شرکت BYD جزئیات شاسیبلند جدید خود با نام یانگ وانگ U8 را منتشر کرد. این خودرو که ۱۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد به مدت نیم ساعت میتواند در آب غوطهور شود.
چهار پیشرانه برقی یانگ وانگ U8 در مجموع ۱۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید میکنند. از دیگر ویژگیهای برجسته این خودرو میتوان به حالت چرخش تانک ۳۶۰ درجه و غوطهوری در آب و حتی حرکت رو به جلو در شرایط اضطراری اشاره کرد. باید دانست یانگ وانگ برند لوکس بی وای دی محسوب میشود و U8 نیز در دو نسخه پریمیوم ادیشن و آفرود مستر ادیشن قابل انتخاب خواهد بود. پیشفروش نسخه پریمیوم ادیشن از امروز آغاز شده و تا چند ماه دیگر تحویل آن به مشتریان شروع خواهد شد.
مدل آفرود مستر بعداً عرضه خواهد شد و از ویژگیها و قطعات آفرود همچون سپر جلوی گیراتر و گاردهای محافظ بدنه سود خواهد برد. اسنورکل و روف راک جداشدنی با نردبان کوچک جانبی نیز جزو دیگر ویژگیهای مدل آفرود مستر ادیشن هستند. قیمت بی وای دی یانگ وانگ U8 پریمیوم ادیشن از ۱۵۰ هزار دلار شروع میشود و به این ترتیب عنوان گرانترین خودروی برقی تولید انبوه چین را به خود اختصاص میدهد. فعلاً قیمت مدل آفرود مستر مشخص نشده اما انتظار میرود بهایی مشابه مدل پریمیوم ادیشن داشته باشد.
یانگ وانگ U8 شاسیبلند بزرگی به شمار میرود و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب ۵۳۱۹/۲۰۵۰/۱۹۳۰ میلیمتر است و فاصله بین محورهایش نیز به ۳۰۵۰ میلیمتر میرسد. در واقع U8 حدود ۵۰۲ میلیمتر طویلتر، ۱۳۷ میلیمتر کمعرض تر و ۳۹ میلیمتر کوتاهتر از مرسدس بنز G کلاس است. البته فاصله بین محوری این خودروی چینی ۱۶۰ میلیمتر بیشتر از مرسدس خواهد بود. پلتفرم بکار رفته در U8 با نام e4 شناخته میشود. این خودرو به سیستم کنترل بدنه هیدرولیک دایسیوس P مجهز است که باعث افزایش و کاهش حداکثر ۱۵۰ میلیمتری ارتفاع میشود.
U8 علیرغم ابعاد بزرگ خود فقط بهصورت پنجنفره عرضه میشود و خبری از ردیف سوم صندلیها نیست. وزن خالص این خودرو به ۳۹۸۵ میرسد که رقم قابلتوجهی خواهد بود. قوای محرکه محصول لوکس بی وای دی از نوع EREV است به این معنی که یک پیشرانه درونسوز به عنوان ژنراتور برای باتری عمل میکند و با چرخها ارتباطی ندارد. پیشرانه ۲ لیتری توربوی U8 با باتری تیغهای ۴۹ کیلووات ساعتی همکاری دارد و تکنولوژی سلول به شاسی نیز باعث شده باتری با شاسی ادغام شود. در صورت استفاده از باتری شعاع حرکتی تنها ۱۸۰ کیلومتر خواهد بود اما در صورت شارژ کامل باتری و باک سوخت ۷۵ لیتری، یانگ وانگ U8 مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.
همانطور که گفته شد چهار پیشرانه برقی وجود دارد که مجموع قدرت آنها به حدود ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۱۲۸۰ نیوتون متر میرسد. U8 میتواند در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد هرچند حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. گفته میشود سال آینده نسخه برقی این قدبلند چینی نیز برای رقابت با ام هیرو ۹۱۷ دانگ فنگ تولید خواهد شد. شایان ذکر است U8 از شارژر سریع پشتیبانی میکند و در عرض ۱۸ دقیقه میتوان شارژ ۳۰ درصدی باتری را به ۸۰ درصد رساند.
داخل کابین شاسیبلند لوکس بی وای دی چرم ناپا و شش نمایشگر بزرگ وجود دارد. یکی از نمایشگرها با ابعاد ۲۳.۶ اینچی پیش روی راننده نصب شده و نمایشگر مرکزی نیز ابعاد ۱۲.۸ اینچی دارد. نمایشگر ۲۳.۶ اینچی دیگری هم برای سرنشین جلو تعبیه شده است. دو نمایشگر بعدی نیز جهت سرگرمی سرنشینان عقب وجود دارند و نهایتاً یک LCD هم بین صندلیهای عقب دیده میشود. هدآپ دیسپلی ۷۰ اینچی و سیستم صوتی با ۲۲ بلندگو جزو دیگر ویژگیهای شاخص یانگ وانگ U8 هستند.
به لیست تجهیزات بلندبالای این خودرو باید سه شارژر بیسیم گوشی هوشمند، دوربین ترموگرافی و گوشی ماهوارهای یکپارچه را اضافه کرد. از نظر تواناییهای آفرود نیز مشخصات قابلتوجهی را شاهد هستیم. مدل پریمیوم ادیشن میتواند تا حداکثر عمق ۱۰۰۰ میلیمتری در آب غوطهور شود و این توانایی در مدل آفرود مستر به لطف وجود اسنورکل به ۱۴۰۰ میلیمتر میرسد. زمانی که حالت غوطهوری فعال شود خودرو از سنسورها برای بررسی محیط، عمق آب، وضعیت چرخش چرخها و… استفاده خواهد کرد. حالت شناوری اضطراری نیز وجود دارد که اگر خودرو به حداکثر عمق غوطهوری برسد فعال خواهد شد. در این حالت پیشرانه درونسوز خاموش میشود و ارتفاع سیستم تعلیق نیز به بیشترین حالت میرسد. همچنین پنجرهها بسته شده و کولر به حالت چرخش هوای داخلی تغییر وضعیت میدهد. در گام بعدی سانروف باز میشود تا بتوان از خودرو خارج شد.
BYD یانگ وانگ U8 میتواند به مدت ۳۰ دقیقه در آب باقی بماند و تا سرعت ۳ کیلومتر در ساعت نیز حرکت کند. حتی در زمان غوطهور بودن در آب امکان چرخش تانک نیز وجود دارد. البته چینیها این ویژگی را برای شرایط اضطراری همچون وقوع سیل تعبیه کردهاند اما باید گفت پس از تجربه چنین شرایطی حتماً باید به نمایندگی مجاز جهت بررسی وضعیت خودرو مراجعه کرد.
سالار فصل
۵ مهر ۱۴۰۲گاملا میشه باهاش یک خیابون رو در نیمه شعبان چراغونی کرد.
محمد
۵ مهر ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
شهروند ایرانی
۵ مهر ۱۴۰۲یه سوالی که پیش میاد اگر یه خودرو الکتریکی تصادف کن چه بلایی سر باتری میاد چون در خودروی بنزینی که تکلیف مشخص نهایت اتاق تعویض هم بش باتری لازم نداره
Avan
۵ مهر ۱۴۰۲البته در تصادف های خودروهای بنزینی هم گاهی لازم میشه حتی موتور را عوض کنی از طرفی در اغلب کشورها خودرو ، کالای مصرفی است و در صورت تصادف اسقاط میشه و یک خودرو نو می خره،معمولا اونجا بیمه قوی هم پشتیبانی می کند.
پیام
۵ مهر ۱۴۰۲هر چیزی که دلشون میخواد رو کاغذ میکشن بعد ماشینش رو درست میکنن و اینم شده طراحی چینی! از اسمش تا طراحیش واقعا آشغاله
Anti Tesla
۵ مهر ۱۴۰۲عزیزم چرا انقدر زور میزنی و حرص میخوری و با این حرف ها اون رو بروز می دهی؟
اصلاً BYD و مسئولان مربوطه به شما فکر نمیکنند،دیگه حرف زدن و اهمیت دادن که سهله!
ذهن خودتونو رو درگیر این چرت و پرتا نکنید و به کارهای خودتون تمرکز کنید.
امیدوارم از خوندن این کامنت من،حس بدی بهتون دست نده.
M.83
۵ مهر ۱۴۰۲ای گل بگیرن این چینیارو
لاستیکای ولوو و دیفندرم به این نمیدم
۱۵۰ هزار گرونه واسه ی فقط مشخصات کاغذی
@شاهین
همه اینو خود مهندسای چینی ساختن ؟!
امیررضا
۵ مهر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/09/u8-12-767×531.jpg
فقط اون اسنورکل! انگار نیسان پاترول رو دادی عربا تیون کنن.
Anti Tesla
۵ مهر ۱۴۰۲چرا ملت های دیگه رو تحقیر می کنی؟
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲ملت؟
Joker
۵ مهر ۱۴۰۲عالی شده،بوی چرم کابینش تا اینجا اومد🤭تسلا تو خواب هم این تکنولوژی ها رو نمیتونه دربیاره😂
M.83
۵ مهر ۱۴۰۲اعتماد بنفس این چینیارو ..
علی
۵ مهر ۱۴۰۲دوستان فورد سوار جسارتا یارانه گرفتید اینجوری نظر میدید 😏
M.83
۵ مهر ۱۴۰۲دوستان فونیکس سوار پاشید برید سر خیابون سرویس اومده دنبالتون ببرتتون باشگاه گلفه برادران چینی به صرف لوح تقدیر و عکس دسته جمعی
واقعا متاسفم
Anti Tesla
۵ مهر ۱۴۰۲M.83 این فونیکس تو ایران الان حکم لکسوس رو داره،اگه واردات آزاد شود همینا این رو میندازن دور و میرن لندکروز و لکسوس می خرند و تو همچنان حسرت پراید و نوادگان اون رو میخوری.
کرگدن باواریا
۵ مهر ۱۴۰۲سلطان خودت اینقدر ادعا داری پاشو برو یه گاری درست کن فیض ببریم چرا نشستی پشت کامپیوترت یا گوشیت وقتتو تلف میکنی
اعتماد بهنفس ایرانیارو…💩🙏
منو بکشنم نمیرم برندای معتبر اروپا و ژاپن یو اس رو ول کنم چینی بخرم ، این طرز فکرمو هیچ جای دیگه ایی داد و هوار نمیزنم احتیاجی هم به این کار ندارم ، اصولا از هر ۱۰۰ نفری که مثل تو این طرز تفکرشون رو با بلندگو تو گوش مردم داد میزنن ۹۰ تفرشون بالاتر از پژو و آفتابه لگن های وطنی سوار نشدن
M.83
۵ مهر ۱۴۰۲@کرگدن باواریا
ستون من حداقل طرز فکرمو فدای موقعیت اشغال جغرافیایم نمیکنم بگم چون ایران به دنیا اومدم تا ابد قرار ماشینای کشوری ک تا دیروز جنسای آتو اشغالشو روانه اینجا میکرد ..
بگذریم و اما خودت
خودت مقیم کجایی ک دست من بلندگو دیدی 😂
هرچی میسازن که اونم بعید بدونم تنهایی از پسش بربیان ته همه اخبار زده برای رقابت با فلان برند اروپایی
یعنی گل بگیرن این طرز فکر نوگرایی که بخواد از دهن ی متظاهر بی طرف بیاد بیرون
Tesla
۵ مهر ۱۴۰۲حقا که دلقکی بیش نیستی !! Byd هر وقت تونست رکورد نورنبرگ بشکنه و سریع ترین خودرو تولید انبوه جهان بشه ، اونموقع بیا بخندونمون 🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪💪
GMA
۵ مهر ۱۴۰۲جالبه عناوینی که گفتی هیچ ارتباطی با تسلا نداره و چیز هایی که کاملا مشخص هست داری انکار میکنی
رکورد دار نوربرگ رینگ خودرو مرسدس AMG ONE هست و سریع ترین خودرو تولید انبوه جهان از نظر سرعت بنتلی فلایینگ اسپور و از نظر شتاب هم لوسید ایر سافایر هست.🔥🔥🔥
سوشیانت
۵ مهر ۱۴۰۲سریع ترین خودرو جهان دوج چارجر جیل بریک هست بنتلی ساخت دو تا شرکته
GMA
۵ مهر ۱۴۰۲سوشیانت
سلام
اگر ساخت دو شرکت بود خودتم موقع نام بردن ازش باید اسم دو تا کمپانی مینوشتی ولی کاملا مشخص هست ساخت یک کمپانی هست بنام «بنتلی»
و باز هم ممنون که با انکار حقایق واضح شادی آفریدی…:))
سوشیانت
۶ مهر ۱۴۰۲پیشرانه های بنتلی ساخت فولکس واگنه اینو همه میدونن حالا شما مثل همیشه سعی کن از حقیقت فرار کنی (:
سوشیانت
۵ مهر ۱۴۰۲انقدر از تسلا فشار خوردی که پشت چینی ها قایم شدی😂 همین تسلا مدل ایکس پلد با سه ردیف صفرتاصد ۲.۶ میزنه که چینی ها حتی نمیتونن این عدد رو تصور کنن
AMANTE
۵ مهر ۱۴۰۲بین دوست داشتن و نداشتن اش گیر کردم.
Carbonado Aventador
۵ مهر ۱۴۰۲دوست عزیز شما عکس پروفایل من که نزدیک ۱۰ ساله رو اکانت منه رو داری بی اجازه استفاده میکنی!!
خیلی کار زشت و چیپی داری انجام میدی
AMANTE
۵ مهر ۱۴۰۲من قسط توهین یا…. دیگه ای رو نداشتم، فقط از این عکس خوشم اومد و گذاشتم. الان عوض میکنم.
Carbonado Aventador
۵ مهر ۱۴۰۲ممنونم 🙏🏻🙏🏻
sina
۵ مهر ۱۴۰۲عدد و رقم ها عجیب غریبن ولی خب قیمت رقابتی نیست.
بیشتر ضرب شست نشون دادن هست تا دنبال سهم بازار بودن
ایمان
۵ مهر ۱۴۰۲ماشینت چیه؟
«بی وای دی یانگ وانگ یو هشت آفرود مستر ادیشن پرو مکس پلاس توربو»
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲چری فونیکس ام وی ام تیگو ۸ پرو مکس
Amirreza.M
۵ مهر ۱۴۰۲طراحیش با سلیقه من جور نیست مخصوصا از عقب اما BYD داره خطرناک پیشرفت میکنه
Siyavash
۵ مهر ۱۴۰۲یه لحضه فکر کردم پاترول هست….
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲1000,اسب برای آفرود؟
باور کنید خودشون نمیدونم دارن چی تولید می کنن چینی ها
JDM
۶ مهر ۱۴۰۲نه فقط چینی ها بلکه(برخی) برند های اروپایی و آمریکایی قدرت های عجیبی رو مثلا از یه ماشین آفرود یا ماشین های خانوادگی میگیرن الان هدف از ساخت یه suv 1000hpچیه یا سدانی که برای مضرف خانوادگیه چرا باید زیر 3ثانیه صدتا بره؟ جدیدا این ارقام شده خاله بازی و بقول یکی از کاربرا فراری سعی دارن به بهترین و مطمئن ترین حالت و با بالاترین مهنسی ماشینو دست مشتری بدن اونوقت فردا تیتر میزنن درگ شاسی بلند چینی با فراری sf90
OM.01
۵ مهر ۱۴۰۲(BYD یانگ وانگ U8 میتواند به مدت ۳۰ دقیقه در آب باقی بماند و تا سرعت ۳ کیلومتر در ساعت نیز حرکت کند. حتی در زمان غوطهور بودن در آب امکان چرخش تانک نیز وجود دارد. البته چینیها این ویژگی را برای شرایط اضطراری همچون وقوع سیل تعبیه کردهاند)
تو یوتویب ویدئو شو دیدم عین قایق هست خیلی جالب بود. به شخصه ماشین جالبی هست این byd u8 من خوشم اومد. بعید میدونم ماشین برقی دیگه ای تو دنیا این میزان قدرت گشتاور توانایی افرود داشته باشه. من تو یوتویب آفرودش هم دیدم اونم خوب بود. من خوشم اومد راستش ماشین بدی نیست
راستش وقتی بچه بودم دوست داشتم ماشینی بسازم که هم روی آسفالت بره هم روی آب بره هم پرواز کنه😅 و طراحی معقولی هم داشته باشه.
الان نسخه جاده ای و آبی ساخته شده😆
شرکت alef motors هم داره خودروی میسازه هم روی آسفالت میره هم پرواز میکنه.شرکت کار درستی هست امیدوارم تا 2025 بیاد محصولشون
https://insideevs.com/news/674368/alef-model-a-vtol-flying-car/
ایده هایی که بچه بودیم به ذهنمون میرسید الان داره ساخته میشه کم کم 😃
Anti Tesla
۵ مهر ۱۴۰۲این ایده به ذهن ۹۰٪بچه ها میرسه.
مازیار
۵ مهر ۱۴۰۲((اسنورکل و روف راک جداشدنی ))
اسنورکل واسه برقی؟ برای هوای سیستم تهویه؟
A1
۵ مهر ۱۴۰۲اسنورکل واسه موتور بنزینیشه که رنج رو زیاد میکنه
مازیار
۵ مهر ۱۴۰۲یعنی اون چند دقیقه احتمالی که تو آب غوطه ور هست هم باتری با موتور درونسوز شارژ بشه؟
خوب لزوم این مورد بسیار بسیار کم هست اینه که میگم آپشنهایی بیشتر برای جلب توجه
فرشاد
۵ مهر ۱۴۰۲جالبه
بعضی از کاربرای پدال فک میکنن چون چینیه بدرد نمیخوره
قابل توجه اینا میگم که ایشون نه ساخته MVMهس نه تیگو نه ده ها چینیای دیگ که تو کار مونتاژشون هستن
یانگ وانگ هایپر کارهم زده حتی اگه رونمایی واقعی فعلا نشده
چین میخواد با خودروسازا شاخ توشاخ شهBYD ویانگ وانگ و یکی دیگ هم بود که یادم نی مسئول این کارن
با الکتریک شدن ماشیناهم این کار خیلی اسون شده
شما هونگچی ام جلوت بزارن میگی اه این که چینیه
سوشیانت
۵ مهر ۱۴۰۲چین دیگه در اون حدی نیست که بگیم بدرد نمیخوره در سطح خوبیه اما در حدی هم نیست که بتونه حریف برند های معتبر بشه همین که شاسی بلندی هست که ردیف سوم نداره یعنی رسما هر چقدر پرفورمنسش هم خوب باشه بدرد نمیخوره وقتی میشه سراغ لوسید و تسلا رفت با شتاب و سرعت بیشتر
blackwing
۵ مهر ۱۴۰۲قطعاً G کلاس یه چیز دیگهس ، کمپانی که هیچ تجربهای تو آفرود نداره (byd) نمیتونه یک شبه با کپی کردن ۴تا آپشن و طراحی از برندهای دیگه برای اونا شاخ و شونه بکشه !
هرجور حساب کنی نمیشه با رنجروور ، هامر EV و G کلاس مقایسهش کرد! 🤦🏻♂️
ab0lf4zl
۵ مهر ۱۴۰۲وقتی میگم ماشین باز نیستین و صرفا برندپرست هستین واس همین جاهاس .
اگه همین ماشین رو لندیور زده بود ک میتونست تو اب شناور بمونه و حتی حرکت کنه الان یقه هاتون رو دریده بودین .
دوستان این ماشین با وزن 4 تن رو اب شناور میمونه اونم نسخه تولید انبوه نه کاستوم .
اینکه من و شما از کیفیت یا قیمت بالای ماشین ها یا کلا وسایل چینی ضربه خوردیم رو قبوا دارم ولی درنظر داشته باشید ک مشکل از وارد کننده س . والا الان همین فدیلیتی همچنان تو چین همون 500-600 میلیونه با لوازم جانبی قیمت مناسب .
به نظرم وقتشه با دید بازتری مسایل رو ببینید .
این کشور رو تعصبات بیجا ب این وضع رسونده ک خودتون هم هر روز شکایت دارید از اوضاع اگه قراره تغیری ایجاد بشه از خود ادم باید تغییر شروع بشه . اول خودت رو تغییر بده بعد به فکر تغییر جامعه باش
مازیار
۵ مهر ۱۴۰۲کاری با موضوع کیفیت ندارم که داره یا نداره چون اطلاع ندارم
اما قابلیت های مسخره و بدون کاربردی مثل شناور مونده روی آب! فقط برای جلب توجه هست وگرنه چیز محیرالعقولی نیست که کسی قادر به انجامش نباشه
blackwing
۵ مهر ۱۴۰۲مشتی تانک لئوپارد آلمان با ۶۵ تن وزن هم روی آب شناور میمونه
ab0lf4zl
۵ مهر ۱۴۰۲داداش یچی بگو با عقل جور در بیاد . یه تانک ک رو زمین میخزه چجوری رو اب شناور میمونه؟
شاید میره تو عمق اب ولی اب بهش نفوذ نمیکنه و از اونور اب در میاد. این بیشتر جور در میاد . دوستانی ک اطاعات بیشتری دارت میتونن کمک کنن
TOPGEAR
۱۲ مهر ۱۴۰۲چین که چیز خوب تولید نمیکنه یهو میبینی میره تو اب اینا فقط روی کاغذه لندرورم بخاطر اعتماد پذیریش
بهمن
۵ مهر ۱۴۰۲از حق نگذریم خیلی پیشرفت کرده صنعت خودرو در چین .واقعا عالی کار کرده دمشون گرم
همایون
۶ مهر ۱۴۰۲اول از همه بگم هر کشوری باید از یه جایی شروع کنه و برای چین همین خودرو هم قدم بزرگی در افزایش تواناییهاش هست اما احتمالا فقط خریداران چینی رو جذب کنه
طراحی خودرو مخصوصا قسمت عقب با نسل جدید سانتافه رقابت نزدیکی رو دارن برای کسب عنوان زشترین طراحی.اما طراحی داخلی با اینکه تلفیقی از شاسی بلندهای استون مارتین و بنتلی و فراری هستش ولی کاملا معقول و خوب از اب دراومده.نکته عجیب تفاوت تکنولوژی دو کشور امریکا و چینه اگه اینو با هامر جدید مقایسه کنید به نتایج جالبی میرسید جفتشون چهارتن وزن دارن ولی هامر از پکیج عظیم باتری ۲۱۲ kw سود میبره که بخش بزرگی از وزنش به اون ربط داره و خودرو چینی باتری ۴۹ kw و موتور دو لیتری داره که قاعدتا باید یک سوم یا حتی کمتر از باتریهای هامر وزن داشته باشه پس این وزن زیاد برای چیه؟در حالی که هامر ابعاد بزرگتری داره و از لحاظ تکنولوژی اگه اپشن تبلیغاتی غوطه وری رو کنار بزاریم هامر پیشرفته تر هم هستش.حالا با موتوری که دویست اسب ضعیفتره و با وزن یکسان هامر شتاب سه ثانیه ای داره تو بحث قیمت هم هامر برنده هستش
واسه همین میگم که این خودرو فقط تو بازار داخلی چین شانس فروش داره