بی وای دی BYD

رونمایی از بی وای دی دیسترویر در نمایشگاه خودروی تهران

سدان پلاگین هیبریدی تازه بی‌وای‌دی توان پیمایش مسافتی ۱,۰۰۰ کیلومتری را دارد.

برند بی‌وای‌دی که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودوسازان برقی جهان شناخته می‌شود، به تازگی دوباره به بازار کشور ما بازگشته است و می‌خواهد با عرضه محضولات جدید خود، سهمی در آن داشته باشد. جدیدترین محصول این برند چینی در بازار داخلی کشور ما، «دیسترویر» (به معنای نابودگر) نام دارد. این سدان خانوادگی جمع‌وجور جدید امید دارد که با ارائه امکانات رفاهی مناسب، طراحی به‌روز و یدک‌کشیدن نام بی‌وای‌دی به جایگاه مناسبی دست پیدا کند.

شرکت واردکننده محصولات بی‌وای‌دی، «الوند خودرو»، از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی تهران استفاده کرد و دیسترویر ۰۵ تیپ آنر را به نمایش درآورد. در ادامه، به این سدان تازه‌نفس نگاهی خواهیم انداخت.

مشخصات فنی بی وای دی دیسترویر ۰۵

پیشرانه

سدان جدید بی‌وای‌دی یک محصول پلاگین‌هیبریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین برای حرکت از نیروی الکتریکی و نیروی تولیدشده توسط یک پیشرانه کم‌مصرف بنزینی استفاده خواهد کرد. قدرت پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی ۴ سیلندر تنفس‌طبیعی این سدان به‌همراه نیروی استخراج‌شده از یک باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی لیتیوم‌آهن-فسفات ترکیب می‌شود تا دیسترویر ۰۵ آنر بتواند با هر بار شارژ کامل و پرکردن باک بنزین خود مسافتی ۱,۰۵۸ کیلومتری را طی کند. گستره حرکتی این محصول در حالت تمام برقی هم برابر ۱۰۱ کیلومتر اعلام شده است؛ این اعداد برپایه چرخه رانندگی اروپا اعلام شده‌اند.

موتور بنزینی و الکتروموتور به‌ترتیب ۱۰۸ و ۱۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که روی‌هم‌رفته ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ ارقامی که حتی کراس‌اوورهای مطرح بازار را هم به چالش می‎کشد. این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده به‌روزشده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد و بدنه ۱,۶۲۰ کیلوگرمی دیسترویر ۰۵ آنر را در عرض ۷.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

ابعاد

طراحان بی‌وای‌دی دیسترویر ۰۵ آنر، آن را به‌شکلی هدفمند و برای رقابت با سدان‌های خانوادگی جمع‌وجور آماده کرده‌اند. این خودرو با بهره‌مندی از ابعادی که در جدول زیر نوشته شده‌اند، رقیبی مستقیم برای محصولات بالارده شرکت‌های داخلی و دیگر مدل‌های چینی خواهد بود:

طول ۴,۷۸۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۳۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۹۵ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۱۸ میلی‌متر

بی‌وای‌دی دیسترویر ۰۵ آنر همچنین به یک باک بنزین ۴۸ لیتری مجهز شده است تا بتواند ۴۵۰ لیتر فضا را برای صندوق بار مهیا کند. حداکثر وزن حرکتی این خودرو درحالت استاندارد برابر ۱,۹۹۵ کیلوگرم اعلام شده است.

امکانات بی وای دی دیسترویر ۰۵

امکانات رفاهی

بی‌وای‌دی دیسترویر ۰۵ آنر در بازار داخلی کشور ما به گستره وسیعی از امکانات مجهز شده است که می‌تواند هر خانواده‌ای را راضی نگه دارد. از کیفیت کابین بتواند نمره قبولی را دریافت کند، خریداران می‌توانند درکنار بهره‌مندی از ۴ حالت رانندگی مختلف، به بهره‌مندی از امکانات زیر امیدوار باشند:

  • نور خودکار
  • سیستم تهویه خودکار دو کاناله مجهز به فیلتر ذرات معلق PM2.5
  • نمایشگر مرکزی لمسی ۱۲.۸ اینچی مجهز به سیستم اطلاعات-سرگرمی و اتصال بی‎سیم گوشی هوشمند
  • سرعت‌سنج دیجیتالی
  • سانروف
  • فرمان برقی حساس به سرعت
  • تنظیم ۴ حالتی فرمان
  • کنترل قفل مرکزی خودرو با NFC و RFID از طریق گوشی هوشمند
  • ورود و استارت بدون کلید
  • قابلیت استارت از راه دور
  • شارژر بی‌سیم
  • صندلی‌های برقی جلو
  • تشخیص فرمان صوتی کاربر
  • سیستم صوتی با ۸ بلندگو
  • چهار خروجی USB 60 وات تایپ C
  • دوربین دید عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه‌ای
  • سنسورهای کمکی پارک جلو و عقب
  • ایزوفیکس ردیف عقب
  • سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)

امکانات ایمنی

بی‌وای‌دی دیسترویر ۰۵ آنر به گستره قابل‌قبولی از امکانات ایمنی هم مجهز شده است تا بتواند نیازهای یک خانواده به‌روز را در این زمینه برطرف کند. این خودرو درکنار بهره‌مندی از ترمزهای ABS دیسکی، ترمز پارک برقی و اتوهولد از تجهیزات ایمنی زیر سود می‌برد:

  • کروز کنترل
  • هشدار صوتی برای عابران پیاده
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی
  • سیستم خنک‌کاری سیستم ترمز جلو
  • ۶ کیسه هوا شامل کیسه سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم کنترل پایداری
  • سیستم ترمز کمکی اضطراری

قیمت بی وای دی دیسترویر ۰۵ آنر

بی وای دی دیسترویر ۵ در مبدا قیمتی بین ۱۴۵۰۰ تا ۱۶ هزار دلار بسته به امکانات دارد. باتوجه به عوارض واردات خودروهای هیبریدی، قیمت تمام شده برای واردات این خودرو کمتر از ۱۸ هزار دلار (بدون درنظر گرفتن سود واردکننده) خواهد بود.

این سدان تازه‌وارد امید دارد که با طراحی زیبا و چشمنواز، مصرف بهینه ۴.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، پیشرانه به‌روز، شعاع حرکتی بالا، کابین مجهز و زیبا و سایر امکانات ایمنی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، توجه بسیاری از خریداران ایرانی را به سوی خود جلب کند. هر چند هنوز برای بررسی نهایی کیفیت ادوات و دوام موتور باید صبر کرد اما امید می‌رود که بی‌وای‌دی دیسترویر ۰۵ آنر بتواند با عرضه درست و قیمت‌گذاری مناسب، خود را به مشتریان ایرانی اثبات کند. نظر شما درباره این سدان پلاگین‌هیبریدی چیست؟ کدام مدل‌های رقبای آن به شمار می‌روند؟

مقالات مرتبط:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. رهگذر

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خوب هستش

    موافقم 11
    مخالفم 1
  2. Souls_Master

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    کاش میشد به مردم گفت خودرو چینی وارداتی نخرید بجاش تویوتا و کیا بخرید.چینی ها که بصورت مونتاژی داخل بازار هستن.

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1432 ديدگاه)

      تویوتا و کیا؟ اونا چینی تر از چینی‌ها هستن
      من بین لوین یا هر کیا وارداتی این byd رو انتخاب میکنم نهایتش خرج بیشتری نسبت به اونا داره اما کیفیت خوب و آپشن و انجین قدرتمندتر در کنار بقیه فاکتور ها جز مزایا هاش هستن
      آدم عاقل پول برند نمیده که پیشرانه ضعیف و امکانات کم نمیده که مثلا تویوتا سوار بشه
      من خودم هم همین طرز فکر رو داشتم که چرا باید چینی رو به برند های معروف ترجیح بدی تا اینکه با منطق و در نظر گرفتن شرایط فعلی بازار دیدگاهم عوض شد
      حالا انتخاب با مشتریه که چی عشقش میکشه

      موافقم 15
      مخالفم 5
    2. محسن

      ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یک زمانی چین برای کامیون ماک التماس ایرانی را میکرد حالا از این آهن پاره که همونم بواسطه پول ایرانی و تحریم ایران و نفت مفت ما بوجود آمده زوق زده شدید . لعنت به چین

  3. Ekk

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آمار و ارقامش خوبه فیس شم جالبه
    ولی به نظر طراحی داخلیش از سلیقه ایرانیا دوره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. Cehx

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خدایا بسه دیگه
    خسته شدم ازین واردات الکی و نمادین از هر نمونه به تعداد محدود وارد می کنن باعث تنظیم بازار نمیشه که هیچ باعث میشه خریدارانش عم ضرر کنند چون نه لوازمش گیر میاد و نه کسی میخره ازشون
    یکیشون که اسمش رو درست یادم نیست فکر کنم ریگان کوپا بود که مشکل در توربو داشت و به مشکل میخورد بعدشم خراب میشد باید مینداختیش سطل اشغالی

    موافقم 8
    مخالفم 3
  5. هادی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    گرمکن سردکن صندلی نداره؟

  6. صامورایی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    قدرت این ماشین آیا واقعا ۳۰۰ اسبه؟ تا اونجا که من دیدم معمولا بصورت جبری قدرت نمیدن. مثلا موتور درونسوز ۱۵۰ اسب و موتوربرقی هم ۱۵۰ اسب قدرتش باشه و جمعش بشه ۳۰۰. معمولا میبینی ۲۰۰ اسب قدرت میده نه اندازه جمع ۲ تاش.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. هادی

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این سدان با این مقدار وزن و مصرف سوختی و قدرتی که داره.فوق العادس.
    من فکر میکنم که اگر بازار وارداتی حمایت بشه همین شرکت byd تا چند سال دیگه تو ایران جز اولا باشه
    چون نسل جوون دنبال آپشن هستن اگه تورم بزاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا