بی وای دی یانگ وانگ U9 با قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار، قیمت جالب توجه ۲۳۳ هزار دلاری دارد. حالا رویای خودروسازان چینی برای تولید یک محصول قدرتمند و پرشتاب در کلاس جهانی به حقیقت پیوسته است.
حتی اگر کیفیت مانور و فرمانپذیری بیوایدی یانگ وانگ U9، بسیار پایینتر از محصولات ساخت فراری یا مکلارن باشد، آنچنان پرقدرت و پرشتاب ساخته شده است که تحسین کارشناسان را برانگیزد. شرکت سازنده طی ماهها اخیر توانسته است، ۳۶۵۳ دستگاه شاسیبلند یانگ وانگ U8 با قیمت ۱۵۳ هزار دلار را تحویل خریداران دهد. با این شرایط، فروش یک خودروی اسپرت چینی با قیمت ۲۳۰ هزار دلار، غیر ممکن نخواهد بود.
بیوایدی ادعا میکند، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۳۶ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعت برای U9 وجود دارد. قدرت ۱۲۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۶۸۰ نیوتنمتر، وزن خالص ۲۴۷۵ کیلوگرم، باتری ۸۰ کیلووات ساعت با توان پیمایش ۴۶۵ کیلومتر دیگر اطلاعات فنی این محصول هستند. یانگ وانگ U9، مصافت ۴۰۰ متر (کوارتر مایل) را در زمان ۹/۷۸ ثانیه طی میکند و اصطلاحا یک خودروی ۱۰ ثانیهای خواهد بود.
برای مقایسه فنی U9 با خودروهای مشهور دنیا، زمانگیری داخل پیست شانگهای نیز انجام گرفته و رکورد ۲ دقیقه و ۱۷/۰۶۵ ثانیه ثبت است. بیامو M5 و پورشه پانامرا توربو در این پیست، زمانهای ۲ دقیقه و ۲۲ تا ۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه داشتهاند. اطلاعات موجود از پیست فرمول یک شانگهای، از نظر رکوردهای رسمی برای خودروهای جادهای، تنوع چندانی ندارد و علاقهمندان بیوایدی، در انتظار زمانگیری U9 در نوربرگرینگ، طی هفتههای آتی هستند.
آنچه پروژهی U9 را مهم و جذاب جلوه میدهد، صرفا قدرت بالا یا شتابگیری عالی در خط مستقیم نیست. فناوریهای خاصی که بیوادی برای این خودروی الکتریکی استفاده کرده است، زنگ خطر برای برندهای مشهور دنیا محسوب میشود. طراحی شاسی، سیستم تعلیق با توانایی حرکت روی سه چرخ (DiSus X suspension)، فناوری ترمز هوشمند برای بهبود مانورپذیری و مدیریت تعادل، تجهیزات پیشرفتهای هستند که انتظار نمیرفت یک خودروساز چینی فراهم کند. همچنین معماری ۸۰۰ ولت با امکان شارژ سریع ۳۰ تا ۸۰ درصد، طی ۱۰ دقیقه برای U9 استفاده شده است.
وزن خودرو روی هر چرخ میتواند جداگانه برداشته شود تا عملیات تعویض چرخ را بدون نیاز به جک، ممکن کند. گردش تانک ( tank turn) که ۳۶۰ درجه چرخش بدنه بدون جابهجایی خودرو دارد هم، برای U9 فراهم خواهد بود. ضریب درگ ۰/۱۹۵، استقامت شاسی تا ۵۴,۴۲۵ نیوتنمتر و نیروی عمود بر سطح ۲۸۰ کیلوگرم روی بال عقب انتهای بدنه، ابرخودروی بیوایدی را متمایز از دیگر خودروهای چینی جلوه میدهد. این محصول با تایرهای پیرلی و چرخهای ۲۱ اینچ عرضه خواهد شد.
در کابین، دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ مجزا برای راننده و سرنشین کنار وجود دارد. روی کنسول میانی هم، مانیتور لمسی ۱۲/۳ اینچ با ساختار عمودی نصب خواهد شد که البته، مشابه ترکیب دیده شده در خودروهای مکلارن است. چرم بسیار مرغوب برای صندلیها، سقف و تمام سطح داشبورد، دیگر نکات مثبت در طراحی داخلی بیوایدی یانگ وانگ U9 خواهند بود.
sina
۶ اسفند ۱۴۰۲هدف این شکل تولیدات بیشتر به رخ کشیدن توان تکنولوژی شرکت مربوطه هست تا فروش و کسب سهم بازار و فیلان.
بی وای دی واقعا خفنه
Piero Ferrari
۶ اسفند ۱۴۰۲ابر باتری چینی
ممد ژانگولر
۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی قیمتو دیدم روم نشد بقیه مقالرو بخونم. موندم چینیا چجوری روشون شده این قیمتو بذارن روش. آدم لخت بشه بره تو برف بهتره تا پول زبون بسترو برای این بده .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۲در متن یک نکته جالب نوشتم که خودم باورم نمی شه هنوز
شرکت سازنده طی ماهها اخیر توانسته است، 3653 دستگاه شاسیبلند یانگ وانگ U8 با قیمت ۱۵۳ هزار دلار را تحویل خریداران دهد
C01
۶ اسفند ۱۴۰۲چینی ها فکر کنم علاقه خاصی به حمایت از کمپانیاشون دارن و وقتی همچین محصولاتی میبینن ازش حمایت میکنن
سر قضیه هواوی هم تقریبا همچین اتفاقی افتاد و با این که گوگل تحریم کرد اما مردمش حمایت کردن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ اسفند ۱۴۰۲بله درسته
برخلاف مزخرفاتی که بعضی افراد بیاطلاع میدن، چینیها به شدت خودروی چینی دوست دارن و میخرن
همون فولکس و آئودی و بنز که در خیابان های چین دیده میشن هم با 100 درصد قطعات چینی، داخل چین مونتاژ می شن
اصلا آمار رسمی در همین پدال دادیم که ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز بازار چین به خودروی صفر کیلومتر، توسط تولیدات داخلی خودشون تامین میشه
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲آمریکایی ها هم همینطورین
همین نکته باعث پیشرفت چین دشه
مردمش وطن فروش نیستن عاشق کشورشون هستن و حمایت میکنن
البته همشون باهم همکار و هماهنگن
وگرنه حمایتی که رو هوا باشه و شرکت جیب مردمو خالی کنه فایده ندارد
کلی گفتم
Saeed
۷ اسفند ۱۴۰۲چینیا همشون اکثرا خودروهای المانی و امریکایی سوار میشن مثل تسلا. از خودت حرف در نیار
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۳ اسفند ۱۴۰۲پاسخ به کاربر سعید لطفا بدون اطلاعات حرفی رو نزنید همون بنز جی کلاس یا فورد برانکو انواع آئودی و توی چین مونتاژ میشود
ارسلان
۷ اسفند ۱۴۰۲3653 تحویل کی داده ؟! سایبرتراک هنوز نیومده کف خیابون های آمریکا پر بود و هر روز فیلمی پخش میشد از مردم پشت سایبرتراک با هدست اپل ، کیم کارداشیان با سایبرتراک و….یه دونه ویدیو BYD چرا ما ندیدیم کف خیابون های چین ؟! 3653 دستگاه ۱۰ تا ویدیو نداره ؟! داداش یا تو سر کارمون گذاشتی یا شرکته!
Mercedes
۷ اسفند ۱۴۰۲شما حتی در این حد نمیدونی که یوتیوب تو چین فیلتره و افراد پولدار که این مدل رو میخرن حوصله vpn وصل شدن و ویدیو از ماشیناشون آپلود کردن ندارن (قدرت فیلترینگ اونجا از ایران قوی تره )
واسه همینم ویدیو ازش نمیبینی
برو تو پلتفرم ها و رسانه های دیجیتالی خود چین (معادل یوتیوب مثلا) اونجا میبینی
یعنی دو خط زورتون میاد سرچ کنین مطالعه کنین ادعاتون … ولش کن
ارسلان
۷ اسفند ۱۴۰۲یوتیوب تو ایران مگه فیلتر نیست ؟!
بری نگاه کنی بررسی ماشین زیاد میبینی در چین و توسط چینی ها
امین
۷ اسفند ۱۴۰۲ویدئو U8 که زیاده ، حتی تست آفرود خشن ازش هست. کاری نداره سرچ کنی BYD U8 در یوتیوب.
از ایران بدون تجربه واقعی از کشور چین ، یا هر کشور دیگه ای آمار رسمی یک کمپانی که توسط ارگان رسمی بررسی و منتشر شده زیر سوال میبری و عجیبه که معیار نفی کردند کلیپ یوتیوب هست در حالی که ویدئو هاش در یوتیوب موجوده.
یعنی حتی سرچ نمیکنی ، فقط کامنت
Mercedes
۱۰ اسفند ۱۴۰۲امین جان ایشون مطمئنا حتی مقاله رو هم کامل نخونده (شرط میبندم چشمی روزنامه وار رد شدی یه عدد دیده سریع کامنت کرده)
ممد ژانگولر
۶ اسفند ۱۴۰۲داداش اشتری کلا پول برای ماشین مصرفی دادن بیشتر از ۱۱۰۰۰۰دلار اشتباه بزرگیه. مگر بحث کلکسیون بازیو و کاستوم بازی باشه.
پول برای ماشین چینی هم بین ۱۰۰۰۰دلار تا نهایتش ۴۰۰۰۰دلار قابل هضمه
ضمنا بزرگترین شریک سرمایه گذاری byd وارن بافت آمریکاییه. پول گنده پشتشه.
بازار اقتصادی بدجوری به هم گره خورده. فکر حل مشکلات خودمون باشیم بهتره
Golden cup
۷ اسفند ۱۴۰۲مشکل اینه مردم ایران تو دهه ۱۹۷۰ آمریکا موندن فکر میکنن کل دنیا دست آمریکاست
منبع شما هرچی که هست خیلی کهنه شده
چون وارن بافت سالهاست سهامی که توسط کمپانی سرمایه گذاری برکشایر از byd خرید رو فروخته و سهمش الان بسیار ناچیزه (خیلی کمتر از ۱ درصد)
دوران امپراتوری آمریکایی ها و یکه تازیشون سالهاست تموم شدالان سهام خیلی از شرکت های آمریکایی دست عربستان و کشور های پولدار دیگست مثل لوسید
منتهی امثال شما رو هیچی بهتون یاد ندن فکر میکنین آمریکا خداست
سوشیانت
۷ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا هنوز هم آمریکایی ها حرف اول رو میزنن تو صنعت خودرو در ضمن شما بهتره یکم اطلاعاتتون رو بالا ببرید عربستان فقط مالک لوسید هست و هیچ دخالتی در مهندسیش نداره
ab0lf4zl
۷ اسفند ۱۴۰۲اینارو جدی گفتی؟
شما ک اطلاعات داری میتونی بگی قطب صنعت و علم و فناوری دنیا کجاست؟
عربستان و کشور های عربی درسته پیشرفت کردن ولی کل پیشرفتشون خرید و ساخت و ساز بوده نه تولید
ksrvy
۷ اسفند ۱۴۰۲مسخرست
هرکسی بسته به نیاز و علاقه خودش میره برای ماشین خرج میکنه
تولید شدن یه سوپرکار ۱۳۰۰ اسب بخاری در چین صرفا دلیل نمیشه که زیر ۴۰۰۰۰ دلار قیمت بزارن براش
JDM
۷ اسفند ۱۴۰۲110 هزار دلاراز نظر شما انگار خیلی پول زیادیه!
تو اکثر کشورای سطح یک فروش خودرو با شرایط خوب و مختلف هستش
بعد نگو که ماشینای چینی بدرد نمیخورن که الان با مدرک محکم به دنیا ثابت کردن هم توانشو دارن هم تکنولوژی رو
Mercedes
۷ اسفند ۱۴۰۲چون امثال شما حق پیشرفت رو برای یه تعداد کشور خاص میدونید
و هرکس پیشرفت کنه میکوبیدش
مثلا آمریکا هرکار بکنه خوبه
چین بکنه بده
شخصا اگر پولشو داشتم ذره ای در خرید این سوپر کار شک نمیکردم چون با این قیمت حتی ماشین های تا ۲ برابر قیمت رو لوله میکنه (امثال لامبورگینی روئلتو هم فرسنگ ها از لحاظ قیمت فاصله داره با این)
دانیال_Surrey،England
۷ اسفند ۱۴۰۲کی رو لوله میکنه؟
شتابش در حد محصولات10 سال پیش پورشه و فراری و.. هم نیست.
اونم که وضعیت تایم پیستشه.
قابلیت 3 چرخ و ….هم فقط به درد خنده میخوره.
یکی به ما توضیح بده چی داره این که باید حیرت کنیم؟!
grant
۷ اسفند ۱۴۰۲الان اون محصولات ۱۰ سال پیش که میگی بالای ۳ میلیون دلار قیمتشونه
Mercedes
۷ اسفند ۱۴۰۲اصلا متن مقاله رو نخوندین متاسفانه
۲.۳۶ شتاب از پورشه ده سال پیش کمتره؟
میشه شتاب 918 رو بگید ، نکنه اونموقع پورشه زیر ۲ ثانیه میزده؟ بعد قیمت 918 و لافراری رو با این مقایسه میکنین ؟
گفتم تا دوبرابر قیمت رو لوله میکنه که واقعا هم همینه
رقبای این تا دوبرابر قیمت میشن ، هوراکان نسخه پایه (عادی ترین نسخه اونم کارکرده دوبرابر این قیمتشه تو آمریکا) ، مرسدس amg gt دو در فول ، پورشه ۹۱۱ و …
کدومشون از این ماشین سر تره؟
توی پرفورمنس ممکنه بهتر باشن به هر حال اولین سوپر اسپرت byd هست پورشه هم از روز اول که هایپر کاری مثل ۹۱۸ نمیزد ،ولی بجز پرفورمنس ، از لحاظ ظاهری ، طراحی ، متریال ، مدرن بودن ، قدرت ، شتاب و خیلی چیزای دیگه از همه مثال هوایی که زدم سر تره
اگر هم منظورتون مثلا اونتادور svj هست بگم اون زیر ۵۰۰-۶۰۰ هزار تا اونم کارکرده پیدا نمیشه
دانیال_Surrey،England
۷ اسفند ۱۴۰۲من کلی گفتم.
مک لارن 720 قیمت زیر 300 مسیر 400 رو زیر 10 میزنه.
توربو اس هم با قیمت زیر 200 همینه.
اونم با قدرت خیلی کمتر.
حالا شتاب و 400 متر که یه مسئله پیش پا افتادس.
این ماشین فقط مصرف داخلی داره.
کلا هیچ ویژگی خاصی توش نمیبینم،کلا یه کپی از مک لارن و پورشه تو طراحی خارجی و داخلی.
مهدی
۷ اسفند ۱۴۰۲استاد ژانگولر ( پاندای کونگفوکار )
چه بخواهیم چه نخواهیم آینده خودرو دست چینیهاست
قیمت مناسب برای کم درآمدها
درحد بنز و بی ام و (البته در کلاس معمولی ) قیمت و فنی خودرو چینیها مناسبتر شده است تقریبا 30 درصد ارزانتر است مخصوصا بی وای دی در خودروهای برق کم کم داره بازار و صنعت رو میگیره
.
۷ اسفند ۱۴۰۲چینی ها پولدارن این رو در نظر نگرفتی.
تو دنیا به ولخرج بودن معروفند.
B
۶ اسفند ۱۴۰۲خیلی وقته تسلا رودستر رونمایی بشه اما انگار که قراره چنین ماشینی ساخته شه رقابت خوبی میتونست بینشون باشه
۶ اسفند ۱۴۰۲کاش بی وای دی دست از این طراحی جلو که زشته برداره😐
جومونگ
۶ اسفند ۱۴۰۲BYD با ۲۰ سال سابقه سوپراسپرت ۱۳۰۰ اسبی زد اون وقت هیوندای با ۵۰ سال سابقه و ۳ تا زیربرند نتونسته یه سوپراسپرت بسازه . همشم سر از یونجه و چمن درمیاره 😂
اون وقت یکی میاد میگه چین ماشینی نداره با ایونیک ۵ رقابت کنه و بدتر از اون میگه من هر چی میگم درسته چون کارشناس برتر آسیا و حومه م
JDM
۷ اسفند ۱۴۰۲چه ربطی به هیوندای داره؟ با اینکه خودروسازی چینو دوست دارم ولی مونده تا به کره برسه
شماهم دنبال حاشیه هستین
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۲در بحث خودروی برقی چین از کره جلوتر هست در زمینه کارایی به قیمت. دقت کنید نقطه مانور کره ای ها کارایی و قیمت هست نه برند.
سبحان
۶ اسفند ۱۴۰۲چجوری وزنش اندازه مدل x بعد باتری کوچیکتری داره
مدل s از این سبک تره چهار تا در داره باتری بزرگتری داره
سقف شیشه ای داره یک ردیف صندلی بیشتر داره
نمیدونم بگم کار تسلا خیلی خفنه یا اینکه کار byd زیادی ضعیف
Kayla
۶ اسفند ۱۴۰۲کیفیت متریال به کار رفته در این ماشین رو با اون پلاستیکای تسلا مقایسه نکنید .
بعدش سیستم های متنوعی وجود داره مثل همون سیستم تعلیق که بدون جک میشه چرخ رو تعویض کرد یا چرخش تانک و … اینا همه به وزن اضافه میکنن
سوشیانت
۷ اسفند ۱۴۰۲این مثلا سوپر اسپرته ولی هم شتابش از مدل اس پلد کمتره هم سرعتش🤣
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲تو باتری با چینی ها کل کل میکنی؟
مثل این میمونه تو موتور ۱۶ سیلندر با بوگاتی بحث کنی
جوک قشنگی بود
حس
۷ اسفند ۱۴۰۲بیوایدی از باتری های خودش استفاده میکنه (LFP) که از باتریهای دیگه سنگینتر هست.
Taha Ayoobi
۶ اسفند ۱۴۰۲عجیبه
𝐀𝐥𝐢
۶ اسفند ۱۴۰۲بیشتر شبیه کوپه تا ابر خودرو من از ظاهرش خوشم نمیاد
amirboss
۶ اسفند ۱۴۰۲چین پیشرفتش رو مدیون جاسوسان صنعتیش هست
Mr
۷ اسفند ۱۴۰۲آره رفتن از جنرال موتور آید گرفتن چجوری باتری با برد ۱۰۰۰ کیلومتر (nio) بسازن
یا مثلا از فورد یاد گرفتن چجوری تنها سازنده باتری های تیغه ای با بالاترین راندمان در مقایسه صنعتی در دنیا باشن (byd)
یا مثلا از شورلت یاد گرفتن چطوری ماشین برقی بسازن که مدیران تویوتا برن چین از کارخونه هاشون بازدید کنن بعد بکن ما امثال این تکنولوژی هارو نه تو ژاپن بلکه هیچ جای دنیا تو عمرمون ندیدیم (مقاله چند ماه پیش تو سایت پدال هم منتشر شد راجعش)
تمام اینایی که گفتم تو سایت هست میتونی سرچ کنی اگه سختت نیست
سوشیانت
۷ اسفند ۱۴۰۲همون جنرال موتورز پیکاپ ساخته که شتابش از شاسی بلند بی وای دی بیشتره😂
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۲عزیز جدی یکم مطالعه کن فورد اصلا خودروهای برقیش فروش نمیره حتی تو خود آمریکا همه تسلا میخرن. جنرال موتورز همین اواخر تارگت فروش اعلام شده قبلیش رو پس گرفت!
بازار برقی دنیا در کل دست تسلا و بیوایدی هست این دو برند نزدیک ۴۰٪ فروش دنیا رو دارن، سوم فولکس با سهم ۸٪ و بعدش هم بقیه چینیها (سایک و جیلی)، بقیه دارن تماشا میکنن رسماً.
Mr
۱۰ اسفند ۱۴۰۲سوشیانت
سه بار تو کامنتم لفظ برقی رو بکار بردم!
هیچکدومش رو ندیدی؟
من از وانت های بنزینی آمریکایی حرفی زدم ؟
بله وانت های بنزینی آمریکایی در دنیا رنک ۱ رو در وانت سازی دارن
البته دلیلش اینه که بقیه کشورا اکثرا رو وانت سرمایه گذاری نکردن و خریدار زیادی هم تو بقیه کشورا نداره و اصلی ترین رقیب وانت های آمریکا ، نیسان آبی ایرانی هست (+ وانت های که تویوتا واسه بازار آمریکا میزنه )
ali_x76
۷ اسفند ۱۴۰۲ماشین جالب توجهیه، اما با در نظر گرفتن ظرفیت باطری، وزن بالایی داره که باعث میشه بردش به چشم نیاد.
نسبت به ماشینی با سایز و باطری مشابه، حداقل ۳۰۰ کیلو اضافه وزن داره.
در کل با وجود شتاب عالی و … اما با قیمتی که داره، ۹۱۱ در انواع مدلها (توربو اس، GT3RS و …) چشمک میزنه.
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲واقعا انتخاب سختیه خودم حفتشونو دوست دارم
ولی واقعا در بحث طراحی آینده نگرانه ۹۱۱ اصلا جلوی این حساب هم نمیشه
ولی خب تو بحث پرفورمنس و سبکی دست بالاتر رو داره
خودم ظاهر ماشین هم کنار مشخصات فنی واسم مهمه و این ماشین یکی از زیبا ترین سوپر های معاصر که دیدم هست واسه همین بین این 911 انتخابم این مدل هست
ولی خب صرفا بحث عملکرد پیست محور منظورتون باشه ۹۱۱ قطعا بهتره
ولی حتی تو شتاب هم این ماشین ۹۱۱ رو میزنه
Mercedes
۱۰ اسفند ۱۴۰۲آره وزنش زیاده
باید تو نسل های بعدی کمترش کنن
کلا چینی ها تو بحث وزن یکم کار دارن
حتی گوشی هم همینه گوشی های شیاومی نسبت به سامسونگ همرده وزن بیشتری داشتن تا همین چند سال پیش (الان هم فکر کنم همینطوره) درسته باتریاشون بهتره ولی خب وزن و قطر گوشی هم به طور محسوسی بیشتره
Taha Malek
۷ اسفند ۱۴۰۲عجیب خوبه با این قیمت
Mohammad hasan
۷ اسفند ۱۴۰۲اگر ماشینا برقی نمیشدن و هنوز قبل تپنده سوپر اسپرت ها و ایضا هایپر اسپرت ها با موتور وی ۸ و ۱۲ و… مسلح و مجهز میشدن چینی ها تا صد سال دیگم به این سطح از عملکرد نمی رسیدن
Golden cup
۷ اسفند ۱۴۰۲اگر بیت کوین توسط ژاپنی ها ساخته نمیشد
و ارز های دیجیتال تو دنیا باب نمیشد
اینهمه ایرانی یه شبه پولدار نمیشدن که بیان تو اینستا غد غد کنن ، استاد و دکتر هم ببندند پشت اسمشون
دنیا تغییر میکنه و کسی برندش که خودشو به سرعت با تغییرات وفق بده
Artin6975
۷ اسفند ۱۴۰۲بنظرم ظاهر جلوی خودرو ،ترکیبی از دو ماشین مکلارن و لیکان هستش.اما این کجا اونا کجا
JDM
۷ اسفند ۱۴۰۲خیلی شبیه لیکان هستش انگار از همون پلتفرم استفاده میکنن چون نمای جلو هردو تقربیا یکیه حتی فرم کلی بجز قسمت عقب
قیمتش هم چالش بر انگیزه
Mehdi
۷ اسفند ۱۴۰۲از سایت شما شکایت میکنم.
چون هیچ چیزش واقعی نیست و برای سود خودتونه
شما از قوی ترین سدان که از لحاظ بدنه
محکمترین هستند و موتورش در حد جت است
چیزی نمینویسی . . درسته ? , پراید و پژو . اینقدر قدرت داره که در سال هر کدوم ۵هزار نفر رو کشته
پژو هم ۴ هزار کدوم ماشین همچین قدرتی داره
Elmiraj
۷ اسفند ۱۴۰۲وصل کردن چهار موتور ۳۲۱ اسب بخاری به یک باتری ۸۰ کیلوواتی یک توهین بزرگ به صنعت EV هست…
ادعای چینی ۴۰۰ کیلومتری هم در عمل به ۳۰۰ هم نمیرسه….
فقط بدرد همون چینی های وطن پرست میخوره.
امین
۷ اسفند ۱۴۰۲مگه بقیه برقی ها غیر از اینه. همه یک یا چندتا موتور ،چهارتا چرخ یک پک باتری
sinasvj
۷ اسفند ۱۴۰۲فوق العاده زیباست
محمد
۷ اسفند ۱۴۰۲مت واتسون کجایی که یه ماشین برا درگ ساخته شد
همایون
۷ اسفند ۱۴۰۲وجدانن پرهام ریخت اصلا فکرشم نمیکردم از اون شاسی بلند عجیب غریب غیر کاربردی و گرون تونسته باشن تو این مدت ۳۶۵۳ تادونه فروخته باشن!!!اصلا نمیدونستم وارد بازار شده مرسدس Gالکتریکی خیلی قبل این صحبتش بود ولی هنوز ما یه کانسپت درست درمونم ازش ندیدیم.البته این دوتا قابل مقایسه نیستن ولی سرعت عرضه مدنظرم هست همونطور که جنگنده نسل پنجشون سالهاست داره تولید میشه ولی فلون روسی فعلا بلاتکلیفه.ترکیه هم از چین الگو برداشته و تو یه فاصله زمانی حیرت انگیز از زمان نمایش ماکت تونست جنگنده نسل پنجش رو به پرواز دربیاره ولی قاهر حتی به صورت پهباد هم نتونست پرواز کنه صحبتهای خلبان تست زمینی قاهر رو یادتون هست؟!در مورد این خودرو هم دقیقا همونطور که متن گفته فقط یه موتور برقی پرقدرت نداره و کلی ویژگی پیشرفته توش استفاده کردن که جذابترش میکنه حتی فکر نکنم تو این بازه قیمتی تو بازار جهانی خودروهای زیادی وجود داشته باشه که تو پیست حریف این اژدهای چینی باشن
حسین
۷ اسفند ۱۴۰۲چیش غیر کاربردی هست دقیقا؟ فیلمهای افرودش توی یوتیوب رو ببین به نظرم.
احمد
۷ اسفند ۱۴۰۲پایان سیطره استعمارگران چشم ابی همین قدر نزدیکه…