بی وای دی BYD

معرفی رسمی بی وای دی دنزا N9 شاسی بلند پرچمدار چین

نسخه برقی این شاسی‌بلند نزدیک به ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت، سه موتور و دستیار هوشمند رانندگی دارد.

پس از آنکه شاسی‌بلند جدید بی‌وای‌دی در خیابان‌های انگلستان بدون پوشش استتار دیده شد، این شرکت تصمیم گرفت تا تصاویر رسمی شاسی‌بلند خود را منتشر کند. این مدل تازه که با نام دنزا N9 شناخته می‌شود، در حقیقت یک شاسی‌بلند سایز بزرگ خانوادگی است که برپایه پلتفرم «e-Platform 3.0» بی‌‍وای‌دی توسعه پیدا کرده و تا سال بعد به دست مشتریان می‌رسد. دنزا N9 برای رقابت با خودروهایی چون لی‌اوتو L9 و آیتو M9 با دو پیشرانه تمام برقی و هیبریدی وارد بازار خواهد شد.

خوشبختانه طراحی دنزا N9 در کمال پختگی و با توجه به اصول انجام شده است. نمای روبه‌روی این شاسی‌بلند بزرگ خطوط اضافه ندارد و موفق شده تا تصویری منطقی را ایجاد کند؛ تصویری که احتمالا در ذهن خریدار منطقی، بهتر جلوه خواهد کرد.

از جمله ویژگی‌هایی خاص این خودرو می‌توان به لوگوی زیبای دنزا در میان چراغ‌ها، دو نوار LED موازی نور روز، لیدار سقفی و کاپوت یکدست اشاره کرد. در نمای جانبی هم با خودرویی نسبتا جعبه‌ای و جدی طرف هستیم که در تلاش است خود را بزرگ نشان دهد. استفاده از بریدگی میان طاق چرخ جلو و پنل درها، ستون‌ها سیاه‌رنگ، رینگ‌های بزرگ و برآمدگی روی طاق چرخ‌ها روش بی‌وای‌دی برای ایجاد حس یادشده هستند.

نمای عقب دنزا N9 هم در نهایت سادگی و شکیل طراحی شده است. فرم جعبه‌ای سقف ما را به یاد شاسی‌بلند ریویان می‌اندازد. این بخش عاری از شلوغی‌های اضافه است و نشان می‌دهد که طراحان در مدیریت فضای بزرگ موفق عمل کرده‌اند.

نسخه برقی دنزا N9 قدرتش را از سه موتور برقی بی‌وای‌دی با نام «ییشافنگ» می‌گیرد که شامل موتور آسنکرون AC در محور جلو و دو موتور سنکرون مغناطیس‌دائم در محور عقب می‌شود. این الکتروموتورها به‌ترتیب ۳۰۸ و ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند؛ به این ترتیب، قدرت خروجی دنزا N9 برقی برابر ۹۵۲ اسب بخار خواهد بود که برای خودرویی در این کلاس، خارق‌العاده محسوب می‌شود. بی‌وای‌دی اعلام کرده که دو موتور محور عقب توانایی عملکرد مستقل را هم دارند. این شاسی‌بلند ۵.۳ متری چینی به کابینی هوشمند مجهز خواهد شد که شامل دستیارهای رانندگی، یخچال داخلی و سیستم‌ تهویه‌مطبوع پیشرفته می‌شود.

زیربرند دنزا چند ماه پیش اعلام کرد که برنامه دارد تا ۳ سال آینده از ۸ مدل تازه رونمایی کند که شامل سه شاسی‌بلند N7، N8 و N9، مدل D9 و مینی‌ون بالارده و سه دستگاه سدان خواهد شد. دنزا در ماه گذشته میلادی ۱۰,۲۹۹ خودرو به فروش رساند که مجموعه خودروهای فروخته شده‌اش را به بیش از ۹۰ هزار دستگاه می‌رساند. نظر شما درباره این برند چیست؟ آیا شاسی‌بلندهای چینی سرانجام با مدل‌های مطرحی چون فولکس‌واگن، تسلا و… رقابت خواهند کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    هزار اسب بخار واسه شاسی بلند
    این حجم از اسب بخار واسه رقبا هنوز قفله

    موافقم 25
    مخالفم 15
    1. Kiarash

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (698 ديدگاه)

      ماشین برقی معلومه راحت ازش ۱۰۰۰ اسب بخار گرفتن ولی چین فکردی توخواب هاش هم میتونه بنزینی ۱۰۰۰ اسب بخار بسازه آخه و از همه جالب‌تر ماشین واقعی ماشینی هست که طراحیش عین یخچال نباشه و برقی هم نباشه همین امروز خبر پیکاپ شلبی ۹۰۰ اسب بخار قدرت بود ولی برقی نبود که اون موتور با زحمت ساخته شده حتی

      موافقم 11
      مخالفم 25
      1. JaMsHiD-B

        ۲۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3010 ديدگاه)

        عزیز رنجروور و فورد همینو میزد تا صبح به به و چه چه میکردی

        موافقم 31
        مخالفم 7
    2. amir

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      اگه یادت باشه بی وای دی یانگ وانگ یو ۸ قدرتش از اینم بیشتر بکد ولی کارش مگه به کجا کشید؟

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. Sina_carshow

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        به اینجا که زودتر از جی کلاس چرخش تانکی رو معرفی کرد شتابش بالاتر از هم جی کلاس هم کادیلاک اسکلید وی هستش کیفیت ساخت بالاتری هم داره چون تو ۱۰۰ درصد قطعات ماشین از فلز و چرم استفاده شده
        تازه مصرف بنزین خیلی کمتری هم داره با رنج بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر
        تازه شیبای حاد تری توانایی رفتن افرود داره
        مگه قراره جایی بیشتر بره؟

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          چرخش تانکی خودتم میدونی که آپشن چرت و پرتی بیشتر نبود شتاب بیشتر از کادیلاک اسکالید و جی کلاسم خودت میدونی صرفا بخاطر گشتاور آنی الکتروموتور هاست
          درباره کیفیت و شهرت بحث کن که اون وقت میبینیم توپ دسته کیه
          ببین الکی بحث نکن اگه واقعا قرار بود کیفیتش بهتر باشه یا حرف بیشتری از جی کلاس یا اسکالید برای گفتن داشته باشه اون وقت میدیدی همه مردم جی کلاس و اسکالید رو ول میکردن بی وای دی یو ۸ رو سوار میشدن و میبینی که این اتفاق نیوفتاد و مدتی بعد هم عمو بی وای دی مجبوره محصول جدید با اسم متفاوت بزنه چون اون سفینه فضایی که تعریفشو میکنی فراموش شده

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. Sina_carshow

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          کی گفته چرته؟ بهترین آپشن برا چرخیدن تو مسیرهای تنگ هستش یا پارک تو جاهای باریک زندگی رو خیلی آسونتر میکنه و استرس برخورد با موانع هم کمتر
          گشتاور آنی خوب باشه مشکلی داره؟ بهترین لذت رو داره وقتی ماشین لانچ میشه خودرو های هیبرید هم این ویژگی رو دارن
          من کاری ندارم قبلا چیکار کردن الان بنز هر روز یه کلیپ در میاد مث تسلا درز هاش کج و کوله هستش یا قطعاتش شل بسته شده بنز دیگه اون بنز سابق که ۱ میلیون کیلومتر کار بکشی از ماشینش آخ نگه نیس

          “میدیدی همه مردم جی کلاس و اسکالید رو ول میکردن بی وای دی یو ۸ رو سوار میشدن”

          یه سر کامنت هارو بخونی تو بررسی هاش تقریبا ۹۰ درصد کامنت ها اینه کاش تو کشور مام میومد
          خیلی سادس نفروختنش چون اجازه واردات نمیدن وگرنه اگه با قیمت واقعی وارد شه ببینیم بازم میتونن بفروشن جی کلاس و اسکلید یا نه
          بی وای دی تو ۵ سال اخیر ۸۰۰ درصد رشد فروش داشته الان سومین احتمالا به زودی دومین تولید کننده خودرو جهان میشه اونم در صورتی هستش که آمریکا و خیلی از کشورای اروپایی وارداتشون منع هستش
          خودش یه دستاورد خیلی بزرگه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          به اینم توجه کن بی وای دی بخش اعظم فروشش در همون خود بازار بزرگ چینه و عملا به طور گسترده در کشور های دیگه نمیفروشه ملت ما میگن کاش وارد میشد چون لاقل از پارس و دنا بهتره وگرمه میخواستم ببینم مثل قبل بود کی به اینا میخواست نگاه کنه همین ملت بیچاره خودمون

          موافقم 1
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3625 ديدگاه)

          سینا همین کافی که یانگ وانگ یو ۸ مثلا اس یو وی فول سایزه ولی ردیف سوم نداره😂 پس مقایسه ش با اسکالید مثل یه جوک میمونه بحث کیفیت باشه هم بی وای دی تو خواب‌ هم کیفیت سلستیک رو نمیبینه

          موافقم 1
          مخالفم 5
        5. Sina_carshow

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          کیفیت؟ کادیلاک؟ اونم اسکلید؟ اونم نسخه وی؟ باز جنس ژاپنی مثل لکسوس بود می‌گفتیم حرفت کاملا درسته ولی جایی ندیدم که کادیلاک جزو رتبه های بالا باشه تو بحث کیفیت و استهلاک و ..‌.
          حداقل بی وای دی تو کشورایی وجود داشته رتبه بالاتری از کادیلاک داشته طبق منبع جی دی پاور و کادیلاک تو کشورایی که بی وای دی نبوده هم رتبه متوسط پایین تر داشته حتی از بی ام و کمتر

          راستی امیر جان ملت خودمون رو نگفتم دقیقا ملت آمریکا رو گفتم
          هروقت آزادانه وارد شد تو هر کشوری ببینیم چه قدر میفروشه اونوقت حرفت راجب فروش معتبره و قبولت دارم

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. Sina_carshow

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        درجواب پست قبلی هم که رو هوا گفتی بوگاتی ضعیف تر از چینی هاس خواستی باید بگم واقعا حق گفتی
        نئو ep9 سلام میرسونه بهت محصول 6 سال قبل چینی تایم 6:45 نوربرگینگ هستش جایی که بوگاتی ویرون تونسته 7:40 بزنه و بوگاتی شیرون حتی تست رسمی هم نشده
        دیگه دیدم خیلی قبول داری نوربرگرینگ رو بر اساس اون مثال زدم برات

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          ولی تا الان یادم نیست نیو رو کسی آدم حساب کنه یا قیمت ۴ ۵ میلیون دلاری داشته باشه
          ضمنا قبل از نیو پورشه حاکم نوربرگرینگ بود و الانم هست بعدا چیو با چی مقایسه میکنی! بوگاتی محصول پیست محور نیست تاپ اسپید میزنه و تا جایی که یادم میاد اون نیو اسباب بازی خواب سرعت بوگاتی رو هم نمیبینه تو با پورشه مقایسه کن که با نصف قدرت نیو جان تایمش با اختلاف بهتره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. Sina_carshow

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          نئو میدونی چه برندی هستش میگی کسی آدم حساب نمیکنه؟ بعد بی وای دی بزرگترین خودرو ساز چین هستش
          نئو ep9 هم قیمتش ۳ میلیون دلاره
          نئو ماشین ۶ سال پیش بود تونسته همچین عددی بزنه که برا برندی که اولین سوپر کار برقیشه یه شاهکار بود
          بعد مگه معیار شما نوربرگرینگ بود الان شد سرعت دیدی اینطوری رکورد میزنه؟
          حالا شد پورشه؟
          اسم بوگاتی رو بردی منم برا اساس اون جواب دادم محض اطلاعت این ماشین نئو تو دسته سوپر کار exotic قرار میگیره که یعنی با بوگاتی تو یک سگمنت و کلاس هستش

          روز خوبی داشته باشی و سعی کن دربرابر پیشرفت مقاومت نکنی فعلا

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          سوالم ازت اینه آیا نیو که نام بردی مثل بوگاتی تیراز چند صد تایی داره و یا چون خیلی کم ساختن چند میلیون دلاره؟ الان اولین خودرو برقی ریماک با ۲هزار اسب هم سه میلیون دلاره از قضا عملکردش از نیو هم بهتر بوده در خیلی از زمینه ها پس ریماک از نیو بهتره و در برابر پیشرفت هم مقاومت نکن و به جاش مطالعه کن روز خوبی داشته باشی و موفق باشی

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. Sina_carshow

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          نئو تیراژ خیلی محدود داره راستی نئو همون برندی هستش که رتبه بالاتری از تویوتا تو قابلیت اطمینان طبق منبع جی دی پاور داره

          اینم عدد نوربرگرینگ ریمک:
          7:00.928
          سریعتر سوپرکار برقی دنیا هنوز نئو هستش

          اتفاقا خیلی خوبم مطالعه میکنم و منطقی برخورد میکنم با همه چی

        5. amir

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          خب پس دلیل قیمت زیادنیو با تیراژ محدود توجیه میشه ولی بقیه تیراژشون بیشتر و قیمت بالاتری دارن نتیجه؟ عقب تر بودن نیو
          خوبه که تایم ریمک رو هم گفتی از قضا تایم نیو ۷.۰۵.۱۲ عه ادعای جناب عالی درباره بهترین سوپرکار برقی به همین راحتی رد میشه که سریع ترین در تایم نیست و با تاپ اسپید ۳۲۰ تایی هم در برابر بالای ۴۰۰ تای نه ریمک و نه بوگاتی شانسی نداره
          پس منطقی برخورد کن زود باش هیچ وقت قرار نیست نیو از بوگاتی یا ریمک بهتر باشه
          راستی جی دی پاور همون مجله ای بود که به جنسیس جی هفتاد و کیا استینگر جایزه میداد و در طی یکسال یه کمپانی از صدر به قعر و بلعکس تو رده بندی سفر میکنه پس به نفعته که درباره اعتبارش و مراجعت به آمارش بحث نکنیم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. Sina_carshow

          ۲۲ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          گفتن عدد نامعتبر خیلی آسونه من از سایت تخت گاز یا تاپ گیر آوردم رفرنس و ویدیو کاملش اونجا هس که عدد ۶:۴۵ زده
          بعدم بازم میگی بهتره؟ اره خوب تعصبا نمیزاره قبول کنی واقعیتو عدد رسمی و ویدیوش هست باز میگی نه ۷:۰۵ هستش
          سرچم کنی اون بالا به بزرگی نمایش داده میشه عددش که 6:45 هستش یعنی میگی تاپ گیر و ویدیوش معتبر نیس؟

          بازم نمیتونی بگی آمریکایی ماشین کم استهلاک و کم خرجه و با کیفیت
          حتی بگیم جی دی پاور معتبر نیس و حرف شما که سالی یه آمریکایی تو خیابون میبینی معتبره
          بازم اونور آب ماشین آمریکایی به مصرف سوخت بالا و دوام کم معروفه
          اگه دنبال دوامی مطمئن باش کره ای هام بهترن از آمریکایی ها چه برسه ژاپن و چین
          اگر منبع معتبر داری کیفیت ساخت ماشینای چینی مث یانگ ونگ یو ۸ پایینه بفرما بیار اینجا دوستان هم دانش و سوادشون بره بالا

          موافقم 1
          مخالفم 2
      3. Mercedes

        ۲۷ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (32 ديدگاه)

        کارش به جایی کشید که یوتیوبر امریکایی گفت این ماشین باید وارد امریکا میشد و ابراز تاسف کرد

    3. amirkhanzadeh

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      شبیه جعبه شده
      قدرت خوبه ولی چرا شبیه جعبه طراحیش کردند؟
      مثل طراحی سایبرتراک بدرد نخور شده

      موافقم 4
      مخالفم 4
  2. Puriya

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (569 ديدگاه)

    چخبره ۱۰۰۰ اسب چرا انقدر افراطی کار میکنن
    به جای این کارا یکم رو کیفیت ماشیناشون کار کنن

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. علی جردن

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      تحمل فشار ۱۰۰۰ اسب بخاری کیفیت بالایی می خواد وگرنه خودرو ناشی از فشار بالا ازهم متلاشی میشه و پودر میشه

      موافقم 10
      مخالفم 12
    2. محمد

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1281 ديدگاه)

      وقتی بهانه ای نمونده برات:

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. Galant.VR4(JDM)

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1304 ديدگاه)

      کیفیت چینی ها برخلاف برند های داخل کشور خیلی عالی و قابل قبوله جدا از اون همه دارن افراطی کار میکنن دنیا به ۱۰۰۰ اسب نیازی نداره هنوز ملت ضرر های دوران کرونا و … روشون فشار اورده که اروپایی ها پیگیر مدل های پیشت محور و قدرت های زیاد هستند
      زمانی میشه گفت این BYD زیادروی کرده که سبد محصولاتش خالی باشه و بیاد یه پروژه احمقانه مثل اینو توسعه بده برعکس اروپایی ها که کلا کاراشون احمقانه‌س

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۲۲ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        الان بی وای دی در مجموع با این محصول جدید ۷ تا ماشین بالا یا نزدیک ۱۰۰۰ اسب بخار در سبکای مختلف در سبد محصولاتش داره که یه رکورده برا خودش و واقعا جای تقدیر داره تونسته خودرو بالا ۱۰۰۰ اسب رو در اختیار قشر متوسط جامعه بزاره
        ماشینای چینی مخصوصا این دنزا ها کیفیت ساخت بالایی دارن کافیه کابینشو نگا کنی همه جا چرم هستش بعدم باتری هاشم همونایی هست که رو پورشه ها و تسلا ها و بی ام و ها می‌بینیم
        جالبه فکر نمیکردم روزی برسه ببینم که کاربرا قدرت زیاد رو جزو ایرادات بدونن

        موافقم 5
        مخالفم 4
  3. Kiarash

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (698 ديدگاه)

    بنظرم طراحی رنجروور رو از بغلش میشه حس کرد ولی رنجروور کجا و این کجا

    موافقم 9
    مخالفم 9
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1605 ديدگاه)

    فقط از طراحی رینگش خوشم اومد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. علی منصوری

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    بی وای دی ی برند باکیفیت چین تو زمینه ماشینهای برقی، فروش بالای جهانی و کلی آمار خوب و نوآوری ، خدایی پشت ۱۰۰۰ اسب باید ی مهندسی خوبم باشه، دوستان خواهشاً تعصبی چون ساخت چین هیت ندین… باید بپذیریم چین داره پیشرفت میکنه

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. Kiarash

      ۲۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (698 ديدگاه)

      من قبول دارم چین داره پیشرفت میکنه و واقعا داره اتفاق میوفته و افتاده ولی من خودم دوتا برنده رو هم قبول هم خوشم میاد هاوال و هونگچی این دوتا برند واقعا جزو چینی های خیلی خوب هستن و امیدوارم حداقل چینی های خوب وارد کشور یا مونتاژ بشه نه برند های بی نام و نشون اتفاقا یکی از فامیل های ما فاو بسترن B30 داشت واقعا راضی بود و منم باهاش رانندگی کردم ماشین خوبی بود البته گروه بهمن هم همیشه ماشین خوبی وارد کشور کرده

      موافقم 8
      مخالفم 1
  6. Kiarash

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (698 ديدگاه)

    من ولی واقعا هیچوقت نمی تونم با ماشین های برقی کنار بیام چه چینی باشه چه اروپایی و آمریکایی

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. 🥇M🏆Bavaria///👑

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    طرفدار چین نیستم، ولی واقعا بین خیلی از برندهای چینی، byd داره بیشتر از همه میدرخشه.
    حالا الانم که پرچمدار تمام شاسی بلندهای چینی رو ساخته و بازم خودش و به رقبا ثابت کرد…

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. Galant.VR4(JDM)

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    ای‌کاش چین توی درونسوز ها چندین مدل پرچمدار هم تولید کنه یا حداقلش همکاری با برند های کره ‌ای و ژاپنی که تخصص دارن توی درونسور ها میتونه روند روبه‌جلویی رو تجربه کنه و به موفقیت برسه
    طراحی اینم خوبه انگار فرمش کمی شبیه لکسوس شده من حس میکنم قدرت و امکانات قابل توجه‌هم داره
    به نظر من پرکردن تمام جای خالی در سبد محصولات یکی از نقاط مثبت چین و مخصوصا BYD هستش

  9. Mosafer

    ۲۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    از نظر طراحی چین تا سه سال دیگه همردیف ژاپن و کره میشه

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1304 ديدگاه)

      شاید فعلا کره و ژاپن از دست چین در امان باشند ولی اروپا دهنش سرویس شده با این همه چینی و مدل های مختلف و قیمت های رقابتی
      اروپایی ها از لحاظ طراحی افت دارن، تنوع بسیار پایین محصولات و قیمت بیش از حد گرون برعکس کی؟ ژاپن،کره،چین و همینطور آمریکایی‌ها

  10. Amirsh

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    یه جوریه
    طراحی جلوش با ابعادش نمیحوره انگار
    طراحی جلوش به درد هاچبک میخوره ، اون حس ابعاد بزرگشو نمیرسونه

  11. محمد

    ۲۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    بی وای دی به جرعت پویا ترین خودروساز دنیا هست.
    هر هفته یک خودرو جدیدی معرفی می کنند.

  12. Al i

    ۱۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من طبق تحقیقاتی که کردم فهمیدم حتی همین ماشینهای اشغال mvm مدل x22 و x33 جدید هم از تمام ماشینهای ایرانی بهترن. از دنا و تارا و…. وزن x22 اشغال حدود ۱۵۰۰ کیلو هست ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو از ماشینهای ایمن ایرانی سنگینترن. یعنی شاسی دارن . نه مثل ماشینهای ایرانی شاسیشون پلیته. . فقط تو یه تصادف دیدم با یه پژو پارس شاخ به شاخ شدن . ۴ سرنشین پارس به رحمت خدا رفتن. اما x22 فقط جلوش ضربه خورد تا جام جلوش ترک برداشت راننده خط بر نداشت. اما موتور x22 افتاد رو زمین. اما پارس رو تا یه ساعت نفهمیدیم پارسه یا سمند یا ۴۰۵ . خوردو خاکشیر شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا