موتور الکتریکی جدید بیوایدی با دور ۳۰,۵۱۱ rpm، قدرتی ۷۸۰ اسب بخاری دارد و اولین بار در خودروهای خانوادگی عرضه خواهد شد.
بیوایدی موتور الکتریکی پرفورمنس بالایی را معرفی کرده است که دور فوقالعادهٔ ۳۰,۵۱۱ rpm دارد و در هر ماژول میتواند ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. دور این موتور بسیار بیشتر از موتورهای شیائومی با ۲۷,۲۰۰ rpm در SU7 اولترا و موتورهای تسلا با ۲۰ هزار rpm در مدلهای پلد است. موتور بیوایدی به آهنرباهای N50EH مجهز است که عملکرد مغناطیسی را تا ۱۸ درصد افزایش میدهد. در این موتور همچنین از ورق فولادی سیلکونی فوق نازک ۰.۲ میلیمتری استفاده شده است که تلفات آهن را به حداقل میرساند درحالیکه طراحی سیمپیچ ۱۰ لایه نیز تلفات مس را ۲۱ درصد کاهش میدهد.
این موتور در کنار ماژول برق کاربید سیلیکون ۱۵۰۰ ولتی ساخت خود بیوایدی قرار میگیرد و تکنولوژی مبرد خنککننده مستقیم نیز تلفات حرارت را بهینه خواهد کرد. بیوایدی قصد دارد بجای مدلهای لوکس و پرچمدار خود یعنی یانگوانگ U9 یا U7، این موتور جدید را ابتدا روی مدلهای هان L و تانگ L نصب کند. هان L با این موتور ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۴.۷ ثانیه از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه تانگ L این کارها را به ترتیب در ۳.۶ ثانیه و ۶.۲ ثانیه انجام میدهد. اینها اعداد بسیار چشمگیری برای خودروهایی خانوادگی محسوب میشوند.
این موضوع اما نگرانیهایی را به دنبال داشته است زیرا برخلاف شیائومی SU7 اولترا که جوانان عاشق سرعت را هدف قرار داده است، تانگ L و هان L خودروهایی معمولی و خانوادگی هستند. ازاینرو، برخی به خاطر ایمنی جادهها نگران هستند و این سؤال را مطرح کردهاند که آیا یک خانم ۴۰ ساله که به رانندگی با خودروهایی مثل هوندا CR-V عادت دارد میتواند خودروهایی با چنین سرعتی را کنترل کند؟ درهرحال امیدواریم بیوایدی برای این موضوع فکری کرده باشد و مثل شیائومی یک برنامهٔ آموزشی تدارک ببیند. بیوایدی همچنین سیستم شارژ جدید ۱۰۰۰ ولتی خود را معرفی کرده است.
.khashayar.
۲ فروردین ۱۴۰۴امریکا و اروپایی که توانایی رقابت با چین رو ندارند و میخوان با تحریم جلوی اونو بگیرن، دم از تجارت آزاد میزنن.
——————————–
تجارت آزاد / آزادی بیان و …. فقط تا زمانی ارزش داره که به نفع جهان غرب باشه.
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۴دقیقا از چه لحاظ توانایی رقابت ندارن؟! چینی ها فقط تو قیمت برتری دارن
KAIZEN
۲ فروردین ۱۴۰۴بخشی از اون قیمت رقابتی شون هم برمیگرده به سوبسیدهای دولتی چین
کوشا
۲ فروردین ۱۴۰۴ای شیطون آزادی بیانو یه جوری پیچیدی کنار تجارت آزاد که کسی نفهمه ها!!
.khashayar.
۲ فروردین ۱۴۰۴میشه بگی تقریبا تمام مردم در جهان چه دیدگاه مستقل و منحصر به فردی دارن که اونوقت آزادی برای بیان آن داشته باشند.
مردم صرفا دیدگاهی دارن که از طریق رسانه ها به اونها القا میشه. و چیز خارج از اون هم نیستند. یه روز طرفدار چپ میشن یه روز طرفدار راست یه روز هم طرفدار وسط. (حزب باد)
——————————–
بر فرض فردا روزی بخاطر اقداماتی که ترامپ داره انجام میده بعضی ایالت های امریکا ساز جدایی بزنن به نظرت آمریکا چکار میکنه میگه بفرمایید جدا بشید ؟؟؟؟؟ این مضخرفات آزادی / عدالت / …… رو بریز دور و جهان رو همون جور که هست ببین.
———————————
کافکا
۲ فروردین ۱۴۰۴خیلی دوست داشتم یک جواب کامل و جامع به هر دو کامنتت بدم ولی به دلیل اینکه پدال جای این حرف ها نیست
و احتمال اینکه اصلا تایید نکنن کامنتم رو نمیتونم چیز زیادی بنویستم
برای همین تیتر وار مینویسم
یک تحریم یک موضوع اخلاقی قابل برسی نیست ، تحریم یعنی من با تو معامله و همکاری نمیکنم
اینکه امریکا جایی رو تحریم میکنه به معنی این هست نمیخواد با اون جا ارتباطی داشته باشه ( یعنی اختیار داره با هر کی خواست قطع رابطه کنه )
دوم، اگه قطع رابطه امریکا با جایی رو دوست نداری به معنی این هست که میخوای باهاش ارتباط بگیری که به نظرم اگه تو هم امریکا رو دوست نداری باید باهاش قطع رابطه کنی ( تحریمش کنی )
سوم ازادی بیان و تجارت ازاد هیچ ارتباطی به هم ندارن، روابط تجاری بین هیچ دو کشوری ازاد نیست
وزارت خانه های دو کشور قرار داد های تجاری امضا میکنن برای تجارت با هم اگه قرار دادی نباشه تجارتی هم در کار نیست
هیچ کشوری بازار خودش بی قید و شرط برای کشور دیگری باز نمیکنه
اگه امریکا به چین ماشین صادر میکنه ولی ازش وارد نمیکنه به دلیل همون قرار داد تجاری هست که این اجازه رو بهشون میده این رو سرش هر دو کشور توافق میکنن
چهارم ازادی بیان داشتن ربطی به دیدگاه مستقل داشتن نداره
مردم براساس نیاز هاشون در سیاست دخالت، میکنن سیستم های از توده های مردمی قدرت میگیرن به وقتش هم اگه ناراضی بودن حمایت خودشون به سمت دیگه سیاست میبرن و اینجوری کشور خودشون مدیریت میکنن ولی یم فرد واحد قدرتی در سیاست نداره این تجمع افراد و افکار هست که تاثیرگذار هست
پنجم امریکا به مجموعه ایالت های مختلف میگن ، دولت های کوچیک در داخل هر ایالت در صورتی که مراحل قانونی برای به قدرت رسیدن طی کرده باشن و تصمیم به جدایی از ایالات متحده گرفته باشن با طی مراحل قانونی میتونن از امریکای واحد جدا بشن این فرصت براشون هست ولی باید مراحل قانونی پیچیده ای رو طی بکنه یک ایالت تا بتونه جدا بشه که البتع مغز خر نخوردن چنین کاری بکنن
.khashayar.
۲ فروردین ۱۴۰۴کافکا شاید بهتر باشه اینبار بخوابی ولی تا به ابد ، از ترس عنکبوت شدن.
———————————————-
khosrow
۲ فروردین ۱۴۰۴کافکا همرو خودت تنهایی نوشتی؟ ببین کیا چیا میگن ..
R
۲ فروردین ۱۴۰۴درسته نمونش تحریم فناوری و برنامه های چینی
amirboss
۲ فروردین ۱۴۰۴یه آهنربا و یه مشت سیم پیچ کاری کرده که پیشرفته ترین موتورهای احتراق داخلی هم خواب این چنین دور موتوری رو ببینند.
پانصد دور درثانیه به راحتی میتونه یه موتور احتراقی رو از هر نوعی باشه متلاشی کنه.
تحقیر از این بالاتر نداریم.
عصر الکتریکی ها با قدرت شروع شده.
مازیار
۲ فروردین ۱۴۰۴تحقیر چرا؟
اینها دو راه کاملا جدا هستن که هیچ دخلی بهم ندارن
چطور میشه دور الکتروموتور رو با پیشرانه احتراقی مقایسه کرد؟!
amirboss
۲ فروردین ۱۴۰۴داداش یه مقایسه ساده بین ظرفیت یه موتور احتراق داخلی و یه موتور الکتریکی بود!
موتورهای بخار و موتورهای احتراقی هم هیچ دخلی به هم نداشتن….
اما موتورهای بخار شدن خاطره.
مازیار
۲ فروردین ۱۴۰۴خوب موتور احتراقی نسبت به بخار برای مصرف عمومی معقولتر و کاربردیتر بود طبیعیه که جایگزینش شد
راجع به الکتروموتور هم واقعیت اینه که اگه تعلق خاطر اهل ماشین به موتور درونسوز و در یک کلام احساسات رو کنار بزاریم انتخاب بهتری هست حالا چون خودرو در طول بیش از یک قرن گذشته از یه اختراع خیلی فراتر رفته و تبدیل به یک فرهنگ شده طبعا تغییرات اساسی رو سخت میپذیره بخصوص اگه اون تغییر ضربه روحی روانی هم بهمراه داشته باشه
amirboss
۲ فروردین ۱۴۰۴“خوب موتور احتراقی نسبت به بخار برای مصرف عمومی معقولتر و کاربردیتر بود طبیعیه که جایگزینش شد”
به همین دلیلی که گفتی موتورهای الکتریکی هم جایگزین احتراقی ها میشن.
وسعت استفاده از موتورهای برقی خیلی زیاده.از انواع صنایع بزرگ و کوچک بگیر تا انواع لوازم خانگی و پزشکی و….
بالای صد سال هم هست که امتحان خودشون رو پس دادن.
البته خودروهای برقی همگام با خودروهای بنزینی یا حتی قبل اون اختراع شده بودن که سیاست های تولید و سرمایه داری مانع از شکوفایی برقی ها شد.
به نظر خودت الان اگه همه خودروها برقی بودن و یه شرکت یه موتور احتراق داخلی اختراع میکرد بهش چی میگفتن؟!
یه موتور پرسرو صدا با خطرات زیست محیطی و هزینه های بالای ساخت و طراحی و پیچیدگی فنی و بازدهی پایین و متعلقات فراوان مثل گیرباکس و انواع سنسور و….
مقایسه موتور برقی و بنزینی خیلی احمقانه ست به خدا.
مازیار
۲ فروردین ۱۴۰۴بله درسته نظر منم همینه !
اسماعیل
۲ فروردین ۱۴۰۴ربط داره داداش مگه یه زمانی توی اوایل قرن ۲۰ ۱۰۰در۱۰۰ماشینا گازوییلی و نفتی نبودن؟بعد قرن ۲۱ به بعد بنزینیا وارد شدن جاشونو گرفتن؟الان ۹۵درصد ماشینا بنزینی هستن.الانم جاشون داره بابرقیا عوض میشه جهان داره تعقیر میکنه.نوه هامون به ندرت ماشین بنزینی میبینن تو خیابون مثل تو که الان یه ماشین امریکایی کلاسیک میبینی پشمات میریزه سری عکس میگیری
R
۲ فروردین ۱۴۰۴پیشرفتی حاصل نشده فقط ساده سازی شده.
اون همه وسایل و واکنش وسیستم و مراحل و قطعات حذف شده. برق کارارو راحت کرده.
درواقع از اول میتونستن این کارو بکنن اگه مستقیم ماشینا به پریز وصل میشدن مثل یخچال. ولی چون ثابت نیست مشکل تکنولوژی ذخیره برق و نگهداری و قدرت به اندازه برق شهری بود چیزی که ما الان به نام باتری میبینیم و الان بهش رسیدن
محمد
۲ فروردین ۱۴۰۴دقیقا درسته.تکنولوژی ذخیره سازی برق با این قدرت نبوده.به زودی خیلی از هواپیما ها پهپاد ها و خودروهای پرنده در قالب های مختلف به بازار خواهند آمد
سوشیانت
۲ فروردین ۱۴۰۴با اون صدای جاروبرقی بیشتر موتور برقی تحقیر شد
محمد
۲ فروردین ۱۴۰۴پدال خیلی بی حوصله از این چندتا اختراع جدید بی وای دی گذشتید خود اون شارژر یه مقاله جدا و مفصل میخواست
Louria
۲ فروردین ۱۴۰۴خودروهای برقی زمانی به بلوغ میرسند که با یک دقیقه شارژ هزار یا دو هزار کیلومتر را بپیمایند و لعنت بر پدالی که دیدگاه را نمیتوان فرستاد که تکراری شناسایی میشه