگر امریکا نبود ، کل دنیا به همسایه شون لشکرکشی کرده بودند و هنوزم مثل ۲۰۰۰ سال پیش عمر مردم دنیا به جنگ میگذشت ، دنیا احتیاج داره به کشوری که بقیه رو مدیریت کنه و نافرمان هارو مجازات… من شدیداً با رفتار آمریکا موافق ام!
مهرداد
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اینجوری که بووش میاد کل دنیا به مشکلایران دارن برر میخوره، چین داره کل فروش خودرورو میگیره از همه.
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ما قبلا میگفتم تقریبا با کره شروع کردیم اما چین فکر نکنم بطور خیلی جدی ۲۵ تا ۳۰ سال شده باش شروع خودرو سازیش حالا ما مسخره میکردیم کپی کار درست تو خودروهای بنزینی سطح یک نیست ولی خودروهای برقی چون اکثر باتری سازان معروف چینی هستن برای چینی خیلی مزیت همونطور که اپل نوکیا بلک بری موتورلا به زیر کشید اما به تدریج چینی ها اومدن بازار قبضه کردن و عین همون اتفاق با تسلا افتاد و آلان چینی ها دارن با تسلا رقابت میکنن و نهایت اینکه سهم شرکت های بزرگ بشدت کاهش پیدا میکنه و میرسه به چینی ها اگر داستان خودروهای برقی ادامه پیدا کن مگر اینکه سوخت های جایگزین برق بیاد
silent
۱۸ شهریور ۱۴۰۲به دلیل ساختار قوای محرکه الکتریکی و بازده بالای اون دربرابر هزینه صرف شده ،هیچ خودرو درونسوری حالا میخواد باهرنوع سوختی باشه ،نمیتونه باهاش رقابت کنه ؛پاشنه اشیل خودروهای الکتریکی منبع تغذیشون هست .
اشکان
۱۸ شهریور ۱۴۰۲کی اومده جای اپل ؟! میشه توضیح بدی ؟! ۱۰ تا گوشی پر فروش دنیارو دیدی برا چه برندهاییه؟! …ضمناً موتورا دست لنوواست… مالکش گوگله ولی تولید گوشیش با گوگل نیست و امتیازش و واگذار کرده! اگرم مشکلی داشته باشه از طرف چینه
شهروند ایرانی
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اپل ۱۷ درصد سامسونگ ۲۱ درصد فروش گوشی دستش در حالی که شیاعومی و بقیه برند چینی لنوو اوپو ویو وان پلاس هانر هواوی میزو zte و غیر حداقل ۵۰ درصد بازار دستش
Anti Tesla
۱۸ شهریور ۱۴۰۲چین از سال ۱۹۵۰ در عرصه خودرو سازی فعالیت داره و تا انحلال شوروی،فقط خودرو های روسی رو مونتاژ و تولید میکردند. و البته از دهه هفتاد پای فولکس واگن و بعضی از فرانسوی ها باز شد و خودرو های ژاپنی نیز تولید می کردن.
ولی از دهه ۹۰ رشد سرسام آوری داشتند و خودرو سازی که ۲۰ قبل کمتر از ۲۰۰۰۰۰ تا تولید می کرد به مرز ۲ میلیون می رسند.
AMANTE
۱۸ شهریور ۱۴۰۲باید منتظر عکس های رسمی و با کیفیت اش بود ولی از همین چند تا عکس طراحی زیبایی داره ولی نه برای رقابت در سطح لوکس های رده بالا.
راست اش هیچ کدوم از لوکس های سطح بالا الکتریکی ظاهر خوبی ندارن بجز اسپکتر.
بابک
۲۱ شهریور ۱۴۰۲روکش حالت پذیر ماشین بسان کاغذ دیواری می مونه که شِوِر شده وپوسه کرده😂
(صدای دهل از دور خوش است)
10-15سال پیش BMW خودرو
آیرودینامیک ساخت که خداییش هنوز از اینU6چینی سر است
حال آنکه از روی تعصب وحماقت داوری جانبدارانه کنیم حرف دیگریست
زیرا آدمی را که خودش به خوابزده نمیشه هوشیارکرد…
در آخر فراموش نکنیم که چین هم بی تکیه برغرب هرگز بدین جا نمی رسید.
AMIR
۱۸ شهریور ۱۴۰۲اینکه دستگیره ش مخفی نیست؟ کاور چرخ هم نداره!
نکته مهم توی ماشین الکتریکی ارزش خریده، فکر نکنم از پس تسلا بر بیاد، شرکتهایی که بخوان با تسلا رقابت کنن باید تکنولوژی معرفی کنن نه کانسپت، تکنولوژی مثل مگا پرس تسلا یا روشهای جوشکاری جدید تسلا تا بتونن قیمت تمام شده را کم کنن
دانیال_Surrey،England
۱۸ شهریور ۱۴۰۲خوب کپی از مک لارن زدن.
اون عکس اول که نمیدونم چه آشغالیه سوپرکاره ترکیب اونتادور و بازم مک لارنه،کنار اون دیفندر فیک.
هی اینجا میگن آفرین به پیشرفتشون و…
چینیا عینه ما تحریم نبودن و نیستن.
بیشترین تعداد دانشجوهای خارجی ماله چین تو بهترین دانشگاه های دنیا،این یعنی تو تولید علم سالها عقب ترن و هر چند وقت خبر هک کردن فلان سازمان معتبر اروپایی و آمریکایی توسط چینیا میاد،شوروی هم همچین کاری رو تو زمان قدرتش میکرد اینا هم از رفیقشون یاد گرفتن.
هر نمایشگاه معتبری رو ببینید این چینیا دور بنز و پورشه و ….حلقه زدن دارن با خط کش سانت میزنن!!
ساخت یه همچین ماشین داغون کپی شده با ضریب درگ پایین به راحتی آب خوردنه توسط ماشین سازای بزرگ.
میتونم نام ببرم از ماشینایی که بدون محاسبه تجهیزات کامپیوتری و… ضریب درگ پایینی دارن اونم تو دهه های 60 و 70.
R@min
۱۸ شهریور ۱۴۰۲نگو این حرفو بزودی چین و هم پیمانانش دنیا رو می خورن و همه صنایع رو مال خود می کنن و غرب کره زمین میدن ج.ا شرقم برای خودشون تمامه.
BYD آبروی چین هست و بزودی همه رو می کنه تو صندوق عقبش، BYD قدرت اول دنیاس هیچ کس بلد نبوده سقف کج کنه ضریب بگیره. تا ۱۰ ساله دیگه همه ورشکست میشن چین سالی ۵۰ میلیون ماشین می سازه.
حسین
۱۸ شهریور ۱۴۰۲خواهش میکنم خودروی تولید انبوه خیابانی که ضریب درگ کمتر از این داره رو نام ببرین؟
دانیال_Surrey،England
۱۹ شهریور ۱۴۰۲نگفتم الان هست گفتم بودن ماشینای با ضریب پایین الان میتونم لوتوس elite رو مثال بزنم سال 1957 ساخته شد.
ضریب درگشم 0.29 بود اونم بدون استفاده از تونل باد و دم و دستگاه های کامپیوتری و….
حالا بقیه دوستان هم از خودروسازای مورد علاقشون میتونن بگن.
من گفتم برای هر خودروسازی بزرگی مثل آب خوردنه،چون چینی ها صاحب یه زبان طراحی منحصر به فرد نیستن براشون راحت تره نسبت به مثلا پورشه یا …
این الکتریکی سازی هم کاملا مسیر رو براشون هموار کرده.
ضریب درگ خیلی پایین هم ماشین رو بی روح تر میکنه.
خیلی هم بر خلاف تصور اهمیت عجیب و فضایی نداره ضریب ۰.۱۹۵ با مثلا 0.20 تو ماشین بیشتر یه بازیه تبلیغاتیه.
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۲این لوتوس که مثال زدین ضریب درگش بالاتر بود که
حالا چه عیبی داره یه خودروساز چینی خوب کار میکنه الکی باهاش دشمنی نکنین :)
Jasem
۱۹ شهریور ۱۴۰۲حالا اینکه هنوز تو بازار نیومده چه برسه به تولید انبوه 😂
Elmiraj
۱۸ شهریور ۱۴۰۲روزی نیست اینا دو سه تا ماکت و رندر فانتزی معرفی نکنن و با فلان اسب بخار و آنچنان سیستم خودرانی دنیای خودرو رو متحول نکنن…!!!!
در عمل و روی آسفالت چین هم تعدادی کراس اور فیک و زیر ۲۰ هزار دلار بیشتر ندارن…
فقط کافیه یه نگاه به مدل های در حال فروش و قیمتشون بندازی تا بفهمی اینا تنها پروپاگاندای حزب کمونیست اند.
18:45
۱۸ شهریور ۱۴۰۲باه باه خوشمان آمد👍👑👑
Enzo Ferrari 2008
۱۸ شهریور ۱۴۰۲یه زمانی فراری f40 آیرودینامیک ترین بود
حالا زمانه تغییر کرده
blackwing
۱۸ شهریور ۱۴۰۲نترسین ، همشون واسه بازار داخلی چینه ، بیرون چین خبری از این ترمالی نیس
بهزاد
۱۸ شهریور ۱۴۰۲تو نمایشگاه مونیخ یه دونه خودرو چینییرو پیدا کردین گذاشتین ….یا خیلی کم کارید یا با چینیا قراداد دارید یعنی عاشق برقی های چینی هستید یا فقط تویوتا
علی جردن
۱۹ شهریور ۱۴۰۲بنده پورشه تایکان و بنز بی ام و غیر آیرودینامیک رو به این ترجیه می دم. آیرودینامیک سواران به بی وای دی فول آیرودینامیک بچسبین
ترجیه می دم خیالم از بابت سیستم سرگرمی و کیفیت متریال کابین و کیفیت باطری و موتور شتاب راحت باشه
ما تو خودرو دنبال چیزهای مهم تر از آیرودینامیک می گردیم
حسن
۱۹ شهریور ۱۴۰۲نمیدونم چرابرای بعضی ها سخته که درک کنند صنعت وتجار ت قدیم درجاده ابریشم دردست چین بود حالاداره برمیگرده دست صاحب اصلیش که چین باشه غربیا چندصدسالی به امانت گرفته بودن دارن پس میدن شاه راضی شاه قلی ناراضی جلل خالق
بابک
۲۱ شهریور ۱۴۰۲روکش حالت پذیر ماشین بسان کاغذ دیواری می مونه که شِوِر شده وپوسه کرده😂
(صدای دهل از دور خوش است)
10-15سال پیش BMW خودرو
آیرودینامیک ساخت که خداییش هنوز از اینU6چینی سر است
حال آنکه از روی تعصب وحماقت داوری جانبدارانه کنیم حرف دیگریست
زیرا آدمی را که خودش به خوابزده نمیشه هوشیارکرد…
در آخر فراموش نکنیم که چین هم بی تکیه برغرب هرگز بدین جا نمی رسید.