شرکت بی وای دی جدیدترین جزئیات از ابرخودروی یانگ وانگ U9 را منتشر کرد و بر این اساس باید گفت محصول جذاب چینیها صفر تا صد ۲ ثانیهای خواهد داشت.
یانگ وانگ برند سطح بالا و گرانقیمت بی وای دی است که چند ماه قبل تأسیس شده و سبد محصولاتش در حال حاضر تنها از یک شاسیبلند آفرود به نام U8 با قیمت ۱۵۰ هزار دلار تشکیل شده است. این قدبلند گرانقیمت از نوامبر سال قبل راهی بازار چین شده و به فروش ۳۶۵۳ دستگاهی رسیده که از این میان ۱۶۵۲ دستگاه در ماه ژانویه فروخته شدهاند.
اما یانگ وانگ میخواهد در سال جاری میلادی سبد محصولات خود را گسترش دهد و به همین منظور از سوپرکار برقی U9 رونمایی کرده است. اگرچه مراسم معرفی رسمی U9 تا چند روز دیگر انجام خواهد شد اما مقامات بی وای دی برخی جزئیات اصلی آن را منتشر کردهاند. خودروی موردبحث از ۴ پیشرانه برقی TZ220XYAK ساخت بی وای دی استفاده میکند. حداکثر قدرت هر پیشرانه به ۳۲۲ اسب بخار میرسد و قدرت ترکیبی U9 برابر با ۱۲۸۷ اسب بخار است. مقامات یانگ وانگ همچنین میگویند گشتاور خودرو در دور ۲۱ هزار به ۱۶۸۰ نیوتون متر میرسد که نتیجه نهایی این آمار ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیهای خواهد بود.
سوپرکار U9 برای اولین بار از طراحی موتور U شکل استفاده کرده تا مرکز ثقل پایینتری داشته باشد. این خودرو همچنین به آهنرباهای دائمی مقاوم در برابر دمای بالا و مغناطیس زدایی مجهز است تا راندمان موتورهای برقی افزایش یابد. این آهنرباها میتوانند در حداکثر دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد هم کارایی داشته باشند. البته باید گفت آهنربای یک موتور برقی استاندارد معمولاً میتواند تا دمای حدود ۱۴۰ درجه سانتیگراد دوام بیاورد.
خودروی موردبحث همچنین از کنترلر سیلیکون کاربید بهره میبرد که حداکثر راندمان گیربکس را به ۹۹.۸ درصد میرساند. باید دانست راندمان گیربکسهای اتوماتیک سنتی بین ۸۶ تا ۹۴ درصد است. سیستم مدیریت گرمایی بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز از دو پمپ الکترونیکی در اکسلهای جلو و عقب تشکیل شده و هریک بهصورت مستقل کنترل شده و موتورها را خنک میکنند. U9 به شاسی دایسیوس ایکس نیز تجهیز شده که جدای از حرکات نمایشی مشابه پرش و رقص میتواند باعث عبور سریعتر از پیچها شود و در زمان ترمزهای سنگین وضعیت تخت خودرو را حفظ نماید. این سیستم تعلیق توانایی بالا بردن هر اکسل با سرعت ۵۰۰ میلیمتر در ثانیه را دارد که به لطف حداکثر قدرت ۳۶ کیلوواتی پلتفرم ۸۰۰ ولتی حاصل میشود.
در بدنه یانگ وانگ U9 از فیبر کربن و نسل بعدی ساختار محصولات این خودروساز استفاده شده است. چینیها میگویند استحکام پیچشی ساختار خودرو ۵۴,۴۲۵ نیوتون متر است. همچنین باید دانست اسپویلر عقب U9 میتواند حداکثر داون فورس ۲۸۰ کیلوگرمی را ایجاد کند. البته یک نقطهضعف مهم وجود دارد و آنهم وزن ۲۴۷۵ کیلوگرمی سوپرکار بی وای دی است که تقریباً دو برابر وزن پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ خواهد بود. تنها وزن مجموعه باتری U9 حدود ۶۳۳ کیلوگرم گزارش شده و بنابراین با یک خودروی اسپرت سنگینوزن روبرو هستیم.
طول/عرض/ارتفاع یانگ وانگ U9 به ۴۹۶۶/۲۰۲۹/۱۲۹۵ میلیمتر و فاصله بین محوری آن به ۲۹۰۰ میلیمتر میرسد. باتری LFP این خودرو با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعتی خود میتواند شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری را فراهم سازد. قیمت و دیگر جزئیات U9 نیز در زمان رونمایی رسمی آن منتشر خواهد شد. در نهایت باید گفت یانگ وانگ درصدد عرضه یک سدان لوکس و پرقدرت با نام U7 است که از باتری ۱۳۵.۵ کیلووات ساعتی استفاده میکند. این سدان به همراه یک شاسیبلند فست بک دیگر که فعلاً نامش مشخص نیست به بی وای دی کمک خواهند کرد تا با برندهای باسابقه جهانی رقابت کنند. همچنین قرار است یانگ وانگ در سال جاری راهی بازارهای بینالمللی شود و به احتمال زیاد از نام دیگری استفاده خواهد کرد چراکه بخش دوم نام آن در زبان انگلیسی معنی مناسبی ندارد.
محسن
۴ اسفند ۱۴۰۲فقط برای جلب توجه
مثل تسلا با این تفاوت که اینا مهندسی سوپرکار هم بلد نیستن
جاجی مگه سوپرکار هم ۲.۵ تن میشه این تصادف کنه پودر میشه.
Undercover
۴ اسفند ۱۴۰۲تو این عصر وزن ماشین همچین ملاک نیست. تسلا مدل اس پلید و چلنجر ۱۷۰ سنگین وزنن ولی سرعت و شتاب زیادی دارن. وانت Rivian هم همینطور. میدونم سه تایی که اسم بردم سوپرکار نیستن ولی در هر صورت ماشین سریع سریعه ، با این حال چون وقتی اسم سوپرکار میاد و معمولا انتظار سرعت و شتاب بیشتری ازش میره اینو گفتم.
جهت رفع سوء تفاهم: متعصب ماسل کار یا تسلا یا برند خاصی نیستم و تقریبا هر نوع ماشینی رو دوست دارم، حالا چه دوست داشته باشین، چه متنفر باشین. :)
Undercover
۴ اسفند ۱۴۰۲یادم رفت بنویسم: بیشتر ماشینای برقی معمولا وزن بیشتری دارن و شاید ربطی به مهندسی نداشته باشه. دیگه چراشو واقعا نمیدونم.
۴ اسفند ۱۴۰۲باتری
Vahid_ats
۹ اسفند ۱۴۰۲تو متن اشاره کرده حدود ۶۰۰ کیلو وزنش باطری هاشه فقط
امین
۴ اسفند ۱۴۰۲دوستان کلیپ های آفرود U8 در یوتیوب منتشر شده که توسط مالکین تست شده
واقعا جالبه بخصوص اینکه وزن خیلی زیادی داره و قیمت بالا.
اما رفتاری که مالک با ماشین میکنه خیلی جذابه.
حتما ببینید.
من منتظر تست واقعی آفرود برقی ها جدید هستم
سایبر تراک ، U8 ، در آینده G Wagen
تا حالا از ریویان و هامر تست آفرود واقعی منتشر شده
بجز مسافت مشکل دیگه برقیها وزن هست که توی زمین نرم و خاک سست بیشتر مشخص میشه.
Taha Ayoobi
۴ اسفند ۱۴۰۲چراغ های جلوش خیلی جالب نیست
Dark Knight
۴ اسفند ۱۴۰۲مدل s plaid تسلا با وجود سدان بودن همین تایم صفر تا صد میزنه و تازه با هر بار شارژ نزدیک ۶۰۰ کیلومتر هم میره و البته زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت داره که این خودش نشون میده چرا چین تو کلاس های بالاتر از اقتصادی هیچ حرفی برای گفتن تو دنیا نداره
شبخوش
۵ اسفند ۱۴۰۲محض اطلاع ایلان ماسک اعتراف کرد فروش کمتری از چینی ها داشته وتازه میخواد به جای رقابت،، ازدردوستی وارد بشه وخریدار باطری چینی شده
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲شبخوش جان
با ایرانی متعصب جماعت بحث نکن
زمین و زمان به هم میدوزن بی هیچ منطقی که ثابت کنند باور غلطشون درسته
ولش کن
خیلی سعی کردم یه چیزایی رو به آدما بفهمونم
الان چین اگه ماشین بسازه با ۱۰ هزار اسب بخاطر قدرت و ۲۵۰۰ کیلومتر برد برقی و بدون آلایندگی و وزن ۱ تن و …
با بهترین تکنولوژی روز دنیا
یه عده از ایرانی های ناف la که البته تو ایران ساکن هستن متاسفانه 😂 میان میگن نه آمریکا یه چیزی میدونه این ماشین چینی ها همشون اشغالن و نابود میشن و آمریکا پروردگار جهانیان است
Piero Ferrari
۴ اسفند ۱۴۰۲با آرمیچر میشه
اگه راست می گن بیان با درون سوز ها رقابت کنن
سبحان
۴ اسفند ۱۴۰۲شما اگه راست میگی بیا با اسب رقابت کنیم
بگذرید ار افکار عهد بوق بزارید نفس بکشیم
Taha Ayoobi
۴ اسفند ۱۴۰۲سبحان منظورش اینه که اگه بی وای دی چیزی داره برا گفتن بیاد با بنزینی به رخ بقیه بکشه.
نه اینکه بیاد تو یه ماشین اعداد رو ببره بالا، البته که هنوز برا قضاوت زوده چون هنوز نیومده که بخواد درگ یا مسابقه ای برگذار بشه.
بالا بردن گشتاور ت برقی ها کار چندان سختی نیست.
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲مشا چرا نمیاین تو برقی ها رقابت کنین؟
بی وای دی مهارتش تو برقی هاست هنرشه
شما چرا فشار میخوری
میتونی به شرکت های مورد علاقت بگو تو برقی ها با byd رقابت کنند میتونن؟ نه نمیتونن ، همونطور که بی وای دی تو بنزینی ها نمیتونه
منتهی می موفقه تو آینده ، بی وای دی چون آینده واسه برقیاست و اونی که پیشروعه برنده میشه نه اونی که قبلاً پیشرو بوده
سبحان
۴ اسفند ۱۴۰۲جالبه ولی اینکه ایرودینامیک و طراحی خودرو رو از ماشین های دیگه یاد میگیرن
برای منی که پشت لپتاپ نشستم جالب نیست چرا که به شدت من یاد ماشین های دیکه میندازه
به قول ترول ها از زاویه بغل انکار لامبورگینی هستش
از جلو مکلارن هستش بال عقب که از مکلارن گرفتن و اینکه داخلش که 918 یک دهه پیش
برای منی که قرار نیست بخرمش جذاب و اورجینال نیست و ظاهر سوپرکار و اصالتش مهم تر از پرفورمنسش هست
Taha Ayoobi
۴ اسفند ۱۴۰۲چینه دیگه
Elmiraj
۴ اسفند ۱۴۰۲وزن باتری ۸۰ کیلووات ساعتی ۶۳۳ کیلوگرم!!!!
(این ظرفیت در تسلا با ۲ کیلووات بیشتر ۴۸۰ کیلوگرم وزن داره ، باتری که نزدیک یک دهه از توسعه اش گذشته )
وزن دیگر اجزای ماشین ( بدون باتری ) هم ۱۸۴۲ کیلوگرم هست که برابری میکنه با سدان model 3 در نسخه performance با باتری ۸۲ کیلووات ساعتی…!!!!
این مهندسی پفکی که از نظر یه سری خیلی خفنه فقط بدرد بازار داخلی چین میخوره….
سب
۴ اسفند ۱۴۰۲موافقم بیشتر از اینکه یک خودرو سطح بالا باشه
یک دستگاه تبلیغاتی هست که زود فراموش میشه
امین
۴ اسفند ۱۴۰۲و دنیا هنوز منتظر تسلا رودستر هست که قرار بود اولین باشه!!؟؟؟؟؟
ریماک اومد لوتوس اومد بی.وای.دی اومد و …
اما اصلی که مثلا قرار بود بنیانگذار این کلاس باشه خیر.
سبحان
۴ اسفند ۱۴۰۲ظاهرا از سایبر تراک گذر کردیم
خیلی خنده دارید
فندق
۷ اسفند ۱۴۰۲کدوم؟ همون که تو بارون زنگ میزنه؟
کاش روکش چوب میکردن آسیب نبینه ، امریکاییا کار با چوب خوب بلدن
۴ اسفند ۱۴۰۲جلوشو یکم بیشتر روش کار میکردن
اصلا رو زیبایی کار نکردن فقط خواستن کاری کنن تو شب نور بده
Siyavash
۴ اسفند ۱۴۰۲نمیدونم چی بگم..ولی هر چقدرم ما بگیم این ماشین مثلا خوب هست قدرت خوب و همه چیز خوب..وزنشو چی بگیم..۲۴۵۰ کیلو کم نیس…..به نظرم میخاد جدی وارد رقابت تویه این کلاس بشه نهایتا باید ۲۰۰۰ کیلو وزنش میبود نه ۲۴۵۰….این وزن برایه این خودرو کشنده هست و پاشنه آشیل هست….
Mercedes
۷ اسفند ۱۴۰۲اولین سوپر اسپرت شرکت هست
در واقع باید با تراکتور لامبورگینی مقایسه کنیدش!
کدوم میزنه؟
یه عده توقع چی دارن نمیدونم
چینی ها تو هر زمینه ای جز خودروهای بنزینی و صنعت تراشه (فعلا) ورود کردن سردمدار اون تکنولوژی شدن تا الان
ده سال دیگه مطمئن باش تمام سوپر اسپرت سازان رو درو میکنه همین byd
Dan
۴ اسفند ۱۴۰۲واقعاً تو اون عکس اخر مکلارن با این که ۶ سال قدیمی تره ولی خدایی طراحی پخته تر و آینده نگرانه تری داره
amirboss
۵ اسفند ۱۴۰۲به نظر من با این وزن احتیاجی به داون فورث تولیدی اسپویلر نداره و این نشون میده اسپویلر بیشتر جنبه نمایشی داشته باشه تا کارایی
وزن بالا از یه جهت خوبه و از چند جهت بد!
خوبیش به حفظ پایداری در مسیرهای تخته و بدیهاش کاهش مانور پذیری خودرو و همچنین فشار زیاد به ساختار فنی خودرو بخصوص ترمز ها و تولید نیروی جی بیشتر هست
البته موتورهای برقی با گشتاور دردسترسی که دارن و اینکه در شرایط مختلف آب و هوایی دچار کاهش گشتاور نمیشن و …. هم مشکل شتابگیری رو حل کردن و هم به کاهش سرعت خودرو با توجه با ساختاری که دارن کمک میکنن که خودش میتونه یه سیستم کرس هم باشه.
Dan
۵ اسفند ۱۴۰۲جرم زیاد هیچوقت نمیتونه جایگزین داون فورس بشه
چون هدف از داون فورس چسباندن ماشین به زمین در سر پیچ هاست
جرم زیاد صرفاً باعث از بین رفتن این مزیت میشه پس شدیداً به اون اسپولیر نیاز داره
Reza Waffen SS
۵ اسفند ۱۴۰۲خداییش زشته
MP
۵ اسفند ۱۴۰۲قبلاً هم گفته بودم
شتر گاو پلنگ.
اگه حق کپی رایت و از چینیا بگیری
برمیگردن به زمانی که نمک تجارت میکردن!!!