ایستگاه خبربی وای دی BYD

بی وای دی جانشین تویوتا؛ بزرگ‌ترین و سودآورترین خودروساز جهان می‌شود!

شرکت BYD هدف خود را رسیدن به آمار فروش و سودآوری تویوتا قرار داده است. بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان معتقد است که پس از رسیدن به مقیاس تولید تویوتا، سود بیشتری از هر خودرو به دست خواهد آورد.

بی‌وای‌دی برای سال ۲۰۲۵ دو برابر فروش ۲۰۲۴ را پیش‌بینی کرده است. مدیرعامل BYD ادعا می‌کند غالب سود این شرکت از فروش خارجی تأمین خواهد شد.

آیا BYD می‌تواند از هر خودرو بیش از تویوتا سود کسب کند؟

پس از سال رکوردشکن ۲۰۲۴، بی‌وای‌دی معتقد است تازه به ابتدای راه رسیده.  غول چینی خودروهای الکتریکی اوایل این هفته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ درآمد آن به رکورد ۷۷۷.۱ میلیارد یوان (معادل ۱۰۷ میلیارد دلار) رسیده است.

حتی با وجود برخی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهایش، از جمله  سی‌گال که در چین با قیمتی کمتر از ۱۰,۰۰۰ دلار (۶۹,۸۰۰ یوان) عرضه می‌شود، این شرکت در حال سودآوری است.

وانگ چوانفو، مدیرعامل بی‌وای‌دی، اطمینان دارد که وقتی این شرکت به حجم تولید تویوتا برسد، خودروهایش سودآورتر خواهند بود. او به تحلیلگران گفت که کنترل هزینه‌های BYD بسیار خوب است و با ادامه رشد فروش، این موضوع آشکارتر خواهد شد.

تویوتا در سال ۲۰۲۴ با فروش ۱۰.۸ میلیون دستگاه، همچنان پرفروش‌ترین خودروساز جهان باقی ماند. در مقابل، BYD تنها حدود ۴.۲۷ میلیون دستگاه خودروی متکی بر موتور الکتریکی (NEV)، شامل خودروهای تمام برقی و هیبریدی، فروخت.

بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۲ تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی (ICE) را متوقف کرد تا بر خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) و الکتریکی (EV) تمرکز کند. این تصمیم تاکنون نتیجه داده و فروش آن در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل ۴۱٪ افزایش یافته است.

ادعای مدیرعامل BYD در حالی است که این برند به گسترش خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد. او به تحلیلگران گفت که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۵ بیش از ۸۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در خارج بفروشد، یعنی بیش از دو برابر فروش ۴۱۷,۲۰۴ دستگاه در سال ۲۰۲۴.

بی‌وای‌دی «فرصت‌های عالی» برای رشد در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا می‌بیند، مناطقی که نسبت به برندهای چینی بازتر هستند. همچنین BYD انتظار دارد سهم بازارش در بریتانیا که آن هم پذیرای خودروهای چینی است، «به‌طور قابل توجهی» افزایش یابد.

وانگ گفت BYD می‌تواند با مونتاژ محلی خودروها در عین حال که قطعات کلیدی را از چین تأمین می‌کند، هزینه‌ها را پایین نگه دارد. او گفت بیشتر سود شرکت در آینده، از فروش خارجی حاصل خواهد شد، اما زمان دقیق آن را مشخص نکرد.

BYD هم‌اکنون یک برند پیشرو در بازار خودروهای الکتریکی برزیل، استرالیا، مکزیک، تایلند و سایر مناطق جنوب شرق آسیا است.

پس از راه‌اندازی یک کارخانه تولید در تایلند سال گذشته، BYD در حال ساخت تأسیسات تازه برای برزیل، مجارستان، ترکیه و اندونزی است. همچنین این شرکت چشم به راه‌اندازی سومین کارخانه خود در اروپا، احتمالاً در آلمان، دارد.

اگرچه بسیاری بی‌وای‌دی را با خودروهای الکتریکی ارزان، مثل سیگال (Seagull) می‌شناسند، اما این شرکت در حال عرضه مجموعه‌ای از خودروهای لوکس جدید، شاسی‌بلندهای هوشمند و سوپرکارهای الکتریکی نیز هست. بی‌وای‌دی همچنین به‌سرعت در حال پیشرفت در فناوری باتری‌های حالت جامد، سیستم‌های رانندگی هوشمند، شارژرهای فوق‌سریع و سایر زمینه‌ها است تا رشد خود را در سال‌های آینده تقویت کند.

پیشینه BYD به‌عنوان یک تولیدکننده باتری، به پیشرفت امروز آن کمک کرده است، اما این شرکت همچنان به توسعه فناوری‌های جدید برای حفظ جایگاه پیشرو خود ادامه می‌دهد.

دنزا Z9 GT / نمای جلو

با تولید تقریباً تمام قطعات خودرو در داخل شرکت، بی‌وای‌دی می‌تواند خودروهایی با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه عرضه کند. به‌عنوان مثال، این شرکت تمام قطعات خودروی دلفین را به‌جز شیشه‌ها و تایرها توسط قطعه‌سازان خودش تولید می‌کند.

در حالی که تویوتا این هفته راه‌اندازی کارخانه باتری‌های EV خود در ژاپن را به تأخیر انداخت، این حرکت ممکن است باعث شود در رقابت با BYD و دیگر بازیگران در صنعت خودروهای الکتریکی هوشمند و پیشرفته، بیشتر عقب بیفتد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (948 ديدگاه)

    میلیارد ها دلار یارانه ی دولتی چین بی وای دی رو در رقابت نگه داشته. شرکت های چینی اینجوری رقابت میکنن.

    موافقم 53
    مخالفم 75
    1. رامین صفایی

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      بی وای دی هم مثل بقیه کارگاه های
      آشغال سازی چینی ، فقط آشغال تولید میکنه .
      چینی ها باید در صنایع فرغون سازی و یا
      گاری سازی و یا ارابه سازی کارکنند .

      موافقم 21
      مخالفم 94
        1. ...

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          بله، پرشیا داریم با استحکام بالا

          موافقم 11
          مخالفم 5
      1. مهدی

        ۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز شما اگه پولشو داشتی نخر

        موافقم 15
      2. RAMIIIN

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        تو با همون پرایدت کیف کن …😛
        میگن یارو دستش نمیرسه انگور بچینه میگه انگورش تلخه بیخیال … 😂

        موافقم 21
        مخالفم 5
      3. علي شمسي

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جدا تعصب رو کنار بگذارید و فارغ از هر نوع سوگیری به قضیه نگاه کنید.
        احتمالا پدربزرگان شما هم جز کسانی بودن که زمانی که خودرو اومد روی الاغ و اسب و قاطر بسیار تعصب داشند و میگفتن این مکعب های چهار چرغ مزخرفی بیش نیستند.

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (404 ديدگاه)

      نه اینکه جنرال موتورز با وام‌های بلاعوض چند میلیاردی از ورشکستگی نجات پیدا نکرده :)

      موافقم 27
      مخالفم 4
  2. Adnan

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن وقتی محصولات،خود رو خودت بفروشی و خودت بخری عملا هیچ کاری نکردی باید محصولاتت رو به غیر از خود بفروشی و صادرات کنی نه اینکه انحصارطلبی باشی

    موافقم 35
    مخالفم 40
    1. احمد

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      وقتی چین بزرگ ترین بازار خودروی دنیاست کجا بره؟!! سلطه بر همون چین هم کافیه.
      مهم اینه که بتونی تو ی بازار رقابتی بفروشی که داره این کار رو انجام میده
      خلاص

      موافقم 44
      مخالفم 11
    2. مجتبی خانی

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (53 ديدگاه)

      این حرفا یه جور دل داری دادن به اروپا آمریکا و ژاپن فن ها هست

      موافقم 39
      مخالفم 21
    3. امین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (706 ديدگاه)

      این حرف بخصوص در مورد برندهای آمریکایی و فرانسوی صدق میکنه.
      آمار فروش فرانسوی ها اصلش در فرانسه است
      آمریکایی ها در کشور خودشون سلطان هستند و فروش بین‌المللی شون قابل رقابت با مثل کره و ژاپن نیست.
      یه سر به آمار جهانی ۲ دهه گذشته بزن تا با واقعیت بیشتر کنار بیایی.

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. Mr wrong

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (472 ديدگاه)

    با برقی شدن بی چون چرای این صنعت همه چیز از صفر شروع میشه و پشتوانه تاریخی برند های قدیمی عملا به کارشون نمیاد و امثال بی وای دی میشن الگو و سنگ محک. مقامی که امثال بنز و بی ام و …به دست آوردن در دوران سنتی متعلق به این برند ها میشه در دوران برقی چون یه عده هنوز دارن اصالت اصالت میکنن درحالی که همون اصیل ها دنباله روی اینا شدن

    موافقم 30
    مخالفم 14
  4. OldSchool

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (230 ديدگاه)

    به ۲ موضوع اشاره شد.سودآوری و آمار فروش.
    از لحاظ امار فروش، BYD میتونه جزو ۱۰ خودروساز بزرگ دنیا باشه اما رسیدن به تویوتا به این سادگیا نیست. BYD برای رسیدن به آمار فروش تویوتا باید در بازار امریکا و اروپا به علت قدرت خرید بالاتر مردم و ازون مهمتر فراهم بودن زیرساخت خودروهای برقی، حضور پررنگی داشته باشه که درحال حاضر ممکن نیست. پس باید در بازارهایی مثل آسیا و آمریکای لاتین حضور خودشو تقویت کنه که اونم برندهای دیگه مخصوصا چینی ها قرار نیست برای همیشه ساکت بمونن و اونا هم یه حرکتی میزنن. پس اصلا کار ساده ای نیست.

    اما موضوع دوم سودآوریه که این میتونه قابل دسترس تر باشه. ازونجا که خود BYD یه زنجیره تولید داخلی داره پس خودش هم قطعه سازه هم فروشنده نهایی خودشه. پس از لحاظ حاشیه سود خیلی جا برای رشد داره و این یکی بنظرم قابل دستیابی باشه که جزو ۵ تولید کننده با بیشترین درآمد باشه. حتی اگر امار فروشش اختلاف میلیونی با بقیه داشته باشه.

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. شهاب الدین عندلیبی

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان که میگی خیلی سخته..کی فکرشو میکرد سال ۲۰۲۲ که موتور بنزینی رو گذاشت کنار تا الان بشه غول خودروسازی جهان
      بزودی و خیلی سریع تویوتا و همه خودروسازها انگشت به دهن ازش یاد میگیرن

      موافقم 6
      مخالفم 5
    2. ...

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      متاسفانه دیگه کسی به کیفیت فکر نمیکنه، هکه چشمشون به قیمت و قیافه و اسمه.

      موافقم 3
      مخالفم 9
  5. Yaghoob

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (457 ديدگاه)

    بی وای دی خیلی خوب رشد کرده
    ولی تقریبا تمام تمرکزش رو برقی ها هست
    و روزی که تقاضای برقی ها کم بشه که همین الان هم داره کم میشه
    مشکل بزرگی خواهد داشت

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3244 ديدگاه)

      غالب خودروهای بی‌وای‌دی هیبرید هستند

      موافقم 35
      مخالفم 2
  6. حسن پاشایی

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به باور من چین یک کشور عقب افتاده است حتی اگر خودروهای الکتریکی در آینده جای خودروهای درون سوز رو بگیرن که باز هم بعید هست چون خود خودروهای الکتریکی هم آلودگی زیادی خواهند داشت این ابتدای کارشون هست خودروهای الکتریکی وزن بالایی دارن حتی شارژ سریع هم راه بجایی نمی بره و چین در حسرت ابرقدرت شدن خواهد ماند

    موافقم 6
    مخالفم 39
    1. کامران

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا اشتباه فکر میکنی. دنیا به سمت کشف انرژیهای جدید میره نه استفاده ابدی از سوخت فسیلی.

      موافقم 21
      مخالفم 4
    2. بیکار

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اتفاقا به راحتی ابرقدرت اقتصادی میشه.

      موافقم 11
      مخالفم 4
    3. امین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (706 ديدگاه)

      چقدر از دنیا عقبی هموطن!!!؟؟!!!

      موافقم 11
      مخالفم 2
  7. هوشنگ بایی

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    پسر من در چین تحصیل می‌کنه جالبه که میگه تعداد ماشین های اروپایی و گرون قیمت اینجا بیشتر از ماشین های چینی هست وبه جرأت میشه گفت که خیلی پیشرفته و زیباست .دوست عزیز شما لطفاً یک باریه سفری اونجا داشته باش بعد قضاوت کن!!!

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. Xerxes99

      ۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اون ماله قبلا بود الان فروش خودرو های چینی تو خود چین بیشتر از بقیه خودرو ها شده

      موافقم 9
      مخالفم 3
  8. یوسف

    ۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    بی وای دی گور تسلا رو داره میکنه و خود ماسک 2 سال پیش گفته بود که بی وای دی بزرگترین شرکت برقی ساز خواهد شد…..
    اما فعلا به تویوتا نمیرسه چون شرکت تویوتا پول طراحی نمیده (اشاره به قدیمی بودن طراحی و کپی از این اون) پول پیشرفت و تحقیق نمیده
    پول خسارت و تاوان خراب کاری در رفتن چرخ و هزار کوفت و مرض دیگه نمیده در ضمن اکثر طراحان تویوتا 3 تا ساله هستن (اشاره به الگو گرفتن از نقاشی های بچه ها) و هزینه نداره
    پس فعلا به تویوتا نمیرسه اما تا ۵ سال دیگه ساید

    موافقم 6
    مخالفم 6
  9. بیکار

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تویوتا هیچ وقت نمیمیره. تویوتا همچنان سلطان ماشیناس، حتی اگر خلافش ثابت بشع..

    موافقم 6
    مخالفم 9
  10. سامان اذری

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    جهان خودروسازی رفت به سمتی که چینی ها منتظر اون بودن
    همه برند ها شروع کردنذبه این که تا سال ۲۰۳۰ همه ماشینهامون برقی خوتهد بود و از این چرت و پرتها
    ذهنیت مردم عوض کردن بعدش چینی ها وارد بازار شدن
    با قیمت کم دارن دنیا رو میگیرن
    الان دارن میگن که نه برقی ها اونقدر ها هم خوب نیستن و فلان و بیسار
    من مشکلی با چین ندارم مشکل اصلی من خودروهای برقی هستند که وفتی تو هوای سردی بخاری رو روشن میکنی ۳۰ درصد از مسافت باقی مانده از شارژ باتری کم میشه و اکه پنج نفر سوار ماشین باشید بخاری و برف پاکن روشن باشه ‌
    رسما مایلج باقی مانده نصف میشه
    فرض کن تو زمستون هیچ جایی هم نزدیکت ایستگاه شارژ نیست 😒😒
    بهترین گذینه هایبرید هست والسلام

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. Emire

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بعضی دوستان یجوری تحلیل مسخره و آبدوغ خیاری میکنن انگار از پشت منقل نشستن کامنت میزارن🤣😂🤣

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. رامتین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3337 ديدگاه)

    بنظرم BYD به این مهم دست پیدا میکنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا