بی وای دی BYDخودروهای چینی

بی وای دی یوان آپ، بزرگ‌ترین چالش تسلا در چین

بی وای دی با خودروی ارزان‌قیمت یوان آپ می‌تواند بزرگ‌ترین چالش برند تسلا در کشور چین باشد.

تسلا پرفروش‌ترین برند عرضه کننده خودروهای برقی در دنیاست اما این عنوان اخیراً توسط بی وای دی تهدید شده است. فاصله فروش چینی‌ها با تسلا تنها به حدود ۳ هزار دستگاه کاهش یافته و نکته مهم اینکه بی وای دی به دنبال تولید خودروهای بیشتر با قیمت‌های جذاب‌تر برای جلب نظر خریداران در داخل و خارج از چین است. بی وای دی یوان آپ شاید همان چیزی باشد که چینی‌ها نیاز دارند. شاید حتی این خودرو بتواند باعث سبقت بی وای دی از تسلا در مسابقه پرفروش‌ترین برندهای برقی شود. اخیراً تصاویر این خودروی بدون آلایندگی در وب‌سایت وزارت فناوری اطلاعات چین منتشر شده و با توجه به آن می‌توانیم با طراحی نهایی و برخی مشخصات این خودرو آشنا شویم.

یوان آپ یک خودروی برقی کوچک با طول حدود ۴.۳ متر است. در واقع این خودرو ابعادی مشابه شورولت تراکس دارد. یک پیشرانه برقی بکار رفته در یوان آپ با قدرت ۹۳ یا ۱۷۴ اسب بخار در دسترس خواهد بود. نکته مهم اینکه یوان آپ حداقل در بحث پیشرانه پایه با مدل پرطرفدار بی وای دی دلفین مشترک است. با توجه به وضعیت این خودرو که مخصوص خریداران با بودجه محدود در نظر گرفته شده، یوان آپ از نظر طراحی شباهت‌های زیادی به دلفین و همچنین سی گل دارد.

همه ما به خوبی می‌دانیم که شاسی بلندها در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارند و چینی‌ها نیز روی این مساله تمرکز کرده‌اند. همچنین باید به موفقیت گسترده دلفین و سی گل اشاره کنیم. سی گل همین چند ماه پیش عرضه شده و قبلاً به تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاهی رسیده است. بی وای دی همچنین بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه دلفین را تولید کرده که این امر نشان دهنده فروش بالای دو محصول یاد شده است. احتمالاً قیمت بی وای دی یوان آپ از حدود ۱۴ هزار دلار شروع خواهد شد که اندکی بیشتر از بهای ۱۱ هزار دلاری سی گل است. البته خریداران برای انتخاب دلفین باید حدود ۱۶ هزار دلار پرداخت کنند. با توجه به وضعیت و قیمت یوان آپ می‌توان انتظار داشت این خودرو به فروش بالایی در چین و سایر نقاط دنیا دست یابد. درصورتی‌که استقبال از این خودرو مشابه سی گل و دلفین باشد شاید تسلا به زودی عنوان پرفروش‌ترین برند سازنده خودروهای برقی را به رقیب چینی واگذار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    شاید ادعای بزرگی باشه ولی بنظرم غرب EV رو به شرق باخت…
    تا الان که چین کاملا بازار باتری و اخیرا خودرو رو قبضه کرده
    باتری جامد تویوتا هم اگه اونی ادعا میکنه باشه دیگه بازی کامل تمومه.
    شاید سوخت هیدروژن فقط بازی رو عوض کنه

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. ارسلان

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      هرچی دنیا به کامپیوتر و تراشه و… نزدیک تر بشه به نفع آمریکاست!! ضمنا آمریکا بزرگترین ذخایر لیتیوم دنیارو چند ماه پیش کشف کرد

      موافقم 5
      مخالفم 19
  2. Elmiraj

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    همون داستان آشنای شیاومی و اپل….

    دلفین ۱۶ هزار دلار
    یوان آپ ۱۴ هزار دلار
    سی گل هم ۱۱ هزار

    روی هم کمتر از یک مدل y !!!

    هر وقت تونستن در بازار جهانی تو رنج بالای ۳۵ هزار دلار به نصف فروش و در سوددهی هم به یک پنجم تسلا رسیدن اونوقته که اسمشون میشه رقیب..

    موافقم 10
    مخالفم 32
    1. حسین

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (403 ديدگاه)

      چقدر جالب برای تایید نظریه ذهنی به خودتون هم دروغ میگین، اصلا مدلهای سیل، هان و تانگ و مدلهای لوکس جدید بی‌وای‌دی رو تو ذهنتون حذف کردین :)) در حالی که اونها هم فروش خوبی دارن و نصف سبد بی‌وای‌دی رو تشکیل میدن و هم قیمت مدلهای تسلا هستن. در واقع بی‌وای‌دی هم در مارکت پرمیوم و هم اکونومی خوب عمل می‌کنه در حالی که تسلا اصلا نتونسته وارد مارکت اکونومی بشه!!!

  3. ارسلان

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این حرفها بیشتر شبیه به جوکه

    موافقم 5
    مخالفم 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا