بیوایدی یانگوانگ U8 شاسیبلند الکتریکی لوکس و بزرگی با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت است که قیمت آن از ۱۶۰ هزار دلار شروع میشود.
در نمایشگاه شانگهای بیوایدی از شاسیبلند برقی و لوکس جدید خود بنام یانگوانگ U8 بهطور کامل رونمایی و قیمت آن را اعلام کرده است. یانگوانگ برند سطح بالای بیوایدی برای مدلهای الکتریکی است که تاکنون دو خودرو شامل شاسیبلند U8 و سوپرکار U9 را معرفی کرده است. U8 که روی پلتفرم جدید E4 ساخته شده است، با ۵,۳۱۹ میلیمتر طول، ۲,۰۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۹۳۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۳,۰۵۰ میلیمتر، شاسیبلند بزرگی است.
این خودرو به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارند. این یعنی U8 مجموعاً ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و درنتیجه میتواند ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این شاسیبلند لوکس چینی همچنین از ویژگیهای هیجانانگیز زیادی هم برخوردار است که ازجملهٔ آنها میتوان به قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و حرکت خرچنگی، توانایی شناور شدن در آب و سیستم تعلیق پیشرفته اشاره کرد. برد U8 نیز به ۱۰۰۰ کیلومتر میرسد و از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که از ۳۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۱۸ دقیقه شارژ میکند.
U8 در داخل بسیار لوکس بوده و کل کابین آن با چرم قهوهای ناپا پوشیده شده است. در اینجا همچنین مجموعاً پنج نمایشگر مختلف تعبیه شده که سه تا از آنها روی داشبورد جای گرفتهاند. نمایشگر اول صفحه آمپر دیجیتالی ۲۳.۶ اینچی است که مثل همین نمایشگر مقابل سرنشین جلو هم نصب شده است. صفحهنمایش اطلاعاتی-سرگرمی هم یک نمونهٔ عمودی ۱۲.۸ اینچی خمیده در وسط داشبورد است. تکمیلکنندهٔ نمایشگرهای داخلی U8 نیز دو نمونهٔ ۱۲.۸ اینچی برای صندلیهای عقب است. این خودرو در نسخههای پنج و هفتنفره با دو یا سه ردیف صندلی قابل خریداری خواهد بود.
سیستم صوتی فراگیر سهبعدی با ۲۲ بلندگو هم یکی دیگر از ویژگیهای داخلی قابلتوجه U8 است. در بخش ایمنی هم بیوایدی شاسیبلند لوکس خود را به ۳۸ سنسور مختلف شامل سه لیدار و ۱۶ دوربین مجهز کرده است. این ماشین در دو نسخهٔ مختلف بنامهای پریمیوم و آفرود به بازار عرضه میشود که اولی مدلی لوکس برای رانندگیهای روزمره در شهرهای بزرگ است اما دومی با ویژگیهایی مثل اسنورکل روی بیراهه نوردی تمرکز دارد. قیمت هردو نسخه اما یکسان بوده و از ۱.۱ میلیون یوآن معادل ۱۶۰ هزار دلار آغاز میشود که U8 را به یکی از گرانترین شاسیبلندهای چینی تبدیل میکند.
sina
۳۰ فروردین ۱۴۰۲160 کی بدی دیفندر فیک سوار شی؟
نه ممنون
کیان
۳۰ فروردین ۱۴۰۲بنظرم اصلا غیر از کپی برداری تابلو داخل و خارجش واقعا چرا 160 تا رو ندی به یه برندی ک شناخته شده تر هست ؟!
قدرت برند فنی خوب نمیاره ولی حس خوب میاره و نکته مهمی هست
یوسف
۳۰ فروردین ۱۴۰۲درست گفتی ،
ولی طراحی و کیفیت خودروهای بی وای دی خیلی بالاست
چین مثل ایران تحریم نیست که بهترین و بالاترین مهندس ها و طراحهای دنیا رو میاره
و هر سال بهتر و بهتره
مردم مظلوم و نجیب ایران هم در حسرت خودرو با کیفیت
net
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ماشینهای آشغال بی کیفیت کپی چ ی ن ی
NAVID۰۰۹۸
۳۰ فروردین ۱۴۰۲همین بیاد ایران ، براش صف میبندند !
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲شما نفر اول رو ریپلای نزن شعر نگو نمیخواد نگران صف باشی
M I D
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دوست عزیز…. BYD بزرگترین شرکت خودرو سازی چین هست….. آشغال بی کیفیت رو دولت دارن وارد میکنن… BYD نصف صادراتش فقط واسه اروپا هستش…. چیزی که واسه صنعت لگن سازی ایران یک رویای دست نیافتنی بود و هست…. درسته که کپی کار کرده اما قطعا حرف های زیادی واسه گفتن داره….. شما الان جدیدترین لگن تولیدی پارس خودرو کهدکادیلا هستش رو میتونی هضم کنی؟؟؟؟
soliabdi
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سلام درسته ماشینهای چینی بی کیفیته موتورش معلوم نیست چیه اصلا کپی دیفیندره ظاهرش ولی من اصلاماشین چنی رو قبول ندارم از لحاظ ظاهری خوبن ولی موتور و بدنه به درد نمیخوره مال وارد کننده نیست من اربیلم کلی ماشینهای چینی هست mvm.mgوکلی برند دیگه هیچ کدوم یه قرون نمی ارزه با قست 5ساله میدن و گارانتی 5ساله یا250کیلیومتر ولی باز کسی نمیخره . مردم میدونن کدوم ماشین به درد میخوره شرکت تویوتا با لند کروز هایلوکسو ،پرادوتمام پیچاش به هم میخوره داشبوردش متوراش هر چی بگی خدمات تا حد یه پیچ داره . یا شرکت نیسان . من ماشین چینی داشتم از کار افتاد واسه یه قطعه که باید از چین میومد سه ماه ماشین خوابید 400میلیون پول ماشین بود سنسور گازش خراب شده بود فروختم یه دونه 405گرفتم 85فرانسه کیف داره
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دیفندر؟ این ماشین دیفندر رو قورت میده از هر نظر که شما بگی!
Wanted
۳۰ فروردین ۱۴۰۲کارو برای اروپا و آمریکا سخت کردی
amirboss
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ظاهرش مورد پسند همه نیست ولی از لحاظ امکانات و قابلیت اگه مطابق با روی کاغذ باشه نسخه خیلیا رو میپیچه
MehdiTurbo
۳۰ فروردین ۱۴۰۲یعنی کسی پورش ول میکنه این بخره ؟؟؟
حتی کره ای ۱۶۰ هزار دلاری هم نداریم
یعنی این چینی ۱۶۰ هزار دلاری چندتا میفروشه ؟؟؟
به نظر من هزارتام اگه بفروشه واقعا موفقیت امیز بوده براش
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲صرفا جهت اطلاع، در عرض 48 ساعت ابتدای عرضه 13000 سفارش دریافت کرده. هیچ ماشینی تمام مشخصات و امکانات این ماشین رو یکجا نداره. یکیش این که با پنچری کامل لاستیک میتونه با سرعت 120 کیلومتر بدون تغییر در تنظیمات فرمان ادامه حرکت بده. فیلمش رو ببینید:
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/10cxl3x/byds_new_tech_to_keep_perfect_direction_during/?utm_term=2198504733&utm_medium=post_embed&utm_source=embed&utm_name=&utm_content=header
MehdiTurbo
۳۰ فروردین ۱۴۰۲فک کنم با جی کلاس پایه ام هم قیمت باشه 🤔
corvette
۳۰ فروردین ۱۴۰۲کابینش شبیه بنتلی بنتایگاس . طراحی بیرونیشم الهام گرفته از دیفندر
در کل هامر EV رو به این ترجیح میدم
F
۳۰ فروردین ۱۴۰۲کانال tfl offroad در یوتیوب یه آفرود با هامر ev رفت ، چیزی که تو ماشین دیده شد اول این بود که سیستم تعلیقش مشکل داشت و به ماکسیمم ارتفاع نمیرسید، قفل دیفرانسیل جلو هم فعال نمیشد و همون قفل دیفرانسیل عقب هم به اندازه قفل دیفرانسیل بنزینی ها دقیق نبود و بازم اختلاف چرخش داشت. دومندش مسیر آفرود کلا 8 مایل بود که 22% از شارژ رو استفاده کرد، ولی سیستم فرمان پذیری چهارچرخ واقعا عالی بود و خیلی کمک میکرد، صفحه محافظ زیر بدنه هم خوب بود.
فکر کنم هنوز زوده برای آفرود های متوسط رو به بالا به برقی ها اطمینان کنیم.
شهریار
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اخه چرا حرف ندونسته میزنی.. این ماشین اصلا دیفرانسیل داره که قفل داشته باشه؟
عماد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ماشین برقی که دیفرانسل نداره اصلا محور نداره .. البته اکثر ماشین های برقی موتور رو خود چرخ سواره .. مگه اینقدر موتور بزرگ باشه که لازم باشه محور بذارن و موتور قدرتش رو به محور بده که بازهم دیفرانسل لازم نداره
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲میخوای خالی ببندی قبلش تحقیق بکن ماشین برقی و دیفرانسیل ؟
نویدی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲«این خودرو به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارند. این یعنی U8 مجموعاً ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت»»
.
.
.
مجموع چهار موتور ۲۲۵ اسب بخاری میشه ۹۰۰ اسب بخار.
امیر دهقان
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اشتباه از منبعه
Each has a power of about 225 HP and 320 Nm torque, meaning the full power of U8 is 1100 HP
احتمالا قدرت هرکدوم از موتورها بیشتره
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اشتباه تایپی بوده ۱۰۰ هزار تا زیاد قیمت گذاشتن
مهدی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اول که تیترش رو خوندم با خودم گفتم چه خبره این قیمت؟ اما بعد که امکانات / طراحی ماشین بخصوص طراحی داخلش و همچنین قدرت وسرعت شارژ شدنش رو خوندم دیدم واقعا می ارزه این قیمت
AHMADREZA
۳۰ فروردین ۱۴۰۲طراحی بیرونش تلفیقی از پاترول و دیفندره
به نظرم نمیشه گفت زیباست
یه جورایی عجیب غریبه
مطابق سلیقه همه نیست
اما داخلش فوق العاده زیباست در حد یه خودرو لوکس و با کیفیت
قیمتش زیاده اما خب کیفیت بالا قیمت رو هم بالا میبره
بهتره بگیم به نسبت برندش مقرون به صرفه نیست
چون با این پول میباخ GLS یا مرسدس G کلاس یا جیپ گرند واگونییر یا لینکلن نویگیتور یا بنتلی بنتایگا میدن
پیام
۳۰ فروردین ۱۴۰۲مگه کسی مغز خر خورده باشه اینجور پولی بده!
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فعلا 13000 نفر در 48 ساعت اول سفارش گذاشتن. شما پولت رو حروم نکن.
Alan.r
۳۰ فروردین ۱۴۰۲طراحی خارجی کپی از دیفندر و طراحی داخلی کپی روما . پر پرش ۶۰ هزار تا میارزه
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲چرا یکی باید 160 هزار دلار بده برای این ؟
blackwing
۳۰ فروردین ۱۴۰۲یعنی یکی پیدا شه که کادیلاک اسکالید V مدل ESV با ۵.۷ متر طول و موتور سوپرچارژ رو ول کنه بره اینو بخره ؟!
رنجروور اسپرت رو بیخیال شه بره اینو بخره ؟
پورشه کاین GT رو بیخیال شه اینو بگیره ؟ 🤔🤔🤦🏻♂️🤦🏻♂️
حسین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۲شما بگین از چه نظر اونهایی که نام بردین به این ماشین برتری دارن؟ خواهشا قبلش لیست مشخصات و امکانات این خودرو رو مرور کنید.
Siyavash
۳۰ فروردین ۱۴۰۲هیچ کاری به چینی یا انریکایی یا اروپایی بودنش ندارن…
در کل یه چیز شتر گاو پلنگ شده..
طراحی جلو نیسان..
طراحی عقب دیفندر..
طراحی داشبورد فراری..
کیفیت داشبورد و متریال به کار رفته عالی..
قدرت موتور و گشتاورد و شتاب بسیار عالی..
شعاع و برد بسیار بسیار عالی..
تنها ایرادش و بزرگترین ایرادش اینه ساخت یه شرکت چینی هست وگرنه هر کمپانی اینو بجز کمپانی هایه چین میساختن حقیقتا عاشقش میشدیم و این چیزه طبیعی هست…حالا باید منتظر باشیم بیاد و تست بشه ببینیم در عمل هم چطوره….
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اول اینکه این ماشین هنوز تکمیل نشده و تو سایت اصلی عکس از داخلش نیست و هیچی از آپشن های داخل کابینش ننوشته و کلا هم عکس از ردیف سومش نیست جدا از این ۱۶۰ هزار دلار قیمتشه که با کمی قیمت کمتر میشه کادیلاک اسکالید وی ای اس وی خرید که هم بزرگتره هم آپشن هاش بیشتره
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۲الان دوباره رفتم تو سایتش دیدم مشخصاتش نوشته شده ولی هنوز عکس از ردیف سوم نیست یه نکته ی عجیب اینه که حتی سیستم تهویه سه ناحیه ای نداره که با این قیمت واقعا یه ضعف بزرگ محسوب میشه
علیرضا نیکبخت
۳۰ فروردین ۱۴۰۲نه این خودرو سازای فاسد داخلی خوبن که یه ماشین رو سی ساله به یه رنگ هر سال با دویست درصد افزایش قیمت با دو سال تو صف ایستادن بهتون قالب میکنن واقعا کجای دنیا اینقدر خودروساز فاسده
کیانوش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲زشته